Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Na-Vanocni-Sazave-zasahovala-sanitka.aspx?ID_clanku=1072 edit=2

Na Vánoční Sázavě zasahovala sanitka

Diskuse nad článkem
Re: nejdřív jsem četl, Kimbo, 1/26/2010 11:51:05 AM
Souhlas se Žralokem. V dávných dobách nás místňáci po cvaknutí brali k sobě domů do peřin.
Pak nastoupili takyvodáci, ožralecké tlupy, řev na tábořištích, bordel po jeho opuštění a tím byl konec přátelství s domorodci.
Ani s takovouto partou na vodu nemusím.

Reply

Re: Užitek této akce, honzas, 1/10/2010 4:21:03 PM
pročetl jsem poměrně rozsáhlou diskusi k Vánoční Sázavě, chvílema s pobavením, občas se souhlasným mručením, ale taky mne leccos popudilo. Je mi líto toho jedince, který dělá jen to, co přináší užitek a má smysl.Kdyby to tak dělali všichni, je celý svět plný Vaska Trubačevů, Mirků Dušínů a dalších, co jsme kdy dostávali za vzory.Ale není k žití.Všimněte si, že nejlepší věci, činnosti a všechno, co dělá život krásnej,nemá ani smysl, ani nepřináší užitek. na Vánoční Sázavu jsem jel poprvé asi před 25 lety se dvěma kamarády,strkali jsme si mezi loděma plovoucí lavór s vánočním cukrovím prskali prskavkama a pili vánoční punč.Na kamenech byly čepice sněhu,jindy hustě zabydlený kaňon byl opuštěný, krásný.Chtěl jsem a chci stále tyto zážitky zprostředkovat dalším, kteří tu atmosféru dokážou vnímat.Proto ten autobus.Samozřejmě, že se přidají i ti, kterým je jedno,jestli jsou na vodě, na horách, na chatě nebo i v autě, hlavně, že pijou.Co s nima, to je na delší polemiku.Pokud vím, je to poprvé,co za těch 25 let vánočních plaveb zasahovala sanitka.Je dobře, že se občas takové případy stávají a ví se o nich (zvláště když takhle dobře dopadnou), aspoň si lidé uvědomí,že o něco jde a třeba si příští rok už rum nedají.Jo,a k tomu chlapskýmu počasí- chlapský proto, že si převážně chlapi musí pořád něco dokazovat, vzdor zdravýmu rozumu. Sám se tomu u sebe už léta divím.

Reply

Re: První jez, Had, 12/24/2009 12:58:46 AM
Nono jsem měl nový merino tak sem to musel holt testnout zda nekecaj že to hřeje i mokrý,a dobrý nekecaj,ale řekl bych že to byla spořádaná krysa:)))Had

Reply

Re: První jez, kmochacek, 12/23/2009 2:50:38 PM
a nebyl to náhodou Had? To bych se pak ani nedivil :-)))

Reply

První jez, Keny, 12/23/2009 1:39:42 PM
Jen doplním k článku, že první jez, či spíš jízek se stal osudný dvojici takyvodáků (soudím jen dle výbavy, či spíš nevýbavy a stylu, či spíš nestylu jízdy), jimž jsme odlovili loď pomocí Střelcovy házečky. Naštěstí to přežili jen s plaváním a bez větší úhony.
Jinak hodnotím letošní plavbu jako velice příjemnou a romantickou.
Jen mne udivilo, že v řece plaval i had, tvor to chladnokrevný, který by měl dle mých neznalostí biologie dávno chrápat pod šutrem, ne? :-))

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, Honza Hrubeš, 12/22/2009 8:38:22 PM
Lidi si nevybíráš jako pořadatel. Ale pokud jsem dobře četl, nebyli tam jako úplní sólisté, s někým přijeli a zase odjeli. Ať už tedy byli stálými členy oddílu, nebo se jen přidali a využili možnosti svézt se s partou autobusem a mít vyřešenu přepravu, určitě to nejmenší, co bych udělal, je, že bych jim řekl - příště pro vás místo mít nebudu.
1) Je možné, že se zastydí, poučí a podruhé nezapomenou mozek doma. Dobře, chybami se člověk učí. Pokud ovšem chyby zbytečně neopakuje.
2) Je možné, že je to nakrkne a příště nepojedou. No taky dobře: Mně ušetří starosti, všem vodákům ušetří ostudu a sobě ušetří zdraví.

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, kmochacek, 12/22/2009 8:03:03 PM
njn, kajakář/ka... co bys po nich taky chtěl? :-)))))))))

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, ondra, 12/22/2009 7:52:02 PM
To je zas ostuda jako prase - myslím tím to, že k někomu kdo se vožere, ztratí pádlo topí se a tak, pak musí jet sanitka - k tomu není co dodat.

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, Joe, 12/22/2009 6:57:54 PM
No všechno asi ne... ale je pravda, že ženská vydrží víc než člověk:o)

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, Vojta, 12/22/2009 6:07:20 PM
.. no to tady nemůžu ventilovat, protože by mě sežrali....říká se, že ženský vydržej všechno, tak jim to je jedno, jaký je počasí a nám se holt líbí to neobvyklý....V.

Reply

když ono to v mrazu tak chutná, Aloneman, 12/22/2009 3:59:12 PM
ale ten osamocenej měl až dvě piva v Pikovicích...

Reply

Re: Užitek této akce, Brnenskej Zajic, 12/22/2009 2:53:08 PM
Smysl ta akce ma, ale bylo by potreba to trochu usmernit, preci jen prave ty spatny priklady jsou nejvic videt a zvlast tady me to stve dvojnasob, protoze se neda vymlouvat na to, ze by slo o takyvodaky. Pokud se nekomu neco stane nestatnou nahodou i prez dodrzeni zakladnich bezpecnostnich pravidel, pak je to proste smula a nikdo za to nemuze, ale tohle? Lidi, nezlobte se na me, ale podchlazeni jedne holky jakozto vysledek bych povazoval za stesti. Mozna by to obcas chtelo premejslet hlavou.

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, žralok, 12/22/2009 12:40:44 PM
no když to tuhne a leze do těla , tak se to prej líbí ženskejm chlapům ne

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, Katie, 12/22/2009 12:27:24 PM
Heeej, Vojto, jak to myslis s tim pocasim pro chlapy??!! Ehm...

Reply

Re: s tím čumákem máš pravdu, Vojta, 12/22/2009 11:59:37 AM
No bylo tam nějakých 100 - 120 lidí, z toho se tak pěšt docela nalilo, což zas není tak hrozný, ale nebezpečný ano i pro ty co jedou s nimi. Ale jak bylo napsáno - tady si lidi nevybíráš - prostě se přihlásí a jedou a ani jsi je před tím neviděl, tak nevíš co od nich můžeš čekat. Smysl akce je tradice a trocha dobrodružství v jiným počasí než jsme normálně zvyklí - to si občas někdo neuvědomí. Pro příště si myslím, že už budou vědět.... a ty místní v Kameňáku to tak brát nebudou, jsou u řeky celej rok, maj tam občerstvení a tak toho viděj dost a dost. A v sobotu viděli dost vodáků, kteří v pohodě projeli a zamávali a jeli dál, ale jednu holt vylovili....Většina sebou kámoše měla a starali se, osamocený byl jen jeden.... příští rok bude zase dobrý počasí (pro chlapy), dost vody (snad) a dobrá parta... ahoj Vojta

Reply

Re: Užitek této akce, Ešus, 12/22/2009 9:02:03 AM
Smysl akce? Prostě hec, to je snad jasné. To, že se tam někteří troubové zlinkujou, to je opravdu bohužel jejich chyba, nikoliv chyba těch, co tu akci pořádají. Bez takovýhle "kravin" by na světě bylo smutno. A to by snad byla škoda, ne?

Reply

Re: Užitek této akce, kmochacek, 12/22/2009 8:56:13 AM
Smyslem celé akce je užít si neobyčejnou vodu s kamarády a rozhodně né ožratsidržky. Z chování pár jedinců nelze usuzovat na celek, jak zajisté víte. Zachoval bych proto nadhled.

Ale jisté ponaučení a nová zkušenost z toho taky plyne.
Vím že alkohol a mráz nejdou dohormady? Co bych dělal, kdyby někdo skončil pod ledem? Vybírám si na vodu ty správný lidi?... Charaktery se totiž nejlépe projemví až v krizových situacích.

P.S. Jen by mě zajímalo, kde měli ti "hrdinové" článku svý kámoše. Ti by se totiž měli hlavně starat.

Reply

Re: Užitek této akce, peca, 12/22/2009 3:55:06 AM
Dívám se na to podobně jako Lubor...a nejen u institucí, státní správy, ale třeba i u obyvatelů chaty, kteří dle článku pomáhali vytahovat holku v kajaku, moc důvěry vodáci asi mít po této zkušenosti nebudou...nevím...asi mi smysl a užitek této akce taky trochu uniká...

Reply

Užitek této akce, Lubor, 12/22/2009 3:35:33 AM
No, hlavně, že si pár lidí báječně užilo, fantasticky zapařilo, řekl bych, že jen úplnou náhodou nikdo nezůstal pod ledem - tam se umírá celkem rychle a spolehlivě.

Pro ostatní to ale moc užitku nepřináší, vnímání vodáctví jako hazardu značně škodí tam, kde potřebujeme získat podporu u institucí, státní správy a podobně.

L.






Reply

s tím čumákem máš pravdu, Had, 12/22/2009 12:43:03 AM
...reakce na Honzu Hrubeše. S těmi kamarády máš pravdu, když jedu se svojí partou, tak ty lidi znám a vím co od nich můžu čekat. To co se stalo, bylo na veřejný akci, tam si lidi nevybíráš. Je to v povaze jak se zachováš. Pádlování zdar, kór tomu našemu! Had

Reply

Díky za článek, Syky, 12/22/2009 12:34:57 AM
Díky za report z akce. Osobně jsem o tom posledním potopeném kajaku nevěděl.

Co se týče alkoholu a vody tak nechápu jak se někdo může takhle setnout (navíc, když už by v tom věku mohl znát svojí míru). Nezastírám, že jsem se po cestě párkrát taky napil, ale za celou dobu jsem upil jednoho panáka.

Doufám, že to vyjde a příští rok bude stejná akce, lepší počasí, méně takových problému a já u toho :)

Reply

čumák do loužičky, Honza Hrubeš, 12/22/2009 12:14:33 AM
Jsou věci kterým nerozumím a asi už nikdy neporozumím. Nejsem žádný zarytý a bojovný abstinent a dovedu pochopit, že v takovémhle počasí k plavbě nějaký ten prcek patří. Ale všichni dobře víme, jak alkohol v těle funguje, a že pocit rozehřátí je klamný. Že zahřátí periferií je na úkor snazšího prochlazení do hloubky, které pak vpřípadě "vytuhnutí" může o to rychleji a destruktivněji zasáhnout vnitřní orgány. A že i na zdánlivě klidné vodě se člověk, který není dostatečně při smyslech, dokáže utopit. Proto mi přijde naprosto nepochopitelné, když se namete kajakář, který přece ví, že musí v první řadě spoléhat sám na sebe. Co když se příště nametou i ti ostatní a nebude nikdo poblíž, kdo by opilce zachraňoval? Co když budou okolo všichni v takovém stavu, že to nebudou vnímat, nebo jim to už bude jedno? A co když to vnímat ještě budou, jedno jim to nebude, ale ve snaze pomoct se sami utopí? Je správné, že jste pomohli, že jste je nenechali svému osudu. Já bych ale udělal ještě další krok (a vím, že si tím zrovna kamarády nenadělám): Řekl bych jim, že na vodu chci jezdit s těmi, na něž se můžu spolehnout - a že na ně se spolehnout nemohu a nechci. Je to nepříjemné a neříká se to lehce, ale i štěněti musíte namočit čumák do jeho loužičky, jinak ji budete vytírat pořád.

Reply

Re: nevděčný, ale ..., Katie, 12/21/2009 11:49:28 PM
K tomu clanku:
Hade - krasne si vylehaval a bojoval. Bylo to pro pohled pekne cvaknuti, i kdyz mi pak zacly zuby drkotat dvojnasob! :-))
Hackovi Hada - jee, ja ti rozumim. Pri kazdem nasedani jsem se po ledu sklouzla az do pride :-))

Ostatnim - ne kazdy se tam spraskal a byla to moc krasna plavba zasnezenym okolim. Prenaseni po levem brehu v Krhanicich (kdyz mate zdatnyho zadaka) bylo taky v pohode a voda to byla krasna, zadny drncani! Moc prima atmoska, prima lidi kolem a idealni stav (priznavam, misto kamenu se hlasily kry, ale ... taky to ma cosi do sebe). Neni spatne pocasi, mame spatne vybaveni. Ten cepin tam nebyl od veci ;-) a hazecek doporucuji s sebou vic, po jednom pouziti uz je mokra=zmrzla.

Reply

Re: Házečka, Katie, 12/21/2009 11:44:15 PM
Ahoj Strelce, hazecku mame, je v klubu Valec.

Reply

Re: nevděčný, ale ..., Honza Pok., 12/21/2009 11:18:55 PM
Jak se zdá, vcelku slušný oddíl...:-)))

Reply

Házečka, Střelec, 12/21/2009 8:45:03 PM
Nemáte někdo mojí házečku? Přicvakl jsem jí na vrak v Krhanicích pod mostem (viz jedna z fotek), druhej konec poslal na břeh a od tý doby od ní nevim. Dlouhá, výrobce HGsport, vyblitě růžovej pytlík a dvě karabiny... Pokud pobíhá po Práglu, tak mi ji pošlete přes Typíka, potažmo Klub Válec.

Reply

nejdřív jsem četl, žralok, 12/21/2009 7:46:47 PM
článek a zhlédnul drsný fotky zde http://benesovsky.denik.cz/mul...
ale až tento příběh mě dorazil , sám se ledu na vodě děsím , takovádle zima mě od sjíždění odrazuje a tak se neúčastním , ale nadměrné a nezodpovědné konzumování alkoholu , které je často kritizováno u takyvodáků se koukám skalním vodákům nevyhýbá .

Reply

Re: nevděčný, ale ..., Vojta, 12/21/2009 6:29:26 PM
.. no v tom počasí ten alkohol nebylo to pravý. Poslední léta jezdím Sázavu bez toho a je to lepší, i když pamatuju i doby s několika promile. Ale ukázalo se, že ještě jsou mezi námi stále vodáci, kteří umí pomoci a chtějí pomoci. Ono z tý lidský stránky je to dobrý. Naštěstí se podařilo dostat většinu do autobusu v Kameňáku, to děvče tam mělo patřit taky, to se ale nepovedlo. Ale vše dobře skončilo a to je důležitý. V.

Reply

nevděčný, ale ..., kmochacek, 12/21/2009 4:50:13 PM
... záslužný je dělat garde opilcovi.
Je to skoro vždy k vlastní škodě a proto spousta lidí z toho raději tiše vycouvá nebo prohlásí dobře mu tak a nechá ho jeho osudu.
Ale v extrémních podmínkách to může být osudným, takže zachráncům sborově HIP HIP HURÁ!!! a taky příště míň práce :-)))

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.