Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Nebezpeci-zimniho-vodactvi.aspx?ID_clanku=1334 edit=2

Nebezpečí zimního vodáctví

Diskuse nad článkem
Re: Není kam spěchat, HonzaC, 3/5/2012 11:05:22 AM
V sobotu jsme potkali 2 borce na hydrospeedech na Kamenici. Potkali jsme je tedy pod "okýnkama", kdy už šli po břehu. Ale i tak to je slušná známka punku :)

Reply

Re: člověk vs. led, Kimbo, 3/1/2012 8:17:32 PM
Velmi dobrý článek, pochvalně jsem si mručel. Můj názor: je hodně adrenalinu, to se dnes nosí.

Reply

Re: Není kam spěchat, Chobotnice, 3/1/2012 8:01:40 PM
Fryšava by mne zajímala taky, tam má tchán chalupu, kam jezdíme tak mne ten potok provokuje. No, kdyžtak kdyby něco, tak tam máme základnu. Loučka, ta teče pod v NMNM pod voknama rodný barabizny mý manželky, do Strážku jezdim na zlatokopecký a pod akce za kamarádama tak mám taky zálusk. Jen ten čas... Smajlík

Reply

Re: Fryšávka, Vladimír, 3/1/2012 7:40:59 PM
Nejel, ale koukali jsme na ni, určitě by se dala. Smajlík

Reply

Fryšávka, Megadeath, 3/1/2012 7:19:27 PM
Jo Vlaďo, Fryšávku sme jeli 2002 v březnu, bylo tuším kol 8cbm - optimum. Nasedačka Líšeňský dvůr, 5 km do Jimramova. Na začátku jízek s peřejkou, dál už spíš jednička, ale teče a semtam meandr. Libochovka je hezčí. A co Haldu, přítok Libochovky? Jels?

Reply

Re: Není kam spěchat, Ondra, 3/1/2012 6:14:14 PM
Ohledně toho rande: My ze Znojma jsme v nedělu spíš pase, neb v sobotu máme vodácký ples a tak by se k ledovým jevům mohlo připojit i jiné nebezpečí :-)
Tak jedem v sobotu - ale není jasné kam...
V nedělu tak možná vyprošťovák na Dyji pod Krhovicema, tam jsem se pro změnu zasekal v ledech před 14 dny, tak by to už mělo být OK.
Ahoj a opatrně
P.S. s hodnocením té Loučky souhlasím, i když to mám trochu dál

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 3/1/2012 6:07:39 PM
Jel jsem to na pálavě a na singlu. Loučka celá v pohodě, a Bitýška vpodstatě taky. I když tam je lepší pálava, za vody teče celkem rychle a pár lávek (a různých překážek, co se každý rok mění) tam je, místo na otočení do vracáku na Bitýšce moc není, a v případě nouze se z pálavy rychleji vystupuje. Taky tam na jednom místě tak 2-3 km pod Šmelcovnou vedou přes řeku elektrické dráty, obnáší se to. Ale říkám, při běžné vodácké ostražitosti tam není čeho se bát.
Mně by zas zajímala Fryšava, nejel jsem ji, ale ze břehu jsem viděl (kousek od hradu Skály) úsek mezi kamennými navigacemi s nízkými lávkami, kdo to zná, napište, co to dělá za vody.

Reply

Re: Sedět doma a čekat....., Milan, 3/1/2012 4:13:05 PM
Taky jsem jedno zajímavý našel... http://www.vysocina-news.cz/cl...

Reply

Re: Není kam spěchat, mamut, 3/1/2012 3:01:22 PM
ahoj, docela hustě vypadalo video z Norska, pěkný kmocháč, zítra na teplé, pořádně ji prohlídnem. Smajlík

Reply

Střela, Milan Š., 3/1/2012 12:50:09 PM
Nevíte někdo jak to vypadá v údolí Střely s ledem? Milan

Reply

Re: Není kam spěchat, Milan, 3/1/2012 11:58:18 AM
Nedá mně to abych se nezeptal zkušeného Smajlík Ty toky co popisuješ, sice znám, ale jen z pěších vandrů. Ty je dáváš na Pálavě? Pořídil jsem si teď v zimě mírně jetýho SCOUTA. Mám ale obavy, že bude moc dlouhý na Loučku případně Bílý potok..... Zajímal by mě tvůj názor....Díky Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 3/1/2012 11:26:15 AM
Díky za přátelské varování. Loučku jsem jel snad patnáctkrát za různých podmínek a stavů, a právě proto vím, že je to jedna z (krásných) řek, o kterých nikdy nemůžeš říct, že je znáš. Obvykle to jezdíme z Olešínky, až z Bobrové je to pouze pro milovníky meandrů. Ale od Olešínky to má přibližně stejný charakter, jako známější úsek od Strážku. Pod Strážkem je to klasika, kousek Kanady na Moravě. Pod Skryjemi to už moc nemusím, je tam pár nepříjemných jezů.
Málo kdo zná Libochovku, je o fous menší a teče ve vedlejším údolí. Taky pěkná.
A moje oblíbená Bitýška (Bílý potok) od Šmelcovny, pod kterou je prakticky bez překážek, za dobré vody komplikovanější vršek až od Hejtmánkova mlýna (nemám s ním bohužel nic společného).
No a zážitky - vzpomínám, jak mi Tulák ukazoval podřená prsa, jak se na bouřlivé předjarní sóloplavbě chytal stromů na břehu...
Tož všem zdar a spoustu vzrušujících, ale bezpečných zážitků na jarních říčkách!! Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Milan, 3/1/2012 10:50:56 AM
Vladimíre, co se týká Loučky.... Nevím odkud a kam ji máte v plánu. V sobotu 25.2. se hromadily ledy kousek nad Trenckovou roklí... Pak se to pohnulo a byl to rachot jako když se dole valí nákladní vlak...Dole píšu proto, že nad řekou máme srub a ten se třásl jako by byl konec světa....Těch pár dnů s tím ale dost pohnulo, tak snad to bude už v poho...Jestli ji pojedete, tak se poděl o zážitky. Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Monte, 3/1/2012 9:58:18 AM
...tu diskusi jsem četl, ke článku bych ještě doplnil 3 zlaté věty z té diskuse, protože mluví za všechno. Smajlík
( tak nějak by to mělo být Smajlík )

"Takže jsme to otočili a vynesli nahoru."

"Cením si dnešního dne jako obrovské zkušenosti a jsem rád, že se nikomu nic nestalo."

"Rozhodne si to projdu pokud budu chtít jet."

Ahoj.


Reply

Re: Není kam spěchat, Monte, 3/1/2012 9:50:34 AM
Smajlík Máš pravdu, horní Teplá už nejde jet často skoro ani v Březnu , v Dubnu už vůbec Smajlík .
Tiše závidím a přeju vše O.K. a bacha na jez v Bečově!:-) Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Megadeath, 3/1/2012 9:45:00 AM
Vlaďo, na Loučku bacha!! Bohužel, mám celkem 2 zkušenosti z čerstvýho tání támhle. Sice před víc než 10 lety, ale nezapomenutelný. Vše co bylo psaný v článku nás potkalo. Nejsilnější zážitek - usilovné pádlování proti proudu, cca 30 m před ledovým sifonem přes celou řeku a výšky zhruba 5! metrů, zarývání nehtů do ledu a jiné krkolomné kousky při snaze opustit koryto řeky.
Loučka je v tomto potvora. Přijedeš do Strážku a říkáš si pohoda, krásně teče. Za pár zatáčkama se zařízne do údolí. První zátaras přeneseš a říkáš si to půjde. Ale kdo půjde, budeš ty!:-))
Prvně sme došli/dojeli se tmou do Skryjí (celkem 17km). Podruhé, pár let poté, sme už byli malililinko chytřejší. Cca v půlce sme to skrečli a po silničce stoupali kamsi a hlavně pryč od řeky. Došli sme po pár km k asi pěti domkům. Místňák, co sme se na něho dobouchali, si pobaveně poslechl naši storku a říká : "tady se stejně nedovoláte, není signál. Ale dyž vydržíte, tak vás vezmu, za chvilu jedu tamatam." Deset pádlerů s jejich kocábkama, jo?? Prej vpoho. No a za chvilu tam přistála mrazírenská Avia!!:-)) Tak panstvo, prosím, šup do mrazáku. V půlce února velmi zajímavej zážitek.:-)))
Jóóó, dyby byl Raft.cz před 20 lety, kolika slepým uličkám sem se mohl vyhnout!?! Ikdyž, stejně si na to žhavý musí každej sáhnout, aby měl představu .........:-)))

Reply

Re: Sedět doma a čekat....., Velryba, 3/1/2012 9:09:25 AM
Mohu jen potvrdit. Při pondělním výletě podle Úterského potoka a valila jsem oči. Vody bylo tak akorát, aby to nedřelo a metr nad hladinou trčely nad vodu z břehů skoro všude 30cm silné zbytky ledu. Nad ním měly všechny krajní stromy servanou kůru a v lese byly na mnoha místech naplavené hromady ker. Muselo to tam pěkně hučet, když šly ledy. Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 3/1/2012 8:26:03 AM
Bohužel, souvisí s existenčním zabezpečením - leda, že bych se po návratu z Teplé chtěl vrhnout ze skály. Což - jakkoliv je Teplá hezká řeka - se mi nechce. Ale můžeš mne trumfnout - já ji mám sjetou od kláštera v Teplé. Tak to vezmi vejš! Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Zdeněk, 3/1/2012 8:09:46 AM
Když teče Teplá, neexistují jiné neodkladné povinnosti!!!

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 3/1/2012 8:05:11 AM
Bohužel nemohu - mám zítra nějaké dost neodkladné povinnosti, které mne vážou v Brně. Teplou a Prameňák znám, bydlel jsem nějaký čas v Mariánských Lázních, jsou to pěkné řeky v nádherné krajině. Ať si užijete - a napište pak nějakou zprávu. Dík za nabídku a ať se daří Smajlík Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Zdeněk, 3/1/2012 7:46:12 AM
Vladimíre, zítra jedu na Teplou (od soutoku s Pr. potokem do přehrady nad K.V.). Tady jsou už ledy pryč a voda bude dnes kulminovat, v sobotu a neděli už nejspíš nebude - dochází sníh. Nechceš se přidat, brňáku? Ahoj

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 2/29/2012 9:35:36 PM
My dáváme na neděli dohromady partu na něco tekutého, uvažujeme o Loučce (pomine-li povodeň), Bitýšce, Oslavce, Libochovce, anebo tak nějak. Svitava taky parádně teče, mám ji doma. Jihlavka bude mít vodu ještě mockrát. Nechcete si případně dát někde rande? Třeba na Loučce? Kontakt na mne v registraci´na Raftu. Smajlík

Reply

Re: Není kam spěchat, Ondra, 2/29/2012 8:30:15 PM
Tož také to zrovna ve Znojmě řešíme, kam o víkendu. A jako nejrozumější u nás na jihu mi vychází Jihlava pod Mohelnem. Nebudeme mokří a riziko ledových jevů pod přehradou je přece jen výrazně menší.
Prosím kolegu z Oslavan s přezdívkou "Brašule", který to v nedělu sjel, jestli by nepodal základní info o ledech a stromech na úseku pod Mohelnem. Vím, že jsi už psal krátkou reakci v diskusním fóru.
Díky, Ondra

Reply

Re: Není kam spěchat, Vladimír, 2/29/2012 7:29:15 PM
No ale choď kolem toho a koukej, jak to teče - kdo to má vydržet. Ale je fakt, že je to ošidné - když jsem před pár hodinami koukal na Raftu na vodní stav Svratky z Milov, myslel jsem, že víkend je jasný. Teď jsem ale viděl v TN záběr z uvedeného úseku, a raději neé. Tedy, než ty ledy odplují... Smajlík

Reply

Není kam spěchat, Vašek, 2/29/2012 6:29:28 PM
Sněhu je na horách dost, voda ještě bude. Tolik ledu už dlouho nebylo, možná trochu vyčistí koryta řek od vrbiček, různých zátarasů a klacků přes řeku. Možná taky poničí nějaký ten jez, useká kus břehu, po kterém se vystupovalo při přenášení, nahrne někam za zatáčku hromadu pařezů, klád a zbytků lávek. Pozor při prvním jarním průjezdu !!!

Reply

Re: Sedět doma a čekat....., Vladimír, 2/29/2012 5:49:12 PM
To video je takové povzbudivé. Celkem dovedu pochopit, jak ten kaňon vzniknul.
P.S. Dovedete si představit, jak se tam místo těch ker hrnou bankovky? Jeví se mi to jako metafora pro náš státní rozpočet. Smajlík

Reply

Re: Sedět doma a čekat....., Milan, 2/29/2012 5:29:28 PM
Úžasný video. Kam ty na to chodíš........ Smajlík

Reply

Re: Sedět doma a čekat....., jana, 2/29/2012 5:23:46 PM
Video úžasné... človeka celkom predje chuť pádlovať, ak sa niekde okolo vyskytuje čo len jedna ľadová kryha.
Ale vidieť to z bezpečného brehu musí byť úžasný zážitok Smajlík


Reply

Re: Sedět doma a čekat....., Kmochacek, 2/29/2012 4:33:41 PM
a taky volit pro jízdu hlavně známé úseky řeky, které souvisle tečou a nemaj jezy, tedy menší pravděpodobnost zablokování koryta ledem. Sledovat předem vodočty a hlídat výrazně rychlé změny stavů...

Úchvatně mrazivé video z Norska:
http://vimeo.com/17727667

Reply

Sedět doma a čekat....., Milan, 2/29/2012 1:51:31 PM
nebo riskovat, že mě potká něco z článku..... Nabízí se i další možnost. Sbalit se a projít si v tomto období svoji oblíbenou řeku po břehu. Udělal jsem to minulý víkend, a bylo to hoooodně zajímavý. Průtok se měnil takřka před očima a řeka byla každou hodinu úplně jiná. A nebezpečí, která jsou popisována v článku, jsem tak mohl vidět v reálu... Naštěstí ze břehu Smajlík A pohled ze břehu mně o pořádnej zážitek určitě nepřipravil. Ruce mrzly skoro jako bych byl na vodě a horkej čaj byl moooooc dobrej... I když kolena byly hezky s suchu a teple Smajlík
Dobrej a potřebnej článek Smajlík

Reply

..., HH, 2/29/2012 11:15:59 AM
Obliba jarního ježdění roste, většina z nás je už vybavena tak, aby nám neumrzly ruce ani pindíky. Jenomže jarní
(či ještě zimní) ježdění má svoje specifika, na která nemusí být všichni připraveni mentálně. A kry a led jsou jedním z nejrizikovějších faktorů, tak díky za správný článek ve správnou chvíli.

Reply

člověk vs. led, Monte, 2/29/2012 9:53:02 AM
I sebelepší loď v kombinaci se supr vestou a přilbou a speciál neoprenen většinou řídí člověk.
Ten je ale stále stejně výkonný již řádku let ( bez vylepšení ) , zpravidla vydrží pod vodou bez nadechnutí průměrně jen několik desítek vteřín a mozek bez kyslíku odumírá cca tak po 10 a více minutách.
Člověka v moderní době může zachránit jen to, že bude používat hlavně rozum a dokáže podle toho vyhodnotit míru rizika.
Smajlík Smajlík Smajlík
Jinak móóóc dobrý a potřebný článek v pravou chvíli.

Reply

Re: znovu už raději ne.., Vladimír, 2/29/2012 9:04:29 AM
Hodně dobrej článek. A ve správný čas. Vloni jsem sjížděl na singlu starou Svratku, která byla volná, do brněnské přehrady, na které byla ještě ledová krusta. Nebyl to zrovna dobrý pocit, udeřit při záběru pádlem do ledu tak, aby jej prolomilo a vytvořilo rybníček volné vody pro záběr, a poskytnout lodi dost energie, aby prorazila led a posunula se o kousek dál. Tak centimetrový led, volná plocha kolem, chřestění, praskání a další zvukové efekty, no a hlavně obava nezlomit pádlo anebo se blbě neprásknout... Smajlík

Reply

znovu už raději ne.., Leenee, 2/29/2012 8:48:28 AM
Ahoj,
tak tohle jsem zažil minulej rok v lednu na Lomnici, cca 100cm, 7 kubíků.
Skalice byla ještě zamrzlá a málo vody, tak jsme jeli Lomnici, která byla relativně v pohodě. Po příjezdu na soutok jsem viděli ty krásný vlny k přehradě a neodolali. Skalice měla asi 4 kubíky, tak to přidalo a jak jsme rozjásaný vychutnávali každej vracáček a váleček, ani jsme si nevšimli, že se řeka zařezává hlouběji a hlouběji mezi kry. Když se hladina asi po 700 metrech zklidnila, viděli jsme za zatáčkou ledovej zátaras a pak už jen zmrzlej Orlík.
Jenže ouha, jak na břeh, když všude byly kry velký jak dodávka a na břeh tak 3 metry? Po chvíli se nám povedlo najít jednu, která byla docela stabilní a udržela nás. Sotva jsme vylezli a hledali cestu nahoru, najednou místo šplouchání slyšíme takový divný šustění, tak koukneme na vodu a místo hladiny byla ledová tříšt smíchaná s kládama a bordelem. Ani nevím, jak se nám povedlo se dostat nahoru z tý chvějící se kry, ale když jsem viděl, jak se ledovej zátars zvětšoval a blížil, tak mě polilo horko. Bylo to o kousek a kdyby se ten šunt na Skalici protrh o pět minut dřív a potkalo nás to na vodě, nevím nevím.
Skalice stoupla asi o půl metru během deseti minut a ten půlmetrovej pás byl na břehu vidět až na obnažený kořeny.
Nicméně druhej den už byla Skalice volná a my si jí mohli dát při rekordním stavu 240 cm...jen dodám, že do přehrady jsme raději nejeli Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.