Diskuse nad článkem |
Ti bobři, Kouďa, 3/16/2020 10:16 AMpěkný počin. Koukám jak se posledních pár let bobři rozjeli a množí. Třeba tady u nás je na Vejprnickém potoce nad Plzní kaskáda hrází jak na Vltavě. Jen si říkám, kdy za nimi přitáhnou i šelmy. Psát o tom, jak mi méďové rozšlápli loď a honili mě po louce bych nechtěl Reply
|
|_Zlaté potoky, Eki, 3/16/2020 10:36 AMAhoj a dík za pěkný článek. Zlatých potoků je ale podle wikipedie asi 23, tak by to možná chtělo jasněji označit, o který kvak se jedná. Bohaté bobří pokusy jsem pozoroval na vedlejší Šlapance, tak není důvod, aby v klídku netvořili i tady. Ohledně rozšíření medvědů, které by ochránci chtěli, záleží na nás všech, co zeleným dovolíme. Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, HH, 3/16/2020 7:45 PMAle jo, zelený medvědy klidně. Ovšem jedině pokud budou přírodně zelení, žádný hnědý se zeleným přelivem. Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, Vladimír, 3/17/2020 11:09 AMV těch medvědech je poté, co se Brehm jednou večer u psaní ožral, velkej guláš. Správně jsou tři druhy medvědů: lední - takovej ten bílej, co žije na severní točně a okolí letní - hnědý, je možno ho vidět v cirkusu a nezodpovědní jedinci inspirovaní Cibulkou by ho chtěli učit krást lodě a pádlovat, a zelený - to je ten, který žije v lese. To jen tak pro pořádek. Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, Windy, 3/17/2020 4:59 PMKdo by to byl řekl, že se z článku o splutí potoka stane zoologická studie Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, Kouďa, 3/18/2020 7:53 AMČetl jsem jednou o kanadských medvědech vysoce odbornou stať . Mají tam prý dva. Malý hnědý medvídek živící se kořínky a bobulemi a Grizzliho, který se zakousne i do člověka. Na Grizzliho se doporučuje mít na obranu pepřový sprej a na zaplašení nosit sebou rolničky - prý se jim nelíbí jejich zvuk. No a po cestě sledovat trus, abys věděl v čím teritoriu se nacházíš. Je-li trus se zbytky kořínků, borůvek, atd.. není proč se bát. Najdeš-li ale kusanec v němž jsou rolničky a smrdí po pepři, honem pryč Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, HH, 3/18/2020 8:51 AMŽe se jim nelíbí rolničky, to naprosto chápu. Já taky jak slyším Jingle Bells, tak se mi ježí chlupy a cením tesáky. Reply
|
|_Re: Zlaté potoky, Seakaya, 3/18/2020 6:24 PMTaké jde ten zvuk dost daleko slyšet ... jenže rolnička je tak votravná, že jsem ji po deseti minutách cinkání zahrabal do ponožek na dno báglu ... risk sežrání se zdál lepší než se zbláznit Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/16/2020 11:39 AMPřed týdnem jsem byl (pěšky) na horní Rokytné pod Tavíkovicemi, tam jsou bobři taky. Mimochodem, i za stávajícího stavu nebyla nesjízdná, rozhodně lépe, než zakusila Windy. Kamenitá místa na přenášení anebo hodinářskou plavbu s volnou vodou tak na půl, ale nekomplikované přenášení a nádherné okolí. Zajímal by mne ten packraft, to ses Windy báječně vybavila na osamělé toulky. Já předevčírem za stejným účelem koupil od Kutlíků nafukovacího singla, tak mi ho přivezli a vzápětí nastala karanténa. Na sóloplavby na řeku se snad smí, ale riskuj tu hromadnou dopravu... Reply
|
|_Re: Ti bobři, Český Honza, 3/16/2020 3:13 PMLepší článek by byl o tom, jak Tě méďové hnali po louce od lodě, pak do ní nastoupili a nechali se unášet proudem (pádlovat by asi nesvedli, mají jen nešikovné tlapky s drápky). Reply
|
|_Re: Ti bobři, Kouďa, 3/16/2020 3:20 PMzloději lodí, hmmm. Možná by se jednalo o zločinecký gang řízený capem Chaloupkem Reply
|
|_Re: Ti bobři, Windy, 3/16/2020 4:56 PMNo, to už bys asi nepsal... Reply
|
|_Re: Ti bobři, Kouďa, 3/18/2020 7:46 AMale ne, kdyby to byli ti naši Brtníci, tak bych přišel jen o tranzistoráky, dívčí dřeváky a drahé foťáky.... Jedna technická. Jak se ti pádluje na potoku v packraftu, předpokládám s dvojlistým pádlem, že? Jel jsem onehdá kousek Třemošenky na Pálavě a místy jsem si připadal, jako když parkuju Airbus do hangáru na Čmeláka. Byl jsem rád za vyšší sezení a jednolisté pádlo, mohl jsem bidlovat, když nešlo klasicky zabírat. Ale na packraftu, či kajaku s nízkým sezením a širokým pádlem to odhaduji kapku těžší. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Windy, 3/18/2020 10:12 AMPodle charakteru a velikosti potoka používám buď packraft nebo safárko (rozdíl v šířce a ponoru loďky). Dvojlisté pádlo se mi občas - dost často! - zamotává do větví vrbiček. Ale zkoušela jsem onehdá u nás na přehradě použít jednolisté pádlo na packraftu a nešlo mi to - točil se dokola jako korouhvička. Bohužel jiná než jednomístná nafukovací lehká loď pro mě nepřichází z logistických důvodů v úvahu. Takže se s tím kajakovým pádlem nakonec vždycky nějak tou vegetací propasíruju. Zdravím! Reply
|
|_Re: Ti bobři, Kouďa, 3/18/2020 10:21 AMZkoušel jsem Safárko upravit na klek a jednolisté pádlo, ale jak je těžiště výše, je to dost nestabilní svezení. Naštěstí jsem to testnul na Úteráku s optimální vodou. Být to něco rychlejšího, byla by to neustálá koupačka. S těmi nafukovacími 1 sicy na potoky je to holt bída Reply
|
|_Re: Ti bobři, Střelec, 3/18/2020 3:54 PMMožná by to chtělo zkusit dohnat pana Bernatíka a ukecat ho, jestli by nebyl ochoten (a hlavně za kolik) slepit dalších pár kousků nafukovacího singlu Tramp. Na podobný taškařice by se díky obratnosti celkem hodil. Akorát pod lávky to s ním nepůjde, má dost vysoký špice. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Kouďa, 3/18/2020 4:34 PMTramp si zaslouží uznání. Lepení nafukovaček je pakárna a vzduch chyby neodpouští. Zkouším už po několikáté vzkřísit bouchlý swing a udělat z něj C1. Ale ta mrcha vzduch si skulinku vždycky najde... Reply
|
|_Re: Ti bobři, Windy, 3/19/2020 3:17 PMTen singl vypadá dobře, ale kolik může vážit? To je pro mě limitující, abych loď se všemi dalšími cajky v báglu unesla. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/19/2020 4:44 PMSingl od Kutlíků váží l7 kilo. Je pěkný a robustní, pěkně řemeslně vymakaný. Ještě musím zmáknout balení, do pytle od Pálavy se mi o fous nevešel, třeba to ještě nějak znásilním. Obal, ve kterém to dodávají, je jednoduchý a praktický pouze v tom případě, že nejsi odkázaná na svá záda a ideálně máš v autě i komplice, který to dokáže přenést ve dvou přes louku. Ale Kutlíci vbrzku slibují i obal s kšandami na záda. Takto je nejlepší dát to na takový ten nákupní růdlíček, ten se pak dobře do lodě vleze. Co je fajn, že pokud se moc nevrtíš, dá se v singlu i se sedačkou provizorně vyspat. Ale jinak opakuji, krásná, vymakaná a pevná loď. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Windy, 3/20/2020 2:36 PM17 kg je moc... Safárko má asi 12 kg nebo tak nějak. Když jsem s ním párkrát jela na dva dny s veškerou výbavou (spacák, plachta, vaření, nějaká voda apod.), bágl měl skoro 25 kg. To neunesu dál jak kilák. Proto jsem si opatřila packraft, to je jiná váhová třída. Takže singl kánoe by byla perfektní, ale takhle nepřichází v úvahu. Nejsem silný chlap jako většina vás tady Reply
|
|_Re: Ti bobři, Střelec, 3/20/2020 8:04 PMTramp má kolem 15 kilo, obecně na tyhle plavidla používam skládací rudlík z Hornbachu nebo lidlu (vypadají stejně) www.lidl-shop.cz/POWERFIX-Rudl...Akorát to chce hned při nákupu koupit podložky a doma při montáži na osy vypodložit kolečka, aby neměly vakl. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/20/2020 9:25 PMProsím, můžeš trošku přiblížiit tu úpravu? Nechápu co a jak vypodložit a nevím, co je vakl. Fotočka na soukromý mejl by třeba nebyla? Dík - Reply
|
|_Re: Ti bobři, Střelec, 3/21/2020 8:07 AMTo je prosté - kolečka jsou na ose hodně volná (mají poněkud větší otvor) a osa je poněkud delší. Kolečko na ose drží obyčejná závlačka, protažená dírou v ose. U vozíku sice nějaké podložky jsou, ale aby kolečko dobře drželo, je třeba na každé straně jednu přidat, nebo ty původní vyměnit za silnější. Ještě by se to dalo řešit vyvrtáním nového otvoru pro závlačku do osy dál od jejího konce, ale to vyžaduje vybavení, které nemám + spoustu práce navíc. Ucho uvedeného rudlu se zasouvá do vnitřku stojin, což má další výhody. Je ale třeba brát užší vozík, aby s nákladem prošel dveřmi ve vlaku. Verze se sklápěcími kolečky je moc široká, takže následně jsem šel do výše uvedeného typu a asi pořídím ještě jeden. Loď na vozík lze uchytit popruhy, nebo na ni ušít speciální pytel přímo s vestavěným úchytem na stojiny vozíku. Pak se ze sbalené lodě a příslušenství stane "kufr na kolečkách". Ve vlaku se zasune ucho do úrovně báglu a v pohodě se leckam vejde. Tím jsem nahradil zcela nevyhovující originální batoh od kajaku Flair. Pokud nás nechají ještě tejden na houmofisu, tak bych to moh sepsat. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/21/2020 8:55 AMDíky moc. Já jsem si vybral co nejodolnější nákupní tašku na čtyřech kolečkách, ale neskládací, na dopravu katamaránu. Kamarád mi na to zrovna šije speciální obal. Konstrukce má udržet 37 kilo, katamarán včetně příslušenství váží maximálně dvacet. Konstrukce není skládací, ale to nevadí - upevním ji při plavbě za sedačku příčně jako můstek mezi oběma válci a do obalu naskládám vodovzdorně zabalenou bagáž. Ale ten vozík tebou doporučovaný asi koupím, vypadá rozumně a nestojí majlant. Reply
|
|_Re: Ti bobři, kavol, 3/22/2020 7:30 AMna téma nákupní tašky na kolečkách jsem tu tuším už zmiňoval, jak si kámoš prodřel Rio, takže jen připomenu - při výrobě obalů a skládání věcí na takovéto konstrukce bacha, ať je od koleček distanc, a to nejen tak, že po sbalení to vypadá dobře, ale že se ani při drncání terénem nic neposune a nezačne dřít ... Reply
|
|_Re: Ti bobři, Střelec, 3/22/2020 8:12 AMDoporučenej typ má kola před nákladem chráněný stojinama a zadní deskou přepravní plochy. Loď jsem si takhle prošoupal začátkem devadesátek na "taškový" konstrukci, takže si zrovna na tenhle detail dávam majzla. Jinak je při výběru důležitý, aby se madlo zasouvalo do stojin a ne přes ně, zmenšení rozměrů (zasunutí madla) s přikurtovaným nákladem je pak bez větších problémů. Rudlíky se zaklápěcími koly jsou většinou rozměrnější a těžší, vidlice kol bývají z plastu a netuším, kolik by vydržely v terénu. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/22/2020 9:25 AMMyslel jsem na to taky. Pevné konstrukce katamaránu vycházejí z dřevěné desky (na kterou se montuje sedačka a podélná kostra) a tato deska odděluje vak se složeným katamaránem od rudlíku (vak je na ní položený). Kromě toho má vak dvojité dno s plastovou výstuhou. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Vladimír, 3/21/2020 9:12 AMVono jedna věc je síla a druhá, co nohy vydrží. Šlapal jsem před časem po asfaltu čtyři kiláky s pálavou na zádech v sandálech z tvrdé gumy a na konci té cesty jsem měl takové ostruhy, že jsem sotva pajdal. Což mi vydrželo s přestávkami pár let. A jak jsem uhýbal před bolestí, přidala se kolena a už to jelo. Taky půl roku v křesle. No ale už je to lepší, poté, co mi odborný lékař zakázal pádlovat vkleče, jsem dal na kánoi Východočeský maratón a bylo po bolesti. Teďka vím, že když mne bolí kolena, musím to vkleče vypádlovat. Člověk se nesmí dát. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Jirka Kubelka, jikubelka~centrum.cz, 5/1/2020 8:18 AMA jaký máš názor na odolnost packraftu? Já mám Palavu 380, ta je dost těžká, ale občas žasnu, co všechno vydrží. Reply
|
|_Re: Ti bobři, Windy, 5/5/2020 9:50 AMPoté, co jsem si vlastní nedbalostí a neopatrností (rozuměj hezky česky: blbostí) prořízla safárko o střep, už jsem opatrnější. Packraft téměř nikde netahám po zemi. Na nějaké mělčině nebo na kameni to sice občas dřu, ale dno zatím pěkně drží, jsou tam jen drobné šrámy. Tak se mi to jeví, že je materiál celkem odolný. Reply
|
V neděli, Střelec, 3/16/2020 2:03 PMV neděli jsem si jako rozcvičku dal Mži z Bdeněvsi ke Kalikováku a potkal větší než malé množství poživatelné kožešinové zvěře (jednoznačně jsem identifikoval nutrie, několik kusů mohli být i bobři - u těch jsem neviděl ocas, jen vršek hlavy ve vodě) a spoustu přebobrovaných stromů - nejvíc kolem Křimic. Nutrie maj letošní mladý, viděl jsem jednu komplet rodinku - pět kousků, z toho tři hodně malý. Je to celkem slušná paseka... Reply
|