Diskuse nad článkem |
Re: jj, asi takhle:, laos, 11/24/2011 10:52:55 AMHahaha na tom neco je Reply
|
Re: laxativní Katie, Pavel, 1/19/2010 4:46:39 PMJo, Katie když se do něčeho pustí, tak pořádně. Nevzdá to a bojuje. A když to jde, pomůže ostatním. Moc hezké čtení, jen na sebe dávej pozor. Tohle se stane i lepším borcům. Reply
|
Re: laxativní Katie, Čante, 1/19/2010 12:31:33 PMAhoj, musím Tě uklidnit, Katie je zvedací typ :). Vím to z vlastní zkušenosti :). Reply
|
Re: ..., Kosatka, 1/16/2010 11:51:39 PMškoda jen že si to nebezpečí málokdo uvědomuje anebo ne něj neraguje... Reply
|
Re: ..., Václav, 1/16/2010 1:29:58 PMSnad pokaždé, když se tu někdo vybleje z nějakého svého dramatičtějšího dobrodružství, se okamžitě najde 1-2% děsně pobouřenejch chytrolínů. Kteří snad už od narození okamžitě věděli jak se má chodit, ba i správně pádlovat :-) Já říkám - zaplaťpánbuch, že se Katy rozhodla svůj málem průšvih popsat, třeba si někdo dá příště na tom samém místě větší pozor. Koneckonců - Raft.cz varuje - vodáctví je potencionálně nebezpečný sport, ne? A potencionální průšvihy k němu patří. Reply
|
Re: ..., Mokrosek, 1/16/2010 11:21:40 AMMoralizovani neni na miste a kdo chce jezdit vetsinou i plave. Je fajn, ze takove clanky nekdo napise, my ostatni se z toho muzeme dozvedet hromadu poucnych veci. Ja napriklad chytil slinu ten vodopad konecne skocit tak pak popisu jak na to. Reply
|
Re: ..., Honza Hrubeš, 1/16/2010 1:00:09 AMJestli ses z toho oprudil, tak si to natři nějakým krémem. Katie dobře ví, že udělala chybu. Dobře ví, že by ji za to nikdo z nás mezi čtyřma očima nepochválil, že by dostala kapky. Ale taky jsem s ní něco sjel, takže zase pro změnu já vím, že se nad každou chybou snaží přemýšlet a hledat nápravu, neopakovat ji. Je výborné chyby vůbec nedělat. Blahopřeji každému, kdo to dokáže. Opačný extrém jsou mamalasové, kteří tvrdošíjně tahají štěstěnu za fousy a myslí si, že jsou nesmrtelní. Katie nepatří ani k jednomu z těchto druhů. Chyby dělá, někdy si za ně zaslouží vynadat - ale usilovně maká na tom, aby se jim napodruhé vyhnula. Je to možná spíš styl jejího psaní než styl ježdění, díky kterému je tady (u lidí kteří ji neznají osobně) za hazardéra. Reply
|
..., takyvodák, 1/15/2010 9:16:58 PMne prostě ne to je házení sviní na zeď, mám pocit jako mezi bandou Lumíků co se děsně plácaj po zádech jak jsou dobrý a pak hurá šup ze skály... Reply
|
Re: laviny, Katie, 1/15/2010 6:29:40 PMNo, musim priznat, ze nad timhle jsem taky premyslela po te, co jsem se nechala zahrabat snehem. Ne ze by voda byla bezpecnejsi, ale kdyz se topis, stale neco delas, resis, jak z toho ven, bojujes, jsi v pohybu. Pod snehem jen lezis, ta tiha ti sotva dovoluje se nadechnout, nemasli snih uz i v nosnich dirkach, a nemuzes vubec nic. Jen myslet...jsi-li vubec jeste pri vedomi. Reply
|
Re: jj, asi takhle:, PetrZ, 1/15/2010 2:27:15 PM6) když neděláš náklony a ležíš na gauči, tak dělej alespoň záklony - třeba ty s půllitrem Reply
|
laviny, nobody, 1/15/2010 2:10:28 PMještě že je divoká voda relativně bezpečná, kdyby bylo na ww něco jako laviny to by bylo mrtvejch Reply
|
Re: Kdo neplaval, ať hodí kaja, Mokrosek, 1/15/2010 1:44:18 PMblbnu bo jezdim jen s lidma co me zachrani kdyz zaplavu :-) Reply
|
Re: Teda Katii, Katie , 1/15/2010 8:23:16 AMno, ja to taky nemyslela tak nejak uplne jak to ted ctu ;-) Ahoj na vode (i bazenovy, ta je taky mokra a studena). Reply
|
Teda Katii, Had, 1/15/2010 1:12:36 AMJá to nemyslel zle ,holt se to jen někdy nepovede sem chtěl říc,a o tom medialně známym výjevu,proč mluvit už to všichni znaj:))Had Reply
|
Re: Teda Katii, Katie, 1/14/2010 10:30:14 PMJj, vim, souhlasim. Zkusim to. Me dost trva, nez se neco naucim, ale kdyz uz se to naucim, tak to pak jde. Myslim, ze uz se hned nerovnam na eskymaka. Letos (loni) jsem vic pouzivala i jine "zabery", zas tak moc jsem zvedat nepotrebovala. Ale jsem rada, ze si jsem timhle "zaberem" docela jista, je pravda, ze uklidnuje vedet, ze hned pri prvni rane nevydupnu, ale zvednu. Mas pravdu, tohle je presne jedno z tech mist, kde by se eskymovat nemelo...ale lepsi by bylo vyzvedat, nez vylizt, ne? :-/ Vim, jeste lepsi by bylo to vylehnout a nejlepsi se proste nechat jen prevest na druhou stranu...ale...to by nebylo tak pekny cteni ;-) Diky za rady. Reply
|
Re: Teda Katii, JKB, 1/14/2010 9:56:01 PMUz to tady par lidi napsalo. Tady neni problem v eskymovani. Zkus zacit jezdit tak, ze proste nebudes muset tolik zvedat. Venuj se vic jezdeni narocnejsich prejezdu, at se naucit poradne menit naklony, jezdi na spodku kanalu bez padla (treba s plackama, at zvednes), tim si vytribis cit pro vodu. Uvolni se, jezdi vic na pohodu a kdyz to uplne nevyjde, tak udelej sirsi zaber, vylehni, ale ne ze se rovnou srovnas na eskymaka.Jsou mista, kde by se proste eskymovat nemelo. A jedno takovy je asi zrovna to nad Strombodingem. Reply
|
piš, Honza Hrubeš, 1/14/2010 6:15:29 PMKatie forever! Jezdi a piš. Dokud píšeš, víme, že jsi ještě naživu. :-) Reply
|
Re: Teda Katii, Katie, 1/14/2010 5:12:31 PMAhoj Hade, myslim, ze netrpim prehnanym sebevedomim, jsem si vedoma nutnosti treninku...ale pokud srovnavas sve umeni eskymovat (z toho co jsem videla napriklad na Botici) s mym, tak nevim, nevim, co mi timto prispevkem chces rict :-) Stojim si zatim, ze me eskymovani na ww opravdu neni problem. To, ze mi to obcas nevyjde...za to se nestydim. A jinak doporucuju trenovat na bazene nejen v klidu.. Reply
|
co takhle odzadu?, kmochacek, 1/14/2010 1:43:58 PMOtázkou je, zda lepší pro začátečníka není náhodou jít na to odzadu, tedy 5,4,... Výjimka bod 1. Protože náklon-výleh-eskymák jsou postupně řešením stále náročnějších situací, se kterými se pádlista na vodě setká. Když ale neumíš základ (náklon, pak vylehnutí), potom používáš eskymáka právě jako tu první a né poslední pomoc. A jak psal Klasik, mnoho lidí než aby zabojovalo, spadne tam rovnou... Samozřejmě je dobrý ho umět a když trénuješ na vlně/válci, je k nezaplacení."Zvedám" jakžtakž, ale spíš jen pro radost, protože na kajaku nejezdím. Osobně ale považuju neplánovaný EO, za prohru(extrémy nepočítám). Prostě jsem nezvládnul pilotáž. Co neprojedu s hlavou nahoře, jako by nebylo. Reply
|
Teda Katii, Had, 1/14/2010 1:37:04 PMTak sem rád že si to ustála ,sice dramaticky ale ustála,eskymák je mrcha když si myslíš že už ho máš zažitýho tak najednou se mu asi nechce do vody boco ,mě se to stalo na Acheronu holt sem nestih objet big válec a už sem tam byl 6pokusu o eskymáka bylo ale stejně sem nezved,utopil sem jen pytlíky:(tak si v klidu potrenuj na bazéně a on se to eskymák vrátí:))a na vodě ahoj Had Reply
|
Kdo neplaval, ať hodí kajakem, Henry, 1/14/2010 11:38:17 AMViděl jsem plavat i hodně kvalitní kajakáře..Prostě neměli den. Vždycky jsem obdivoval Mokroška, když jsme jeli spolu vodu, jak se vrhá do každého válce, nechává se splachovat a zvedá, zvedá a zvedá. Trénink ničím nenahradíš. Reply
|
Ubung mach den Meister., Henry, 1/14/2010 11:22:31 AMto se mě líbí na tobě Mokrošku, že toho moc nenakecáš . ) Reply
|
To se mi libi, Ondra, 1/14/2010 7:58:02 AMA souvisi to s ucenim: nejdrive naucim body 1,2, ... Vyjimka potvrzujici pravidlo je bod 5. Ono je zvednout na bazene a zvednout na rece rozdil. Vilda nas uci eskymaka kombinovaneho s prednim vylehem, ktery hoodne dobre funguje. Hodne i pomuze "krokodyl", kamarad, ktery vam chytne zadek lodi a pretaci vas na jeddnu ci druhou stranu. Ale pozor musi jen prevratit a ne vas jeste tlacit dal. Reply
|
jj, asi takhle:, kmochacek, 1/13/2010 3:52:08 PMPravidla ježdění na vodě: 1.Když umíš plavat, nemusíš se utopit. 2.Když umíš eskymovat, nemusíš plavat. 3.Když umíš vylehávat, nemusíš eskymovat. 4.Když umíš náklony, nemusíš vylehávat. 5.Když ležíš doma na gauči, nemusíš dělat náklony. (opsáno z www.krysy.net) Reply
|
nejsme ve sporu, kmochacek, 1/13/2010 3:25:53 PMZákladem je hlava a ruce. Pokud je umíš používat, máš IMHO víc šancí Ty (v tom Norsku na rodeofce s polystyrénkou a hokejovou helmou) než týpek co se na podzim zblázil do kajaku, naJežil si perfektní výbavu, v zimě zvládnul bazénový eskymáky a už se nemůže dočkat jarní vody. On neví co ho čeká a může mít pocit falešnýho bezpečí skrzeva výbavu, EO, ale taky očekává aut. pomoc od ostatních ve skupině. Ale Ty už tušíš, spoléháš hlavně na sebe a hlavně nepovažuješ za zbabělost vystoupit a přenýst. Reply
|
Re: Nemas uplne pravdu, Klasik, 1/13/2010 3:11:33 PMMyslím, že Kosatka chtěl napsat, že eskymák není způsob pádlování. Občas mám pocit, že někteří než by vylehli anebo trochu zapádlovali a problém vyřešili, tak tam raději buchnou a následně zvednou. Už jsem i zaznamenal hlášku: "My je vyléhávat neučíme, my je učíme rovnou zvedat a tak vylehávat už nepotřebují". Lze tím přeskočit určité neznalosti, ale následně to občas bolí. Z druhé strany si myslím, že znalost eskymáka snad při správném používání škodit nemůže. Pokud není cílem zlikvidovat pádlera opakovaným vyléváním a plaváním ... Reply
|
Nemas uplne pravdu, Ondra, 1/13/2010 11:38:05 AMProste nektere lode nejsou pro urcite reky konstruovane. Na rodeovce lze pri torose stesti sjet i extremni ne prilis vodnate reky. Jet do Norska na nejaky extreme vodnaty tok v rodeovce je silenstvi. A k tomu vybaveni. Kdyz vis jak ho pouzivat, tak ti dobre vybaveni pomuze. Spatne vybaveni, neznalost eskymaka, muze nektere zase odradit. Proste mit minimalne takove vybaveni jake potrebuji. Tezka voda je o tom umet zvazit i rizika a umet je minimalizovat. POhldem si najit stoupu a perfektne ji zajet presna tak jak chteli umi jen par vyvolenych. Ostatni udelaji sem tam obcas chybu, kterou dobry jezdec vetsinou zvladne opravit. Jde o to nedelat ty chyby prilis velke Reply
|
Re: eskymák, kmochacek, 1/13/2010 11:01:39 AMBylo to myšleno pro vodáky co chtějí postoupit na vyšší level a nezrakvit se. Takže spíš je správná sekvence: Zrdavý rozum a soudnost - zkušenosti na lehčí vodě - a teprve pak bonus v podobě eskymáka,autdórových kurzů, supr vybavení a lodě. Ty zkušenosati a jak píšeš i reflexy nejde koupit, jen jezdit a jezdit a jezdit. Když umíš sjedeš pak "cokoliv v čemkoliv" a vovovotomtoje :-))) Reply
|
Re: eskymák, Ondra, 1/13/2010 10:27:56 AMTak tomu moc nerozumím .. - osobně si myslím , že při jetí těžší vody že musí fungovat jako reflex. - jsou řeky, na kterých eskymování (rsp. čas než člověk zvedne) je pprovázeno otlučením a nějakými oděrkami. Jsou i úseky, kde převrácení není akceptovatelné. Prostě laicky je to něco jako první pomoc. Většinou to v běžném životě nepotřebuješ, někde ti to hodně pomůže, ale někdy ani to nestačí. Asi jsi chtěl varovat před něčím jako ("šak já mám lekárnu a kurz, já helmu nosit nemusím") Reply
|
eskymák, Kosatka, 1/13/2010 12:07:56 AMZnalost eskymáka není všechno, naopak si myslím že v některých případech může být v kombinaci s kvalitní plastovou krýkovkou, kurzy a dalším špičkovým vybavením, pro vodáka který se chce naučit jezdit na vodě kde už to opravdu cáká, spíš přítěží, někdy i cesta do pekel. Chce to hodně se koukat, nespěchat a trochu myslet, radši víc Reply
|
Re: laxativní Katie, Katie, 1/13/2010 12:06:55 AMAhoj Klasiku, taky mam trochu pocit, ze Te znam a rada ctu Tve komentare. Pri najezdu,v nasem pripade spis dojezdu, jsem si verila, jinak bych to neudelala. Pak jsem holt zavahala a byla primerene odmenena. Casu na zastaveni tam bylo dost, mista taky...ja to holt jen cele promrhala jizdou hlavou dolu s obcasnym vylehnutim,no...stalo se. K Tvym otazkam: V roce 2008 asi 65 dní v lodi na tekoucí vodě, 30? dní na kanálech, 2x Ptáčkův kurz – díky!, kolem 20bazénů, pár ww nepříjemných eskymáků,tak 8 šrámů na nové helmě, 2 krysy. To je loňská bilance. Co se ale těžko počítá jsou lidi, kterých si cením, kteří mi k tomu pomohli a vzali mě s sebou, poponesli kajak, podali mi pádlo, pomohli zašprajdovat...a po tomhle karambolu řekli „do lodě, nasedat“. Ty lidi spočítaný nemám...není jich moc, ale společně máme sjeto 90 různých potoků a řek (letos nejkrásnější Mohelnice a Ostravice v Beskydech, Velička u Hranic na Moravě, Gimbach v Rakousku, Guil ve Francii, Čerťáky i ta Vánoční Sázava...), jezdím ww III vody a občas mě někdo proveze i těma Čerťákama(IV?). Kdyby sis chtěl počíst i pěkný pohodový články, jak spíš pádluju než plavu, napiš na katie@kajaky.cz a já ti pošlu web. Pětkových vod se u mě nedočkáš, asi na to nikdy nebudu mít dost srovnanou hlavu... A jak dlouho jezdim? Ne dost dlouho na to, abych neměla o čem psát. Snad jsem Ti odpověděla na vše, cos chtěl vědět. Chyby dělá každý, tohle byla úplně typická ptákovina, která se stala kde komu...jen já se k ní nestydím přiznat a snad to i pěkně popsat... ;-) Stejně jako loni, i letos se jim budu snažit vyvarovat...snad úspěšnějc. A budeš moct spíš číst turisticky laděné články jako Ammer, Murz, Mitterweissenbach apod. Třeba se jednou potkáme, ráda z Tebe vysaju nějaká vodácká moudra... Reply
|
eskymaci, Mokrosek, 1/12/2010 8:36:59 PMeskymaky mame v havirove kazdy druhy ctvrtek :-) Reply
|
Re: laxativní Katie, Klasik, 1/12/2010 5:34:21 PMJo, tento pocit mám také. Katie, četl jsem toho tady už od tebe hodně (diskuze, články ...) takže ačkoliv se neznáme tak tuším, že už nejsi začátečník a snad ani bezhlavec. Kravinu občas udělá každý, o tom to není. Spíš by mě zajímalo kolik let opravdu jezdíš a co máš najeto. Není to žádné vytahování se na tebe (myslím, že ve světě máš sjeto určitě víc než já). Jde mi spíš trochu u ujasnění pohledu ... kdy už si dovolit nájezd až těsně nad "kritické" místo. Z jedné strany mi kamarádi oprávněně říkají, že jsem posera (jako otec 4 dětí se za to ani moc nestydím) z druhé strany jsem byl posledně na kurzu v Olomouci za Herodese, co trápí neviňátka, když jsem v seminárce popsal jednu tuzemskou akcičku s dětmi (tehdy již z větší části v pohodě odjetou). Myslím, že moje děti bych v tomto místě takto parkovat nenechal i když věřím, že kluci by s velkou pravděpodobností přejeli traverz v pohodě a zcela jistě zvedli. Bohužel jsem byl na Steyeru jen jednou a to tam zrovna nějak nebyla silnice od jezu k vodopádu a tak ho znám jen od toho jezu pod ním. Takže jen pro dokreslení, kolik let a kolik cca Km máš najeto na vodě 3-4-5? Nechci to hodnotit, jen mě to zajímá. Ahoj a přeji hodně štěstí. Klasik Reply
|
Uklidňovalo mě..., Wikk, 1/12/2010 3:36:45 PM...jenom to, že jsi musela psát ten článek. Takhle napnutý jsem dlouho nebyl z pouhého článku na WEBu. Jsem rád, že to dopadlo dobře. Držím palce při dalším pádlování. Reply
|
Re: měchuřina na Strombodingu, PePe, 1/12/2010 3:27:22 PMMoc pěkný. Že bych se někdy s váma svez na tom nafukovacim nesmyslu. Hádam, že dole jste už na sedačkách neseděli :o) Reply
|
Re: Jak se plave? - video, Karel, 1/12/2010 12:05:12 AMNekde najdes i video, jak se to ma jezdit. Klukum se to zas tak moc nepovedlo... Zeby dozvuk vecirku? :) Reply
|
Re: měchuřina na Strombodingu, Václav, 1/11/2010 11:00:04 PMJenom to potvrzuje moji teorii, že na našich nafukovacích pannách sjedeme s prstem v nose totéž, co ti kyblíkáři. Zvláště, když se ti dva hoši očividně nakonec udrželi v sedle, jak vyplývá z fotek... Ále - moje Barka už není ouplně nová, já teď taky zrovna nejsem v kondici, prostě se mi momentálně nechce do (až) tak intenzivních zážitků. Rád to přenechám mladším, přeci jen k mému věku patří určitá zralost :-) Třeba to příště zvládne Katie až dolů :-) Mimochodem - v reálu z toho mostu mi vodopád přišel mohutnější a absolutně nesjízdnej, ale na videu a fotkách ten závěrečný skok vypadá jenom na cca 5 metrů. Že by klasické jůtub zkreslení? Reply
|
Re: laxativní Katie, Katie, 1/11/2010 4:29:41 PMAhoj Honzo, dej sem ten clanek o Petruvce ;-)! At se vidi, co taky jezdime. To vis, ja predvadim takove kousky jen na turisticky zabavnych rekach...a tam kde bych to cekala, nic. Reply
|
Re: Jak se plave? - video, Hobo, 1/11/2010 4:20:19 PMPěkné vídeo Reply
|
laxativní Katie, Honza Hrubeš, 1/11/2010 3:55:18 PMTeda Katie, já bych nechtěl být Tvoje máma. Řekl bych, že se jí dokážeš postarat o peristaltiku - vždyť i já z Tebe pomalu začínám dostávat průjem. Co tak asi může přijít příště, když to začalo Zemskou bránou a pokračuje Strombodingem? Reply
|
Re: no toto..., kmochacek, 1/11/2010 3:16:12 PMže bych sem pověsil loňskou Laussu, ať Katie vidí jak Ó /\o_ předvádí správnýho eskymáka ? :-))) Tvůj věčný rejpal Kmocháček Reply
|
no toto..., Keny, 1/11/2010 2:35:37 PMTeda Katie, proč jsi zůstala v tom vracáku? Mohla jsi spadnout z vodopádu, ztratit trochu víc krve a článek by naopak získal na napínavost. Diváky jsi teda vysloveně zklamala :-)) :-)) Jinak jsi příjemně překvapila, že už se pomalu učíš psát bez mega mega mega :-)) A mám pro tebe návrh. Přijď někdy na bazén a my tě naučíme eskymáka :-)) :-)) Tvůj věčný šťoura Keny :-)) Reply
|
měchuřina na Strombodingu, kmochacek, 1/11/2010 2:28:36 PMno Václave, ty máš tu novou Baraku, nechceš zkusit zážitek né nutně příjemný, zato určitě intetnzivní? :-))) http://kutlici.cz/fotogalerie/...a fotky kolem... Reply
|
|
Re: Nehty, Typík, 1/11/2010 2:14:41 PMVoni tam myslím zbouchli schválně, ale vypadalo to taky, jako kdyby se jim spíš nepovedlo zastavit. Reply
|
Re: Nehty, Václav, 1/11/2010 2:10:43 PMTaky jsem čekal lepší pointu ... :-):-) Né humor. Ale už dlouho jsem tu nečetl nic tak napínavého. Nicméně už to tam nějací šílenci (tuším) z Moravy zbouchli dolů i v lodích...Někde jsem to viděl na videu. Reply
|
Re: Nehty, kmochacek, 1/11/2010 1:10:29 PMno nechlubila, ale jednou naznačila něco ve smyslu:" při vystupování mi nad S. uplaval kajak, možná o tom i něco napíšu..." Pochopil jsem a dál se už nevyptával. Jen jsem se domníval, že nenechala loďku ve štychu a jednoduše ji následovala dolů :-))) Reply
|
Nehty, Typík, 1/11/2010 12:49:01 PMTo je ale zase drama, nebudu si teď muset chvíli stříhat nehty, už v půlce článku sem je měl všechny vokousaný. Že ses nepochlubila dřív. Reply
|