Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Extreme-Challenge-2011.aspx?ID_clanku=1297 edit=3

Extreme Challenge 2011

Diskuse nad článkem
Ikstrým, Kimbo, 10/26/2011 8:11 AM
Ještě mi tam po lese scházel závod čtyřkolek

Reply

|_Re: Ikstrým, Jirka, 10/26/2011 2:21 PM
Zaz až do tohodle pytle bych je neházel...myslím si ale, že se dá dostatečně extrémní závod udělat i bez brodění řeky s kolem, který si každý určitě před závodem důkladně promazal a naolejoval, aby lépe jelo...

Reply

|_Re: Ikstrým, Lékorka, 10/26/2011 2:54 PM
Svatá pravda. Měli bychom také zvážit nebezpečný dopad používání syntetických šamponů (a nedejbože opalovacích krémů!) na znečištění českých řek při případném opuštění lodi. A běda tomu, kdo pod vodou ztratí žvejku nebo kontaktní čočku! Smajlík

Reply

|_Re: Ikstrým, padáček, avar~seznam.cz, 10/26/2011 3:21 PM
Na řetěz existují v přírodě rozložitelná ekologická maziva. Jsou sice dražší, ale používají se. Základem všech maziv je minerální olej a ten se dá pít (nezkoušejte to, sice vám to nic neudělá, ale je to hnusný). Jediné co tam je přírodě škodlivé jsou aditiva a ty neškodná jsou sice dražší ale používají se. Ostatní kapaliny jako brzdovka a náplně ložisek jsou zatěsněná a do vody se prakticky nedostanou. Takže žádnej strach.

Reply

|_Re: Ikstrým, Typík, tompossum~seznam.cz, 10/28/2011 10:31 AM
Voco ti jde? Nejsi ty náhodou tenhlecten ekoterorista? Pokud ano doporučuju si udělat brigádu třeba na nějakým čištění řeky, když už prudíš na vodáckým serveru kvůli pěkným závodu, kterým Ikstrým bezesporu je.

Reply

|_Re: Ikstrým, Kmochacek, 10/28/2011 10:49 PM
spíš rozčilený staromilec...správný vodák má přece jezdit nanejvýš v laminátu s dřevěným pádlem a s povzdechem vzpomínat na doby minulé, kdy vše bylo krásné a nezkažené

Reply

|_Re: Ikstrým, Jirka, 11/1/2011 9:35 AM
žádnej staromilec ...spíš jsme mu skočili na špek....Které pak to nezávadná mazadla jsou? Rád si je pořídím.


Lékorko, zkus se namazat volejem na kolo, až se půjdeš vopalovat ... a dej vědět, co to s tebou udělalo ;-)

Reply

|_Re: Ikstrým, padáček, avar~seznam.cz, 11/1/2011 11:43 AM
Zeptej se v místním cykloobchodě, nebo použij Google. Vyhledávací fráze: "Biodegradable bike chain lube" např. U nás se dá sehnat Muc-Off Wet/Dry Biodegradable Lube. Cena biologicky rozložitelného maziva je zhruba dvakrát vyšší, než obyčejného. Komu se zdá používání nezávadných olejů na kole důležitý, cestu si k nim najde.

Reply

|_Re: Ikstrým, Jirka, 11/3/2011 2:38 PM
Díkes.

Reply

kritika, Keny, 10/26/2011 3:10 PM
Já tomuto závodu vyčítám jedině jeho načasování. Podzim, kdy se většinou nedá létat a ani pořádně pádlovat, to je fakt termín na nic. Smajlík
Několikrát jsem se již zúčastnil a vím o čem mluvím. Letos teda náhodou bylo trochu vody, ale jinak to bývá bída Smajlík

Reply

NaEx, padáček, 10/27/2011 4:20 PM
Letos jsem se účastnil už svého čtvrtého ročníku. Proto k tomu taky něco napíšu. Předně, ačkoliv se mi na tomhle závodě tradičně vůbec nic nedaří a vlastně by se dalo říct, že mě pronásleduje smůla, mám ten závod rád.

Společně s Bobr Cupem v Litovli (tam se neletí) a Kaťuší v Beskydech (tam se zase nepádluje) jsou to myslím jediný závody tohoto typu, které má smysl jít sólo i pro normálně trénované (čti: vůbec netrénované :) lidi. Opravdovou atmosféru má ten závod totiž jedině v sólo verzi :o) Pokud tedy máte piloťák na padák, určitě přijeďte Do Sušice a dejte to jak se tu říká - NaEx Smajlík

Z pohledu závodníka to vidim takto:

Běh:
Je to svinsky do kopce, nepřepalte začátek. Na druhou stranu když ostatní necháte utíct pod kopcem, v kopci už je nedoženete. To je rada co? Smajlík

Paraglide:
V týhle disciplíně se nedá prakticky nic získat, ale dá se tam hodně ztratit. To když zkazíte start a musíte opakovat. Takže je dobrý umět spolehlivě a bez zbytečných průtahů startovat. Startovačka je úzkej průsek na jedno křídlo, startuje se ve frontě po jednom, takže se na startu s nikým nesrazíte. Po startu se letí přímo rovně za nosem, přistání je z místa startu vidět, je to prostorná louka na vršku malého kopce. Cestou je třeba přeletět dráty VN. Výška pro to je dostatečná, kdyby přece jen nebyla - vykašlete se na to včas. Utrácení výšky před přistáním spirálou nemá smysl, výšky je málo - doporučuju klapnout uši a těsně nad zemí (5m) vypustit a dobrzdit řidičkama. Nevypouštějte uši moc brzo, když si s nima budete hrát ve 20m, je to nebezpečnější, než když je budete držet až na zem. Toto platí pro padáky třídy Standard. U výkonejch padáků s velkou štíhlostí můžou být uši dost nestabilní režim, ale kdo tyhle padáky lítá, ode mě radit nepotřebuje. Disciplínu dokáže zvládnout i začátečník těsně po pilotním kurzu - žádná záludnost tam není, ale je třeba předevěím umět bezpečně startovat.

Kolo:
Kolo je v tomhle závodě klíčový. Dobrý vrchař hodně získá. Vyplatí se lehký XC bajk i za cenu horšího výkonu ve sjezdu. Některý úseky ve sjezdu ze Svatoboru je lepší seběhnout a neriskovat pád, nebo zbytečný defekt. Nevím čím je to způsobeno, ale na to jak je trať krátká, tam dost závodníků často píchne - takže náhradní duši sebou (píchlou duši seberte - nenechávejte bordel v lese!). Brodit se vyplatí s kolem na rameni, pokoušet se Otavu projet je dost bláhová snaha zakončená držkou v proudu. Celá trať je sice značená, ale vyplatí se ji znát. Někdy je značení nenápadný, pořadatel na trati na vás něco křičí, ale vy mu nerozumíte atd. Zažil jsem i situaci, že se dvě pořadatelky dohadovali na křižovatce "jestli opravdu tamtudy" Smajlík Dost často bajkeři blouděj, takže je dobrý se připravit na orienťák.

Kajak:
Na kajaku už se toho moc stihnout nedá. Trať je relativně krátká, ale pokud máte někoho na dohled, závodit má smysl. Většina sólistů, ale i týmových jezdců nejsou moc dobří kajakáři, tak se toho nebojte. Vemte si dlouhou plastovou loď - slalomku, nebo turisťáka. Na trati nejsou složitá brankoviště, jen pár branek a bójí. Jsou tam dvě rampy, takže je nutný vědět jak se z nich správně sklouznout. Není to ale těžký. Na začátku se brodí přes řeku s pádlem v ruce. Na druhé straně je nutné přeplavat výpust z náhonu. Je tam hloubka a musí se plavat pár temp i když je málo vody. Vyplatí se probrodit trochu proti proudu a skočit do náhonu hned na jeho začátku. Proud je docela silný a snese vás přímo k rampě. Sólisti se do neoprenu zpravidla nepřevlíkaj a skáčou do lodi v cyklistickejch tretrách, protože je trať krátká (letos ale byla extrémní zima a oblečení bylo nutný). Týmový kajakáři na startu dost vymrznou čekajíc na štafetu od cyklisty, takže doporučuju se na to vybavit.

Co se týče termínu závodu, tak ten je fakt nešťastnej. Taky myslím, že by byl lepší duben/květen. Vůbec nejlepší by bylo protáhnout trať kola až na Čeňkárnu Smajlík ale to asi z mnoha důvodů není možný.

Tak ahoj za rok na startu!

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.