Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Horni-Labe.aspx?ID_clanku=1148 edit=3

Horní Labe

Diskuse nad článkem
Labe, Ešus , psalek~jagacz.com, 8/9/2010 1:23 PM
Ahoj. Labe je krásná řeka, a už dlouho jsem se na ní nedostal. Nicméně musím připomenout jednu věc. Existuje řád NP Krkonoše, který umožňuje na základě povolenek sjíždět úsek Labská - Kukačka v období 1.4. až po 15.5. Spodek od Esíčka do Herlíkovic povolen není a soutěska je jako chráněný přírodní výtvor v prvním, tedy nejtvrdším pásmu ochrany přírody.
Bohužel tím , že se na Labe občas někdo vydá mimo obodobí, povolené KRNAPEM v návštěvním řádu bohužel dává do ruky argumenty lidem, kteří tam chtějí ježdění zarazit kompletně i proto, že se vodáci neumí chovat podle jimi nastavených pravidel. Určitě jste si dobře zajezdili, ale ostatním jste ztížili možnost vyjednávání lepších podmínek. Nepovažuji to za uplně správné , i když z hlediska vody to chápu.
Ešus

Reply

|_Re: Labe, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 8/9/2010 2:27 PM
mám info, že se tuto sobotu (7.8.) ve Špindlu normálně povolenky vydávaly...

Reply

|_Re: Labe, Ešus , psalek~jagacz.com, 8/9/2010 4:05 PM
Tak to je pro mne naprosté novum, protože NP Krkonoše to udává dost jasně. Žádné výjimky v případě vyššího průtoku tam nejsou uvedeny.

Reply

|_Re: Labe, Pepa, 8/10/2010 10:48 AM
Povolenky se vydávají od průtoky 10 kyblíků a maximálně do počtu 70 lodí za den. Čerpáno ze zadní strany povolenky. Vydávaj se zadara, ale bohužel na úplnym konci Špindlu.

Reply

Vranka , Ešus, psalek~jagacz.com, 8/9/2010 1:30 PM
Vranka obecná- důvodem odvolání rybářů byla studie, která tvrdí, že nikoliv průtok ale rychlost klesání po průtoku velmi ovlivňuje stav vranky obecné, protože se nestačí vrátit z rozlivu do původího koryta. Osobně se domnívám , že vranka byla použita účelově proto, že je to chráněný druh. Podle mne pravým důvodem je spláchnutí násady pstruha, který není chráněn a kterého tam rybáři vysazují. Kdo chce znát pravé důvody odvolání jak rybářů, tak elektrárenských, tak ať se jich prostě zeptá, tak, jako jsem to udělal já. Jejich odpověď ho překvapí stejně, jako mně.
Ešus

Reply

návštěvní řád, Jirka J., 8/9/2010 8:01 PM
Asi neumím hledat, ale v návštěvním řádu Krnapu jsem nenašel ani zmínku o datumovém omezení splouvání Labe. Vydávání povolenek na terénním středisku Krnapu úplně na konci Špindlu je taky pěkný opruz - nutí všechny kvůli "papírku" projet celým Špindlem tam a zpátky, smrdět a motat se tam autem. Jistě by to šlo vyřešit elegantněji a ekologičtěji, třeba telefonem. Důvody k zákazům vidím spíše v penězích elektrárníků a rybářů než v ekologii. Povodňové průplachy koryt v létě jsou navíc zcela běžné, kdyby na Labi nebyla přehrada, prolétlo by skoro každý rok korytem mnohem víc vody, stejně jako na vedlejší Jizeře. Takže argumentace, že když budeme "hodní", tak nám možná jednou Krnap povolí akci na jarní vodě (kterýžto termín je skoro na nic, když teče všechno okolo) je podle mne trochu mimo.
Jirka

Reply

|_Re: návštěvní řád, hh, 8/10/2010 12:01 AM
No já bych zrovna ve spojení s KRNAPem slova jako opruz moc nepoužíval, správa KRNAPu je k vodákům pořád ještě poměrně vstřícná (v rámci toho, k čemu ji zavazuje zákon o ochraně přírody). Šumavští ochranáři jsou proti tomu jiná rasa.

Reply

|_Re: návštěvní řád, Šlaufek, slaufekpetr~seznam.cz, 8/10/2010 12:25 PM
Ahoj,třeba dostali v KRNAPu ochránci konečně rozum a Šumavští se mohou přiučit, že vodáci přírodě nijak neškodí.Myslím opravdu vodáky.Ale i na Šumavě to jde,sice pomalu ale přece viz.Vydra z Modravy na Antýgl.Doufám jen, že se to trochu urychlí, abych nemusel mít k pádlu ještě Fr.hole. Smajlík

Reply

|_Re: návštěvní řád, Ešus , psalek~jagacz.com, 8/10/2010 10:27 AM
tak jsem se podíval do návrhu řádu důkladněji , a skutečně tam to omezení, co bylo dřív v řádu parku, není. Buď jim vypadlo omylem a nebo prostě ho zrušili. Tím se pak omlouvám autorovi článku, protože v tom případě řád parku neporušili.
Ešus

Reply

Re Jirka, Honza Rejl, jan.rejl~email.cz, 8/10/2010 11:11 AM
Ahoj, jsem vpodstatě místní, mám rád vodu i hory v létě i v zimě a naprosto souhlasím s Jirkou. A argument, že jinde jsou na tom ještě hůř je naprosto mimo. Proč se nekouknout tam, kde jsou na tom mnohem líp. Tady se vždycky hledá spousta argumentů, proč to nejde, ale málokdo a málokdy proč to jde. O to větší obdiv a díky Ešusovi za jeho snažení.

Reply

zákazy, Keny, 8/10/2010 7:02 PM
Já bych kluky chápal i kdyby nějaký ten zákaz porušili. Některé zákazy jsou opravdu postavené na hlavu.
Naše parta taky o víkendu jezdila to co se nesmí. Sice to nezakazuje žádný národní park, ale zákaz plavby na druhém i na třetím povodňovém stupni. Proč jsme zákaz porušili? Jednoduše proto, že ta voda ohrožuje akorát tak zahrádkáře, nikoli kajakáře. Prostě daný stav vody nepovažuji za nebezpečnou povodeň, pokud na ní jezdí lidé co to umí. Tak asi tak k těm zákazům. Smajlík

Reply

|_Re: zákazy, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 8/10/2010 10:06 PM
citace z Vodního zákona:
------------------------
Povrchové vody lze užívat k plavbě jen tak, aby při tom nedošlo k ohrožení zájmů rekreace, jakosti vod a vodních ekosystémů,bezpečnosti osob a vodních děl; rozsah a podmínky užívání povrchových vod k plavbě stanoví MD v dohodě s MŽP ve spolupráci s MZ vyhláškou.
------------------------
Tak stačí abys orgán přesvědčil, že plavba neohrožuje bezpečnost (tvé) osoby a můžeš směle vyrazit. Smajlík

Reply

|_Re: zákazy, Radek G., 8/11/2010 6:42 PM
Přijde mi maličko zvrhlý užívat si vodu při třetim povodňovim stupni,zatím co to na druhý straně kopce bere lidem střechy nad hlavou.

Reply

|_Re: zákazy, wolejoffka, 8/11/2010 10:19 PM
Přiznám se, že tomu příliš nerozumím. Předně ta druhá strana kopce je celkem z ruky. Ale jinak, co všechno bych neměl, když je někde povodeň ? Můžu se mejt ? Koupat se na koupališti ? Jíst ryby ? Za jak dlouho můžu jet řeku/potok, kudy prošla povodeň ? Za tejden ? Za měsíc ? Za rok ? Když je rozvodněná Ohře, můžu jet Moravu ? Nebo kde máš tu hranici ?

Reply

|_Re: zákazy, Petr, 8/12/2010 7:44 AM
Kde jsi četl nebo zjistil, že jsme to jeli za 3 povodňového stupně? A kde jsi zjistil, že to během našeho splouvání bralo lidem střechy?
My jsme vyrazili v době, kdy se o nějakých povodních v podstatě vůbec nevědělo (sobota po obědě). O rozsahu jsme se dozvěděli až v sobotu večer, kdy už jsme byli doma, a měli přístup ke sdělovacím prostředkům.

Reply

|_Re: zákazy, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 8/12/2010 8:18 AM
Spletl jsi několik věcí dohromady:

1. Labe (článek) mělo těsně 1.SPA - a jen o kapku míň vody se pouští při jarních závodech

2. ta katastrofa v Jizerkách je od Špindlu vzdálená min 30 kiláků vzdušnou čarou a mezi nimi ještě spousta kopců a oudolí s řekama - Jizera, Kamenice, kde sice byla velká voda, ale škody minimální, protože tečou málo obydleným územím

3. Keny si užíval na dolní SÁZAVĚ, kde sice bylo vody dost, ale nikde jsem neviděl žádný vytopený dům nebo chajdu, žádný rozliv vody mimo koryto. Naopak chataři spokojeně vysedávali na zápraží, někteří přímo v řece odchytávali plavající klacíky na večerní ohýnek... Voda to byla těžší proti běžnému průtoku, ale nikoliv nebezpečná pro toho, kdo se má rád a neriskuje


Reply

|_Re: zákazy, Joe, 8/12/2010 12:14 PM
A nepřijde ti zvrhlý m*dat, když lidí je jak s*aček, a miliarda lidí nemá co jíst? Smajlík

Je to jejich volba, že bydlí u řeky. Každý majitel nemovitosti si může nemovitost pojistit. Když mu to pojišťovna odmítne pojistit, taky by ho mohlo trochu trknout. Může nemovitost prodat.

15 let jsou záplavy ve zprávách nejméně jednou ročně. Každý se za tu dobu mohl přizpůsobit. Pokud někomu vyhovuje pěkný velký barák v záplavové oblasti namísto skromné chaloupky na kopci, je to jeho svobodná volba.

Nevidím tedy důvod nejet na vodu, když to pěkně teče.

Reply

|_Re: zákazy, Hobo, hubert.libra~post.cz, 8/12/2010 8:53 PM
Aha, Radku, takže až zase poběží v e-telizi povodňové zpravodajství z Bangla-dáši, taxi sedneme do koutku a budeme ... zpytovat svědomí, ju? Můj bratránek je hasič, já učitel; Ty, koukám podle emailu možná taky nějaký vedoucí - každý máme svůj úkol - povolání, na které se zotavujeme koníčkem. Nemůže celá republika jet házet vidlema shnilé peřiny do Troubek, Vrbna či Liberce ... A druhý třetí stupeň je nebezpečný pro sekačky Přemka Prkennýho Podlahy, nikoliv pro vodáka, "co se má rád" a tedy VÍ a UMÍ. Ale co se budu rozkecávat; sice hrubě, ale výstižně Tě shrnul Joe. Jo, každá mince má dvě strany, i ten Tvůj ... kopec ;-) Ahoj na vodě, která TEČE.

Reply

|_Re: zákazy, Martin, 8/13/2010 10:41 PM
Řekl bych, že Radek má silnější soucítění s vyplavenýma než my ostatní (tim netvrdím, že my ostatní ho nemáme!) a s tím cítí i jisté morální dilema. Nevidím ale důvod ho takhle silně a občas i hrubě napadat. Je to jeho názor na který má plné právo stejně, jako máme všichni právo jezdit na vodě pokud neporušujeme zákon, jak nám krásně přiblížil Kmocháček. Nikomu nic nezakazoval ani nikoho neurážel za to, že dělá něco co je v rozporu s Radkovým názorem, tak nechápu proč se snižujete k tomu Radka takhle, řekněme, urážet? Smajlík

Reply

|_Re: zákazy, Keny, 8/17/2010 10:26 AM
Souhlasím, že není dobré Radka napadat. Jen napsal svůj pohled na věc a určitě ne špatný. Já s těmi lidmi taky soucítím a zaslal jsem alespoň finanční pomoc, když už nemůžu jinak. Ale přeci kvůli tomu neprošvihnu pěknou vodu, když zrovna teče. Samo sebou, že když jsme se dozvěděli, co se tam děje, tak jsme se nešli projíždět kolem padajících domů, ale užívali jsme si trojku na Sázavě, kde krom pár záhonků žádné škody nebyly...
Smajlík

Reply

Dobrý fotky, dobrej článek..., , 8/17/2010 9:48 AM
Díky Petrovi za článek, adrenaliny a endorfiny z toho úplně sálají!:-)
Podle fotek je to už trochu "jiný level", připomíná to Otavu z Čenkárny za vyšší vody a je to moc pěkný a vypadáto i"bezpečně".
( Vykrysit a zaplavat tam by bylo asi dlouhý !:-)
Jinak se přikláním k názoru, že KRNAP je asi vstřícnější než NP ŠUMAVA, nedávno KRNAP povoloval výjimku na nějaké závody kolařům.
Takže aspoň někde v ČR platí že :
"Kde je vůle , tam je i cesta"

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.