Co udělat pro vyšší bezpečnost na jezech
Diskuse nad článkem |
Re: utonuti na Zampachu, Honza, 5/17/2010 2:43 PM Jezdím Sázavu Týnec-Pikovice každý rok už asi 10 let. V roce 2006 nám Bisport nepůjčil plastovky (bylo v Nespekách asi 155 cm), tehdy jsme jeli vzducholodí. Letos bylo 110,7 cm, to mám zatím rekord na plastu. Vždycky jsem měl pocit, že utopit se (bez infarktu nebo rány do hlavy o šutr) tam téměř nedá. Při těch cca 110 cm bych to již netvrdil. Na Pěnkavě pod šlajsnou (doufám, že si to jméno pamatuju, myslím ten jez kus pod krhanickým mostem) nám vlny zalily loď a víceméně jsme šli ke dnu, aniž bychom se převrátili, prostě jsme se jen posunuli o metr dolu a plynule přešli z jízdy do plavání bez neoprénu v 12 nebo 13 stupních celsia. Neměl jsem vestu. (Kravina! Za tohoto stavu příště jedině s vestou!) Vody bylo asi po prsa, děsnej proud, dole samozřejmě šutry. Loď neplavala, ale valila se pod vodou. Kdyby se převalila přes mě, mohla mi klidně rozmačkat jakoukoli část těla. Nakonec se chytla pod vodou (proudu napříč) o kameny, dnem asi půl metru až metr pod vodou. Byl jsem rád, že jsem chytil pádlo a vylezl ven, barel nám museli zachránit neznámí dobrodinci. Pokusy o záchranu lodi byly naprosto marné, šlo k ní tak maximálně (už s vestou a v neoprénu) shora doplavat a plácnout si na ni. Nakonec jsme to vzdali a šli do hospody a azi za 4 hodiny jsme ji našli o 300 m níže vytaženou. (Díky neznámý dobrodinče.) S vyraženou přední sedačkou a středovou tyčí, o něco rozšířenou. Žampach vypadal o dost mírněji, ale věřím tomu, že např. po zachycení nohy u dna by se dalo při troše smůly utopit i tam a to zcela bez infarktu. Jinak doporučuju při zalití vlnami neoddalovat nevyhnutelné cvaknutí. Příjde stejně a rozdíl bude jen ten, že v lodi už nebudou vzduchové kapsy.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.