Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Filmova-Vysocina-–-Bela-Hejlovka.aspx?ID_clanku=978 edit=2

Filmová Vysočina – Bělá, Hejlovka

Diskuse nad článkem
Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 4/1/2009 11:52:28 PM
poněvadž to pojmenování na mně narozdíl od dění v Africe má nějaký netriviální dopad, a protože to mohu aspoň z části změnit, narozdíl od dění v Africe ... no nic, to by bylo na delší diskusi

Reply

Re: Bělá, Hejlovka, Trnávka, kmochacek, 3/26/2009 6:22:11 PM
pravda, co se dělo (nejen) na vodě před věkem internetu, jako by nebylo a tak se neustále objevuje Amerika :-)))

Když popisuješ tu základnu pod soutokem... trénování v peřejkách... není to zrovna tohle místo?
http://kmochacek.rajce.idnes.c...
(fotka 51 a 52). Je to blízko té staré hráze hist. rybníka. Myslím, že přímo u tý peřejky jsem vpravo (po proudu) viděl nějakou snad už neudržovanou chajdu

Reply

Bělá, Hejlovka, Trnávka, dříve "Vodní Tchoř", 3/26/2009 3:25:03 PM
Ahoj pisateli článku.
Patřím mezi dříve narozené a to konkrétně v tom Pejru, co je nedaleko od Kojčic a Humpolce.
Říčky a potoky v okolí našeho okresáku (pelhřimova) jsme projíždeli na všem možném co voda unesla. Naše základna byla u rybníka Stráž a na svou dobu vodácký oddíl měl perfektní vybavení, včetně přívěsů za nákladák, traktor a s loděma se se jezdilo a pak sjíždělo vše, co se dalo jet, když byla voda. A pod soutokem Bělé a Hejlovky kousek za rybníkem Rožkovem, byla další vodácká základna - chata, kde se na peřejkách trénoval slalom. Ještě dnes jsou zbytky lan od zavěšení branek zarostlé ve stromech na břehu. A na letní soustředění se nasedalo do lodě v Pejru na Bělou a jelo se s kompletní bagáží na týden na tuto základnu po vodě. A zpátky se jezdilo po silnici a lodě se dali na kolečká/káru a hybaj zvyšovat kondičku.... No ono to hrozně letí a je to vlastně včera nebo když to počítám, tak je to 50-60 let, když jsem jako malej kluk přišel do loděnice a učil se základy vodáctví na lodi, které se říkalo maňásek...
Ahoj a krásnou plavbu.
Přeje pradědek, bývalý vodák,....Když ještě mohl sedět v lodi tak mi říkali : Vodní Tchoř

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], jirka, 3/24/2009 2:33:24 PM
Tak mi Kavole připadá, že i když ti jsou mrtví v Africe či na Balkáně šumák, tak tu brečíš nad zdrobnělinou Trnavy, či špantým (tj. místním) pojmenováním "každé strouhy" a jseš se v tomto směru ochoten rvát za spravedlnost světa...

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/20/2009 10:30:36 PM
> Včera jsem nechal ...

MUHEHE [ďábelský smích]

no nemá pravdu, já vydržím leccos, ani když jsem požil Nektar, nepos-al jsem hektar ... a můj háček si zase povídá se psem ...

k další větvi diskuse jsem se původně nechtěl vyjadřovat, ale přece jen mi nedá to neříct: dík - ne za mě, ale za to, že seš takovej ... takahoy, někdy na vodě

Reply

Re: Hrobský potok, Václav, 3/20/2009 8:49:46 PM
Musím říct, že si na tuhle tvoji story vždycky vzpomenu, když jdu parkem na Proseku. Teď to tam nějak rekonstruovali. Jak jsem měl možnost to vypuštěné vidět, našly by se tam nové zajímavé pasáže :-) Taky v Poděbradech na kolonádě je docela dlouhý kanál s tekoucí vodou (místy možná až WW 1), ale bohužel ti blbci oddělili jednotlivé úseky neprůjezdnými překážkami, takže přenášení .... :-)

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Václav, 3/20/2009 7:55:41 PM
Takhle demonstrovaný cynismus je někdy známkou přecitlivělosti, obranou .... Tedy - né, že by mi zrovna tyhle uvedené hlášky a způsob uvažování seděly, což jsem už asi dal najevo jinde (a to si klidně dovolím udělat srandu i z věcí posvátných....) Jen se tomu chlapíkovi pokouším porozumět :-)

Reply

Re: Hrobský potok, kmochacek, 3/20/2009 6:18:31 PM
Tak něco nového je hned kousek za Prahou a prvosjezd by to byl nezapomenutelný
:-)))
http://www.aquapalace.cz/cs/vo...

Reply

Re: Hrobský potok, Vojta, 3/20/2009 1:41:15 PM
....to váš, že zdaleka ne, dyť mám eště kus života před sebou a člověk furt hledá něoc nového.....
a rád se seznámím s čímkoliv. Zatím za nejlepší považuji prvosjezd kašny na Proseku.....
Ahoj Vojta

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Zdenek, 3/20/2009 1:25:00 PM
Určitě souhlasím, měli bychom se vyjadřovat přesně, rozumná provokace je pro diskuzi určitě daleko přínosnější než milé přikyvování.Nakonec - různost názorů je podstatou diskuze. Samozřejmě s urč. taktem, vtipem, mírou...Ale jeho vyjádření: " dobře jim tak, utopencům...", o hladovějících černoušcích v Africe " apod. ve mně zanechalo nesmazatelnou jizvu - k jeho velké škodě... Některé jeho názory rád přijmu, ale ty -podobné těm, které jsem uvedl výše - mi u něj, coby vodáka - vadí... Nedokáži si představit, že bych si s nim sedl na břehu k ohni...

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Mira, 3/20/2009 12:03:44 PM
To nevím, neznám ho. A přiznávám mu, že konkrétně v tom probíraném zkomolování názvů řek má dost pravdu a argumentuje věcně a korektně, dokonce uzná, že něco nevěděl....
A když mě tu někdy jeho příspěvky třeba i zvedaly ze židle, viděl jsem za tím spíš snahu vyprovokovat ostatní k reakcím. Provokace je přece v diskusi běžně používaný prostředek a pokud nepřekračuje únosnou míru (jako v případě "dobře jim tak, utopencům"), nic proti ní nemám. Lebedit si tu, jak se všichni pěkně shodneme a máme se rádi, by asi nikoho dlouho nebavilo. Takže já ho snad chápu i bez snažení.
:-)

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Zdenek, 3/20/2009 11:18:30 AM
Mně to připadá, že Karel Volný trpí nějakým velkým mindrákem nedoceněnosti - nejspíš asi z dětství. Snažme se ho pochopit, on za to nejspíš opravdu nemůže...

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], MIra, 3/20/2009 11:09:31 AM
Včera jsem nechal v počítači otevřenou záložku s naší debatou a když si ji přečetla má patnáctiletá dcera, konstatovala zhruba: "...a to kdybys tomu kavolovi napsal, jak se nad každou rozvodněnou řekou rozněžňuješ, jaká je to nádherná voděnka, a že si před nastoupením do lodi u řeky klekneš, omyješ si s ní ksicht a něco jí vykládáš, to by se asi pos-al...". Tak Ti to teda píšu.... :-)

Ahoj, někdy na vodě.

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/19/2009 10:48:21 PM
> Nejen cajzli v Práglu mají svoji
> Rokytku, u nás je to pravostranný
> přítok Rokytné v Jaroměřicích :-)))

wov, to jsem nevěděl, já jsem právě potkal to, že Rokytné se říká Rokytka - dík

> taková naše miloušká říška to je...

ach bože, teda Melounku ... no dobře, tak jo, to myslím na původní dotaz odpovídá dostatečně ... ty hobiti jsou fakt divní :-)

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Mira, 3/19/2009 2:51:24 PM
Nejen cajzli v Práglu mají svoji Rokytku, u nás je to pravostranný přítok Rokytné v Jaroměřicích :-)))
http://cs.wikipedia.org/wiki/R...

Proč? No vystihls to, taková naše miloušká říška to je... To není neuctivost, to je jakože malá, ale naše :-) Jo ale taky nejhezčímu kousku Oslavy pod Náměští říkáme "divoká Oslavka", nebo taky "Klondajk", pár větších šutráků v korytě je hned "Pět prstů", pak následuje asi dvoukilometrový rovný úsek, to je zase "dlouhá Oslavka", tak jakápak malost? Kam se na nás hrabou Amíci s Jukónem.

Reply

KAVOL...., Zdenek, 3/19/2009 1:25:25 PM
...opravdu neuvěřitelné....

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/19/2009 1:01:41 PM
Rokytnou, Rokytka teče v Praze ... fuj, už mlčím :-)

no ale vraťme se k původnímu dotazu - proč?

používání zdrobnělin mi v této souvislosti přijde jistým způsobem neuctivé - z dravé řeky (ehm, Jihlava? :-) dělám malý neškodný miloušký potůček ... to má být ukázka "nějakého" vztahu? ... svého času byla Vltava naopak zvána "Velká řeka", dočkáme se času, kdy to bude Vltavka? :-)

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Mira, 3/19/2009 9:04:23 AM
Jo, jsem jeden z těch, co od mala nazývá "svoje" domácí řeky Jihlavu "Jihlavkou" a Oslavu "Oslavkou". Málokdo z místních, co k těm řekám mají nějaký vztah (turisté, trampi, rybáři, vodáci...), je nazve jinak. Prostě když se řekne jedem na Oslavku, je to jasné. Při domluvě, že jedem na Oslavu, bych se asi zeptal, kdo že má narozeniny.
A nikdy bych si to nepletl s Jihlávkou, ani s Oslavičkou. Když už chceš Kavole rejpat, začni u sebe a rolišuj třeba i ty čárky na písmeny :-) Ale uznávám, že neznalé to může trošku zblbnout.

Ješte k tomuto tématu zážitek paní učitelky z Mor. Budějovic, které děti v deváté třídě nabyly schopny odpovědět, jak že se jmenuje potok, co protéká městem. Rokytku nikdo neznal, všichni věděli, že je to "Regulačka". A i tu ve spoustě map najdete pod názvem "Jaroměřice".

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kmochacek, 3/19/2009 8:38:40 AM
OK, víceméně souhlasím. Akorát "Trnávka" už není díky tomu slalomovýmu kanálu dávno jen pojem místní.
Pravda, přehrada (oficiálně pro změnu zas VN Trnávka :-))) je tam jen 25 let, ale jak říkám, pro místní (a to min. na úrovni okresu) to vždycky byla je a bude Trnávka komplet.
Oficiální pojmenování vzniká nejčastěji z ustálených názvů pomístních, takže netuším jak došlo k této dvojkolejnosti HOWGH!

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/19/2009 1:04:14 AM
> IMHO to úvodní diskutér -Martin,
> napsal správně: " Trnávka (oficiálně
> Trnava)"

ale jo, tahle formulace je pro mě úplně oukej, a explicitně říkám, že jsem za ni rád, jestli to někomu z výše uvedenýho není jasný

leč představ si, že nejseš místní, a snažíš se něco o něčem "vygůglovat", ať už protože se tam chystáš, nebo protože o tom píšeš nějakej článek apod. - no nedožralo by tě, že pod oficiálním názvem nenajdeš skoro nic, a pod názvem "místním" (ehm), kterej neznáš, a někde ho teprv pracně zjistíš, ti prozměnu vyleze tuna naprosto irelevantních odkazů o jinejch potokách?

Reply

Re: Hrobský potok, Jirka, 3/18/2009 10:06:37 PM
Bohužel nesplul a asi už jen tak nespluju, protože potok od Hrob (tedy vlastně Nuzbel :-) do Turovce je čím dál zarostlejší resp. jsou v něm celé dlouhé úseky napadaných starých olší a vrb. Možná to souvisí s tím, že se přestaly kosit louky kolem něj, a tak se ani o padlé stromy do potoka nikdo nepostará...Chystám se na něj od Turovce k soutoku s Lužnicí - tam už se víc pojede než potáhne po louce.... To s tím tátou zvedajícím stromy před lodí je pro mne opravdu jedním z životních zážitků.

Reply

Re: Plha se hlásí !!!, kmochacek, 3/18/2009 11:58:55 AM
jj, v pátek (6.3.) to přes sedlickou hráz parádně valil. Tak jsem nafotil, zamáčkl slzu v oku a odjel na hory lyžovat :-(

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kmochacek, 3/18/2009 11:56:25 AM
Nad soutokem s Kejtovským potokem už je to docela ouzký. Jel jsem to tuším předloni na otevřence od soutoku a nad Hořepníkem místy děsná vrbičkárna :-(((, dostal jsem se kus pod Hořepník a pak to u dalších padlých stromů vzdal. Výsledek 6km za 2,5 hod.

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kmochacek, 3/18/2009 11:50:19 AM
Bydlel jsem tam léta, a pro všechny místní je to od nepaměti Trnávka. Též si všimni, že všichni zde přispívající (co to jeli a tedy to mají nejspíš za humny) těž používají zdrobnělinu. Nebo si někdy slyšel/viděl, že se pořádají raftové závody na kanálu na Trnavě???
Jak vznikl ofic. název Trnava nevím a ani mě to nezajímá. IMHO to úvodní diskutér -Martin, napsal správně: " Trnávka (oficiálně Trnava)"

Reply

Re: Trnávka x Trnava, kavol, 3/18/2009 11:42:32 AM
víš jak je to o té akci a reakci ... mě zase prudí, když někdo svévolně nazývá jednu věc jménem druhé, takže jestli v reakci na to někoho vyprudím, tak mi to svědomí nežere, zub za zub ...

(nicméně doufám, že vůči příspěvku, na kterej jsem tady prvotně reagoval, jsem byl dostatečně korektní, neb onen byl, uvedením obou názvů, korektní vůči mě)

co se týče těch utopenců na Sávě, vzpomínáš dobře, a opět, akce a reakce - kdo se rozhodne spáchat (= akce) sebevraždu, zemře (= reakce) ... nevím, proč považuješ za silnou kávu to, že jsem smířen s přirozeným během věcí ... ale nechme to spát, jsou lidi, co brečí za každým hladovým černouškem v jižní Africe, a lidi, co ne, já holt patřím k těm druhým

Reply

Re: Hrobský potok, Václav, 3/17/2009 11:37:43 PM
Musím se přiznat, že jsem jako první čekal ozvu Vojty Jančara, ale zřejmě taky nesplul všechno :-) Představa, jak jedeš na kajaku a táta před tebou zvedá stromy, mě naplňuje blahem poměrně čerstvého otce - zcela tomu rozumím. Prvosjezd jak vyšitej. Na zmatek jmen potoků jsem koukal v mapě - ono je to tak asi všude, jak vyplývá z výše uvedeného ohlasu Kavola (i z mé zkušenosti). Toto rozdvojení jsem si též všimnul, tak jsem rád, že vím, co znamená. Nuzbely a Hroby mi splývají v jedno oddělené prudkým kopcem, navíc mě zmátl název potoka :-) Každopádně tohle jaro mělo jeden pozitivní efekt - našel jsem si na mapě jména mnoha potoků kolem rodiště mé ženy.
Jo - a splul jsi to tam tedy i dál než oněch 500 metrů?

Reply

Re: Hrobský potok, Jirka, 3/17/2009 11:11:58 PM
No už jsem ho jako malej špunt kdysi jel na kajaku. Nastupoval jsem u Bítovskýho mlýna a táta běžel přede mnou a zvedal stromy přes potok. Pak jeden neuzvedl a tam plavba končila (cca. 500 m :-). Trochu srdeční záležitost, proto se rozepíšu: Obecně je to od Hrob dolu dost zarostlé se spoustou spadlých stromů - vysloveně celé dlouhé úseky. Od Turovce (tam se mu říká už Turovecký potok) je veden několik km kanálem - tam by to byl asi tobogán za týhle vody (asi tam bych začínal plavbu - odtud sjízné už i pro pálavy). Před Kozím hrádkem se stéka s Chýnovským potokem (někde taky uváděným jako Kozský) Když už jsem u toho názvosloví, tak od soutoku se mu říká ve většině map a kilometráží už jen Kozský, avšak někde můžeme vidět nadále Hrobský či Turovecký (V mé 40 let staré kilometráži se uvádí Kozský potok jako ten, co protéká Chýnovem a je prý sjízdný od Chýnovského rybníka, Hrobský potok uváděn není - tj. "hlavní tok" je brán ten Chýnovský). Od soutoku už je to šířkou spíše říčka - a odtud už by se plavba určitě vyplatila i když spadlých stromů také není málo. Zpět nad Hroby - pokud si dobře pomatuju stav z podzimu, tak v lesních úsecích celkem bez stromů. Ale v lukách asi zarostlé (kolikrát se přes vrby nelze dostat k vodě). Z úseku nad Hroby stojí za zmínku přepad rybníku u mlýna Hrádek - kaskádovitá až vodopádovitá skalní průrva WWW V určitě. A pokud jste zmateni názvy z úseku z Hrob, tak se ani nepokoušejte vyznat se ve jménech potoka v úseku od pramene do Hrob (tématicky k článku se jeden úsek nazývá rovněž Bělá :-) P.S. pro Václava - Hroby jsou na kopci, potok protéká Nuzbely, což mu určitě neubírá na romantice ;-)

Reply

Re: Trnávka x Trnava, Václav, 3/17/2009 10:21:46 PM
Když vono de, brachu, vo formu ... Já nepochybuju, že jseš v jádru dobrej člověk , i Tvůj příspěvek mohl být zajímavým z hlediska lingvistického, ale ten mravokárný tón trochu - a zhola zbytečně - prudí .... A jestli si vzpomínám dobře, byl jsi to ty, co vytočil pár diskutérů v komentáři ke zprávě o utopených výletnících při nějakém byznysmenském splouvání řeky někde v cizině. Tenkrát jsi psal něco ve smyslu: "Dobře jim tak ...", což byla trochu silná káva, co ti škodí na pověsti.

Reply

Re: Trnávka x Trnava, kavol, 3/17/2009 9:25:19 PM
mno, víš jak je to o té potrefené ... zrovna on mi nemůže odpustit, že mezi Jihlavou a Jihlávkou rozlišuju

ale což už, Internet je zrádné médium ... občas se takhle bavím představou, kolik ze zdejších diskutujících, které jsem něčím vytočil, jsem už asi tak mohl na vodě potkat, a čistě statisticky, zda je nenulová šance, že jsem zrovna jim zachraňoval nějaký matroš nebo obohatil jejich večerní program kytarou, když jejich parta byla měká ji tahat atp. - ale jinak jsem ten tupoun, co bazíruje na faktické přesnosti, a sebevrah, co na turisťárnu nevozí házečku, neb má (barevnou, plovoucí) koňadru, atd. :-)

Reply

Re: Trnávka x Trnava, ., 3/17/2009 9:10:14 PM
:-)) :-))

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/17/2009 9:10:13 PM
s Loučkou je to vůbec zajímavé ... některé zdroje název Bobrůvka neznají vůbec, další pak kladou konec Bobrůvky a začátek Loučky na různá místa - od mostu ve Strážku (mapa KČT) nebo od soutoku s Libochůvkou (Libochovkou) v Dolních Loučkách, či kamkoliv mezi; a právě ani místní v tom tak úplně jednotní nejsou

(já osobně bych se klonil k tomu Strážku, resp. ještě výš, k soutoku s Olešínkou, neb je to z vodáckého hlediska praktické - někde tam se mění charakter toku, řeka vstupuje do hlubších údolí, takže kdo by řekl, že jel Bobrůvku, mínil by tím silně meandrující potok mezi loukami, kdo by mluvil o Loučce, mluvil by o kamenitém korytu s peřejemi WW II v romantických údolích ...)

Reply

Re: Trnávka x Trnava, Osvald, 3/17/2009 7:52:51 PM
Tak jsem se zase krapet poučil. Já bloud si myslel, že autor píše s úmyslem sdělit to všem, které to zajímá. Ale vono ne, je to jen pro znalé místního názvosloví. Nemám ve zvyku míchat se do diskuze, ale vzkaz Zdenkovi si přece jen neodpustím: Sám jsa blbým nenazýval bych tak jiné.

Reply

Trnávka x Trnava, Zdenek, 3/17/2009 12:49:44 PM
Opravdu MIMO MÍSU... "Obdivuji" tu neutuchající snahu Kavolka ( opravuji - Ka vola )někoho neustále poučovat...Doporučoval bych přibrat ještě školení z pravidel českého pravopisu, tam ses ještě neangažoval - nebo ano? Tady máš pole neorané, to by tě mohlo zaujmout...

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Jiří V., 3/17/2009 12:04:14 PM
Máme v kraji chalupu - takže vím, že místní nepojmenují tok jinak než "Trnávka". Zkus se třeba ve Strážku zeptat na Loučku - oni tam znají Bobrůvku a ta zas není na mapě. Jazyk jde svou cestou. Ovšem souhlasím, že záměna Jihlavy a Jihlávky zmate. Pádlování údolím kolem ZOO a prohlídka čerpacího kola asi stojí za pár slov.

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Jiří V., 3/17/2009 12:04:14 PM
Máme v kraji chalupu - takže vím, že místní nepojmenují tok jinak než "Trnávka". Zkus se třeba ve Strážku zeptat na Loučku - oni tam znají Bobrůvku a ta zas není na mapě. Jazyk jde svou cestou. Ovšem souhlasím, že záměna Jihlavy a Jihlávky zmate. Pádlování údolím kolem ZOO a prohlídka čerpacího kola asi stojí za pár slov.

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kavol, 3/17/2009 9:20:08 AM
sorry za příspěvek mimo téma, ale zaujalo mě:

"... Trnávku (oficiálně Trnava) ..."

- kde se bere tenhle sklon furt názvy zdrobňovat? proč to lidi děláte? vám nevadí, že by si náhodný čtenář mohl myslet, že mluvíte o něčem úplně jiném?

... tuhle jeden člověk tvrdil, že sjel Jihlavku, což by bylo velmi zajímavé, rád bych se pokochal fotkama z průjezdu ZOO, kdyby nějaké měl, atd. - no, jenže on nemyslel Jihlávku jako potok, nýbrž řeku Jihlavu, což je (pro mě) celkem o ničom

to samý Trnava: řeka - přítok Želivky versus Trnávka: řeky - přítoky Dudváhu a Ondavy, potoky - přítoky Dřevnice, Lubiny a Prestavlckého potoka

Reply

Re: :-), Jiří V., 3/16/2009 11:38:39 PM
Dekuji a moc tě zdravim mila Kato. Treba se nekdy potkame na vode...au, ted bys me urcite necim nejradej prastila, vid. Jiri k.

Reply

Re: Plha se hlásí !!!, Jirka Voneš, 3/16/2009 10:49:59 PM
Je to jak píšeš Plho Kmocháčku - zaměnil jsem jména přehrad. Jen ještě doporučuji plavbu od Sedlic k Vřesníku. Želivka tu tvoří velikou 6tikilometrovou podkovu, svižný jedničkový proud opuštěným údolím. Voda pár dní v roce - teď ideální podmínky. Jiri k.

Reply

Hrobský potok, Václav, 3/16/2009 9:53:29 PM
Ještě jsem zapomněl na tenhle potok protékající vesnicí Hroby. Opticky z auta mi též přišel jako jetelný - možná by se jednalo o prvosplav?!! To je výzva, ne? Navíc "pádlovat v Hrobech" zní docela romanticky.

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Václav, 3/16/2009 9:29:54 PM
Hoj, dneska jsem přejížděl Trnávku na silnící Pacov - Lukavec - je evidentně sjízdná už od mostu pod Salačovou Lhotou (tzn. v horním úseku nad Hořepníkem) pro pálavisty i plasty. Žádná divočina, ale tekoucí slušně, sem tam jsem zahlédnul i nějaké vlny. Navíc viditelné koryto evidentně bez stromů. Prostě romantická plavba lukami a lesem. Léta to očumuju a teď když jsou ideální podmínky, se tam hned tak nedostanu :-( Tak to někdo dejte a stvořte reportáž, ať se aspoň takhle potěším :-)

Reply

Re: Helovka - Želivka, kk, 3/16/2009 6:28:06 PM
No několik stromů a nízkých lávek bylo, ale nevšim jsem si, že by byla někde větší koncentrace:) Ze začátku to bylo docela pěkně vyčištěný, ale řek bych jen tak 2 km. Nejhorší úsek se mi zdál kolem soutoku s Bělou, kde to bylo trochu zarostlý, ale když to člověk překoná, tak už je koryto čistý a docela široký:)

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Verka, 3/16/2009 12:10:31 PM
Ahoj,o víkendu jsme jeli Trnávku z Hořepníka k jezu v Řečici.Měla 105cm a byla parádní. K Jávě je čistá,a od jezu nad papírnou taky.Mezi tím, jsme 5x přetahovali,ale stálo to za to. Trvalo nám to 2 a půl hodky.

Reply

Re: Helovka - Želivka, kmocháček71, 3/16/2009 10:04:24 AM
A jak to vypadalo kolem Hodějovického mlýna. Byly tam častý přetahy nebo to bylo pod vodou?

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], kmochacek, 3/16/2009 9:58:46 AM
Když jsem Trnávku vloni procházel, byly napadaný stromy cca 2km pod Hořepníkem a pak kus nad jezem a mostem u papírny. Už je to odstraněný? O víkendu bych to zkusil sjet, případně Hejlovku

Reply

Trnávka [Re:Helovka - Želivka], Martin, 3/16/2009 9:01:19 AM
Ahoj nadšení vodáci,
v sobotu (14.3.) jsme jeli Trnávku (oficiálně Trnava) za stavu cca 100 cm na vodočtu Červená Řečice. Nasedali jsme v Hořepníku pod mostem, kde má koryto šířku tak akorát na délku kanoe :-) Bylo to pěkné svižné svezení, sem tam byl napříč padlý strom, ale vždy se dalo bezpečně zastavit a přetáhnout po louce. Břehy jsou udržované, takže až na výjimky jsme se nikde neprodírali vrbičkami. Jez nad papírnou (u silničnícho mostu ČŘ -- Křelovice) v singlu sjízdný :-) Pak jsme jeli ještě dál, a stálo to za to, a končili jsme až u jezu na přehradě. To celé i s vynášením jedné kanoe nad papírenský jez za 2,5 h.

Ahoj na další vodě.

Martin

Reply

Re: Helovka - Želivka, kk, 3/15/2009 11:34:16 PM
Jeli jsme Hejlovku minulý víken od silničního mostu Pelhřimov-Tábor až po vzdutí Sedlice a na pálavě to bylo v pohodě. Vodočet v Čakovicích ukazoval 5,5 kýblu. Akorát kolem soutoku s Bělou bylo koryto trochu zarostlý.

Reply

:-), Katie, 3/15/2009 10:40:22 PM
Ty se takhle schovavas a pekne si jezdis! Moc hezke. A k tomu dnesku si to tu zaslouzis! Jen tak dal. :-)

Reply

Helovka - Želivka, Jirka, 3/15/2009 8:34:13 PM
jé, a mi se zrovna o víkendu rozhodovali, jestli dát vršek Trnávky anebo Želivky, což je vlastně pokračování Hejlovky. No, nakonec jsme jeli leda "do senatoria". Byla by ta Hejlovaka jetelná na pálavě?

Reply

Plha se hlásí !!!, kmocháček71, 3/15/2009 7:24:04 PM
Na Hejlovce jste vynechali ta nejlepší místa, Lipické údolí nahoře a právě ten úsek z Kojčic ke přehradě Sedlice, nikoliv Vřesník :-)))
http://kmochacek.rajce.idnes.c...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.