Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Jak-se-nejezdi-Martin.aspx?ID_clanku=989 edit=2

Jak se (ne)jezdí Martin

Diskuse nad článkem
Re: Doplnění, Chobotnice, 4/29/2009 9:25:37 PM
Hele, ty se poslední dobou strašně staráš vo bezpečnost na vodě co? A v článku napíšeš, že jste kalili do třech do rána... Samo litr, že každej flamendr ráno tvrdí, že je úplně v poho, ale opak je pravdou. Bytost, která si zas jednou zkusila vypláchnout lihem mozek z palice a nemá moc naspáno nemůže fugovat na 100%. Na vodě je potřeba veškerej postřeh a né mžourat krvavym vokem.
To neni jen k tomu vašemu případu, ale i obecně.
Ale zas na druhou stranu - nehoda nejni náhoda...

Reply

Re: Uf!, Myška, 4/29/2009 1:45:51 PM
ahoj, tady je ta co tak šikovně sjela Martina.. chci jen říct, že ted už jsem jakžtakž v pořádku, v nemocnici jsem byla skoro dva týdny,ale nikoli s kyčlí,ale s otřesem mozku,hnutou páteří,ated mi později ještě zjistili zánět ledvin...ještě nějakou chvylku se jen tak někam nevydám..ta voda opravdu stála za to:)

Reply

Re: Jo to bylo divadlo, Dvoukvítek, 4/18/2009 11:33:00 AM
Jo jo, taky pamatuju svojí první jízdu Martinem, která dopadla OK, ale pod ním byla najednou napříč deblovka a tam nějak namotaná holka s obličejem těsně na hladině a chvílema pod hladinou, samozřejmě v proudici. Mému začátečnickému umu dalo dost práce jí nepřejet hlavu a trefit se úplně vlevo do toho úzkého průjezdu mezi skálu (nebo břeh) a šutr.

Reply

Jo to bylo divadlo, Martin Prokš, 4/17/2009 10:41:14 PM
Jo, Doubrava je vždycky dobré dívadlo. Ona ta voda je z technického hlediska o ničem - prostě jarní společenská událost a pohodička, ideální pro učení, jezdím tam s kamarádem vypomáhat s dětským oddílem vodních skautíků od 6ti do 15 let. Samotnej martin akorát nezkušené cvakne, ale na ten šutr vlevo za ním to pak vynese a tam jsou ty skutečné průšvihy. Ostatně fotky nabalených lodí to dokonale ilustrují.

Fascinuje mě kolik lidí to jezdí v "teplákách" s "tekutým neoprenem", bez helem, vest, dokonce vozej nevybavené dětičky a pak plavou s nima - a ani neumí plavat v tekoucí vodě... Až na toho martina by to tak nevadilo protože tam fakt nic není, ale ten martin a šutr pod ním... Přitom i ten martin je podle mě s bídou WWII - ale evidentně i to málo stačí.

Další věc ale je ta samotná záchrana od těch hasičů - podle mě se tam sice snaží ze všech sil, ale na tom samotném šutru co se na něj lodě namotávaj jsou akorát zdrojem dalších problémů. Lidi se cvaknou těsně na tom posledním velkém šutru a než se zorientují tak jsou na tom malém šutru vlevo u skály. Nad tím šutrem není šance je vytáhnout, jednak není kam postavit záchranu, jednak se lidi nestihnout zorientovat a chytit se hozené házečky a podobně. Nejbezpečnější je jednoznačně nechat lidi kolem té skály jakkoli proplavat a tahat je TĚSNĚ POD NÍ! Zatímco teď tahaj lidi na tom šutříku u skály, tam je zastaví v té úžině na špagátu, voda je naplácne na tu skálu a tam na ně najížděj a a naplavávaj další amatéři a jsou tam kolize a problémy. Stačil by ten raft co maj dole mít kousek vejš a tahat z něj lidi a kašlat na materiál.

Reply

Re: Uf!, kavol, 4/10/2009 10:37:22 AM
prosímtě, podívej se nač reaguju:

"Někdo jede na WW II aby se učil zastavit a otočit a pak to skončí ..."

- to je podle mého naprosto neadekvátní

ano, Martin je dvojka jak vyšitá, ale to je pár metrů na konci celého běžně ježděného úseku ... považuju za naprosto v pořádku, že se někdo učí na *jedničce* (navíc v doprovodu), a teprve *potom* si vyzkouší kousek WW II, kterej se dá snadno odjistit (sám jsem tam pro jednu loď šel bez lana, zatímco přítomní kajakáři vlekli posádku)

Reply

Re: Uf!, kmochacek, 4/10/2009 8:49:56 AM
jj, IMHO hodnocení Doubravy jako WWI s dvojkovejma peřejema sedí jako pr... na hrnec, teda při těch cca 10k.

Reply

Re: Uf!, Václav, 4/9/2009 10:32:25 PM
Kavole, ten úsek kolem šutru wéwé dvojce odpovídá, nerejpej zase :-) Vloni se tam moje drahá taktéž slušně obušila, měl jsem to pak doma těžší. Navíc jsem neutrpěl ni šrám, protože jsem své dlouhé nohy ihned po převratu automaticky zvednul. Kdyby chodila k Ptáčkovi na kurzy ....

Reply

Re: Uf!, kavol, 4/9/2009 9:09:39 PM
WW II? - asi jsem jel jinou Doubravu ...

Reply

Re: Soudnost..., Zdenda, 4/9/2009 2:15:22 PM
Tak to koukej poslat odkaz taky bych se rád pobavil.

Jinak na Doubravě (byl jsem jen v sobotu)bylo zajímavé i tahání nafukovačky z Martina za šňuru přes strom za plného provozu (když to tak 1/3 lidí poslalo vlevo ke šňůrám). Nějak jsem byl rád, že stojím na břehu, sice s vytřeštěnýma očima.

Reply

Re: zase Typík, Flundra, 4/9/2009 12:24:03 AM
Flundra radeji tenhle vikend vynecha
:))

Reply

Soudnost..., Karel, 4/8/2009 11:45:17 PM
Ono nejenom na Doubrave bylo o vikendu lecos k videni. Byl jsem s jednou ne prilis silnou partickou na Kamenici a chvilema mi bylo ouvej. Nasi to docela zvladali, ale pri jisteni toho "podstatneho" stupne v soutesce pred Navarovem jsem se nestacil divit. Zaznamenal jsem tam tak 5 nebo 6 krys a jednoho nestastneho singlire, ktery se fakt hooodne pomlel o kamen, to cele behem tak 10ti minut. Nektere particky to tam silne nezvladaly a docela si koledovaly o poradnej pruser.
To misto je docela slusne nebezpecne a mnozi tam ani nezastavili a natoz aby staveli zachranu (mam na mysli lidi z particek, kterym sla hruza z oci, ne zkusene jezdce). Podotykam, na Kamenici neteklo 7 kubiku ale 17 a vecer neco prez 20. To uz neni uplna sranda. Ono video z kryseni na 4m jezu taky o necem vypovida (nebudu rikat, kde je, kdo hleda najde).

Reply

Martin, Snapi, 4/8/2009 10:02:01 PM
Je videt ze vodu se nesmi nikdy podcenit, ja kdyz to jel poprve, tak jsem to jel fakt hodne opatrne a az potom jsem se vracel nahoru a jezdila to cela nase parta znovu a znovu a trenovali sme skok do vracaku za Martina atp... Jinak jeste bych rad dodal, ze to nebyly jedine lode co tam zustaly, jeste primo na Martinovi pri nasi prvni plavbe se tam zrovna nejakej borec snazil vyprostit modrou deblovku (uspesne) a na uplnej zaver pri druhe plavbe (kdyz uz tam byla i Cikova lod omotana prez tu laminatku) taky vysela nejaka modra nafukovacka opet na Martinovi, ale kdo vi kde byl majitel... kazdopadne je to tam zradny, kdyz si vetsina lidi mysli, ze uz je po vsem, zjisti, ze je to tahne na ten sutr vlevo... nemluve o tech co uz jsou v te dobe ve vode...

Reply

Re: Uf!, LP, 4/8/2009 6:59:12 PM
Tak takhle už jsem se dlouho nezasmál - když jsem si to představil. To je mi sympatický, já bych hned zavedl C-3, nemyslím s porcelánem, nebo C-Limo a následně C-Bus. po sjetí Doubravky by tam už pak ten Martin nebyl...

Reply

strach z Martina, , 4/8/2009 4:33:18 PM
...největší strach jsem na Doubravě měl né z peřeje Martin , ale ale při pohledu na místní záchranáře u Martina ( holínky,montérky , lano,hasičská helma z 5o.let, krvavé oči ,asi tak 2 promile ).Když jsem si představil, že bych se na kajaku cvaknul a tohle by na mě skočilo za účelem záchrany , tak jsem to to radši projel bez chyby ( důležitý byl tehdy náklon na překážku a částečná víra v eskymáka !:-)

Reply

Re: zase Typík, TP, 4/8/2009 1:59:15 PM
Nevim, o víkendu jedu na Šumavu, tak uvidíme :)

Reply

zase Typík, Keny, 4/8/2009 1:56:43 PM
Teda tebe někam pustit bez dorozu...
Malér na Sázavě, malér na Doubravě... kolik jich ještě bude? :-)) Esli ty je nepřitahuješ. Ty a Flundra :-))

Reply

Re: Pro Typíka, Typík, 4/8/2009 1:49:36 PM
Holky to zvládly skvěle. Je moc fajn, že má v partě někdo potuchy o zdravotnictví. Já bych jí tak akorát dokázal dorazit, aby se netrápila.
Naše lovení lodě bylo neúspěšné, byla tam fakt dobře navalená. Ale už mám v loďáku kladku a smyci, tak třeba příště.
Spíš by mě zajímalo jak ji otamtud vyndali kluci od Čika.

Reply

Pro Typíka, Bublina, 4/8/2009 1:33:23 PM
Možná jsi klidně tu záchranou akci(lodě/holky) mohl více rozvést. To neuškodilo....

Reply

Re: Uf!, Márty, 4/8/2009 1:27:10 PM
To učení probíhalo vejš nad Martinem. Bylo nás na učení dost i na případnou záchranu. Myška + Čiko pocházeli z jiné party. Jen tak pro upřesnění, než nás budeš posuzovat.

Reply

Re: Uf!, žralok, 4/8/2009 11:04:54 AM
Doufám že si to vzpomene na tvarovou paměť a pokud ne , tak nechám špičky a mezi ně vložím odřezané prostředky z KURSKŮ . Mám jich tolik , že si z toho majitel může přát pruhovanou limuzínu .

Reply

Re: Uf!, LP, 4/8/2009 10:48:06 AM
No, já taky jezdím v teplákách (přes neoprén :)))
Jo, Žraloku, co z té ohnuté lodi svaříš? Rohovej Kursk pro průjezd zvlášť točitých potoků? Nebo kloubovou C2?

Reply

Re: Uf!, Ty, 4/8/2009 10:18:44 AM
Jen pro upřesnění, Čikova parta jela na plastovejch deblovkách. Posádka baraky patří k mojí partě. Vzal sem je na Doubravu právě proto, že s vodou začínají a Doubrava je ideální cvičnej terén. Navíc je musím pochválit, zastavování, vracáky a vůbec celou plavbu zvládli skvěle.

Reply

Re: Uf!, Typík, 4/8/2009 10:15:14 AM
Bohužel takovejch případů tam bylo kvanta. Martinská peřej má zkrátka slušnej apetýt a s otevřenejma deblovkama se slabší posádkou se nemazlí. Spíš mě zaráží kolik lidí to bezstarostně jezdí v "teplákách".

Reply

Re: Uf!, žralok, 4/8/2009 10:12:38 AM
Je vidět , že jsi tam nebyl , jinak by ses nepozastavoval nad touto posádkou Baraky ale spíš nad desítkami jiných posádek kde neuměli ani držet pádlo a na sobě tepláky a holínky

Reply

Doplnění, Typík, 4/8/2009 10:12:11 AM
Jen doplňuju informace k článku. Myška je v pořádku, zlomenina žádná. Je jen pořádně potlučená. Ač měla helmu, tak to odnesla otřesem mozku. Loď už je venku, Čikově partě se ji podařilo vydnat, asi jí dají na "léčení" ke Žralokovi.

Reply

Uf!, LP, 4/8/2009 9:53:08 AM
No tak toto je přesně cesta k tomu, aby u nás zavedli regulace na řekách. Někdo jede na WW II aby se učil zastavit a otočit a pak to skončí voláním záchranky i s "nosítkami" :-D.
Uf!

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.