Re: jezy, Ešus, psalek~jagacz.com, 1/20/2011 5:20 PMAno , uděláme to. Protože 1. vec k posouzení rizika je dostatečná informovanost, druhá je umožnění aktivní záchrany a třetí zkráti čas potřebný k zahájení záchranného zásahu HZS. Nechci nikomu zzakazovat jezdit jezy, ale chci, aby ho jel s poměrně vyšší informovaností, i třeba o tom nebezpečí. V případě, že nastane průšvih, tak chci, aby na břehu anebo v konstrukci jezu byly prvky které usnadní záchranu anebu urychlí zásah
HZS (a taky pro hasiče to bude daleko bezpečnějš) To opravdu chci a proto jsme dneska jednali na ministerstvu zemědělství jakožto zřizovateli státních podniků povodí.
A jestli někdo pojede i přes upozornění na bezepečí- samozřejmě může, ale pak v případě průšvihu chci technickými opatřeními zvýšit možnost záchrany člověka. Technická opatření jsou možná, a v současné době máme vybrat jeden pilotní jez, který bychom chtěli zabezpečit ve spolupráci s ministerstvem zemědělství a předvést ho třeba hejtmanům s plnou parádou, se záchrannou akcí HZS, školy vodní záchrany atd. Chceme dosáhnout toho, aby v každém kraji byl zabezpečen takto jeden jez a pak jednat dál o zabezpečení dalších. Chceme vytvořit databázi nebezpečných jezů , která by byla k dispozici veřejnosti a podnikům povodí, které by do ní nahlíželi v případě plánování rekonstrukcí jezů, aby mohli do projektů zaracovat bezpečnostní prvky, a nebo třeba kartáčové šlajsny. Teď třeba připomínkuji rekonstrukci jezu Jelení Lávka na Vltavě v Krumlově. Bude tam druhá šlajsna s krtáčema , široká 5,5m , společná jak pro ryby tak pro vodáky. Jsem přesvědčen, že ´je to správná cesta. Možná, kdyby na jezu na té Bystřičce byl záchranný prostředek (třeba podkova s lanem), tak možná měl ten kluk větší šanci. Kdyby tam byla připravenost pro hasiče, tak mohli poslat dolů záchrannáře.
Takže asi tak.
Ešus, Český svaz kanoistů, výbor sekce turistiky