Dunaj tvrdá cesta I/IV
Diskuse nad článkem |
Re: Skeg, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 1/10/2016 10:44 AMFunguje - ověřeno praxí. O kilometr dál si určím na břehu strom a při pádlování bez ulamování k tomu stromu dojedu. Tedy - pokud není šikmý vítr. Ale při větru se dá se skegem pracovat (polohovat) tak, aby se jelo více-méně rovně. Schema na netu. Anebo si pomáhat náklonem lodi, funguje to. Nevýhody jsou, že se skegem loď blbě točí, musíš jej zatáhnout. A subjektivní pocit, že loď jaksi není živá - rozdíl jako mezi zapřaženým a volným koněm. Na oba můžeš sednout, ale... V lodi sedím (klečím) uprostřed. Na zádi jsem prořízl dno a přilaminoval vodotěsné stojací "pouzdro", do kterého se skeg zatahuje. Ovládá se od sedačky polohovatelným táhlem (lankem) vedeným v hadičce. Samotný skeg je z kuchyňského prkénka z Ikey, fixován je na šroubu v předním dolním rohu pouzdra (osa vyklápění) a spadá vlastní vahou. V případě nárazu na překážku (mělčinu) se kolem osy vyklápění zasune zpět do pouzdra. Ovládací část lanka, které je na skeg navázáno v předním horním rohu, doporučuji umístit na sedačku vedle jezdce na tu stranu, kde pádluje (!!), lépe se ovládá. Shrnutí: Takto vyrobený skeg umožňuje rovnou plavbu na dlouhé vzdálenosti za ideálních podmínek. Za nepříznivého větru pomáhá omezeně. Komplikuje náhlé změny směru (je třeba jej zatáhnout). Zvyšuje váhu lodě. Holt všechno něco stojí.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.