Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Hruza-na-Ostrove-hruzy.aspx?ID_clanku=528 edit=2

Hrůza na Ostrově hrůzy

Diskuse nad článkem
Re: ad cestovka a výlet guidů, Meloun, 5/18/2005 8:32:29 AM
Tak už tady padli tři jména cestovek, nepřipadáte si jako malé děti? "To on rozšlápl tu bábovičku". Tomu, že klienti pijí se dá zabránit velmi těžko. Zkuste si to někdy ohlídat, on i člověk, který vám nasedá střízlivý, může dojet naprosto namol, aniž by jste si toho cestou vůbec všimli. To, že se opije guide, bych možná pochopil(i když netoleroval) na letní Berounce, ale na Kamenici je to skutečně nehorázný .ůl. S pozdravem Meloun.
PS: U cestovních kanceláří je naprosto běžné, že se lidé koupou častěji. Těžko se dá zjistit, na jaké úrovni ten který účastník je.

Reply

Re: cestovky a bezpecnost na v, Jan Murarik, 5/15/2005 8:59:14 PM
Musím se zastat firmy Adrenalin Centrum, jejíž jméno padlo v diskuzi jednak zcela mimo téma a jednak v poměrně zavádějících souvislotech. Jezdím Jizeru na kajaku pravidelně každý víkend už od Velikonoc (vynechal jsem pouze 7.-8.5. - to jsem byl na vodě v Rakousku) a většinou právě s "klukama z ÁCéčka". Nikdo z nich neřídí pod vlivem alkoholu ani cestou na vodu, ani zpět. Pokud někdo pije, pak pouze neřidič a až po akci.
K tématu - Ostrov jezíme ZÁSADNĚ VLEVO, a mnohdy bezpečnější (dámskou) cestou nájezdem ne kolem "Brežněva", ale úplně vlevo skulinou mezi šutry, čímž odpadá nebezpečí, že nás voda stáhne do pravého ramene. Co se týče popisovaného válce na konci levého ramene, je opravdu nebezpečný za vyššího stavu vody. Celý Ostrov se dá projet s vysokou mírou bezpečnosti "za hubičku", když dokážete zastavit v levém rameni v prostřední laguně v pravém vracáku (raft tam za velké vody nezastaví, šikovné dvojky jo, nešikovné tam nemají jezdit, kajaky v pohodě) a přenést do pravého ramene - přenesete přímo pod sifon a v pohodě pokračujete v krásné plavbě.
S přáním mnoha příjemných zážitků na vodě (i na suchu).
Honza ;o)

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Honza, 5/9/2005 6:13:08 AM
Na Jizeře jsem byl a moc dobře vím, která CK měla problém. VaTC Honza to nebyl. Musím se jich zastat, ačkoliv je nemám rád. Zároveň budu oponovat - VaTC Honza koupe lidi taky na WWIV na Soče a WWIII na Sávě.
S pozdravem Honza

Reply

Re: cestovky a bezpecnost na v, Jan Šípal, 5/8/2005 5:15:37 PM
Nikdy neřídím pod vlivem alkoholu, (ani se zákazníky)na vodu jezdím abych si ji užil a potom to klidně oslavím. Letos jsme ještě ani jednou nebyli s pulsarem, ale mohla jste zahlédnout dvoumístný katamarán...

Se srdečným pozdravem Jan Šípal a Zdeněk Dudík ADRENALIN CENTRUM Liberec
Na Bídě 657/8a

ps: těšíme se na vaší případnou návštěvu v našem obchodě a půjčovně

Reply

Re: cestovky a bezpecnost na v, Pavel, 5/5/2005 3:31:21 PM
Tak to úplně zírám, že cestovky alkoholujou, to se mi nezdá normální, protože co sem byl na akcích s Dronte, tak alkoholu sem neviděl ani kapku.

Reply

Jizera 16.4., Martina, 5/3/2005 10:02:19 AM
Taky jsme tam v tu sobotu byli, museli jsme projet asi půl hodiny před nimi. Je fakt, ze kolem páté hodiny už byla voda opravdu divoká. Od rána stoupla minimálně o půl metru. Horní úsek z Mýta byl ale naprosto nádhernej, dvoumetrový kohouty a na raftu jsme si to fakt užívali. Ostrov hrůzy jsme přenesli, protože v tu chvíli byl docela o život, slušná šestka. Pak přišla horší část, vyklopili jsme se celý raft kousek pod ostrovem. upřímně řečeno, bylo to fakt hustý, plavali jsme dobrých 300 metrů a byla jsem zatraceně ráda, že jsme vylezli všichni. Dodneška nevim, jakym zázrakem jsme pochytali všechna pádla a hlavně posádku.
A za to označení sifonů, minimálně nahoře se taky přimlouvám.

Reply

Re: značení, Pavel, 5/2/2005 4:26:45 PM
už dlouho tam není....

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Honza, 5/2/2005 3:22:01 PM
Mam dojem ze to byl Sport S, orinoka popsany nemeli ale tusim ze to byli oni...

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Pavel Svoboda, 5/2/2005 1:54:13 PM
Honza určitě ne. Ač jsem tam nebyl a vím o tom kulový:

1) VaTC Honza jezdí s klientama pouze řeky o obtížnosti o dva až tři stupně nižší (Max WWII+), vyšší obtížnosti se z principu vyhýbá.

2) VaTC Honza, pokud já vím, nevlastní Orinoca, ale Pálavky...

Pavel

Reply

Re: foto sifonu ze soboty, Petr, 5/2/2005 1:54:03 PM
Přidáno do článku.

Reply

Re: ostrov vpravo, Buboss, 5/2/2005 12:23:14 PM
Ono se to totiž vpravo zdá jako nejschůdnější, je tam pouze jeden nebezpečný skok a již zmíněný sifon. Při levé straně je to relativně dobrý, ale závrečný válec je za stavu vody přes 100 cm, velký jako náklaďák a dost nebezpečný.

Jizeru jsme jeli 16.4.na Coloradech, ostrov se po bouřlivé diskuzi přenesli, respektivě jsme nasedali po pravé části pod sifonem a druhou polovinu jeli. Kdybych se měl ale rozhodnout kudy to mám jet, zvolil bych pravou stranu. Myslím, že sifonu se dá vyhnout...

Reply

Re: cestovky a bezpecnost na v, kavol, 5/2/2005 12:21:10 PM
"Nebo jsme fakt národ alkoholiků, kteří si bez chlastu neumí užívat?"
- jo, jsme ... spočítal jsem si, kolik piva jsme přes weekend na vandru vypili (7 lidí, z toho dvě ženský a jeden abstinent) a vyšlo mi, že by to vystačilo minimálně na malou (30 l) bečku ;-)

Reply

foto sifonu ze soboty, Radek Stach, 5/2/2005 12:04:09 PM
Jak jsem slíbil, posílám Petrovi Ptáčkovi fotky sifonu. Jen nevím. Vypadá to dost nevinně. Kdo chce, nebezpečí uvidí.

Reply

Re: cestovky a bezpecnost na v, Václav, 5/2/2005 8:31:34 AM
Vloni jsem poprvé a naposledy investoval peníze (zaměstnavatele) do výletu s Adventurou. Opominu to, že se místo Kamenice, na níž jsem se přihlásil, jela podstavová Jizera, aniž zaznělo slovo omluvy. Nicméně alkohol mezi gajdy v autobuse na začátku koloval taky, byť v míře rozumné. Přesto mi to přišlo poněkud úchylné. Zajímalo by mě, kde vzniknul mýtus o tom, že s vodou musí být nutně spojena voda ohnivá. Nebo jsme fakt národ alkoholiků, kteří si bez chlastu neumí užívat ?

Reply

cestovky a bezpecnost na vode?, Sedlonka, 5/2/2005 8:13:54 AM
Nekdy koncem brezna nebo začátkem dubna jsme jeli Jizeru z Mejta, byl tak minimální stav pro sjeti, takže relativně bezpečno, na moste asi 28cm. Spolu s námi tam byla také cestovka Adrenalin Centrum z Liberce. Poté co se otevřely dveře dodávky, která je přivezla, vykulil se z nich silnější chlapík, který vypadal dost pod parou. Tak si říkám, že si to cestovka vezme na triko, mít nalitýho na lodi, ale to byl omyl, on to totiž byl jejich guide....

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Petr, 4/29/2005 2:06:11 PM
A jsme u toho. Ja jsem slysel, ze to byla uplne jina cestovka.

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Tomas, 4/29/2005 1:11:12 PM
VaTC Honza...

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Radek, 4/29/2005 11:22:49 AM
Chodí se tady kolem toho jak ve veřejnoprávním médiu kolem reklamy. Nemůžete už někdo říct, co to bylo za cestovku? Asi by to dost lidí zajímalo.

Reply

Re: sifon, Radek, 4/29/2005 11:15:58 AM
Zkusim to tenhle víkend nafotit a pošlu to sem na raft.cz Snad se tam dostanu, byť voda na Jizeře už není co to bejvaslo před pár dny...

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, mowla, 4/28/2005 3:28:00 PM
Kazdopadne - cvakat si na "divoke" hazecku natvrdo a ne na hopku na odstrelovaci karabine je na kajaku (a nejen tam) nezrizena odvaha - kdyz uz se mam vyjadrit slusne...

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Honza Cejp, 4/28/2005 2:16:01 PM
Proc chteli pouzit tu hazecku nevim, z druheho brehu jsme na ne kriceli ad nasednou a prepadlujou to, stejne se ale porad snazili nejprve natahnout hazecku prez reku. S tim kajakarem to Petr nenapsal uplne presne. Ke brehu mu chybeli tak 2m, na lane se ale uz udelal celkem velkej pruves tekze ho voda splachla. Kdyz se hazecka (resp 2 spojene hazecky) napnula tak ji ti nahore pustili (lod se zacala zatapet), zhruba po 50 metrech se hazecka nekde na dne zasekla a dotycny kajakar zustal vyset uprostred Jizery, sice nad nim bylo par kamenu, vracak se tam ale nedelal (nabyl tam nastesti prilis silny proud), chytit se nam u nej ale nepodarilo. Nastesti se mu povedlo vycvaknout si karabinu sam.

Na druhou stranu se musi ocenit ze sami zavolali zachranku asi temer okamzite. Provadet ozivovani na jedoucim raftu take asi neni jednoduche, to je asi ten duvod proc se snazili nejdriv o oziveni nez o prevoz. Nakonec by stejne rychlejsi prevoz na druhou stranu nebyl nic platny, protoze presne ve chvili kdy reku prejely dorazila take sanita.

Reply

Re: ad cestovka a výlet guidů, Václav, 4/28/2005 12:57:25 PM
V žádném případě nechci, abych vyzněl jako přitroublý mravokárce, ale nedá mi to. Vím, že ve vypjatých momentech se lidi chovají různě a občas samozřejmě blbě. Jen mi už včera při četbě toho článku přišlo divné, že posádka raftu složená z gajdů nezvládla převoz toho maníka na druhou stranu, resp. zvládla až na druhý pokus. Uvázání kajaku v podstatě na pevno mi taky přijde jako slušná blbina. Na Raftu už byl článek o tom, co dokázala udělat házečka s člověkem na Mumlavě. Sám jsem takhle vlál v proudu v Navarovské soutěsce na Kamenici, když se nám uvolnila házečka přicvaklá k raftu karabinou a svým koncem pak pevně zaklesnutá mezi šutry. A nebyla to žádná prča se uvolnit. Spíš by mě zajímalo, jestli převoz házečky tak, jak byl popsán lze v podobné situaci doporučit, či nikoliv. A pak taky jak to bylo s tou cestovkou. Podotýkám, že Jizeru jsem několikrát bez problémů jel na raftu a jednou s problémy proplavával nad Ostrovem po neúspěšném pokusu o jízdu na Pálavě a tudíž ji tam trochu znám. Ale taky mám pocit, že zrovna tu sobotu měla kolem 150 čísel, což asi měnilo situaci.

Reply

ad cestovka a výlet guidů, Bednítko, 4/28/2005 11:09:16 AM
K tomu se sluší dodat, že příslušná nejmenovaná cestovka lže. Jeli jsme asi 2 min. před událostí kolem skupiny KLIENTŮ s Orinokama, které na břehu pod Ostrovem Hrůzy školil 1 guid jak správně zacházet s pádlem. Mám za to, že guidům na projížďce by to asi neukazoval.

Bednítko


Reply

Seznam nebezpečných míst, yenik, 4/28/2005 9:00:29 AM
Pokud znáte nějaké nebezpečné místo, ať už přírodní nebo umělou překážku, trvalou nebo dočasnou, starou nebo novou, napiš o ní třeba SEM:

http://jezy.jinak.cz

Reply

jezy.jinak.cz, yenik, 4/28/2005 8:50:43 AM
Ahoj,

hosi, potrebne podklady (reka/r.km/popis mista/navrh na umisteni znaceni) muzete on-line shromazdovat a udrzovat zadarmo zde na tomto serveru:

http://jezy.jinak.cz

Umoznuje to docela sikovne jakekoliv informace uspodarat a kdokoliv podle potreby je muze upresnovat a pozmenovat.

Zalozil jsem ten web nedavno v zachvatu dobrodini, ze to nejak uzraje. Znaceni nebezpecnych mist lidma, kteri je znaji, je rozhodne dobra vec. Plati to jak na prirodni vode i na neprirodnich prekazkach.

Znaceni nebezpecnych mist chapu jako vhodny prostredek, jak pomoci kazdemu jedinci vyhnout se nechtenemu riziku (nebo svoji vlastni miru rizika neprekrocit).

PS: Cedule u Myta (i jinde, kde by to pomohlo) by mohla obsahovat aktualni nakres lihovou fixou na bilem podkladu.

Reply

Re: Dotace, Jirka Vaněček, 4/28/2005 7:56:51 AM
Nejsou jenom dotace z EU. Na tuto akci se celkem bez problému dají sehnat finance z krajského rozpočtu, případně i nějaká menší podpora z obcí či měst - vždyť suplujeme jejich činnost! Pak existuje hromada nadací, které poskytují granty, určitým (byť krkolomným a územně omezeným) řešením by mohl být program Make A Connection (www.pripojse.cz). A nezapomínejme na stát - jednotlivá ministerstva také vypisují grantová řízení.
O možnostech reklamy a z ní plynoucích peněz se tady již psalo... Podle mě je zrovna tento projekt poměrně lehce financovatelný.
Loni jsem realizoval naučnou stezku - odolné cedule formátu A3 s potiskem vyšly na cca 700 Kč jedna, formát 1 x 1 metr byl k tisícovce - takže celkové náklady by nemusely být tak vysoké.

Reply

cedule, vojta jančar, 4/27/2005 4:07:43 PM
Asia by to torchu organizace chtělo. Pokud se týče sifonu na Jizeře, tak může být problém s Parkem, to označení šutru a cedula nad Ostrovem by byla dobrá a zároveň rozeslat tuhle informaci na www.kajak.at, www.kanu.de, www.kajak.pl a asi i další zahraniční servery. To třeba mohu udělat. Značení jezů: svého času se značily na "dovoleneckých" řekách. Ty cedule jsou asi dávno pryč, ale obnovovat je bude dobré. Kontaktoval mne ČSK (nevím proč mne), že by se s tím mělo něco udělat a co. Myslím, že když budeme kontaktovat zástupce ČSK-turistika - Škranc,J.Hodic a další, tak je možný na to sehnat peníze, svaz je má, ale asi nemá moc lidí, kteří by byli ochotni či schopni cedule pak rozvěsit. Kdo by to koordinoval, toť otázka, já na tom čas nemám. VOjta

Reply

Re: Ostrov hrůzy, milan, 4/27/2005 3:37:30 PM
Ostrov hrůzy je pro někoho sjízdný vlevo, pro někoho vpravo a někdo přenese. V minulých letech jsme zde průběžně zkoušeli všechny uvedené varianty dle složení party a zkušeností. Tentokrát nás bylo pět. Po prohlídce jeden ihned tento úsek přenesl, protože jel na kajaku na který ještě nebyl zvyklý. Další tři úsek sjeli čistě bez problémů. I Ondra jel naprosto čistě do doby než chtěl zavěsit nad sifonem. Zaváhání , které se může stát i těm nejlepším. Nemyslím, že se jedná o úsek, který by nešel bezpečně sjet a už vůbec si nemyslím, že jsme nějací hazardéři. Přiměřené riziko lze najít v každé činnosti. Obávám se však, že především zahraniční padleři asi o sifonu nevědí (soudě dle popisovaného stylu jízdy konkrétní party)a znovu opakuji, že v uvedený den při uvedeném stavu při prohlídce nebylo ani ze dvou metrů patrné, zda voda pod skálou mizí nebo ne...

Reply

žvanění, Jirka Š., 4/27/2005 2:28:59 PM
sice mi označování takovýchto míst nepřipadá jako dobrej nápad, ale po tom, co čtu tuhle debatu musim konstatovat že všichni jenom žvaníte ..., a proto já du a tu ceduli s lebkou tam nabouchám a nikoho se ptát nebudu

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, mowla, 4/27/2005 2:23:55 PM
OK - netusil jsem, ze "nejsi" FO,PO...
Opravdu totiz vim o jednani lokalni org. a povodi a naslednem preprojektovani novych jezu...
A bohuzel se obavam, ze velka org., ktera muze jednat s celostatni podporou, se na nas vykasle...

Reply

Dotace, HP, 4/27/2005 2:12:47 PM
Dotační politiku EU mám v popise práce a je to složitý proces.
Zatím se projevilo pár lidí, kteří jsou schopni to alespoň zkusit.
Zkusím dát něco dohromady a pošlu to ke komentování mimo tuto diskuzi.
Třeba to vyjde.
Jsem přesvědčen, že by se věc mohla podařit i bez občanského sdružení či jakékoliv jiné právní formy - to v případě, že by projekt nezaštítila již existující FO nebo PO.
Více když tak v konkrétních mejlech.

Reply

bla, HP, 4/27/2005 2:02:41 PM
Abych jen nežvanil, zkusím zjistit ceny cedulí a potom to sem mrsknu.

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, Petr, 4/27/2005 2:01:02 PM
Zaštitovat podobnou aktivitu mohu, ale nemyslím si, že je to správný postup. Já nejsem žádná právní organizace, takže mohu působit na poli určité koordinace či medializace, nicméně když přijde co k čemu, tak se v podstatě nemám o co "opřít". Mohu říci, za mnou stojí 100, 1000 nebo 10 000 vodáků? Bohužel nemohu. A jsme opět tak, kde jsme byli u jezů. Má-li se něco prosadit, musí zde být nějaké registrované sdružení (nebo něco statutárně podobného) s určitým počtem členů. To pak může dělat různé věci - např. žádat EU o dotaci na označení nebezpečných míst na řekách. Pokud se dobře napíše projekt, je zde velká šance na přidělení žádané částky. Problém je ten, že stejné množství žádaných peněz musí mít ona organizace na svém účtě. Žádat peníze od Povodí? Povodí = stát = peníze pouze pro toho, kdo si je umí AKTIVNE vydupat.
A proč zakládat organizaci, když už tu 2 velké máme. Tento server čtou i jejich zástupci, takže se mohou případně k tomu vyjádřit. Případně jim to napište jako podnět.
A proč vlastně dávat cedule, když je pak sami vodáci ničí. Narážím na podobnou aktivitu z minula, kdy tuším na Vltavě nebo Ohři podobné cedule chvíli byly, než je sami vodáci zlikvidovali.

Takže jsou 3 možnosti:
1. budeme neustále kecat, kdo by co měl nebo neměl udělat
2. přesvědčí se nějaký svaz, aby se v určité otázce angažoval
3. založí se akceschopné sdružení s nějakým finančním zázemím (kde ho vezme?) a bude se žádat o dotace na projekty.

Reply

O koordinaci, HP, 4/27/2005 1:57:52 PM
Koordinované jednání je obvykle úspěšné. Nejsem PR specialista, ale myslím si, že zrovna tyto cedule jsou supr příležitost pro reklamu, kdy se za málo peněz a námahy povede dobrá reklamní akce.
Náklady projektu odhaduji na dvacet, třicet tisíc plus poštovné. Jen ten reklamní potenciál: tiskové zprávy, reportáže, reklama na každé ceduli, pochvalné články, celostátní i regionální tisk. "Vodáci nechtějí více mrtvých na vodě" atd.
O takovouhle akci a možnost by se mělo porvat HIKO s Raft.cz, Hydro by pod každou ceduli věšelo svůj časák v nepromokavé verzi pro zpestření přenášení, Svaz by měl čárku za zvýšení bezpečnosti na vodě atd atd. - doprčic buď nerozumím vztahům k veřejnosti nebo to mohu zrealizovat sám ze svých úspor a bude to pro mne opruz.
Sice je super, že je u nás (jediná) možnost absolvovat školu záchrany z válce, ale hasičů je také mnohem méně než těch, kdo si umí oheň rozdělat...
Zrovna ty cedule jsou výborná preventivní akce.
No nic.

Reply

Spray?, BoBy, 4/27/2005 1:50:53 PM
proc to nenastrikat treba i "nadivoko" na ten sutr?

Reply

Varování na titulní straně, Ondra, 4/27/2005 1:30:18 PM
Myslím, že by bylo vhodné dát dohromady seznam takovýchto nebezpečných míst a uvádět ho na titulní straně www.stránek (např. zvýrazněně), i pro informace zahraničních vodáků. Věřím, že by se to časem všem vrylo do paměti kudy na řece rozhodně ne.

Reply

sifon, karel, 4/27/2005 1:17:10 PM
Sorry za offtopic, ale nevite prosim nekdo na internetu o nejake detailnejsi fotce primo toho mista se sifonem?

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, mowla, 4/27/2005 11:53:19 AM
A jeste jsem zapomnel - jsou vodaci a "vodaci"...
Vodaci obvykle neblbnou, vedi kam jedou a co od toho mohou cekat - ale tezko muzes i od nich ocekavat uposlechnuti znacky, kterou v zivote nevideli, kterou povesil kdovikdo a kdovikam...
Kdyby slo o oficialni akci, bude to myslim lepsi...
O "vodacich" se nebavim - ti jsou nejchytrejsi a - casto topeni...

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, mowla, 4/27/2005 11:48:18 AM
OK...
Ja ale o urcitych jednanich - a uspesnych, povodi s vodaky vim - kupodivu prave v otazce jezu...
Takze - prozatim jsem poslal maily - a uvidime.
Podarilo-li by se podobnou iniciativu zkoordinovat, byla by urcite uspesnejsi a ucinnejsi.

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, HP, 4/27/2005 11:30:43 AM
Nejsi rejpal, v pohodě. Snažil jsem se to vymyslet jednoduše. Protože se jedná o jedinou ceduli na vhodném místě před nebezpečným místem, uvažuji o obvyklé praxi - např. označení rybářského revíru, reklama na bufet u vody apod.
Nevím, zda je vhodné do toho zatahovat jednotlivá Povodí, která právě smrtící jezy stále vesele dál budují a na vodáky obvykle pečou. Vodáci zase porušují zákazy vstupu na tato zařízení :-)
Otázka vlastnických vztahů pozemků okolo vody je složitá, Povodí bývají obvykle pouze správci, ale ne vlastníci.
Dalším šťouráním možná zjistíš, že nějaký zákon dává Povodím určité kompetence a jednou z nich může být zajištění bezpečnosti veřejnosti na jimi spravovaných zařízeních. To jsou tutově jezy. A tam je obvykle zákaz vstupu a manipulace atd.
Je fakt, že zdvořilý dotaz na Povodí s fotkou cedule a seznamem předpokládaných míst nic nemusí zkazit a do budoucna se může ukázat jako začátek dialogu.
O trubkách jsem nic nepsal, protože vím, že bez betonového ukotvení je to o ničem a stromy rostou u řek všude.

Reply

Re: Značení nebezpečných míst, mowla, 4/27/2005 11:16:39 AM
Nechci vypadat jako "rejpal", ale:
- neresis pravni problem - co takhle "stavebni" povoleni povodi???
- neorganizovanost ("nekteri obehnou a s kladive a tyckou"... - kdo, kde, co??)
...
Takze - navrhuju - aby takovouto akci nekdo oficialne zastitoval - co RAFT.CZ - Petre?
Za sebe slibuju, ze zjistim pravni podminky instalace takovychto znacek na uzemi obhospodarovanem povodimi...
A pripadne se zucastnim casti rozvesovani...


Reply

Značení nebezpečných míst, Honza Pok., 4/27/2005 10:33:02 AM
Milí přátelé, zkusme to jinak - buď budeme mlít akorát hubou v diskuzích nebo zkusíme něco udělat.
1. udělá grafický návrh výstražné tabule, např. lebka a Pozor, Uwaga a Achtung pod tím.
2. Zjistí výrobce plastových tabulí o rozměrech třeba 50 na 50 cm a vybere nejlevnějšího.
3. Ten umí psát bez chyb, tak ten napíše na bafuňáře svazu kanoistiky žádost o dotaci.
4. Nejvíc ukecanej, ten zná z kšeftu spoustu výrobců, tak je osloví s žádostí o sponzoring a jako odměnu jim slíbí jejich logo na jedné nebo více cedulích podle štědrosti.
5. - 10. Ti oběhnou nebezpečná místa podle nějakého seznamu, který se dá rychle dohromady třeba tady na webu podle počtu mrtvol a pomocí kladiva a hřebíku provedou předposlední fázi realizace tohoto projektu.
Na závěr se všichni sejdou, zapaří a dlouhá léta budou nejlepší kamarádi, budou si psát do cancáků a plácat se po ramenou.
... A všude po nich zůstanou stopy a tisíce vděčných vodáků, kteří nečtou Raft.cz

Reply

ostrov vpravo, radek, 4/27/2005 9:57:34 AM
Poznámka k otázce proč někdo jel ostrov vpravo, když je tam sifon. Zkusil jsem to tu sobotu vpodvečer taky, prostě mi to přišlo jako dobrej nápad. (znáte ten vtip...)
Věděl jsem, že v případě po skoku musim rychle eskymovat, stihnul jsem to.
Prohlídnul jsem to, za té velké vody jsem to vyhodnotil jako možné. Když jsem se vydýchal, hodnotím to jako velkou blbost.

Reply

Re: značení, Láďa, 4/27/2005 9:56:23 AM
Jez Pilař prý má výstražné znamení a každý rok se najde někdo, kdo to zkouší. Já vím o výstražných cedulích (několika) a pomníčku na půlmetrovém jízku na Úpě kousek před ústím do Labe, přesto mi dalo poměrně dost práce přemluvit kamaráda, aby to nejel. A to měl plné ruce práce projet rovně už slalomku v Trutnově. Nicméně pár sebekritických vodáků podobné cedule určitě zachrání.

Reply

Ostrov hrůzy, noname, 4/27/2005 8:23:14 AM
Proč jste jeli ostrov hrůzy vpravo, když je tam sifon a vy jste o něm věděli? Dá se jet vlevo nebo přenést. My od určité doby ostrov hrůzy vpravo nejezdíme.

Reply

značení, Honza Hrubeš, 4/27/2005 7:49:32 AM
Ta připomínka o neúplné informaci na startu a označení kritického místa je plně na místě. Měli bychom postupně začít takové značení svépomocí provádět i na dalších řekách. Investice to není zas až tak veliká a nikdo jiný než my sami to ani udělat nemůže (bůhví co by nakonec označil). Kvůli srozumitelnosti pro cizí vodáky by bylo vhodné takové místo označit buď lebkou s hnáty nebo vykřičníkem (dvěma, třemi). Já jsem pro vykřičník, to zvládne od ruky každý antitalent - na druhé straně lebka je mnohem výmluvnější (mezinárodně srozumitelnou značku pro sifon neznám). Ta nejkritičtější místa bychom si mohli dát za cíl označit ještě letos v létě, určitě se pár dobrovolníků najde. Narozdíl od pěšáků a cyklistů nemusíme značit trasu ani rozcestníky, nemáme toho tolik, ale zase ty naše značky mohou rozhodovat o životech.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.