Co se podařilo u bezpečnosti na jezech
Diskuse nad článkem |
Re: Nebezpečí tkví v konstrukc, Klasik, 9/26/2010 2:50 PM Kubo, píšeš "neměls", ale uniká Ti podstata problému. Podstata jsou dané podmínky a peníze (jako všude). Jez je zařízení postavené za nějakým účelem. Jez s válcem je z tohoto pohledu téměř ideálním řešením rušení kinetické energie za minimální eroze a minimálních nákladů. Stavebníky k jinému řešení většinou nic nenutí a proto, když si projektant vymyslí jiné řešení (vždy dražší investičně a často i provozně), tak je jednoduše vyměněn jiného. Zkus si odhadnout, co stojí sportovní propust nebo pravidelné opravy vymletého podjezí bez vývaru. Stavební firma postaví cokoliv, co ji stavebník zaplatí. Takže pláčeš na špatném hrobě, ten kdo rozhoduje je stavebník v rámci nastavených mantinelů, tj. zákonů a vyhlášek. Až bude někde v zákoně napsáno, že jez nesmí být nebezpečný, tak bude jinak. Zatím není a asi nebude. Bohužel platí, že tam nemáme co dělat.
PS: Vlak je taky nebezpečný a jezdí stále. Nárazníky má téměř stále stejné. Závory a oplocení jsou zde obvyklým řešením, kterého bych se nerad dočkal na vodě.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.