Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Na-Vavrinci-bylo-opet-veselo.aspx?ID_clanku=1845 edit=3

Na Vavřinci bylo opět veselo

Diskuse nad článkem
jednou bych se chtel dozit..., jozka, 10/19/2016 1:44 PM
...doby, kdy budou lidi jezdit vodu do vyse svych (a svych plavidel) schopnosti. A troufam si tvrdit, ze lidi, co exhibuji na podobnych akcich by si po me potencialni nabidce (potencialni proto, ze nejsem lezec) o spolecne zlezeni nejake steny zatukali na celo s tim, ze to prece neumi...

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, meny, meny~centrum.cz, 10/19/2016 6:47 PM
Tak této doby bych se dožít nechtěl. Připadala by mi poněkud sterilní. Raději bych se dožil doby, kdy řádění na potoce o průtoku 4 kubíků, kde je kolem spousta lidí (pevně věřím, že ochotných a připravených pomoci) přestane být označováno stylem "kam ten svět spěje". Byl jsem letos a príma jsem si to užil ( i s tím, že do mně občas drcla baraka což bylo vždy doprovázeno omluvným voláním), a byl jsem i před 28 lety v sedmi letech s otcem (rychlostní kanoistika, rekreační divoká voda) v dlouhé deblovce. Tehdy to bylo za tři krysy a na konci jsme vylili z lodi raka. Jeden z nejhezčích vodáckých zážitků.

Děkuji Ti Jožko, že nebudeš rozlišovat kdo na to má a kdo ne vyjma skupiny se kterou pojedeš a necháš to na vodě aby si rozlosovala sama.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/19/2016 8:31 PM
Chranpriroda, abych ja neco rozlisoval. Me by stacilo, aby to rozlisoval kazdy sam. A verim, ze ten, co lezi na brehu bradou nahoru si to taky do posledni chvile uzival. Pokud ovsem vidim ve videu "dramata" nasledujici naprosto trivialni situace, poctu si neco o krvi v obliceji a dlouhe plici, pak to pro mne znamena jedine. Zase nekdo leze nekam, kde na to nema. Sorry, asi to po tech letech vidim jinak.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Jitka a Pepe, 10/19/2016 9:23 PM
Ber to tak, že žádný učený z nebe nespadl.

Organizátor v propozici uvedl, že účastníci jedou na vlastní nebezpečí a trať není vhodná pro začátečníky!!!


Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/20/2016 7:03 AM
Vsak taky ma poznamka nesmerovala vuci organizatorum, ale smerem k tydytum, kteri vali bokem na prekazku nikterak velkou rychlosti a neudelaji nic, protoze nevedi co a skonci na ni a podobne veci. A kdyz se pak neco nedejpriroda stane, vznikaji clanky jako ty o Brejlove a pak budem desne chytri a vedet presne co mel a nemel udelat organizator, pujcovna, hasici... pritom stacilo, aby to vedel ten, co na tu prekazku vali. O tom byl muj primer se stenou. Verim, ze je hezky si zalezt v Adru nebo na Tisskych, ale neumim, tak se tam necpu. Minimalne ne do doby, nez se prihlasim do nejakeho krouzku lezeni a necham se poucit, jak se v ktere situaci chovat. Proste, mily Watsone.

Ale berte to jako povzdech prudiveho dedka rane stredniho veku, co uz na brehu tu bradu hore videl.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Jitka a Pepe, 10/20/2016 7:40 AM
Každý vodák bude bude členem vodáckého klubu a bez platné licence na vodu nikdo nevypluje. A na kánoi a raftu ji bude mít každý člen posádky. Smajlík

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Vojta, jancar.vojta~volny.cz, 10/20/2016 8:28 AM
Ono nejde o to zda bude členem klubu, to bejvalo a koukám se na to stejně jako Jozka, protože jsem obdobného věku. Mě spíš překvapuje, že na Doubravách a Vavřincích i Botičích jsou každý rok lidé a převážně stejní, kteří s radostí plavou do nebezpečí o němž nevědí. Že prostě nemají touhu se to aspoň trochu naučit. Teprve poznáním, znalostí či dovedností se činnost stane uspokojivou. Chápu, že poprvé podlehnou reklamě, že je to bezva sjet si Vavřinec, když už mám za sebou Ohři, Vltavu a Lužnici. Ale když na něm 5x odplavu, tak bych si řekl, pro příště to napravím...ale oni né. Přitom znám dost lidí, kteří nejsou členy v oddíle, jezdí na vodu sami, ale jdu na to přes ty znalosti.
Ale dokud nevznikne fatální problém, tak se na ně ze břehu i z vody taky rád koukám a nevěřím svým očím..už předem je vidět jak to vždycky dopadne.
Vojta

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Jitka a Pepe, 10/20/2016 8:47 AM
Samozřejmě, že moje předcházející poznámka o členství v klubu a držení licence byla ironická.

Jak chceš těmto lidem, kteří jak píšeš, s radostí plují do nebezpečí o němž nevědí, zabránit ve vyplutí na řeku? Nezabráníš jim v tom a jen se divíš, co na vodě potkáš za nezkušená, nezodpovědná a podnapilá individua.
Nezabráníš jim v tom, můžeš se jim jen obloukem vyhnout, a nebo zaplout do vracáku a počkat až nebezpečná skupinka propluje a bude před tebou i za tebou bezpečno.


Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/20/2016 10:26 AM
Dokonala mimobeznost...

Muj povzdech nebyl o zakazech, lustracich a podobnych radovankach. Byl o soudnosti jednoho kazdeho (vcetne mne). O tom, ze nekde to celkem funguje, protoze tam je nebezpeci zrejme, zatimco voda ma image "cool" zazitku bez nutnosti cokoliv umet (pripadne o sebeklamu o svych schopnostech).

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 10/20/2016 11:20 AM
I když tyhle masovky nejsou zrovna můj šálek kávy, jsem pro svobodu občana - ať si tam jede kdo chce.
Rozhodně je lepší si zvyšovat výkonnost výběrem obtížnějšího a přitom dobře zajištěného terénu , včetně použití ochranných osobních pomůcek, než si vyrazit např. v Dubnu na Kamenici a za vyšší vody se tam topit bez vesty a helmy .( aspoň v tomto faktu bys mohl vidět nějaký pokrok. Smajlík )

viz také propozice pořadatele: "Povinné bezpečnostní vybavení: vodácká helma, vesta, odpovídající oblečení....
Trať není pro začátečníky!"

P.S. Na cvičnou lezeckou stěnu nebo vodácký kanál Tě taky pustí bez průkazu i bez oddílu Smajlík


Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/20/2016 11:35 AM
ad P.S. jasne, z me strany spatne napsano. Prukazka neni dulezita, lidi, co te neco nauci ano. A ty najdes nejsnaz v nejakem oddile nebo krouzku, pokud pominu vyslovene komercni nabidky vycviku.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, MartinN, 10/20/2016 11:25 AM
Jožko já ti rozumím a souhlasím s tebou. Stejně tak, jako ty si myslím, že jezdit na takovýhle akce (mimochodem, celkem šílenost - úzký mělký koryta potoků přeplněný vodou) by měli lidi, kteří umějí vést loď tak, aby jela tam, kam si přejí. Bohužel, dnes sice každý umí eskymáka, ale vyhnout se kameni, nebo stromu, to už chce fištrón!
Když to vezmu do důsledků - mnoho těch, co se to učí až na místě sem tam docela ohrožují ostatní.
Bez komentáře pak ponechám větu autora, že si zapomněl suchý neoprén a ve fleesový bundě, že se dá leda tak chodit po břehu.
Není potřeba žádného organizování vodáků, ani nedejbože snad úřední dozor. Jde jen o jakýsi apel: Učte se jezdit, trénujte, a nejen eskymáky.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, meny, meny~centrum.cz, 10/20/2016 11:48 AM
No a to je právě to s čím nesouhlasím. Vycházíš ze subjektivního názoru, že voda má nějakou image a predikuješ stav (Bavíme se předpokládám o tekoucí vodě. Vltava a spol a chování lidí tam neřeším). Lidi nevodáci co znám, mají z vody spíše respekt, někdy až přehnaný. Neznám nikoho kdo by měl za to, že může vyrazit a nemusí nic umět. Pokud někoho takového ve svém okolí máš, promluv s ním. Na Vavřinci jsem letos neviděl nikoho kdo by "absolutně" neuměl. Ano bylo tam několik posádek, jejichž stylu jízdy by se dalo ledacos vytknout. Viděl jsem i klasické situace, kdy chlap/zadák v klidnějších pasážích vysvětlovat slečně/háček co vlastně má dělat a šel na to (subjektivní názor) úplně špatně. Viděl jsem i cca desetiletou holčičku na kajaku, kterak tone v slzách, " že už nemůže, nechce a tak vůbec" zatímco matka ( zkušený rider) se nenechala pláčem odradit a nekompromisně ji hnala dál, ale člověka bez jakýchkoli zkušeností, jenž by byl sám na lodi a radoval se jak je to cool, vymetaje každý strom, jsem koutkem oka nezahlédl. Občas se samozřejmě takový nešťastník vyskytne a z mého pohledu je dobře, že na vodě typu Vavřinec a ne na Čerťákách.

Pointou pak je, že se jedná o malý zlomek osazenstva. Jen si vzpomeň na dobu před čtvrtstoletím, jak se na VTJZ ve dvojkové vodě motaly a koupaly posádky, které neměly naježděno. Stejné je to dnes. Mají lepší vybavení, díky čemuž sjedou těžší vodu. V tom nebezpečí samozřejmě vidím, ale právě Vavřinec se svou nízkou obtížností, nevelkým průtokem, ale obrovskou technickou náročností pro lodě typu baraka, pokládám za dobrý průbířský kámen při přechodu z rekreační vody na vodu divokou, na kterém se dá posbírat poměrně hodně zkušeností ( mimo jiné i s plaváním a vytahováním lodě). A ano hrozí zranění. Na vodě vždy.

Hodnotíš (pro mě) virtuální skupinu na základě videa složeného z nepodařených situací. Jezdím na vodě dost dlouho na to, abych byl v případě, že by byly seskládány veškeré mé nepodarky, prohlášen za zcela nesvéprávného stran posouzení svých schopností.

S lidmi co přicházejí na divokou vodu, je to podobné jako s uprchlíky (prosím, prosím nerozvádějme dále téma uprchlíků, jen jako srovnání). Nerespektují nám zažité struktury, nikdo je osobně nezná, všichni z nich mají obavy a všichni naprosto přesně vědí, že to dělají špatně a že je s tím potřeba něco dělat. Za sebe jim přeji jen hodně zdaru a udělím moudrou radu: " Držte se ve skupinách a nestyďte se otevřít zobák, když se na něco budete chtít zeptat."

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/20/2016 12:50 PM
Dekuji, zes presne odhadl moje subjektivni nazory a to, co znam ci neznam. Zkusim se polepsit.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, meny, meny~centrum.cz, 10/20/2016 1:24 PM
Chápu, že argumentačně dost tlačím a když nad tím přemýšlím dopustil jsem se faulu s podobnou predikcí. Omlouvám se za to. Z určitého důvodu jsem si v průběhu let vypěstoval na tento typ prohlášení (zase někdo leze někam, kde na to nemá) alergii, zejména v okamžiku kdy je pro mě autor anonymní a nemám k němu osobní vazbu, ergo jak správně píšeš neposoudím zda výrok pronáší "vodní profesor", nebo pouze hlučný zelenáč, a mám tendence je vyvracet, byť mohou mít tyto výroky pro širší veřejnost daleko větší přínos, než argumentace, jíž používám při onom vyvracení. Nic ve zlém. Pouze mám na věc odlišný názor. Vavřinec je pro mne cvičná voda, začátečník neumětel mi tam nevadí ani fyzicky (bez obtíží se mu vyhnu), ani "obecně/morálně", neb mám za to, že tam patří (pokud možno mimo průběh závodu).

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, jozka, 10/20/2016 9:06 PM
Problem je zjevne v chapani toho, co je nebezpecne a co ne. Kazdej mame tu latku jinde. Uprimne, me se pri shlizeni toho video smat moc nechce, me se jezi chlupy na zadech.

A mimochodem, anonymita na netu je v malych komunitach iluzorni a pomaha proti tomu par minut se strejdou Googlem.

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Ešus, essalek~seznam.cz, 10/31/2016 4:01 PM
Ahojky
Já si myslím, že to je dáno tím, že dřív (někdo tu zmínil VTJZ) jsi musel loď koupit anebo si jí postavit. A abys jí nerozflákal hned na první vodě, ta jsi se učil jezdit po menších krůčcích. Dneska je o dost jiná doba, skoro všechno se dá, kromě zkušeností , půjčit. Půjčují se lodě typu Baraka, Scout atd, které do určité míry poskytují vyšší relativní bezpečnost, ale pokud se s ní lidi dostanou do problémů, tak se často dostanou do vody, ve které se neumějí pohybovat. Chybí jim trénink třeba na obyčejné šlajsně, chybí přejezdy, náklony, prostě věci a naučené automatismy, které se získají jen a pouze nácvikem. A to je na relativně lehkých vodách, které ale jsou úzké, a je nutno se na nich rychle a správně rozhodovat, jasně vidět. V tomhle jsem zajedno s Jožkou. Lidi díky technologiím, díky možnosti si všechno půjčit přeskakují ty jednotlivé krůčky, které jsme museli absolvovat my. Taky mně moje chyby stály spoustu děr v lodi a spoustu času na opravách či na stavbě nové lodi. To že jsem se učil jezdit, to byl taky důsledek toho , že jsme věděli, kolik hodin práce stojí nová loď, a že když pojedu jako čuně a k lodi se budu chovat jako čuně, tak že každý rok budu jeden víkend místo na vodě zavřený v laminovně a makat. Anebo se budu učit jezdit a stavět budu třeba jednou za 3-4 roky .
Málokdo z dnešních klientů cestovek či půjčoven, nežli vyrazí na potoky typu Hamerák, Lomničák, Vavřinec tu Baraku vezme třeba na kanál a zkusí si jí tam.
Nemusí být každý vodák členem klubu , svazu či kroužku s legitimací. Měl by ale umět naslouchat lidem, kteří třeba jsou v ČSK VT a nají s divokou vodou zkušenosti

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, Pedro, petrk.ova~seznam.cz, 10/20/2016 4:33 PM
Ahoj,

mě, jako jednou políbeného kajakem na téměř stojaté vodě, by účast na Vavřinci letos ani nenapadla. Příští rok uvidíme.

Každopádně moc děkuji za kvalitní reakci, souhlasím takřka bezezbytku.

Pedro

Reply

|_Re: jednou bych se chtel dozit, therion, 10/30/2016 11:17 PM
No v době nedávno minulé zařvali dva špičkoví jezdci, jeden na Sibiři, druhý v Loferu. Ptám se měli nato? Docela by mě zajímala odpověď od odborníka. nikdy jsem nikde z nikým neměl problém krom vožralých blokujících řeku na raftech vedle sebe na doubravě kdysi a i to jsem už rozkousl.

Reply

Odvaha, , 10/19/2016 7:38 PM
Hezké video z akce .....

Jsem rád , že tam jezdí lidé co to neumí a kloním se jejich odvaze. Jinak by tam nebyla ani sranda a o čem si vyprávět. Zakrysení zamrzí , ale všichni na něj vzpomínají jak na Barace tak i na kajaku.

Posílám asi letos nejlepší místo na této hezké akci.
Mostík byl opravdu záludný.Na kajaku mě to převrátilo a zvednul jsem. Né každému se to povedlo..... :-))))))
Omlouvám se za sprostá slova, která tam jsou, ale jsou to emoce.


https://youtu.be/1TDgIUNI1Ws
https://youtu.be/NcDY-48MTsQ

Reply

Opradu regulérní..., Martin, 10/20/2016 11:22 AM
... podmínky závodu.
Za posledních 20 let dokázaly půjčovny, cestovky, nafukovadla a zákazníci zničit celý Český pohár. Mám synky ve věku 10 a 8, vždycky jsem se těšil, že s nimi začnu jezdit na závody, jako jezdil můj táta se mnou na VTJZ, ale vy, zkušení vodáci, ruku na srdce, vzali by jste do tohoto děti na laminátech (na plastové kajaky jsou poněkud subtilní, laminát jsou schopní dobře ovládat byť tedy nic neodpustí :) )? A tak jezdíme v neromantickém prostředí ve Vrbném, Roztokách nebo ve Veltrusech, kde je to sice v pohodě, ale s tou klasickou vodáckou atmosférou to nemá nic společného... Mimochodem Ešusi, jestli ještě jezdíš s potěrem, to mi řekni, jak to děláš? :)

Reply

|_Re: Opradu regulérní..., Vláďa, 10/21/2016 9:00 AM
Snad na všech ČPV letos již bylo že v době závodu se volné splutí neumožňovalo vůbec(Hamerák či Střela), nebo minimálně bylo domluveno s půjčovnami, že v době závodu nepouštěli klienty. Tedy je to svezení docela dobré. Ano člověk není na vodě sám, ale není to žádné harakiri. Druhé dny v tomto bývají o dost horší.

Vavřinec (možná bohužel) není součástí ČPV a má trošku jiné pravidla. Blízkost Prahy taky úplně prázdnotě řeky nepomáhá... Tam to bývá horší.

Ale přímo na závody pod hlavičkou českého poháru vodáků bych se s drobotinou asi nebál.

Reply

|_Re: Opradu regulérní..., Ešus, essalek~seznam.cz, 10/31/2016 5:19 PM
Ahoj Martine
přijeď na příští Hamerák. Uvidíš , že když se chce, tak to jde. Na ČPV jsme již druhý rok technickým opatřením vyloučili lidi bez čísel v době ČPV z tratě. Prostě jsme o hodinu posunuli start na dřív, v době závodu jsme zrušili dopravu ze Dvorečka nahoru a do podchodu na třo hodiny posadili dva prostorově významné členy oddílu a ti nepustili lidi bez čísel projít. Nahoře na hrázi to hlídala naše dopravka.
Celé nás to stálo cca 200 platících lidí, letos i díky jiným nutným investicím, díky zvýšení cen, které jsme už nestihli uplatnit v rozpočtu skončili na černé nule.
Proože sponzoři se do takovýchto akcí zrovna nehrnou (v podstatě zůstal svaz- 65000 CZK a kraj - letos 5000 CZK) tak nezbude nežli v příštím roce upravit ceny, 6ádný z pořadatelů takovou akci nedělá na nulu, i my za to chceme nějaké ty koruny pro oddíl, už jen třeba za těch 1500 odpracovaných hodin.
A jinak , s mladými až na letošek jezdím stále, jen nás kolem nich musí jezdit díky davům víc. Prostě už v tom šrumci nemáš možnost pohlídat tři debly jako dřív.
Ahoj Ešus

Reply

Otázka, Vladimír, 10/21/2016 2:37 AM
Já na akce typu Hamerák a Vavřinec už několik let nejezdím. Ne proto, že bych byl misantrop, ani proto, že bych chtěl třídit lidi na "ty, co na to mají a ty, co by pro neznalost měli zůstat doma" a pohoršovala mne jejich přítomnost. Chráním si ale svůj vodácký požitek a taky kůži. Prostě se nechci dostat do situací, kdy mne při výjezdu do proudu nabere a třeba zmrzačí (anebo jen zhatí můj prožitek) někdo, kdo se ignorantsky řítí dolů (jistě, má na to právo). Ve vodním slalomu jsou takové situace řešeny pravidly a těžko si dovedu představit, že by se do slalomového závodu vmísili nějací "volnosplouvači". U soutěží a splutí vodní turistiky je to normální. Jak jsem výše napsal, z tohoto důvodu na ně nejezdím. Ale v koutku duše se ptám: Není tím tak nějak narušeno moje právo bezpečně se jich zúčastnit? Je ten klondajk tam normální? A vkrádá se poněkud provokativní myšlenka - reakce na jeden z názorů v diskuzi: Pořádá-li akci registrovaný pořadatel, nebylo by opravdu racionální požadovat, aby účastník - začátečník či pokročilý - byl také někam začleněn?
Neobhajuji tento názor, protože je opravdu totalitní, ale (ve srovnání s vodním slalomem) - nemá racionální jádro? Otázku nepotlačíš... Smajlík

Reply

|_Re: Otázka, Martin, 10/21/2016 10:06 AM
No, kruci, teď se obávám, že tu budu senilně slintat, ale před řekněme 35 lety byly VTJZ (a VTJZM pro děti) pořádány oddíly pro oddíly. Většina z nás jeden víkend mazala chleby sádlem v cíli nebo seděla u branky a psala nuly a padesátky (já každoročně na Labi pod Podhůřím) a pak po zbytek roku jezdila na závody pořádané jinými. Člověk tak znal závod i z druhé strany a snažil se organizátorům co nejméně komplikovat jejich aktuální boj. A jezdilo se jinak, jen to asi není způsobeno společenskými změnami, ale technologickými.V době laminátu moc lidí mimo loděnice nejezdilo (cestovky i půjčovny by s laminátem asi moc štěstí neudělaly) a tak začátky byly podobné - vždycky uprostřed party, za někým, kdo najížděl stopu a před někým, kdo kryl záda. A ona ta parta člověka většinou naučila i určitému chování a tak se na vodě potkávaly více méně kompatibilní typy lidí (to je selektivní paměť, co?Smajlík ). Důležitým katalyzátorem rychlého učení bylo i to, že velké procento chyb končilo zlověstným křupáním laminátových lodí, které věštilo buď dlouhé hodiny v dílně nebo konec ježdění... Dnešní typy lodí umožňují zcela jiný přístup k začátkům. Není potřeba nic umět, jen dojít do nejbližší půjčovny a dorazit autem s měchuřinou k potoku. Nasednout a s minimálními dovednostmi to sbouchat dolů, většinou bezohledně, mnohdy jen proto, že brát ohledy nedovolí právě ta absence dovedností.
Loď to vydrží, půjčený neoprén relativně hřeje...
A rázem je situace na závodech úplně jiná. Co s tím? Řeším to podobně jako Vladimír, nejezdím tam. Letos jel starší synek žákovský slalom v Roztokách a z hlediska bezpečnosti to bylo úplně někde jinde. Na druhou stranu něco tomu chybělo. řekl bych taková ta mezigenerační interakce jezdců... Smajlík a to přírodní prostředí...

Reply

|_Re: Otázka, jozka, 10/21/2016 10:24 AM
Chtit na ZAKOVSKEM poharu mezigeneracni interakci jezdcu je dost narocne na splneni :-) Na normalnich zavodech s tim neni problem, minuly vikend v Bechyni bylo nejmladsimu asi tak osm, nejstarsimu sedmdesatsedm... s prirodnim prostredim souhlas, ale na to jsou jine akce, treba Tabor, Kamenice, Struznice...

Reply

|_Re: Otázka, Martin, 10/21/2016 11:20 AM
Smajlík Ten povzdech nepatřil tomu, že k mezigenerační interakci nedochází na žákovském poháru, ale tomu, že místo abychom jezdili na čvp, tak jsme skončili u slalomu. Přijde mi, že tam té vodě chybí jeden rozměr Smajlík

Reply

|_Re: Otázka, Ešus , essalek~seznam.cz, 10/31/2016 5:05 PM
Ahoj Vladimíre
již druhý rok jsme na Hameráku v podstatě abslolutně vyloučili veřejnost bez čísel v době ČPV z tratě. Přijeď se podívat. Udělali jsme tři opatření.
Posunuli start o hodinu dopředu, v době závodu zrušili dopravu ze Dvorečka nahoru, a naše dva fyzicky zdatné kluky v době závodu posadili do průchodu pod hráz , a t prostě lidi bez čísel na vodu nepustili a dokonce v prvním roce si pro některé došli až do rybníčku.
Ubralo nám to na počtu lidí, snížilo příjem , ale závody se staly regulérními.
Ahoj Ešus

Reply

Veřejnost, Alik, ales~borovicka.cz, 10/21/2016 11:08 AM
Tady je to samej "ryzí vodák" a závodník. Pokud vám vadí veřejnost, tak ji pořadatel může ze splutí vyloučit - zatlačte na pořadatele ať to příště udělá. Z videa je jasné o čem bude. Už úvodní logo "vodácká škola záchrany" naznačuje že bude jen o karambolech. Ono totiž koukat na lidi co to v pohodě sjedou není tak zábavné. Byla tam i spousta dětí s vedoucími a jediné co někteří podcenili bylo teplé oblečení. I přes velký zájem se dalo bez problémů najít skulinku a jet zcela samostatně, příp. počkat chvilku ve vracáku než poodjedou ti co jste dojeli.

Reply

Video, Monika a Petr, monikabohmova~seznam.cz, 10/24/2016 9:35 AM
Super akce, jeli jsme poprvé a jsme nadšení! přikladám naše Videa z GOPro.
https://www.youtube.com/watch?v=IPfMtnaa4zo

Reply

|_Re: Video, žralok, zralok~email.cz, 10/24/2016 10:21 AM
Je fajn , že vás Vavřinec a filmování baví , ale až bude to video do pěti minut délky a bude zajímavé , tak ho možná někdo mimo vás dokouká do konce . Naši nejlepší jezdci dokážou shrnout ty nejlepší záběry za 2 roky svýho intenzivního skákání vodopádů po světě do třech minut . Tak snad příště .

Reply

|_Re: Video, Hanz, 10/24/2016 2:05 PM
Nebud tak prisnej, treba se to nekomu bude hodit pro instruktaz, jak se nema jezdit. Jen at to nevidi ekoteroristi, nebo nam to zakazou, ze moc ublizujeme stromeckum a vetvickam. Smajlík

Reply

|_Re: Video, žralok, zralok~email.cz, 10/24/2016 4:23 PM
Ještě řekni , že tys to zkouknul celý ? Já toho z letošního Vavřince se slzou v oku viděl hodně , ale takhle dlouhý video nedávám ani při tý nudě po operaci kolene .

Reply

|_Re: Video, Hanz, 10/24/2016 4:33 PM
No přiznám se, dal jsem si dvojnásobnou rychlost a během oběda jsem poslouchal, jak jim mlátí větve o hlavu. A když se ten monotónní zvuk změnil, zvedl jsem hlavu od talíře k monitoru. Bylo celkem zajímavé pozorovat tu nebohou K1, jak se pořád někam řítí. Ale zase musím uznat, ze ji ven tahali kvalitně. Navíc jsem jel kolem, tak mě zajímalo, jak to dopadne. Tak jsem to dokoukal do 20. minuty. Smajlík

Reply

|_Re: Video, Slávka, 10/24/2016 9:48 PM
No myslím, že záznam jízdy někoho, kdo si s danou vodou neporadí tak lehce jako protřelý extrémní kajakář, dá někomu, kdo je na tom podobně, víc, než záznam dokonalé jízdy, která vytvoří iluzi, že je to brnkačka. Já rekreační turista to video ráda zkoukla celé, představila si sebe na jejich místě, naznala, že toho o moc víc neumím, a na obdobné potoky se nepoženu.

Reply

|_Re: Video, Alik, 10/25/2016 8:43 AM
Letos jsme jeli Vavřinecký potok poprvé a na základě podobného (dlouhého) videa jsme se rozhodovali jestli na to už máme, nebo ještě ne. Ono sledovat na sestříhaných videích jak se furt někdo topí na odvaze nepřidá :) Nakonec jsme to dali v pohodě - až na tu dřevěnou lávku hned za zatáčkou - to bylo slušný překvápko, ale kdo nekrysí, jezdí pod svoje možnosti a kde jinde by měl člověk natrénovat než na potoce kde je vody po kolena...

Reply

|_Re: Video, žralok, zralok~email.cz, 10/25/2016 3:37 PM
Tento úhel pohledu na dlouhé video mě nenapadl . Je fajn , že jsem se pletl a to video si najde diváka , když už si s tím tvůrce dal tu práci . Já také mnohdy čerpám info , než vyrazím na něco neznámého , ale video by mě nenapadlo . Jednak většina mých videí , kde jsem potil krev vypadá na obrazovce o min. polovinu lehčí než byla skutečnost a pak také nemusí video obsahovat vše . Já čerpám z popisu a kilometráže toku .

Reply

|_Re: Video, Alik, 10/26/2016 8:21 AM
To mi povídej. Všechny ty vlnky na videu jsou o polovinu menší ;) Na kilometráž se podívám, ale nedokážu v reálu určit ve kterém místě se zrovna nacházím (neodhadnu rychlost jízdy ani čas strávený na vodě), takže mi je mapka k ničemu. To z videí si zapamatuji pár orientačních bodů (start, cíl, jezy, mosty, hospody...) a to vlastně stačí.

Reply

|_Re: Video, Vláďa, 10/26/2016 10:14 AM
Tak video nemůže být jediný ani hlavní zdroj informací, ale kouknout se co přesně mně čeká, jak to vypadá, nějaké orientační body(jak doopravdy vypadají)...
Obdobně jako třeba fotky ke kilometráži tady na raftu ale v pohybu.

Reply

|_Re: Video, Hanz, 10/25/2016 7:48 PM
Presne tak jsem to myslel. Jeste by k tomu chtelo udelat komentar, co kde udelat lepe a co kde nedelat. Smajlík Jen by me zajimalo kolik klientu z cestovky si to pusti.

Reply

foto+videa z kasády, ALFxy, 10/24/2016 3:47 PM
Ahoj, přidávám odkaz na pár krátkých videí z kaskády, jsou na Rajčeti takže komprimovaná, kdyby se někdo poznal a chtěl plné rozlišení, stačí říct. Do kolonky heslo i uživatel vložit va16 pod videi najdete ještě pár fotek od Ireny, ty máme také ve větším, kdyby někdo zatoužil :) http://alfxy.rajce.idnes.cz/Va...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.