Na vodu roku 1944 - III. díl z Kolodějí do Prahy
Diskuse nad článkem |
Re: skvelé čtení, ivva, 9/5/2019 6:23 PM Díky za odkazy, nicméně v pořádku ta retardačka už evidentně není. Na tom videu je vidět, že má z velké části vylámané prahy, takže tam pak voda už neteče jako na fotce ze 40. let, ale jako na té fotce z cesty po dolní Lužnici. Hlavní znakem těchto velkých retardaček jsou dva vysoké podélné kohouty, mezi kterými loď splouvá dolů a je to skutečně velký zážitek bez ohledu na to, co kde člověk pojezdil po světě. Trilčův jez v Budějovicích jsem jel dvakrát, poprvé v půlce devadesátek a podruhé asi před 10 lety. Měl jsem z toho vždy pocit, že mi loď tančí pod zadkem sem tam a nemám moc vliv na to, co se s ní děje, což bylo poněkud zneklidňující, stejně jako vědomí, že ty dvojitě lomené prahy jsou zatraceně vysoké a když se převrátíme, tak zlomená noha bude asi to nejmenší. Pokaždé jsme to s kurzem projeli bez problémů, ale když nám pod druhém sjezdu správce stavidla blahopřál a dodal, že obvykle volá sanitu, tak už raději končíme kurzy v Boršově.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.