Diskuse nad článkem |
Jak říkal Hartl, Kouďa, 8/22/2017 10:19 AMve Vesničko má středisková Otíkovi o rumunském filmu - je to poučné, zábavné a také trochu erotické. Pěkně jsem si početl, zvláště pasáže o stolici a srbské prsatici mě hodně pobavily Vladimíre, opět za 100 bodů Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Aleš K., 8/22/2017 10:52 AMNo nebyl bych tak nekritickej a nějaký ten bod mu strhl za nedodání fotografie zmíněné srbské prsatice. Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Kouďa, 8/22/2017 11:30 AMJá bych měl pochopení.. autor omámen výpary z laminování a pohledem na balkánské melouny zapomněl rychle uchopit fotoaparát.. Myslím, že vše napraví odkazem na tu reportáž srbské televize Hlavně ne fotky z té druhé akce... Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Vladimír, 8/22/2017 1:42 PMNa Youtube jsem z naší účasti pár videí našel, nejdéle na https://www.youtube.com/watch?v=1_SL6Q0Hylc . Jsme s Pištou hned na začátku na zelenobílé kánoi. Jak jsem se později ptal v novosadské TV, tak tu reportáž z našeho laminování neuveřejnili ze dvou důvodů, jednak že skrzevá ten výstřih na scéně nebylo v podstatě nic jiného vidět a to, co vidět bylo (jak tam stojíme zpocení kolem lodě s rukama až po lokte zaprasenýma od modrého laminátu) prý bylo tak strašné porno, že se to nedalo dávat ani po 22. hodině. Ale hoši, proč vás nezajímá třeba to, jaké pamětihodnosti jsme viděli po cestě? Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Kouďa, 8/22/2017 1:50 PMJá třeba rád staré hrady, ale třeba ten, co pod ním byly ty víry, tak detailně jako redaktorka TV popsán nebyl Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Vladimír, 8/22/2017 2:24 PMOno to máš tak. Ten hrad je v Iloku, v Chorvatsku, kam tě ze Srbska budou pouštět jen s obstrukcemi (ony se ty národy po devadesátých strašně milujou). Pro tebe jako pro účastníka regaty má špičatá věž hradu ten význam, že po x kilometrech, které musíš v dunajském vedru upádlovat (a makat musíš, aby na tebe zbylo místo pro stan ve stínu), ti signalizuje příslib cíle (konec etapy je hned za Ilokem v Bačka Palance na levém břehu). Protože toho už máš dost, upínáš své vykoukané oči na tu špici před sebou a jak její vzdálenost měříš bolavýma nohama poskládanýma celý den v lodi, tak tě celkem ani nezajímá její historie (tu si po návratu přečteš na netu, není nezajímavá, doporučuji), jako to, abys tu špici už měl za sebou. Prostě třebaže je to krásné, občas to bolí. Stejně jako by dost pravděpodobně bolel můj pětašedesátiletý život, kdybych se do výstřihu slečny redaktorky zakoukal natolik, aby z toho byl nedejbože nějaký (třeba emotivní, nepřeceňuji své ambice) důsledek. Tak jsem to jednou provždy vyřídil oním popisem. Dunaji a bohatství "jeho výstřihu" se hodlám věnovat i do budoucna podstatně víc. Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Kouďa, 8/22/2017 2:49 PMSice je to s Vaším výkonem nesrovnatelné, ale jednou jsem přepálil denní štreku a večer jsem se už modlil, aby už byl kemp (zbytek skupiny mě oprávněně nenáviděl). Takže vzdáleně si dovedu představit vzývání konce po přestálém strádání, ale na takovéhle akce se po čase krásně vzpomíná. Takže vzpomínej víc a houšť Jen k té redaktorce, mě to pobavilo dost, páč mi na mysli vytanulo něco jako ta umělkyně v Kosturicově Černé kočce, bílém kocourovi, jak tam jako vrchol produkce tahala hřebíky pozadím... Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Vladimír, 8/22/2017 3:27 PMProsím nevykej mi. Myslím, že tak to my vodáci nemáme zařízené. Ale ke Kusturicovi. Bílá kočka černý kocour se točil na jednom místě pod Starým Slankamenem. Když se regata blížila do zmíněných končin, stalo se jméno režiséra Kusturici i film, který zmiňuješ, frekventovaným tématem v rozhovorech účastníků regaty. Zjistil jsem, že většina těch otrlých vodáckých existencí Kusturicovy filmy kupodivu důkladně zná a na místa, kde se natáčelo, se vysloveně těší. Fakt je, že celý okolní břeh kilometry proti i po proudu Kusturicou dýchá a atmosféru jeho filmů najdeš třeba i v čárdách na břehu, v domorodých lidech (někteří jako by z filmu vypadli) a velice krasosmutněně se tomu podléhá. Tedy, toho smutku trochu míň, aspoň v rodinné čárdě s pálenicí a snědou obsluhou, která hostům kromě jídla předá i kus své radosti ze života... Reply
|
|_Re: Jak říkal Hartl, Kouďa, 8/22/2017 3:39 PMJej, moje chyba, já to myslel jako množné číslo, ty a Pišta. Jak tu během toho píšu pracovní maily, tak jsem tam vrazil velké V. Takže teď namísto rusů s naftou, dělají kšeft vodáci z TID Reply
|
Moc hezký důchod..., Václav, 8/22/2017 10:40 PM... i článek ... Jen si říkám, když tak čtu o utrpení dlouhých etap, bolavých nohou i zmozolnatělého pozadí, zda ti to vlastně stálo za to, trmácet se světa kraj kvůlivá několika prchavým pohledům do bujného výstřihu tajuplné cizozemské krasavice... Ale odpověď jako bych slyšel předem... Reply
|
|_Re: Moc hezký důchod..., Vladimír, 8/23/2017 8:59 AMShlédnu, co kraj nabízí. V Norsku jsem se koukal z vyhlídky Dalsnibby do panoramatu subpolárních hor a taky to bylo hezké. Ale jednu kardinální otázku jsi, Václave, nakousnul. Proč to člověk vlastně dělá? Jak říká jedna ze dvou starých dam na následujícím videu https://www.youtube.com/watch?v=vfpA8FEpRsk "Zum Teufel, warum bin ich hier?" Na Tvoji otázku jsem nenalezl lepší odpověď než rozhovor dvou starých účastnic regaty. Kdo nerozumí německy, doporučuji naučit se. Interview stojí za to. Reply
|
katamarán, Slávka, 8/23/2017 1:37 PMPěkné, škoda, že jsme nevěděli, tenhle úsek bychom si dali z fleku taky. A jaký je osud katamaránu, co sis ho na tu cestu chystal? Nehodil se? Nebo nebyla doprava? Slávka Reply
|
|_Re: katamarán, Vladimír, 8/23/2017 4:07 PMKatamarán ze dvou rychlostních kajaků na šlapací pohon jsem udělal, ale je velký, těžký a komplikovaný. Na vodě byl jednou a já nemám odvahu hlásit se k němu dál. Pak jsem dostal roupy na něco menšího a postavil jsem ze slalomové singlovky něco, na co nemám výraz. Trupem singlovka s příčně prohnutým dnem, sezení židlička ze zahrádkářské kolonie, šlapací pohon, dva plováky které drží balanc a jejichž natáčením se to řídí. Po docela dobré počáteční zkušenosti měním natáčecí plováky za pevné a na záď dám kormidlo ze seakajaku na ruční řízení, kvůli zjednodušení systému. Po obvodu trupu je dva cm široká montážní lišta na přidělání vlnolamů, kormidla, pacholat na připevnění kolejd, případně čehokoliv dalšího. Dva uzavřené prostory pro bagáž. Délka 405, šířka 74, váha do 20 kg, udržitelná rychlost cca 8 km. Z pohledu tohoto dílka je předchozí katamarán slepou uličkou a já opravdu nevím, co s ním. Rok práce se mi nechce vyhodit, na loděnici místo není, doma ho nechci (proč, když nepůjde na vodu), takže asi s ním udělám nějakou heroickou plavbu zakončenou ztroskotáním. Třeba po Labi? Reply
|
Kousek, Klasik, 8/23/2017 2:14 PMAhoj Vladimíre, chválením za skvělý článek i já přinesu otýpku do lesa. Té reportáže je škoda, rád bych to viděl. Na základě předchozích článků jsem si v červenci sklouzl na sjezďáku úsek Vohburg (tj. most po prvním jezem pod Ingolstadtem) - Deggendorf. Donaudurchbruch je nádherný, ale jinak stále nevím, do které skupiny se zařadit (myšleno "vraceči" nebo "jednou stačilo"). Ta nesplavná část moc netekla a ta splavná taky ne. Jako krajinovka obojí skvělé. Kde se to rozteče do tempa? Nepiš mi na jaře. Ahoj Klasik Reply
|
|_Re: Kousek, Slávka, 8/23/2017 3:07 PMAhoj Klasiku, od Pasova od soutoku s Innem je to úplně jiná řeka než přes Německo, "ledovcová" - chladná a má režim jako ledovcové řeky. Vydrží jí to až do Bratislavy. Frčí to všude tam, kde nejsou přehrady, bohužel je jich tam asi tak 13. A nejvíc vody je tam tehdy, když v Alpách tají ledovce - tzn. nejvíc v červenci a pak taky tehdy, když v Alpách hodně prší. Pod Bratislavou je tzv. "vnitřní delta", sklon se zmenšuje, Dunaj se větví do ramen a je teplejší. Mně se nejvíc líbí právě tady, až do Budapešti. Slávka Reply
|
|_Re: Kousek, Valec, 8/24/2017 12:37 PMSlávka, si znalkyňou miestnych pomerov. Len Ťa doplním. Od Prístavného mostu (zatiaľ posledného v Bratislave) získava Dunaj charakter nížinného toku. A takmer ihneď na jeho brehoch začína niečo, čo ja nazývam subkultúrou rybárov, csárd, lodníkov a vodákov. Na ľavom brehu sa tesne pred rafinériou Slovnaft odpája rameno Malý Dunaj. Na pravom brehu pod priehradou v Čunove sa odpája Mošonský Dunaj (maď. Mosony Duna). Obidve ramená meandrujú a majú zhruba 130 km. Vytvárajú v takto vzniknutej vnútrozemskej delte dva obrovské ostrovy - Žitný ostrov na slovenskej a Szigetköz na maďarskej strane. http://www.sopsr.sk/husk_dunaj...POZOR, VEĽA ĽUDÍ SA MYLNIE DOMNIEVA, ŽE SÚČASŤOU SPLAVOVANIA DUNAJA POD BRATISLAVOU JE AJ PÁDLOVANIE PO GABČÍKOVSKEJ PRIEHRADE. Nie je to tak. VD Gabčíkovo je umelým vodným dielom naľavo od hlavného, hraničného toku. Jedinú priehradu, ktorú treba prepádlovať, je horná zdrž Hrušov medzi Rusovcami a Čunovom. Reply
|