Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Jednodenni-usek-Jihlavy-z-Maleho-Beranova.aspx?ID_clanku=1525 edit=3

Jednodenní úsek Jihlavy z Malého Beranova

Diskuse nad článkem
Namlsání, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/20/2013 12:44 PM
Potvrzuji autorův přínos, Jihlavka (Češi říkají mylně Jihlava) je hezká v celém toku, a ten mezi Beranovem a Třebíčí je opomíjený neprávem. Má svou romantiku a přímo vybízí k plavbě v nějakém příjemném období na otevřence a se stanem a pochopitelně i s nějakou pěknou slečnou. Mám to na této řece a v tomto úseku za sebou a celý ten komplex blaha mohu jen doporučit. Smajlík

Jinak dík Petrovi, že nám podobnými články prodlužuje vodáckou sezónu Smajlík .

Reply

|_Re: Namlsání, Kmochacek, 11/20/2013 9:01 PM
za stejného limitu jak v článku ( 38cm Dvorce) je sjízdný, ba co víc, pravidelně se na jaře jezdí i horní úsek do Jihlavy:
http://www.vkj.cz/akce.html Smajlík

Reply

|_Re: Namlsání, Aleš N., 11/21/2013 7:11 AM
Nádhera, další krásna řeka, budu muset vyčíhat ten správný čas... Vladimíre, když už tedy Jihlavka, tak co Jihlávka, dá se ?
Zpočátku jsem příliš nerozuměl vašim zdrobnělinám názvů řek, jsem spíš pragmatista a jsem zvyklý nazývat věci tím čím jsou. Nedovedu si úplně představit, že by třeba Smetana napsal Vltavku Smajlík . Je zajímavé, že používání zdrobnělin se zažilo jen u vás. Ano, řeka je láska, ale ne každá oslovení zdrobnělinou ocení Smajlík . Možná ale díky podobným článkům časem změním názor Smajlík .

Reply

|_Re: Namlsání, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/21/2013 10:34 AM
Jihlávka je potok a chce vody větší qantum. Nejel jsem ji a moc toho o ní nevím.
Jihlavka není Jihlavou z téhož důvodu, z jakého není Bětka Bětou - protože ji máme rádi a je naše. Jsou lidé, kteří mají rádi i Vltavu. Ta se však Vltavka nazývat nemůže - protože by se to na plakátech Národního blbě vyjímalo a nikdo by na to nepřišel, protože by myslel, že je to dílko příliš krátké a návštěva nestojí za to Smajlík .
Ano, název Jihlavka se už ujímá i na mapách, pokud tedy nejsou tisknuty v Čechách.

Mimochodem, Jihlavku jezdím několikrát ročně. Na Jihlavu bych ale nejel Smajlík .

A ještě něco,krásný úsek je i z Pohořelic do Iváně, něco jako Váté písky na Moravě, ale komornější. Sjízdné skoro vždy. Smajlík

Reply

|_Re: Namlsání, Aleš N., 11/21/2013 1:17 PM
Ano, tak jsem to chápal správně Smajlík .
Děkuji za upozornění na úsek před Novými Mlýny, poměrně často totiž jezdíme do této oblasti na vínko a v tomto by se daly spojit 2 krásné kratochvíle... Smajlík
Na mapě zkoumám i Svratku mezi Brnem a Pálavou, ta je ale v tomto úseku zjevně velmi zregulována a nezdá se tu už být tak atraktivní nebo se pletu ? Smajlík

Reply

|_Re: Namlsání, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/21/2013 8:45 PM
Svratku z Brna dolů máme sjetou mockrát teoreticky, takže vlastně ano. A protože se pohybujeme v oblasti teoretického, mohu Ti o ní napovídat cokoliv. Pokud tedy někdo znalejší nenapíše článeček z praxe?

Zvlášť dobře máme teoreticky sjetou starou Svratku z Rajhradu. Ba jsem dokonce slyšel, že to někdo opravdu jel a nebylo to až tak marné Smajlík .

Reply

|_Re: Namlsání, Milan, 11/27/2013 4:42 PM
Ahoj, no pokud to někoho aspoň trošku zajímá a uspokojí, tak tady je pár fotek.... Začátek Rajhrad. Vojkovický kanál a pak Svratka až do Pouzdřan... Když je ten správnej absťák a kolem nic neteče, můžu doporučit. Hlavně Vojkovický náhon je v každém ročním období úplně jiný Smajlík http://milvot1.rajce.idnes.cz/...

Reply

|_Re: Namlsání, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/27/2013 6:42 PM
Uff, to je divočina... Smajlík
Ten barák s pohřební službou a svatebními šaty je fakt dobrej. No ale kamarád zná jeden, kde je v prvním patře pohřební služba a dole řeznictví Smajlík

Reply

|_Re: Namlsání, Chobotnice, 11/24/2013 11:20 PM
Njn, s tima zdrobnělinama... Až se budem domlouvat na Litavu, abys zatim nestepoval tady u nás za kopcem na břehu Litavky... Smajlík Ale teda pádlil bych. Snad i flatwater tady dole na Vltávce... Smajlík

Reply

místopis, LP, 11/21/2013 3:35 PM
Ahoj, hezký článek. Ale když už tak bazírujete na tom názvu Jihlav(k)y, tak spíše bych poopravil toto:

Není to Dolní Smrčná, ale Dolní Smrčné.
Není to Vladislava (do Vladislavy), ale (ta) Vladislav.

Jinak se divím, že bylo nutno přenášet všechny jezy. Skoro všechny jsou šikmé.

V Bítovčicích si všimněte unikátního vyústění náhonu z mlýna (zkuste ho najít :-).

Reply

|_Re: místopis, Jirka, 11/22/2013 5:46 PM
Ahoj,
mohu se zeptat, co je unikátního na tom vyústění? :-) Nebo je tam ještě jiný mlýn? Mám rád technicky zajímavá díla, ale tu nic nevidím. Smajlík http://s22.postimg.org/urzttnx...

Reply

|_Re: místopis, Lubor, 11/22/2013 9:03 PM
Ahoj,

měl jsem na mysli vedení odtoku (stoky) a vyústění přímo v tělese jezu. To jsem nikde jinde neviděl. Mimochodem ideální řešení pro vodáky, nehrozí brodění úseku pod jezem.

Omlouvám se, ale spletl jsem si, který mlýn to je, naposledy jsem to prohlížel už aspoň před 10 lety. Má to oválný profil a je to asi 5 m od břehu, nalevo při pohledu odspodu proti jezu. Budu se tam muset zajet podívat a najít to.

Reply

|_Re: místopis, Milan, 11/27/2013 4:35 PM
Ahoj, není to náhodou toto? Je to jez v Přímělkově Smajlík http://milvot1.rajce.idnes.cz/...

Reply

|_Re: místopis, Lubor, 11/28/2013 5:01 PM
Jo, je to ono. Díky!

Reply

|_Re: místopis, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/28/2013 9:10 PM
Lidská vynalézavost je úžasná Smajlík .

Reply

|_Re: místopis, Jirka, 11/29/2013 1:04 PM
Ahoj, nejsem si jist, jestli je to vyústění náhonu. Podle mapy, je to o něco níže. Takovou "džuznu" už jsem viděl, přemýšlel jsem kde, až jsem si vzpomněl. Foto přímo z raftu.cz Jen je foceno z velkého úhlu a otvor není zcela vidět. http://www.raft.cz/morava/jezy... Spíš mi to přijde jako otvor pro vypouštění jezu. Ještě možná, vyústění přepadu náhodu, ale proč tak daleko od břehu? asi ne.

Reply

|_Re: místopis, Lubor, 11/30/2013 12:00 AM
Ahoj, mně o tom říkal jeden z mlynářů, buďto to byl Dvořák z Přibyslavic nebo Rambousek z Bransouzí, když jsem šel právě z Luk přes Přímělkov do Třebíče. To, co teče kolem, je asi jalovák. Dokonce jsem se bavil i s mlynářem v tom Přímělkově, ale nenapadlo mě se na to zeptat a že je to zajímavé jsem se dozvěděl až potom, kus po proudu dolů.
Ti dva měli taky zajímavosti v mlýnech, třeba Rambousek měl ještě v chodu turbínu s dubovým špalkem jako ložisko, bylo to mazané vodou. Dvořák zase měl udržované kompletní vybavení, mohlo se to spustit a jelo by to. Bohužel už nežijí.
No určitě je to záminka se tam vypravit.

Reply

|_Re: místopis, Lubor, 11/30/2013 12:05 AM
Ještě mě napadá z toho místa jeden zážitek: V Číchově mi vdova po mlynáři ukazovala knihu z První republiky o mlynářství a nakonec mi ji tajně věnovala (aby to "mladí" neviděli). Tam jsem se poprvé dočetl o významné osobě našeho mlynářství, panu Ptáčkovi. Díky jeho pravnukovi si teď tady píšeme, není to shoda jmen :-)

Reply

|_Re: místopis, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 11/30/2013 10:44 PM
Na Jihlavce mezi Navrátilovic a Frejtychovým mlýnem jsem prožil léta mezi šestnácti a šestadvaceti. Koupačka, skály, lodičky, toulky po okolí, popitíčko na Jalovci, a taky divadlo, kamarádi...
I proto mne Jihlavka chytla doživotně za srdce a splul jsem ji ve všech možných úsecích možná již stokrát. Takže každá článek o ní a každý objev do diskuze je pro mne růže vonící. Smajlík

Reply

|_Re: místopis, Lubor, 11/30/2013 11:58 PM
No vidíš, tak to bychom si mohli někdy popovídat i o panu Fretychovi, jak chodil denně pěšky do Třebíče na školu (tak asi 12 km), jak tam pak bydlel sám na mlýně na samotě a nemohl si ani pro nic dojít a prosil synovce, aby si ho vzal aspoň na zimu k sobě... Jojo, to byly osudy. Tu lovestory na Mohelským mlýně určitě znáš, zatímco mlýny mezi Třebíčí a tím Mohelským spláchla voda a příběhy z nich, jak mi je vyprávěli zbývající mlynáři, spláchla moje skleróza.


Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.