Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Naryn---seda-reka-Kyrgyzstanu-III-cast.aspx?ID_clanku=1546 edit=2

Naryn - šedá řeka Kyrgyzstánu II. část

Diskuse nad článkem
Pokračování, Vladimír, 2/7/2014 6:11:56 PM
Tento článek druhý byl, ihned spuťte třetí díl!
Dokud je diskuze žhavá, ať se neopakujeme! Smajlík

Reply

Re: ..., Václav, 2/7/2014 2:57:02 PM
Týý vóóó.éééé, jak pádlovat? A jako na čem? Když je taková svinská zima, ani jedno tání, už jsem přes tři měsíce nesmočil pádlo, už ani nevím, jaký to je! Tak zaplaťpánbuch za takový diskuze, už to tady bylo stejně nějaké sušší jak ty potoky a řeky... Smajlík A jinak doporučuji ku shlédnutí stránky Lezec.cz, pokud vás¨aspoň trochu baví horolezení. Jednak tam jsou na sebe hoši ze skal daleko tvrdší, když někdo napíše s.ačku, vytknou mu to pěkně na plná ústa, a jednak tam jsou ku shlédnutí kvalitativně zdařilá dílka v poměrně velkém počtu (většinou upravovaná). Takže a)buď jsou horolezci lepší spisovatelé než vodáci nebo b) správce stran jim tu kvalitu pomáhá utvářet úpravami c) (nebo asi obojí).

Reply

Re: Když už se to tu trochu, Petr, 2/7/2014 12:59:12 PM
K tomu bodu č.1. Docela dlouho jsem přemýšlel, jestli mám to tlačítko delete použít, chtěl jsem to celkově krátit. Pak jsem ale dospěl k názoru, že pokud by někdo chtěl jet podobnou trasu, pak by přišel o poměrně zásadní informace, které jsou ale pro běžného čtenáře nezajímavé. Pokud tam pojedeš, potřebuješ vědět, kde zhruba tábořit, jak vypadá okolí, co který úsek znamená za obtížnost, co tam je problémového atd. Bohužel pro někoho se to může zdát stále se opakující, ale pro následovníky naopak neocenitelné. A teď babo raď.

Reply

Re: ..., Zdeněk Besmák, 2/7/2014 9:37:36 AM
to máš samozřejmě pravdu ... nejsem žádný arbitr ani soudce obrázek si přeci každý dělá sám jsme snad všichni svéprávní .... já se pouze veřejně vyjádřil že s něčím nesouhlasím a tím sem doufal že to skončí jenže se tu rozpoutala davová internetová hysterie :-)) A pokud to pročítám zpětně mám pocit, že jsem svůj nesouhlas vyjádřil slušně přestože jsem chvilkama byl velmi OKOTA :-)) Poďte radši na lyže nebo pádlovat :-)

Reply

..., HH, 2/7/2014 7:42:19 AM
To, že někdo napíše článek o nějaké akci nebo nějaké řece nebo o čemkoliv mu nedává žádné výhradní právo, že už nikdo jiný na stejné téma nesmí napsat. Pochopitelně redakce časopisu nebo provozovatel serveru nemusí mít zájem ve stejném zdroji (což nebyl tento případ) zveřejnit dvakrát po sobě článek na totéž téma. Ale ani to neplatí vždycky, někdy právě konfrontace dvou různých pohledů může být zajímavá. Co je nepřípustné, je vzájemné vykrádání textu - kdyby si jeden z autorů přivlastnil kus článku druhého a vydal ho pod svým jménem. Že se tu údajně objevila fotografie, která měla být otištěna v Hydromagazinu? Jestli se autor tohoto článku s autorem fotografie dohodl a ten ji pak poskytl i druhému psavci, pak je to problém neserióznosti fotografa. A jestliže nebyl o souhlas požádán, pak je to problém neserióznosti toho z autorů, který o něj nepožádal. Ale měli by si to vyřešit mezi sebou, pokud možno v klidu a na úrovni. Aby se do záležitosti vmísil někdo třetí a ten ze sebe dělal arbitra a nezvaného ochránce autorských práv, to je zcela zbytečné a myslím, že Ti to, Zdeňku nepřísluší.

Reply

Re: Když už se to tu trochu, HoP, 2/7/2014 1:36:45 AM
Tak já zase na ostatní účastníky prdím, když už něco napíši, protože oni nepíší, ale já ano (Ook, Václave, mám nyní tvůrčí pauzu).
O tom by mohl dlouze vyprávět i Šakal, který je mnohem větší grafoman než já.
Ale, jako zástupce vodáko/rybářů nehodnotím výšku vlny, pouze fakt, že sice rybařili, ale zatím nic konkrétního nechytili a nesežrali :-) Podle tohoto vzorce jeli po oleji, pádla měli ze supermarketu v akci, do té doby jezdili max s prezidentem po rybníčku na Vysočině a ke břehu je stahovala ochranka a navíc nechytli ani ouklej.
Protože kdyby jo, tak ji nafouknou na tři metry a ty vlny by jim prošly bez komentářů :-)))
FlameWar zdar a ahooooj také :-) Smajlík

Reply

Re: zbytečný útok, Zdeněk Besmák, 2/6/2014 8:49:52 PM
:-))) vzdávám se ... odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil

sorry ale tohle mi za to fakt nestojí.

1) mail o článku v hydru jsem četl mail o článku zde žádný jsi ostatním žádný neposílal
2) můj zájem na obou článcích je 0 neznám osobně tebe ani toho druhého a na akci jsem s Vámi nebyl
3) důvod proč sem se tady tak rozvášnil je že me s..ou tyhle podrazy
4) Petře (myslím Ptáka) vůbec to neřeš ty jsi zveřejnil článek který ti někdo nabídl a to je naprosto v pořádku
5) Střelče mrzí mě co píšeš ale všichni si sednout nemůžem

mějte se všichni co nejlépe a hlavně klíííd :-)

Reply

Když už se to tu trochu, Václav, 2/6/2014 8:42:59 PM
rozproudilo, dovolím si mít ještě pár poznámek k článku samotnému, co mně tak letí hlavou. Myslím, že psát o delší výpravě do exotických krajin je ošidné minimálně ze dvou důvodů: 1) natěsnat hodně silných zážitků do nějakého únosného textu je velmi obtížné, často pak člověk sklouzne do totální deníkové formy, kdy popisuje v aktuální emoci kdejakou pytlovinu, která už nemusí být vůbec zajímavá pro ostatní a navíc je velmi subjektivně vnímaná (viz velikost vln). Psaný text je vždy jen otisk reality, nikoliv realita samotná. Vybrat tu podstatnou dějovou linku velmi pomáhá kouzelné tlačítko Delete. Vřele ho autorovi textu doporučuji. A taky nechat článek pár dní uležet, snáze se pak vidí nedostatky. Vím o čem mluvím - v mém archivu je taky jeden text z výpravy do Rakous, který bych dneska napsal úplně, ale úplně jinak... 2)při více lidech vždy hrozí riziko, že člověk vnímá realitu úplně jinak, než ti druzí, resp. že je může něčím popudit aniž to chtěl (nebavím se teď o nějakých zákulisních dohodách či aktivitách, které se tu taky asi odehrávají). Od té doby, co jsem napsal tu výše zminěnou rakouskou storku, se se mnou druzí aktéři též moc nebaví.... A já už se snažím vždy nechat jakýkoliv text odsouhlasit ostatními účastníky, pokud se v textu vyskytují. Tady by to asi též nezaškodilo. A předešlo mnohým potížím. Smajlík Smajlík

Reply

Re: zbytečný útok, Martin, 2/6/2014 8:36:51 PM
.... Ale ja přeci nenapsal, že ty chceš napsat nějaký článek.... čti to pořádně.... :-D Ale to u tebe není nic neobvyklého, ty rád podaváš věci jinak, než ve skutečnosti jsou...

Reply

Re: zbytečný útok, Zdeněk Besmák, 2/6/2014 7:47:04 PM
:-))))) ale fuj Martine to tě maminka neučila že lhát se nemá :-)))


Opakuji já žádný článek nepsal nepíšu nechystám se psát ... už nevím jak jinak to říct :-))

Reply

Re: zbytečný útok, Martin, 2/6/2014 7:06:52 PM
To je velmi snadné. Pan Besmak se cítí dotčen tim, že jsem zde svůj článek zveřejnil. Chová se, jako by od organizátora akce měl výhradní právo na zveřejnění článku. Má zájem, aby vyšel v magazínu Hydro a vadí mu, že zde tento článek vyšel dříve. Já také nechápu, proč by jeho vydání v tištěném magazínu mělo ohrozit zveřejnění článku o Kyrgyzstanu tady. Naopak, koho to zajímá, tak si rád přečte jiný pohled na tuto řeku. Bohužel, někteří lidé špatně snáší konkurenci, ikdyž to tak vůbec nebylo míněno. Já jsem také nebyl seznamem s verzí článku, který má být otištěn v Hydru. To už ovšem neřeší.....

Reply

Re: zlomené pádlo, mamut, 2/6/2014 6:30:19 PM
Taky se přidávám, před touto epizodou jsme se dohadovali proč sebou taháme 3 pádla navíc?? Nakonec jsme byli rádi, že jsme jedno našli a mohli ten hukot dojet bez půjčenýho kajakářskýho,s kterým se fakt pádluje blbě.Zlomenýmu a ztraceným pádlům přeju pěkný pokupání a chci věřit tomu, že někomu ještě hóódně poslouží!
Koukám do mapy Kyrgoše a přítok řeky Kekemeren je cca 50km od toktogulského jezera vzniklého kvůli hydroelektrárně a cca 150km od Narynu. Smajlík

Reply

Tak to je síla!, Jarek, 2/6/2014 6:01:24 PM
No asi jsme to předtím úplně nepochopili, ale teď je to zřejmé. Myslím, že Václav vystihl podstatu věci.

Reply

zlomené pádlo, Dáša, 2/6/2014 5:49:23 PM
Zlomené pádlo ráda vysvětlím vysvětlím: To pádlo bylo už jednou zlomené a vezli jsme ho do Kyrgoše opravované. Po jednom docela obyčejném záběru jsem ho vytáhla z vody bez listu. Nic víc a nic míň. Mára se dokonce divil, že vydrželo tak dlouho neb jsme s ním jezdili už asi rok. Jo a zlomilo se asi 10 min. před tím, než jsme jsme vjeli do toho žracího válečku.
Tak ahoj kamarádi : Smajlík

Reply

Re: zbytečný útok, Zdeněk Besmák, 2/6/2014 5:33:30 PM
to je právě ten omyl já nikam nic nepsal natož do sdělovacích prostředků :-))
Což jsem ve svých předchozích příspěvcích snad dostatečně zdůraznil .... osobně mi tenhle článek je volnej a jak jsem oběma aktérům řekl jestli si chcete rozbít ústa klidně to udělejte přijedu se podívat a jsem sakra rád že jsem tam byl s jinou partou.

já jsem se prostě jen stal účastníkem mailové konference ve které se rozebírá podraz v jedné partě a prostě jsem se postavil na tu stranu kterou považuju za správnou.

Reply

Re: Dojem z pěkně čtivého člán, Zdeněk Besmák, 2/6/2014 5:28:04 PM
Jarku díky za zastání ale je to ještě trochu jinak ... zmiňovaný konkurenční článek je z toho samého sjezdu jako tento, já s tím nemám vůůůůůbec nic společného jen mě nakrklo to jednání, autor toho druhého totiž všechny písemně informoval o termínu, i o tom že článek připravuje o jeho rozsahu. A ono připravit článek do tištěné podoby je opravdu mnohem ale mnohem víc práce než něco hodit na web. A vůbec sem to tady nechtěl pitvat jen jsem měl potřebu dát najevo že nesouhlasím s tím vydáním.

A ano skutečně jsme měli méně vody, nicméně charakter řeky zůstal stejný, některá místa byla jednodušší některá naopak složitější prostě jak to na řece bývá. Myslím si, že nějaké nepatrné zkušenosti mám abych posoudil co se stane pokud bude o 15-20 cm vody víc. Nehledě na to že jsme tam byli bezprostředně po sobě tzn na březích i na samotné řece bylo patrné kde voda byla.

Reply

Příhody, Vladimír, 2/6/2014 3:17:03 PM
S těmi ztraceno - zlomeno - nalezenými pádly musel být v té šedé peřejnaté vodě pěkný čurbes. Ale ve zvířeném adrenalinu to tak může být, člověk ztratí přehled - vybavila se mi oddílová historka o tom, jak si jeden kamarád při převržení raftu na Sjoji snažil v nouzi zachránit život tím, že se chopil plovoucí nafukovací pumpy... Smajlík

A ještě jeden příspěvek k měření velikosti vln. Kdybychom ji uváděli v metrech na hladinu mořskou, bylo by to objektivní, pravdivé a úctyhodné - ve vlnách dosahující výšky 3 645 metrů se neplaví hned tak nějaké tělíčko... Smajlík

Reply

zbytečný útok, Střelec, 2/6/2014 2:19:52 PM
Poněkud mi uniká, proč pan Besmák útočí na autora článku a redakci. Jde o subjektivní pohled účastníka na zcela jinou výpravu, než které se pan Besmák účastnil a kterou podle všeho popsal pro jiný sdělovací prostředek. Forma a čas vydání byla dána redakcí a obávám se, že za daných okolností do toho panu Besmákovi nic není. I když je to užitečné - vím, komu se v budoucnosti vyhnout...

Reply

Dojem z pěkně čtivého článku, Jarek, 2/6/2014 12:46:20 PM
No o "čtivosti článku není pochyb" zejména mě zaujalo množství zlomených pádel (sám jsem pádlo zlomil už 2x a vždy za tím stála moje chyba,ne vada materiálu). U podobných článků ale vždy předpokládám i jiné hodnoty. Vodáckých básníků jako je Šakal nebo Vladimír (kteří popíšou plavbu po voleji tak, že člověk má potřebu si jít alespoň pohladit pádlo) není mnoho a nejsem si jist, zda to občas ledaskdo nedohání všelijak. Jednoznačně se MUSÍM POSTAVIT ZA BEZIHO. Viděl jsem fotky i video z jeho sjezdu, který následoval hned po první výpravě, navíc slyšel jeho podrobnou prezentaci o splutí. Obrázek si uděláte sami, až vyjde zmiňovaný článek, za sebe ale musím říct, že nebýt vysloveného jména země a toku, skoro bych nepoznal, že se jednalo o stejnou řeku. A co se týče průtoku - u ledovcové řeky této šířky a v této roční době - něvěřím, že by se podstatně změnil po necelých 2 týdnech. A na závěr asi takto - technicky bych se na řeku, kde je výprava několik dní odkázána sama na sebe bez možnosti dovolání se pomoci (výpravy neměly satelitní telefon!), kde musíte dojet - ať zdraví či zranění - opravdu NECÍTIL. O zaplavání na první výpravě jsem slyšel, ale že to byla až taková plavecká škola (a to ještě nejsme v cíli), jsem netušil - upřímě grantuluju některým učastníkům zájezdu ke šťastnému návratu. Smajlík

Reply

..., HH, 2/6/2014 12:34:39 PM
Dvoumetrová vlna stejně jako raft poletující ve výši čtvrtého patra jsou prostě básnická licence. Za sebe prohlašuji, že mi nevadí, protože kdo má dost zkušeností a hledá informace s cílem na takovou řeku vyrazit, ten je schopný si ten článek přečíst se střízlivýma očima. Kdo ty zkušenosti nemá a střízlivě to přečíst nedokáže, ten tam nemá co dělat. A jestli si článek přečte jen jako dobrodružnou literaturu, ať z toho něco má. Taky nevěřím tomu, že Old Shatterhand poslal Santera do mrákot jedinou ranou pěsti, ale čte se to líp, než kdyby mu prostě dal jednu zednickou.
A jsem setsakra rád, že jezdím na vodu s parťáky, kteří jsou normální, žádné hlouposti neřeší, a když už někdo z nás překonal lenost a něco napsal nebo sestříhal video, nikdy jsme si mezi sebou neřekli křivého slova, naopak jsme si vždycky navzájem své výplody pochválili. Na vodu jezdíme kvůli něčemu jinému. Jestli to máte jinak, tak vás lituju.

Reply

Re: Dost kočkování!, Aleš N., 2/6/2014 11:11:49 AM
Ano, opravdu dost ! Nekazte mi dojem z pěkně čtivého článku zbytečným handrkováním se o malichernostech jako je např. zmíněná výška vln. Ve chvíli plavby skrze ně má myslím málokdo chuť i čas na tasení šuplery ! A vůbec, špinavé prádlo si nechte na doma.
Jinak hezké čtení, díky Smajlík

Reply

Re: Dost kočkování!, Václav, 2/6/2014 11:10:50 AM
Vladi-myre! Ty jseš z jiného světa, z jiného vesmíru, z jiné galaxie... Smajlík Smajlík Smajlík Mohl bych ti vyprávět ne-uvěřitelné storky, co člověk slyší u píva, řeči o bonzování, anonymních dopisech, využívání druhých a krvavých mstách v jedné renomované vodácké partě, laik žasne a odborník se diví. A určitě to nebude jediné společenství, kde se něco takového děje (viz autorovy články). Mohl bych,ale nebudu. Škoda slov. Ten svět je i bez takových příběhů někdy pěkně pošahanej... Smajlík A co se týče odezev pod článkem (ky) - mám takový pocit, že buď jezdí autor se špatnýma partama a nebo ty party se špatným autorem. Ví Bůh!

Reply

Dost kočkování!, Vladimír, 2/6/2014 9:05:11 AM
Tak, chlapci, a dost toho kočkování!

Výška vln je vždy subjektivní záležitost a závisí na vodáckých schopnostech a psychickém stavu vodáka. Nehledě na to, že na vodu jezdíme ne s metrem v ruce, ale s očekáváním adrenalinu a spojených emocí - a pokud došlo během plavby k orgasmu těchto u pisatele, proč by nám toho trošku nezařídil i při čtení článku. Smajlík

A co se týče konkurence - to slovo já mezi vodáky rád neslyším. Možná jsem ve svých šedesáti pořád naiva a blbec, ale vodácký svět je pro mně pořád svět lidí spojených láskou k vodě, pozitivním hodnotám, a především podporujících a respektujících se navzájem. A v tom světě je mi (a věřím nejen mně) dobře. Takže já vím, že pokud zde bude jeden vodácký kšeft a vedle druhý, určitá konkurence musí být. U časopisů a webů už to tak nevidím - jako čtenář si přečtu rád všechny. A věřím, že (parafrázuji Bibli) "ten krásný vše spojující vodácký duch se bude vznášet nad vodami". Ahoj! Smajlík

Reply

Re: Dodatek, Petr, 2/6/2014 9:02:42 AM
Ohledně otištění článku v tuto dobu se musím sdělit, že zhruba 2-3 měsíce "ležel" u mě, než jsem ho zpracoval a dal na web. Takže to určitě není nějaká rychlovka.

Osobně si myslím, že si každý rád přečte obě verze, protože vodáckých článků z exotických zemí prostě nikdy není dost.

Reply

Re: Dodatek, Zdeněk Besmák, 2/6/2014 7:41:29 AM
No tak na otázku jak vysoká musí být vlna ... s obsazeností raftu a nákladem co jste měli bohatě ale opravdu stačí bohatě vlna do 1 metru obzvlášť když se nahoře malinko balí tak ji průjezdem raftu ještě OPTICKY zvýšíš(jinak vlna se měří od dna k vrcholku kolmo k zemi)

A k druhé části kvůli které jsem se k tomu vyjádřil.
Ano Vím že ti to bylo sděleno, protože jsem součástí té hromadné mailové komunikace ve které to bylo sdělováno všem a stejně jako ty jsem už před pár měsíci věděl termín a dokonce jsem stejně jako ty byl požádán, že pokud máme nějaké fotky rádi by se podívali jestli by nestálo nějakou s naším svolením zveřejnit.

Jinak mě to je jedno, moje práce nepřišla nazmar, já si názor udělal takže je pro mě v téhle komunikaci pokračovat naprosto zbytečné. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Dodatek, Martin, 2/6/2014 6:42:14 AM
Jestli byly vlny přesně dva metry nevím, ale vy už jste v době, kdy jste tam byly, měli méně vody, než my. Jak je tedy vysoká vlna, když se schová celý raf i s lidmi? Občas jsme prostě ten druhý raft za námi neviděli. To se ti při 70 cm vlně na raftu rozhodně nestane. Prostě vlny byly obrovské. Ale ty jistě víš lépe, než my, jaké jsme tam měly vlny. Tak stejně jako víš, že mi bylo sděleno, že bude článek v jiném magazínu. A taky tím pádem jistě víš, že jsem v Kyrgyzstánu sbíral od ostatních fotky s tím, že na internetu zveřejním článek. Jediným požadavkem, který tam padnul, bylo zveřejnit jméno autora, což jsem samozřejmě učinil.

Reply

Re: Dodatek, Zdeněk Besmák, 2/5/2014 10:51:58 PM
Dobře tak k faktickým nedostatkům.
2metrovou vlnu jsem asi zaplaťpánbů nepotkal při 70cm vlně už nevidíš toho s kým jedeš. Takže dvoumetrovou vlnu už musíš vypádlovat na tu sám nevyjedeš a takovejhle nesmyslů by se našlo víc. Proč se lámaly pádla ať Vám vysvětlí ostatní.

Nicméně ... jel jsem to s jinou partou ale jelikož komunikuju i s účastníkama téhle .... tak za a) článek je prachsprostou reklamou na nic neříkající portál anonymní osoby ... za b) autor moc dobře věděl že za krátkou dobu má vyjít článek v tištěné podobě v nejmenovaném konkurenčním magazínu za c) zveřejňuje bez vědomí fotky ostatních d) promiňte ten výraz vyblít 30 stran textu na web do tří dílů opravdu není umění pokud to srovnáš s hodnotou tištěného časopisu a plácnu 8000 znaku a tří fotek .... takže asi tak ... vlastně sem se k tomu vůbec nechtěl vyjadřovat ale ta fotka od autora článku co měl vyjit jinde mě fakt dostala

Reply

Re: Dodatek, Vladimír, 2/5/2014 10:41:54 PM
Jo, kamaráde. Ale to řekni soukromě autorovi. Pokud to píšeš sem, tak nám všem jasně řekni, v čem autor nemá pravdu. Protože jinak je to vůči všem dost nefér. Článek se ti může nelíbit, málo kdo z nás je Hemingway. Ale toto špičkování (a je to zde opakovaně) se mi vážně nelíbí. Smajlík

Reply

Dodatek, Zdeněk Besmák, 2/5/2014 10:19:05 PM
Jo a abych ještě dodal já to jel v jiném termínu viděl jsem to trochu jinak a se zveřejněním toho článku nesouhlasím. Ať si autor sám přebere proč.

Reply

Re: Kekemeren, Zdeněk Besmák, 2/5/2014 10:14:15 PM
Rosťáku jseš moooooc nízko najdi si město Naryn tam se končilo a začínalo na náhorní plošině KaraSay

Reply

Kekemeren, Rosťák, 2/5/2014 3:30:47 PM
Hele, abych si udelal obrazek, jaky usek jste jeli - narazili jste popripade kdy na pravobrezni pritok Kekemeren?

Reply

kdy ty pádla dojdou, žralok, 2/5/2014 1:59:26 PM
safra ještě že ty články budou jen 3 jinak by jste těžko dopádlovali do cíle . Zajímalo by mě kde pádla praskala a jejich značka .

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.