Labské hrčáky
Diskuse nad článkem |
Re: "nové Labe", Reddy, 6/28/2007 6:53 PM Speciální transportní lodě z Kolína, každá se 600 auty, začnou jezdit ihned po úpravě mostu v Poděbradech, která byla započala 20.6.2007. Průjezdná výška pod mostem se zvýší o 3m na celkových 7m. Na financování úpravy se významnou měrou podílí i EU. Touto cestou se též přepravují oceánské lodě, vyráběné ve Chvaleticích, ovšem při každém průjezdu se v současnosti musí snížit hladina na úroveň, aby se loď v Poděbradech vešla pod most. Intenzivní využívání této vodní cesty v 80-tých a 90-tých letech velice pomohlo k vyčištění této řeky, která do té doby byla smrdutou hnědočervenou stokou. Kolem středního Labe je spousta nádherných přírodních lokalit, kterým provozování vodní cesty nijak neubralo na kráse, spíš naopak. Jsem vodák, mám rád přírodu, celý život žiji na břehu Labe a nikdy bych nechtěl, aby byla tato řeka ničena. Ale po předchozích zkušenostech s labskou lodní dopravou jsem přesvědčen, že tato doprava řece i okolí pouze prospěje. A ještě nakonec - každá cesta se dá využívat až tehdy, když začne existovat - dříve ne. Teprve potom začnou firmy uvažovat o jejím využívání a protože tento způsob dopravy je skutečně nejekonomičtější (ale i nejekologičtější), tak ji využívat začnou. Ono je třeba věci domýšlet, ne pouze lpět na nesmyslech.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.