Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Navstevni-rad-schvalen.aspx?ID_P=46 ID_clanku=990

Návštěvní řád schválen!

Diskuse nad článkem
Re: Ešus má pravdu , o nic nej, Ešus, psalek~jagacz.com, 4/12/2009 10:55 AM
Ahoj Monte
dětské tábory už dělám mnoho let. Kdybych měl po každém klacku pod nohy od úřadů brečet, že nás zlikvidují, tak jsem udělal jen první. To na Kanoe jsem samozřejmě četl taky. Byl to ten první poslaný dopis od ředitele parku, který vyhlašoval pravidla ještě před tím , než to bylo schváleno radou NP.Uveřejňeno to bylo od předsedy ČSK pana profesora Jaroslava Pollerta. S ním sjsem v několikaletém sporu. Dopis pak byl dementován a zrušen. ČSK ( nevím, jestli to víš, se dělí na tři sekce, které svým způsobem pracují autonomně). Jednání na pracovní skupině se účastnila sekce turistiky. Díky aktivitě Jirky Mrkose, pana Bláhy, a předsedy svazu šumavských obcí Franty Nyklese neprošel ten původní návrh na regulaci, a to 62 cm pro splouvání. Naprosto netuším , proč se jednání třeba i nátlakem přes MŽP, přes své poslance atd jednání neúčastnil nikdo další - třeba tady zmiňované sdružení pořadatelů dětských táborů. Když vloni a předloni byly v tisku první informace, že se připravuje změna návštevního řádu parku, a v těch zprávách žádost o pomoc s informacemi, tak se nikdo neozval. Všichni v klidu a teplíčku to nechali na těch, co do toho šli, kromě Střelce. I když s některými jeho názory nesouhlasím , tak si ho za tu pomoc dopisem starostovi Netolic vážím. Narozdíl od 99% ostaních něco udělal. Ze svých zkušeností s tábory a jednáním s ochrnáři v jiných parcích jsem se Ti snažil popsat možnosti, jak tábor s trochou organizační práce udělat. Ta žádost o výjimku ze zákona č.114 je jednou z cest. Já se domnívám, že výchova mládeže je společenským významem daleko výš, než význam ochrany přírody v daném místě, a že v případě podání má velkou šanci na úspěch.
V žádosti bych uvedl původní limit a typy lodí.
Co se týká pramic- před lety jsme je měli taky. Pro stále větší problémy jsme zrušili, a přídili pár otevřenek, na kterých se odvezl cirkus a v zavřených (lettmany , bohemky) si každý odvezl svoje věci. Dneska jako nejrozumnější vidím na puťáky přejít na dvoumístné vzducholodě, protože se dají vzít i vlakem.
Náklady na změnu plavidel se dají uplatnit ja grant v místě , kde jako pořadatel sídlíte, dají se uplatnit přes TJ, přes ATOM či jiné organizace.
Ten zákaz jízdy pramic vzniknul z požadavku zákazu vícemístných plavidel, a byl dán jako podmínka ze strany správy KRNAPU. Pokud by ho ostaní neakceptovali, tak Krnap bez ohledu na přání nás všech vyhlásil tu první likvidační variantu, a měl ba na to zákonný nárok , protože kousek Vltavy protéká první zonou NP Šumava- rezervací Mrtvý luh. Navíc ten požadavek zákazu v těch studiích už byl zhruba před 5-6 lety.
To zjištění předpokladu pravděpodobných průtoků (já to dělal třeba na Labi) je jednou z možností, jak předejít tomu, abych zrovna netrefil sucho. Velmi pravděpodobně zjistíš , že těch 50 cm tam zas není až takovou výjimkou.
Ještě k těm pramicím-nejvíc škody tam udělají posádky vícemístných plavidel( ne dětské tábory) ale různé skupiny dospělých, které si pletou vodu s pojízdnou hospodou.
Ten odkaz na jiné řeky - byli jsme třeba v Polsku a byli jsme velmi mile překvapeni atmosférou, která připomínala Vltavu a nebo Lužnici 70tých let.
Samozřejmě , že je to jedna z variant, jak pro děti udělat tábor, když současný stav na Vltavě považuješ za likvidační.
Tvůj názor, že jsem fanoušek zeleného teroru mne hodně pobavil. Docela bych Ti přál zažít některá jednání na některé ze správ NP. Závěrem bych se chtěl zeptat Tebe, co Ty jsi konkrétně, jako osoba, které se tento stav dotýká, udělal pro to, aby se zachoval starý návštěvní řád? Komu jsi napsal, koho jsi požádal, či za kým jsi zašel? Nebo jsi to nechal volně plynout s tím, že to nějak dopadne? Pár lidí(i třeba Střelec), kteří tu snahu měli, dokázali alespoň dosáhnout současného stavu. Já jsem pozval na jednu z našich akcí hejtmana jihočeského kraje a pokusím se ve chvilce s ním tam mluvit i o tom novém návštěvním řádu.
A ta doprava- to , promiň, ale byla taky reakce na Tvoje přehnané názory o přejíždění, a ze dne na den objednání autobusu atd. (i když i tohle jde). My třeba na táboře máme půjčeného tranzita pro 9 lidí- a dvacet dětí s nim a loděma převozím bez problému, pokud potřebuji.
A nakonec - vážím si každého, kdo s dětmi pracuje, protože já s nimi 30 let dělám celoročně. Domnívám se , že i pro tábor, který vedeš Ty, je lepší místo arogance, a uražené ješitnosti ( přeci musí každý pochopit , že dělám záslužnou práci s dětmi), je daleko potřebnější začít přemýšlet, jak se snovou situací vyrovnám. Ubezpečuji Tě, že za těch víc než 30 let jsem zjistil, že nás lidi berou jako blázny, nebo podivíny, a že nás v mnohém případě nechápou.
I proto se nenechám vyprovokat Tvými narážkami. A navíc tuto diskuzi s Tebou začínám považovat za trochu zbytečnou, protože místo přemýšlení napadáš lidi, kteří řeší podobné problémy jinak, anebo je řešili už dřív.
Ahoj Ešus, podle tebe fanoušek zelého teroru


 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Reply to this comment

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.