Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Docela-studena-Tepla-Vltava.aspx?ID_clanku=1939 edit=2

Docela studená Teplá Vltava

Diskuse nad článkem
Re: volné splutí, Zdeněk, 9/26/2017 12:19:14 PM
Vezmi pádlo do ruky, Vladimíre, a vyžeň z hlavy nostalgii. I nikdy je jen doba časově omezená. Jsem rád, že nebudu vědět, která řeka bude moje poslední.

Reply

Re: volné splutí, Vladimír, 9/26/2017 11:39:08 AM
Popisované řeky jsem několikrát splul dřív, než se na nich usadila buzerace a mamon některých "ochránců" přírody. Byly krásné jako první láska a s přibývajícím časem se jejich krása stává subjektivně i objektivně jedinečnou a neopakovatelnou. Tak jako první lásku lze prožít pouze jednou, ani na tyto řeky se už nikdy nevrátím. Zůstanou ve mých vzpomínkách ve své nejkrásnější podobě.

Reply

Re: mosty, Monte, 9/25/2017 5:45:21 PM
Už jsem to tady kdysi psal, tak to jen zopakuju : Sorry , to bychom taky mohli zakázat Šumavákům navštěvovat Václavák, protože se tam množí holub hřivnáč atd.,apod...( Anebo by každý Šumavan zaplatil 500,- Kč za návštěvu Prahy na 1 den .....- principiálně je to úplně to samé Smajlík )

Reply

Re: volné splutí, Monte, 9/25/2017 5:40:58 PM
No já si vůbec myslím, že v přístupu k lidem ( a přístupu do přírody ) jsou Slováci lepší než Češi...

( my ti to turisto nezakážeme, ale zaplať a můžeš tam... Smajlík )

Reply

Re: volné splutí, Zdeněk, 9/25/2017 2:57:24 PM
Libore, zkus to. Neptej se a zkus to, třeba na pankáče. A pak dej vědět. Stejně žádnou odpověď na svou otázku nedostaneš. Vše bude v pohodě, když Tě nikdo neodchytí a nebude z Tebe tahat likvidační pokutu. Jde jenom o peníze. Mohlo se tam, pak se tam dlouho nemohlo a zase znovu mohlo. Noví místní z toho ale nic neměli. Když na Teplou Vltavu nikdo kvůli neochotě platit zvyšující se poplatky nebude jezdit, nebudou prachy, které dříve bez zpoplatnění také nebyly, ale nebudou tam ani otravní turisté. Teplé Vltavě to neuškodí a turista, který má na výběr zaplatit/neplatit, oželí tuctovou krajinovku. Na průlom Hornádu se smělo, pak nesmělo, teď za 10 euro zase může. Co tam chránili, nevím. S Teplou Vltavou to je obdobné. Podobné to je aktuálně i s máslem. Za války lidé frflali, že měli k jídlu jen margarín a tuřín. Po sameťáku se hnusnej margarín a červená řepa staly populární. Bylo to in, máslo bylo nezdravé, reklama na margaríny byla masivnější než na vložky jauvejz z jemného bodláčí. Teď si můžeme pod salámy mazat kaviár, protože to vyjde levněji než máslo. Chystám se na Křemelnou a Zlatou stoku bez povolení. Na Křemelné se chrání zarostlá místa po bývalých vesnicích. Zákazy jsou potřeba, jak jinak dostat z lidu prachy než za různá povolení. Na zakázané vodě jsem migrant, který zabloudil ve Středozemním moři. A voda si stále teče z kopce dolů.

Reply

volné splutí, Libor, 9/25/2017 12:57:31 PM
je nějaká výška hladiny, kdy lze volně plout bez registrace, vím, že to tak dříve bylo (rok 2009?) Smajlík . teď to tam nějak nevidím? a je možné jet jen tak volně na pankáče? Smajlík co mi můžou? Smajlík díky

Reply

Re: mosty, Václav, 9/25/2017 9:00:13 AM
Důkladné navyšování cen v místech zvýšeného turistického ruchu (Č.Švýcarsko,Český Ráj atp.) sleduji jako docela zajímavý fenomen poslední doby. Kam se hrabe Praha na takové ty smažáky za stošedesát,zde popsané půjčovné atp. Mám pocit, že se místňáci vždy tak nějak intuitivně spojí ve snaze oškubat turistu, co to jde. Že bude podobně reagovat NP je pro mě nicméně poněkud překvapivé. Jedinou správnou tržní reakcí je přestat využívat služby takových vykuků - protože dokud se platí, není důvod zlevňovat. Nejsem si však jist, zda by NP naopak nebyl rád... O popisovaném úseku řeky jsem slyšel superlativa. Zákazů a příkazů je tam však na můj vkus až dost.

Reply

Re: mosty, OBr, 9/22/2017 8:27:09 PM
No... souhlas. Mě osobně asi snad ani neuráží až tak ten "registrační" poplatek, jedu v Národním parku - budiž (kolik z těch 500/600 jde na náklady s tím spojené vs. ochranu řeky vs. někam jinam neumím posoudit), ale dobře OK, ale je pravda, že místní půjčovny lodí mají ty ceny... jak to říct diplomaticky...

My jsme kromě právě Vltavy jeli pak v sobotu ještě Úhlavu (proto taky na Vltavě "tank" Baraka a ne něco menšího, a díky domluvě v půjčovně v Praze to bylo i finančně v pohodě. Ale půjčovné za kanoe po zadání hesla "půjčovna Soumarský most" mě opravdu až vyděsilo...

Reply

Nádherná Vltava, Jano Hudák, 9/22/2017 8:25:50 PM
Presne na tomto úseku sme spolu so synmi v roku 2000 objavili čaro pádlovania. Boli sme nadšení z rieky aj z kanoe a drží nás to dodnes. Vďaka za pripomenutie prvého splavu.

Reply

Re: mosty, Monte, 9/22/2017 2:37:46 PM
...se jich o takovou službu nikdo neprosil...
( Začali na 200,-Kč/loď, pak to zdražili 300,-Kč/loď, , pak začali neoprávněně ??? v rozporu s návštěvním řádem vybírat i za splutí při stavu vody nad 61 cm , pak si postavili na Soumarském mostě novou chatu/=bouda na vybírání peněz/ - asi z peněz, kterými to dotovali ... Smajlík , no a teď to zvýšili na 500,-Kč/loď.
..( Buď proto, že už jich je na ten byznys tolik - že už je to všechny neuživí ... anebo prostě z nenažranosti - např. půjčení kanoe na 1 den tam stojí 500 Kč, zatímco jinde okolo i třeba 200 Kč/den , takže se tam na této "službě" snaží narejžovat všichni... Smajlík )

Reply

Re: mosty, žralok, 9/22/2017 9:07:13 AM
Letos došlo k navýšení částky za registraci prej z důvodu , že už nechce NP dotovat tuto službu . Tudíž předpokládám , že ta částka kreje výdaje na tu "službu" zajišťující omezení provozu na řece . Zajímalo by mě ,jestli nějaké peníze z toho jdou na okolí řeky a ne jen ty samolepky a jejich výdej .

Reply

mosty, Janek, 9/22/2017 8:55:58 AM
nu zřejmě je třeba do budoucna za "registraci" vybírat místo 600,- Kč, raději hned 6 tis. Ale dost pochybuji o tom, že i po té by byly mosty alespoň částečně opraveny :-)) Smajlík

Reply

Re: děravé mosty, OBr, 9/21/2017 9:03:07 AM
Mosty jsou osazeny značkou "zákaz vjezdu všech vozidel" a "zákaz vstupu - havarijní stav mostu". Ale během převlíkání, balení lodě a zvažování jak na druhý břeh po mostě přejelo několik cyklistů a dokonce nějaký odvážný borec v autě - nutno dodat, že jel opravdu vééélmi pomalu. Tedy jsem situaci zhodnotil že pěšího to ještě zvládne a na vlak jsem došel suchou nohou.

Nicméně ano, na rekonstrukci, nebo nahrazení stále čekají.

Reply

děravé mosty, Střelec, 9/21/2017 6:28:34 AM
Před dvěma lety byly na silnici mezi zastávkou Pěkná a nástupním/výstupním místem děravé mosty se zákazem vstupu. Jsou už opravené, nebo je stav stále horší?

Reply

Re: Nechci rozvířit diskusi, Petr, 9/20/2017 10:26:40 AM
Děkuji za upozornění, to mi uniklo. Opraveno.

Reply

Nechci rozvířit diskusi, Windy, 9/20/2017 9:10:35 AM
obsah vs. forma. Vzpomínám si, Petře, jak před uveřejněním mého prvního článku jsme spolu detailně dolaďovali některé věty a slova, a tady zůstalo "kroky zamířili"? Nic, to je jen takové postesknutí, nehodné dalších reakcí. Jinak díky autorovi za oživení vzpomínek na Teplou Vltavu v dobách, kdy registrace na splutí byl pojem naprosto neznámý, ba možná neexistující.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.