Diskuse nad článkem |
HA HA HA, kavol, 9/5/2011 10:01 AM> Otázkou zůstává, co všechno bylo špatně. A bylo toho dost. ROFL :-D rozepsat do tří bodů jednu věc a tvářit se, že to byla spousta chyb, to je kumšt ... a zrovna když je potřeba "důkaz", jak jsou ty voleje nebezpečné a jak to všechno spasí jediná věc btw, tak mi není jasné, proč pisatel háčka někam strhával, když ten měl přeci vestu, která ho ochrání od všeho zlého Reply
|
|_Re: HA HA HA, wolejoffka, 9/5/2011 11:40 AMČekal bych kvalifikovanou informaci o průtoku ... Reply
|
Mlýnský potok, Tvarůžek, 9/5/2011 10:55 AMDovolím si opravit titulek článku - správný název je Mlýnský potok (někdy Mlýnský náhon), ale ne kanál (i když se ve skutečnosti jedná o umělé dílo a je to skutečně KANÁL . To víte, Hanáci....hanácké vodák néni české vodák... Reply
|
|_Re: Mlýnský potok, Petr, 9/5/2011 11:31 AMMáš pravdu, opravil jsem to. Reply
|
Ad vesta, Honza Pok., 9/5/2011 11:51 AMFurt ty vesty. To je snad nějaká nová sekta nebo co... Jednoznačně schvaluji sražení háčka do volné proudnice ve chvíli, kdy mu hrozilo vtažení pod náplav, vesta nevesta. Sifon nebo naplavená hromada bordelu v silném proudu jsou společně s kolmými jezy ty nejsmrtejnější pasti, které se na vodě dají potkat. Protože jsem se jednou na Belé zachránil o fous z ohrožení života také vyhozením háčka na břeh (aby mohl v pulsující vodě před sifonem z naplavených smrků ještě několik vteřin udržet loď a já mohl zdrhnout také) a také protože jsem už jednou pod náplavem v proudu byl a protože nepraskla větev, za kterou jsem se držel a občas i nadechoval, tak dávám zadákovi za jedna a apeluji na vnímání vesty jen jako ochranné pomůcky, nikoliv však předmětu, omezující rozum a uvažování v mezních situacích. Reply
|
vlna, Kuba, 9/5/2011 12:02 PMTo se musím pozítří po zkoušce zajít podívat na tu dvoumetrovou vlnu.Možná ji i nafotím.A dám odkaz. btw.Jakej byl v ten den průtok? Reply
|
|_Re: vlna, Václav, 9/5/2011 12:19 PMDej odkaz. Samotného mě zajímá, jestli tady nesehrál roli úkaz známý všem vypravěčům příběhů. Známý jev, kdy se z metrových skůčků stávají desetimetrové schluchty. A nebo moment, který jsem zažik při své první plavbě po Berounce před dvaceti léty. Plavání za obrácenou lodí v provaleném jezů mi utkvělo v paměti jako životně silný a velmi dramatický zážitek. Tenkrát jsem se tam reálně topil a vlny mi přišly mega velké. Jen od té doby při každé plavbě po oné kouzelné řece marně přemýšlím, který z těch neškodných splávků to vlastně mohl být. Ani letos se mi ho nepodařilo identifikovat, prostě jsem tam žádné takové místo nenašel. Holt poprvé má člověk asi trochu jiné oči (což platí nejen o cvaknutí ) Reply
|
|_Re: vlna, Klasik, 9/5/2011 7:49 PMTo byl určitě Spáleňák (r.km 120,0 Jez Telín - Smědčice ...nikdy tomu nikdo tak neřekl), když tam před 20 lety ještě peřeje řvaly ... vážně býval lepší, ale jak se rozkládá tak ztrácí na síle a otvírá se náhon. Jo jo, býval to postrach otevřených lodí. Reply
|
Jen abych si ujasnil., Václav, 9/5/2011 12:09 PMJá jsem z teho hanackého dramatického popisu trochu zmaten (což je určitě můj problém, aby nebyl obviněn z rozpoutávání národnostních třenic ). Ten jez je cca 30 metrů širokej dvoumetrovej stupeň, předpokládám, že šikmej a teoreticky sjízdnej nebejt té náplavy a dvoumetrové vlny pod ním (to vypadá skoro jako nějakej playspot)? Potok je nad jezem širokej pět metrů a za zatáčkou se rozšiřuje na třicet? Volej nad jezem žádnej? Průtok zvednutej nebo normální, tzn. proud hodně silnej nebo jen zrychlenej? Pokouším se v tom subjektivním prožitku (aniž bych mu upíral jeho vážnost)dopátrat reálného jádra. Vesty jste evidentně nepotřebovali, protože jste přežili Reply
|
|_Re: Jen abych si ujasnil., Drny, 9/5/2011 2:10 PMTen jez býval 30 m širokej. Již není. Více k tomu výběr ze správy Povodí Moravy: ---------------------------------------------------------- "V prvé řadě je potřeba říci, že situace, která se v současné době nachází na Střední Moravě je mimořádná. Mimořádná situace je dána tím, že koncem roku 2010 došlo k poškození - protržení jezu na toku Střední Morava ( Mlýnský potok) v ř.km 0,769, a to z důvodu jeho dlouhodobě špatného stavu v návaznosti na klimatické podmínky. Podotýkám, že jez není, a ani nikdy nebyl ve vlastnictví a správě Povodí Moravy, s.p. Dle provedení vodoprávního dozoru v lednu 2011 bylo vlastníkovi jezu ( MO.TRAIDING s.r.o.Olomouc ) uloženo opatření k odstranění závad příp. provedení provizorního zabezpečení jezu takovým způsobem, aby jez plnil svoji funkci vzdouvacího zařízení, a aby nedocházelo k ohrožování bezpečnosti osob, majetku a jiných chráněných zájmů!! Pozn.: Tento jez nebyl nikdy, ani před havárií, sjízdný a vždy se obcházel. Výstup před jezem byl a stále je cca 150 m na pravém břehu. Tento výstup, řádně povolený a užívaný, využívají vodácké organizace a sdružení Peřej tours či Raft club pro svoji činnost a měli by ho mít i řádně označený." ---------------------------------------------------------- Došlo ke stavební úpravě. Více asi řeknou místní, kteří se v diskusi vyjadřují. Jinak Mlýnský náhon je hluboký. V místě kde proběhly stavební úpravy se hloubka sníží a koryto se příliš nerozšíří. Takže nad tím místem to teče celkem pomalu, ale v místě úprav se podstatně zrychlí. Stupeň je kolmý a podle jiné kilometráže než je zde na stránkách je jeho výška 2m. Reply
|
Vestofilové a Přilbofilové , , 9/5/2011 12:19 PMJsou opravdu jako sekta . Když to takhle půjde dál, tak si budeme muset za pár let doma smažit řízek pouze v azbestovém obleku !:-) Přitom stačí se držet bible a naučit to ostatní : Pro účely vodní turistiky se sjízdné úseky toků řek hodnotí stupněm obtížnosti, který se zapisuje níže uvedenými zkratkami. V České republice (a okolí) se používá tzv. alpský systém, který se mírně liší od systému, který se organizace American Whitewater snaží prohlásit označení charakteristika vhodné pro vhodná plavidla doporučené minimální vybavení - příklad : WW I lehké peřeje nebo meandry mírně pokročilé otevřená kanoe, sportovní pramice plovací vesta Vltava kolem Dívčího kamene WW II mírně těžké peřeje, praktická hranice sjízdnosti pro otevřenou loď zkušené kajak, (polo)uzavřená kanoe, malé nafukovací lodě plovací vesta, helma Svratka v úseku Doubravník—Borač WW III těžké peřeje s vysokými nepravidelnými vlnami, obtížná rozhraní, malé válce, nelze vždy snadno určit optimální trasu sehraná posádka zavřené lodě, samovylévací nafukovací kajaky nebo kanoe, malé rafty plovací vesta, helma, házecí pytlík Otava z Čeňkovy pily Reply
|
|_Re: Vestofilové a Přilbofilové, , 9/5/2011 1:25 PMhttp://cs.wikipedia.org/wiki/K...Zasílám odkaz na stupnici obtížnosti řek kde je uvedeno " doporučené minimální vybavení" a kde se mmo jiné uvádí toto : "Obtížnost vodního toku je velmi závislá na vodním stavu (průtoku). Stupeň obtížnosti se obvykle uvádí pro průtok, který je pro danou řeku typický v její vodácké sezóně, což velmi často odpovídá stavům těsně nad minimem sjízdnosti. Za vyššího stavu obtížnost vzrůstá, často i o několik stupňů nebo za hranici sjízdnosti. Za extrémně vysokých stavů může obtížnost splutí opět klesat, přestože nebezpečí pohybu na řece nadále roste." Nejedná se o zákonnou normu , ale informativní materiál. Proto třeba tohle v žádném zákoně být nemůže : "Členové posádky na malém plavidle jedoucí divokou řeku obtížnosti WW II a výše jsou za jízdy povinni použít ochrannou helmu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě." Reply
|
|_Re: Vestofilové a Přilbofilové, wolejoffka, 9/5/2011 1:40 PMNo já právě furt čekám na tu informaci o průtoku. "Z celého článku je vidět, jak se může ze krásného dne na řece obtížnosti ZW při normálním stavu vody ..." Ono tam totiž jeden den v polovině srpna myslím teklo něco kolem 50 kubíků. Jenže Moravu vůbec neznám, takže nevím, jestli se jedná o správnej vodočet, a nechci ze sebe udělat blba, kterej neví, o čem mluví (což bych i nepochybně byl). Reply
|
|_Re: Vestofilové a Přilbofilové, Drny, 9/5/2011 2:13 PMNe to nebyl ten den. Toto bylo za 28 kubíků Reply
|
Mlýnský náhon, Karel, buba~hotmail.com, 9/5/2011 12:20 PMJako Olomoučák vím o co jde, je to díra v jezu, která vznikla letos v zimě při vytvoření ledové bariéry a při obtékání došlo k rozebrání jezového tělesa. Z mého pohledu o nic dramatického nejde , těsně za mostem je prudká zatáčka vpravo se slušným vracákem , ve kterém každá průměrná deblovka musí zastavit. A ta díra v jezu je dost široká a zhoupnutí cca 1 m výšky. Jediný problém by mohly být naplavené větve , což tam ale nebývá. Chodím kolem dost často a ještě jsem si zátky nevšiml. Ovšem ta špína všude kolem. Na jaře jsme přemýšleli, že by tam šlo trénovat , jenže okolí od toho odrazuje . Ale věřím že koupel v tom bordýlku musela být otřesným zážitkem. Reply
|
Provalený jez, Bubák, 9/5/2011 2:13 PMProtože jsem Olomoučák, tak jsem se při čtení článku trošku zarazil, pak jsem ale sedl na kolo a ke zmiňovanému místu si zajel. Nic se od jara nezměnilo, jen přibylo trocha nepořádku pod mostem a kolem jezu. Sypaný jez (který je cca 10 m za mostem) je v pravé části od jarní vody "rozebraný". Voda přitéká k jezu v jeho levé části v šířce asi 10 m z pod mostu. Díky snížení hladiny provalením se za mostem stáčí doprava kolem koruny jezu a teče cca 15 m souběžně s jezem, šířka tak 3 m. V místě provalení v pravé části jezu je asi tři metry dlouhý jazyk s převýšením necelý metr. Šířka provalení je tak metr a půl. Jazyk končí v šutrovišti pod jezem. V celé délce jezu jsou na břehu naplaveny klacky a jiný b..del ale není to klasická náplava. Rozhodně jsem neviděl žádné metrové vlny a nepřehledné úseky bez možnosti zastavit. Zhruba 150 m před mostem voda zrychlí, ale ne natolik, aby průměrně zdatný zadák s trošku pádlujícím háčkem nedokázal kdekoliv zastavit. Že to není olej a že se něco bude dít je zřejmé už těch 150 m před mostem. Poslední možnost zastavení je za mostem vlevo, velký vracák minimálně na pět lodí. O obtížnosti tohoto místa by se dalo debatovat, ale rozhodně není těžší než esíčko v lese na Vavřinci, je mu to i hodně podobné. V Mlýnském potoku bývá několika jezy od Hynkova až po Olomouc zajištěn téměř standartní průtok, hladina se mění v hlavním korytě Moravy, takže kolik aktuálně teklo vody je jedno. Díky tomu, že pod jezem je mělko, není tohle místo ani vhodné na trénování Reply
|
|_Re: Provalený jez, Vladimír, 9/5/2011 8:06 PMCo je to dobrodružství? Když člověk trpí jako pes, pak to ale přežije, sedne ke krbu, dá sklenku červeného, a vypráví... (a přehání). Proč mají všichni klucí rádi dobrodružné čtení??? Reply
|
|_Re: Provalený jez, Václav, 9/5/2011 11:22 PMVladimíre, už se nemůžu dočkat tvého vyprávění o bulgarských řekách (jen místo červeného si k němu dám bráníka). Ale Petr má nějakou letní lenoru, či co. Sliboval to už před měsícem Reply
|
|_Re: Provalený jez, Vladimír, 9/5/2011 11:45 PMAhoj Václave, články jsou napsané a poslané (Petrovi). Jsou, pravda, krapet osobní (takže možná neuveřejní). Kdysi jeden rocker napsal blues "Ostříhal jsem si své vlasy. Asi za to mohla moje paranoia." No a já měl, když jsem ty balgánské řeky jezdil, pořádnou virózu. Oslabené tělo i ego. Also možná nárok být i lehce osobní. Když mi pošleš na sebe mejla, pošlu Ti čtení o nich privát. Zdar!. Reply
|
|_Re: Provalený jez, HH, 9/7/2011 1:28 AMMlýnský potok znám z doby před čtvrtstoletím, a to jsme vždy nad Milem otáčeli a pádlovali zpátky k loděnici UP. Proto se necítím oprávněný vyjadřovat se k aktuálnímu stavu jezu, který už tenkrát byl zaneřáděný a nikdy jsme ho nejezdili. Ale že i na Mlýnském potoce průtok kolísá, o tom vím svoje, a v tomto ohledu souhlasit nebudu. Nějaký přebytek sice pobere odbočka do Moravy u Chomoutova, ale i tak ve Výpadu někdy hladina pořádně stoupla a brankoviště u loděnice bylo celé zalité. Reply
|
Provalený jez, Pepin, 9/6/2011 9:54 AMVčera jsem se tam byl podívat, za mostem vlevo je vracák kde se dá krásně zastavit a prohlédnout neznámý úsek. Pak následuje esíčko s hupem cca 50 cm přes díru v jezu, ovšem tam to je zataraseno kládou nebo dřevěným pilotem trčícím šikmo přes téměř celou díru v jezu, je tam takový divný průjezd cca 1 m široký a navíc ještě trochu s trčícími větvemi. Nezkušená posádka tam opravdu může mít problém. Ale kam nevidím a necítím se , tak tam přece nevletím, ještě s nezkušeným háčkem. Voda v náhonu příliš nekolísá v závislosti na průtoku v hlavní Moravě , jelikož je stabilizována několika jezy s odlehčovacími kanály .Ale koupel to musela být nepříjemná vzhledem ke špíně a nepřístupným břehům okolo. Reply
|
|_Re: Provalený jez, Drny, 9/6/2011 10:15 AM" .... Ale kam nevidím a necítím se , tak tam přece nevletím, ještě s nezkušeným háčkem.... " to je pravda, nechal jsem se ukolébat zkušenostmi z předchozích dní. Vše bylo skvěle značené a v kilometráži nebylo nic než soutok shlavním tokem (kontrolovali jsme to před Olomoucem). Ten vracák nalevo tam samozřejmě je, ale v tu chvíli jsme jeli jen rychlou vodu (na začátku Mlýnského náhonu - u Hynkova - to teče velmi podobně) a to že něco je špatně jsem začal tušit před tou levou spodní zatáčkou ... Pokud jde o tu naplaveninu, tak spousta toho už tam není. Po nárazu druhé lodi do klád a kmenů se to sesunulo dolů do proudu... (háček druhé lodi vypadal jako když vypadl z drápů tyranosaura, jak byl porvanej od větví) Reply
|
Honza, vesta?, 9/6/2011 4:29 PMNechápu, proč z toho hned děláte propagandu nošení vesty na voleji. Já bych spíš "poučení z krizového vývoje" viděl v tom, že obtížná místa je třeba prohlédnout a nespoléhat se na kilometráž. Reply
|
|_Re: Honza, , 9/7/2011 11:03 PMZ článku:...."Vesta přece není potřeba Otázkou zůstává, co všechno bylo špatně. A bylo toho dost. Kluci na háčku měli vesty, ale nasazenu měl jen Petr, který také z nás všech dopadl nejlépe. Já ani Martin jsme vestu neměli vůbec, protože na ZW ji přeci nepotřebujeme. Tomáš měl vestu pod zadkem, protože nás přece už čeká jen soutok s Moravou." ..no jestli tohle není propaganda, tak aspoň klamavá reklama!:-) Reply
|
|
|_Re: je to on?, Václav, 9/6/2011 10:58 PMKmocháčku, ty jseš hotovej Columbo... Určitě jsi zkazil několika kajakářům fantazie o playspotu. Tady si buď někdo udělal těžkou pr.el nebo měl fakt hóóódně zkreslené vnímání reality Reply
|
|_Re: je to on?, Vašek, 9/7/2011 6:59 AMNo jo , ale to jsou fotky za velké vody v hlavní Moravě , kdy se hladina pod jezem zvedla na úroveň s přítokem nad jezem. Reply
|
|_Re: je to on?, Kmochacek, 9/7/2011 7:31 AMnašel jsem i fotky "krajinka v zimním hávu" a nemlich to samý. Navíc místní zde taky uvádějí cca půlmetrový hupík v protrženém místě... Reply
|
|_Re: je to on?, kavol, 9/7/2011 8:49 AMpočkej, počkej, neříkej hop ... píše se o zásypu kamenem, to na těch fotkách není - radši bych viděl aktuální, jak tu kolega nahoře sliboval (i když 2 m vlny si tam nedokážu představit ani tak) Reply
|
|
|_Re: je to on?, Kuba, 9/7/2011 9:28 AMNeboj, dnes se tam jdu podívat a nafotím:D Reply
|
|_Re: je to on?, Kuba, 9/7/2011 8:45 PMTak jsem se tam byl dnes odpoledne podívat a jak jsem slíbil,vše nafotil.Pravda,že to nad jezem trochu teče a kdo se rozhodne nezastavit,pro toho to bude asi trochu překvápko bo v jezu je jakýsi náplav,který by se asi dal objet zleva a možná i prostřelit zprava,ale je za zatáčkou kde není vidět.Zastavit se dá buď nad mostem, nebo lépe pod mostem vlevo kde je velký vracák(což je i poslední možnost zastavení).No dvoumetrový ani metrový vlny tam nebyly,ale na voči bych to nejel,může se to tam kdykoliv ještě více zabordelit.Takže radši zastavit a prohlídnout.Stav Moravy byl 10,8 m3 v Olomouci,ale podle toho těžko hodnotit a srovnávat stav na M.náhonu. http://kkouba.rajce.idnes.cz/j...Reply
|
|_Re: je to on?, Drny, 9/7/2011 8:55 PMAno , to je to místo. Jan z toho kmenu co tam kouká koukal podstatně menší kus a těch větví a bordelu tam bylo podstatně víc, ale to ta druhá loď prorazila a potom to s ní celý spadlo dolů do proudu. To už je jen zbytek. Ale tyhle fotky jsou správné. Reply
|
|_Re: je to on?, Kuba, 9/7/2011 10:06 PMAle je to ten samý co na něj dával odkaz Kmocháček.Tím jsem si jistý. Reply
|
|_Re: je to on?, Václav, 9/8/2011 1:02 PMJe to ten samý, jen na Kmocháčkově odkazu bylo více vody a vypadalo to jetelněji. Je to celkem hnus i bez vln. Reply
|
|_Re: je to on?, kavol, 9/7/2011 10:27 PMdíky za dokumentaci Reply
|
|_Re: je to on?, Lucka, Ann2~seznam.cz, 9/8/2011 11:52 AMJá mám dotaz trochu mimo téma: jak se na rajče nahrává video?? Díky moc předem , pátrám po tom už nějaký ten pátek :) Reply
|
|_Re: je to on?, Kuba, 9/8/2011 6:27 PMÚplně stejně jako fotky. Reply
|
|_Re: je to on?, Lucka, Ann2~seznam.cz, 9/9/2011 8:35 AMTak to mi bohužel nefunguje - bere mi to jen formát jpg...? Reply
|
|_Re: je to on?, HH, 9/7/2011 10:08 AMMálokdy se stane, že se my dva shodneme, ale tentokrát Ti musím dát za pravdu. Za ta léta letoucí mi podoba toho jezu už určitě v paměti vybledla, tím spíš, že jsme ho nikdy nejezdili, a to se od té doby mohlo ještě mnohé změnit. Ale víc než ty 2 m na výšku ten jez asi mít nebude, to bych si přece jen asi pamatoval. No a vezmeme-li do úvahy elementární fyziku a kinetickou energii proudící vody, pak vlna pod jezem prostě nemůže být vysoká jako jez sám. Berme to tedy jako básnickou licenci, ona i metrová vlna - mýrnyxdýrnyx na otevřené deblovce - je adrenalinový zážitek. Zvlášť když ji člověk nečeká a vlítne do ní jako Top Gun. To se pak nedivím, že ještě trochu povyrostla. Reply
|
|_Re: je to on?, Drny, 9/7/2011 9:19 AMNení to on, toto je jiné místo Reply
|
|_Re: je to on?, Václav, 9/7/2011 12:27 PMDrny, dojdi to nafotit. Neboj se tojop, že to místo možná uvidíš jinou optikou - ono už tady padlo, že sramatické prožitky dělají z vlnek megavlny, na tom nic není¨. Reply
|
|_Re: je to on?, Drny, 9/7/2011 12:39 PMNo to nevylučuji, že to uvidím jinak :-))), ale je to přes celou republiku. Vždyť je tady spousta lidí místních. Jinak tady na kilometráži http://maps.google.cz/maps/ms?... je to místo vyznačené jako ř.km 000,7 Jez Olomouc 2,7m Reply
|
|_Re: je to on?, Kmochacek, 9/7/2011 1:22 PMporovnám-li info, cos dostal ty od Povodí a údaje obsažené v článku u fotek, asi to záměna nebude Ale třeba atuální stav je výživnější, uvidíme... Reply
|
|_Re: je to on?, Drny, 9/7/2011 1:30 PMJeště jednou upřesním, že se jedná o místo, které zde http://maps.google.cz/maps/ms?... je uvedena jako ř.km 000,7 jez Olomouc 2,7m. Tam je na jedné straně továrna a na druhé straně zarostlej svah, a to na těch fotkách není, nebo to alespoň nepoznávám Reply
|
remcalům, HH, 9/8/2011 8:16 AMNikdo vás přece chlapci nenutí s klackem v ruce, že bez vesty do lodi nesmíte - já si taky do otevřenky na ZW vestu neberu na sebe. Ale mít ji sebou pro všechny případy nepovažuju za zcela marné ani pro sebe, natožpak pro ty, kteří s vodou začínají. Do kajaku si beru plnou výbavu automaticky, abych mohl využít každé trochu hravější místo na řece. A vážně vám tak moc vadí, když ty začátečníky "masíruje propaganda"? Stejně se před pár lety mnozí pošklebovali nad kampaní, která přiměla národ cyklistický nasadit na hlavu blembák. Některým cyklistům to pomohlo ochránit zdraví a celistvost dutiny lebeční, některým možná i život. Tak laskavě sklapněte a nekažte úsilí těch, kteří se snaží i na vlastních chybách ukázat hlavně nováčkům, jak snížit a eliminovat zbytečná rizika. Máte pocit, že jste mistři světa, a že vy vestu a přilbu nepotřebujete? V 99% případů asi opravdu ne - a až nastane ten jeden případ ze sta a rozbijete si čenich, můžete nám o tom taky napsat nějaký propagandistický článek. Reply
|
|_Re: remcalům, , 9/8/2011 9:20 AMSorry, Tvůj omyl č.1 : "Nikdo vás přece chlapci nenutí s klackem v ruce, že bez vesty do lodi nesmíte" .....klacek=zákon+pokuty( vesta na ZW atd. ) Tvůj omyl č.2 : "mistři světa" - nezaznamenal jsem jediného diskutujícího, který by napsal, že si přilbu nebo vestu nevezme ze zásady nikdy Tvé omyly asi pramení z toho, že jsi nečetl o čem se tady asi 2 týdny diskutuje ?:-) ......hlavně že to musíš sdělit remcalům... Reply
|
|_Re: remcalům, HH, 9/8/2011 1:45 PMSorry, Tvůj omyl č.1: V článku se nikde o zákonu a pokutách nepíše a pochybuji, že by autor měl v moci jakkoli ovlivnit případné legislativní úpravy. A ani já ničím takovým nevhrožuju, chraňbůh. Tvůj omyl č.2: Nepodezírám Tě (ani ostatní diskutující) z toho, že si nikdy nikdy vestu nevezmeš ze zásady nikdy. Podezírám Tě z toho, že podobnými příspěvka jako "vestofilové a přilbofilové" ovlivníš úsudek těch, co jedou na vodu poprvé, podruhé či potřetí v životě, a že si ji nevezmou tam, kde by měli. Vždyť to na raft.cz psal nějaký muž se srdcem kovboje - a ten tomu určitě rozumí - že je to zbytečné... Dělat ramena a házet patky, že jsem sjel tuhleto a tamhleto a s prstem v nose a vestu jsem nepotřeboval - no promiň, ale tady nebalíme holky na hrdinské řeči, tady se bavíme o tom, jak jezdit bezpečně. A nováčci potřebují tisíckrát opakovat jako kolovrátek, že vesta a přilba nejsou zbytečné, protože stačí, když jim někdo jiný jedinkrát řekne, že je nepotřebují, a toho poslechnou mnohem raději. Tak si o tom mysli svoje, neber si vestu, ale nemař úsilí těch, co to těm začátečníkům vtloukají do hlav. Raději ať si ji vezmou tam, kde ji nutně nepotřebují, než aby jim chyběla tam, kde je zapotřebí. Tečka. Reply
|
|_Re: remcalům, , 9/8/2011 5:07 PMNechci se hádat,chci jenom vysvětlovat rozhádaných dvojic je na zdejším webu už dost!:-) ad1) Celou dloutrvající diskusi spustil tento článek a bylo třeba si to náležitě vzájemně vysvětlit. ad2) Ti co umějí pořádně číst, se dočtou o tom co muž se srdcem kovboje píše o bezpečnosti a o individuálních záchranných prostředcích i pozitivně ( třeba v předchozím článku !:-) "Dělat ramena a házet patky, že jsem sjel tuhleto a tamhleto a s prstem v nose a vestu jsem nepotřeboval - no promiň, ale tady nebalíme holky na hrdinské řeči"...........................této větě vůbec nerozumím, asi to nebylo myšleno na mě , já jel věci se kterejma by se dalo vytahovat vždycky jen s vestou a helmou ?!:-) Reply
|
|
Proč jsem to psal ....., Drny, 9/8/2011 4:23 PMAhoj. Rozhodl jsem se reagovat pod vlastní článek. Všechny komentáře jsou v pořádku, ale ke konci už to začíná být trochu ve sporu. Celý článek jsem psal s vědomím, že se do mne lidi "pustí", ale měl jsem dva cíle: 1. Upozornit na jedno místo, které může někoho nepříjemně překvapit. Uvědomte si, že tady nejde o to, jak je kdo dobrej. Tady jde o to, že je velmi snadné nechat se ukolébat následujícími fakty: a. Jedu vodu ZVC b. Jedu podle kilometráže a přede mnou je pouze soutok s hlavním tokem a nic víc c. Celé Morava je výborně značená a žádné upozornění jsem neviděl Kdyby jediný z výše uvedených bodů byl jinak, tak tady o tom nediskutujeme, protože se nic nestalo. Možná by bylo nejjednodušší, kdyby ti co označili celou Moravu (klaním se před jejich prací), přidali na konec sadů ještě jednu ceduli s upozorněním (a za to bych se moc přimlouval). 2. Podělit se s ostatními o to, že všichni občas něco „odflákneme“ a pak je nám toho líto. Myslím, že všichni sdílíme stejné pocity jen někteří o nich odmítají mluvit, nechávají si je pro sebe a je to škoda. Protože mnohým a zejména nováčkům to může hodně pomoci. Každý si sáhněte do paměti a vybavte si tu situaci, kdy jste věděli, že děláte něco co byste dělat neměli (nemusí to být jen na vodě, může to být v autě, na horách, na skalách, na padáku …. kde chcete). Máme zkušenosti a s vědomím, že jsem připraven na 99% do toho jdeme. Jenže pak se občas stane, že to 1% nám ten super zážitek, kvůli kterému to děláme, zkazí. Většinou z toho vyjdeme s husí kůží a pak si říkáme, jestli to nebylo tak trochu zbytečné. To jsou situace, kdy do hry vstupuje spousta vnějších faktorů, které neovlivníme a celou situaci nemůžeme mít 100% pod kontrolou. Ale měli bychom do toho jít 100% připraveni a je zbytečné se „okrádat“ o každé procento, které může hrát v náš prospěch. Nehoda je vždy řetězec událostí a za každou událostí může být jen malá chyba. Nejsem žádný vodácký borec. Na vodu jezdím možná 15 let a jsem rekreační vodák. Po horách se pohybuji víc jak 2x déle než na vodě a viděl jsem několik zbytečných smrtí. Před 35 lety mi můj horolezecký „učitel“ řekl: „Není umění být dobrým horolezcem, ale starým horolezcem“. Myslím, že by se to hodilo i pro vodáky. Proto pod to, co tady (o kousek výš) píše HH, se můžu jenom podepsat. Vesta a helma jsou ochranné pomůcky a je jen na nás, zda si je vezmeme a kdy. To je naše (je opravdu jen naše, když nás pak někdo musí zachraňovat???) odpovědnost. Ale, netvořme v lidech falešný pocit, že jsou zbytečné. Také se může stát, že tak nevědomky budeme mít na svědomí život holčiny, která na jednoduché řece, obtížnosti ZW, zůstane pod stromem (obličejem 20 čísel pod hladinou) jen proto, že si udělal názor, že vesta je zbytečná. A to už na sebe bereme odpovědnost za zmařený život. Já bych to nechtěl, Vy ano? Reply
|
Proč jsem to psal ....., Drny, 9/8/2011 4:23 PMAhoj. Rozhodl jsem se reagovat pod vlastní článek. Všechny komentáře jsou v pořádku, ale ke konci už to začíná být trochu ve sporu. Celý článek jsem psal s vědomím, že se do mne lidi "pustí", ale měl jsem dva cíle: 1. Upozornit na jedno místo, které může někoho nepříjemně překvapit. Uvědomte si, že tady nejde o to, jak je kdo dobrej. Tady jde o to, že je velmi snadné nechat se ukolébat následujícími fakty: a. Jedu vodu ZVC b. Jedu podle kilometráže a přede mnou je pouze soutok s hlavním tokem a nic víc c. Celé Morava je výborně značená a žádné upozornění jsem neviděl Kdyby jediný z výše uvedených bodů byl jinak, tak tady o tom nediskutujeme, protože se nic nestalo. Možná by bylo nejjednodušší, kdyby ti co označili celou Moravu (klaním se před jejich prací), přidali na konec sadů ještě jednu ceduli s upozorněním (a za to bych se moc přimlouval). 2. Podělit se s ostatními o to, že všichni občas něco „odflákneme“ a pak je nám toho líto. Myslím, že všichni sdílíme stejné pocity jen někteří o nich odmítají mluvit, nechávají si je pro sebe a je to škoda. Protože mnohým a zejména nováčkům to může hodně pomoci. Každý si sáhněte do paměti a vybavte si tu situaci, kdy jste věděli, že děláte něco co byste dělat neměli (nemusí to být jen na vodě, může to být v autě, na horách, na skalách, na padáku …. kde chcete). Máme zkušenosti a s vědomím, že jsem připraven na 99% do toho jdeme. Jenže pak se občas stane, že to 1% nám ten super zážitek, kvůli kterému to děláme, zkazí. Většinou z toho vyjdeme s husí kůží a pak si říkáme, jestli to nebylo tak trochu zbytečné. To jsou situace, kdy do hry vstupuje spousta vnějších faktorů, které neovlivníme a celou situaci nemůžeme mít 100% pod kontrolou. Ale měli bychom do toho jít 100% připraveni a je zbytečné se „okrádat“ o každé procento, které může hrát v náš prospěch. Nehoda je vždy řetězec událostí a za každou událostí může být jen malá chyba. Nejsem žádný vodácký borec. Na vodu jezdím možná 15 let a jsem rekreační vodák. Po horách se pohybuji víc jak 2x déle než na vodě a viděl jsem několik zbytečných smrtí. Před 35 lety mi můj horolezecký „učitel“ řekl: „Není umění být dobrým horolezcem, ale starým horolezcem“. Myslím, že by se to hodilo i pro vodáky. Proto pod to, co tady (o kousek výš) píše HH, se můžu jenom podepsat. Vesta a helma jsou ochranné pomůcky a je jen na nás, zda si je vezmeme a kdy. To je naše (je opravdu jen naše, když nás pak někdo musí zachraňovat???) odpovědnost. Ale, netvořme v lidech falešný pocit, že jsou zbytečné. Také se může stát, že tak nevědomky budeme mít na svědomí život holčiny, která na jednoduché řece, obtížnosti ZW, zůstane pod stromem (obličejem 20 čísel pod hladinou) jen proto, že si udělal názor, že vesta je zbytečná. A to už na sebe bereme odpovědnost za zmařený život. Já bych to nechtěl, Vy ano? Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., Lubor, 9/8/2011 5:53 PMHmm, tak to je velmi hezký příspěvek. Ani s tím článkem nemám problém. Asi toho umím prokličkovat poměrně dost, ale tohle bych rozhodně nepodceňoval. Loď se tam může zapříčit bokem nebo mezi ty kůly, kdoví jak to ta voda podtýká. Celá ta story s tím, že to nebylo v kilometráži, přiznání vlastního zazmatkování, to je přesně to, co by se tady mělo objevovat. Remcalové, kteří jezdí minimálně slalom pod Lipnem bez vesty a přilby, skáčou vodopády na otevřenkách a bravurní technikou zdolávají řeky i proti proudu, tady budou vždycky prudit, ale já jako obyčejný vodák se rád nechám poučit, co všechno se může stát... Dík. Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., , 9/8/2011 7:25 PM"Remcalové, kteří jezdí minimálně slalom pod Lipnem bez vesty a přilby, skáčou vodopády na otevřenkách...." ...trošku mimo mísu - nemyslíš ?!:-) Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., Lubor, 9/8/2011 9:50 PMNe, nemyslím. Samozřejmě, že je to nadsázka. Ale tady ti všeznalci a vestobijci jsou opravdu už nemožní (jak se chytají každé zmínky o vestě i v této další diskusi) a to, co napsal Drny, je svatá pravda. Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., kavol, 9/8/2011 11:32 PM> b. Jedu podle kilometráže a přede mnou je pouze soutok > s hlavním tokem a nic víc hele, prozradíš nám konečně, o který kilometráži mluvíš, když ve všech, co jdou po netu sehnat (resp. o kterých vím, abychom byli přesní), to značený je? tak naokraj, když koukám do Jožinovy kilometráže, tak si vybavuju, když jsme tam byli 2002, tak už ten jez byl zarostlej a to místo vpravo bylo narušený a šlo tam trošku víc vody - nějakej topolinista se tam proplejtal mezi kůlama a skákal přes kameny, zatímco my jsme přenášeli jinak nám se tohle stalo v Trutnově na Úpě - jeli jsme podle Shocartí kilometráže r.v. 1998, a v místě, kde podle ní mělo bejt obvyklé nástupní místo byl stupeň s docela výživným válečkem ... scénář trošku podobnej, projeli jsme pod mostem, kde to trochu šplouchalo, a pak tam byl kousek relativně tekoucí vody a rovnou bez vzdutí ten stupeň - rozdíl byl jen, že to nebylo do zatáčky ... v okamžiku, kdy jsem zjistil, že nevidím souvislou hladinu, jsem bleskem zamířil ke břehu (řevem nutě háčka k životnímu výkonu), tedy přesněji ke stěně kolmé navigace, podél níž byl naštěstí cca 10 cm hluboko chodník, takže se tam dalo vyskočit a loď podržet (a následně jí koníčkovat proti proudu k místu, kde se dalo z navigace dostat) mluvím o tomhle: http://www.raft.cz/cechy/jezy/...a rozhodně nehodlám řešit, jestli by nám v tom stupni plavačka pomohla nebo ne (vanu má hlubokou jak prase, došel jsem k němu a zkoušel, jestli dole chodník pokračuje, jestli bysme to při kraji neshodili, a pádlem jsem sotva došáh), protože primární bylo to rozhodnutí zastavit jestli to jste neudělali, tak to byl ten největší průšvih, a ne nějaký ochranný pomůcky, protože za zatáčkou klidně mohl bejt ten bagr, sifon nebo sedmihlavá saň, proti který funguje jen Hloupej Honza p.s. Vojto, už si nemusíš sypat popel na hlavu ;-) > Ale měli bychom do toho jít 100% připraveni a je zbytečné > se „okrádat“ o každé procento, které může hrát v náš > prospěch. "zbytečné" je relativní - vždy je to něco za něco případy, kdy je to kontraproduktivní, tu byly popsány - a třeba mě bolí z helmy škeble (a to jsem dlouho vybíral, aby mi sedla), takže sjet si v helmě Čeňkárnu jo, ale dál už jsem ji měl jen přivázanou v lodi taky tu mám článek o jedný situaci, kdy jsem byl rád, že jsem plavačku neměl, a mohl jsem se potopit - čímž nechci říct, že by bylo správný ji na tom terénu nemít, ale prostě náhoda tomu chtěla tak, že jsem ji zrovna (nedobrovolně) neměl a že se mi to zrovna hodilo ... asi jako s pásama v autě, statisticky víc zachrání, ale někdy jsou ke škodě a dotyčnej by pravděpodobně žil, kdyby pás neměl ... takže odmítám takový to kategorický tvrzení "jo kdyby měl plavačku, tak by přežil" bez ohledu na okolnosti - možná přežil, a možná taky ne (ostatně už jsem to tu říkal, viz Černá kronika, jsou tam i utopený s plnou výbavou) > Po horách se pohybuji víc jak 2x déle než na vodě a viděl > jsem několik zbytečných smrtí. hm, to je zajímavé tvrzení vzhledem k vedlejší diskusi, kde se borci navzájem přesvědčují, jestli je to horší na horách nebo na vodě byl bych rád, kdybys to mohl nějak rozvést? > Vesta a helma jsou ochranné pomůcky a je jen na nás, zda > si je vezmeme a kdy. To je naše (je opravdu jen naše, když > nás pak někdo musí zachraňovat???) odpovědnost. s tím plně souhlasím takže ... podpoříš nás a řekneš Ešusovi (resp. tomu jeho výboru), že je blbost snažit se to propašovat do právních předpisů? > Ale, netvořme v lidech falešný pocit, že jsou zbytečné. to snad nikdo nedělá ... zato opak je docela častý, takže prosím, netvořme v lidech falešný pocit, že jsou samospasitelné > Také se může stát, že tak nevědomky budeme mít na svědomí > život holčiny, tohle si opravdu nedovedu představit ... použiju svůj oblíbený příklad, budeš obviňovat elektrikáře, že má na svědomí život někoho, kdo se hrabal v drátech, jen protože on jde tím "špatným" příkladem, že se v nich hrabe? - nebo třeba provazochodce ve výšce? - nebo když jsi mluvil o horolezcích, kterého obviníš, že má na svědomí život někoho, kdo spadl ze skály, kterou on slezl a tak šel špatným příkladem že riskoval? > která na jednoduché řece, obtížnosti ZW, zůstane pod > stromem (obličejem 20 čísel pod hladinou) jen proto, že si > udělal názor, že vesta je zbytečná hm, chceš říci, že s vestou se pod stromem zůstat nedá? - ještě jednou tedy opakuji dotaz, proč jsi v tom případě svého ovestovaného háčka strhával, aby neskončil pod náplavkou? Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., Drny, 9/9/2011 12:18 PMZkusím to postupně: Kilometráž jsem bral zde, na www.raft.cz ( http://www.raft.cz/morava/mora... ) Sedmihlavá saň za zatáčkou - souhlas, mrzí mě to a ani se mi nechce teď věřit, že jsem to udělal ...... Ochranné pomůcky - ano, někdy může nastat okamžik, kdy situaci zkomplikují. Ale statisticky jsou více k užitku než ke škodě. A to se týká i pásů v autě. Rozhodně zachránily mnohonásobně životů víc, než jich zmařily. Pokud někdo tímto argumentuje, měl by mluvit o konkrétním jednom případu (případech), kdy jejich nepoužití bylo ku prospěchu a měl by také hned jedním dechem mluvit o tom, kolikrát mu, nebo jeho kamarádům, vesta pomohla. Pokud je to první setkéní s nepříjemnou situací a ani jeho okolí nemá žádnou zkušenost, tak je to statisticky nepoužitelné a neměly by se závěry zobecňovat. Jestli jsou hory horší než voda? Mohu jen subjektivně. Větší respekt mám z vody. Je to tím, že můj čas strávený na vodě je podstatně kratší než čas strávený na horách. Podle mne je voda víc nevyzpytatelná - je to živel. Ale těžko se to objektivně posuzuje. Nicméně schema vzniku nehody je podle mne stejné na vodě i v horách i na padáku a nejspíše i kdekoliv jinde. Většinou je to řetězec událostí, z nich některé jsou způsobeny lidsou chybou. Chybbou, která sama o sobě nebyla fatální, ale pokud se sejdou v řetězci, tak nakonci jsou velmi nepříjemné okamžiky. Přávní předpisy pana Ešuse. Neznám znění právních předpisů,které navrhuje Ešus. Takže těžko se budu klanět, v tuto chvíli, na jednu nebo druhou stranu. S každým právním předpisem musí jít také jeho vymahatelnost. A právě nebezpečí vymahatelnosti nutí lidi aby předpis dodržovali. Takže jde o to, aby předpis byl vyvážený. V tomto případě, aby dodržování předpisů zajistilo ochranu lidí, ale aby je zbytečně neomezoval. (Vyváženost je vždy subjektivní a nikdy se všichni nedohodneme, kdy je předpis správně vyvážený :-))) ) Samospasitelné vesty - souhlas. Nevytvářejme v lidech pocit, že vesty jsou zbytečné a ani jim neříkejme, že z nich dělají nesmrtelné vodáky a že s vestou můžou jezdit bez obav do válců a pod. Obviněný elektrikář - nene, samozřejmě, že nebudu obviňovat elektrikáře, že dává příklad "neelektrikářům" jak se hrabat v drátech. Každý totiž ví, že elektrikář prošel náležitým procesem vzdělávání, kde mu bylo sděleno jak používat ochranné pomůcky, co mu hrozí a jak tomu předcházet, aby vyvázl se zdravou kůží. Stejně jako před prvním seskokem na padáku nám bylo vše vysvětleno a vše jsme odzkoušeli pod vedením "profíků" nejdřív na zemi. Následně nám pouštěli videa všech možných průšvihů. Po 3 hodinách sledování smrťáků na studovně, vešel instruktor s tím, zda si to někdo nerozmyslel. Jenže tyhle "zrající" procesy u vodáků chybí a do lodi může nastoupit každej. A tady se analogie s elektrikářem uzavírá. Do těch drátů taky může vlízt každej, ale neudělá to, protože společnost je dostatečně informovaná o možných následcích (vyjma cikánů, kteří s pilkou uřezávají dráty pod napětím, aby je odvezli do šrotu). U vodáků ta informovanost stále není na té úrovni nebo si to lidi nepřipouštějí a nemají respekt k živlu. Vesta pod stromem - jasně, že i s vestou můžeš zůstat pod stromem (kdekoliv jinde kde to podtejká), ale přeci dobře víš, že vesta Ti prostě dá pár koli vztlaku a to někdy může stačit (samozřejmě, že nemusí. To už jsme si řekli) Proč jsem háčka strhnul? Protože jsem se bál, že ani vesta nemusí dát dostatečný vztlak a protože jsem netušil, kdy "přiletí" druhá loď a jak všichni víme, tak loď hlavou nezastavíš. Reply
|
|_Kavol - test osobnosti, Kmochacek, 9/9/2011 3:43 PMstačí jedna debata s Kavolem a slabší povahy buď odpadnou nebo vypění. Reply
|
|_Re: Kavol - test osobnosti, Vladimír, 9/9/2011 6:16 PMJá mám náhodou Kavola rád. Má svůj styl a někdy je provokativní, ale myslí. Byť někdy nekonvenčně. Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., ivva, 9/10/2011 6:23 PMakorat ze o na co odkazuje je pouze kilometraz Moravy, Mlynsky nahon tam neni, alespon ho nevidim :-) Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., ivva, 9/10/2011 6:23 PMakorat ze o na co odkazuje je pouze kilometraz Moravy, Mlynsky nahon tam neni, alespon ho nevidim :-) Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., Vladimír, 9/11/2011 2:35 AMMimochodem, Mlýnský náhon doporučuji, zvláště na podzim, kdy zlátne listí. Auťák zaparkujete přímo u řeky pod katedrálou, autobusem (s pálavkou) od stadionu do Hynkova, a pak už nádherná krajinovka na příjemně tekoucí vodě vstříc pomalu se blížící katedrální věži: příjemný výlet na jeden den. Podobná parádní plavba je po Malé Bečvě z Troubek do Chropyně. Pro romantické duše toužící po samotě na poetické řece (paddleři prominou) Reply
|
|_Re: Proč jsem to psal ....., kavol, 9/12/2011 3:03 PMpředně, vypadá to, že se nakonec i relativně shodneme ... následující ber jen jako volnou polemiku nad tématem k odkazu na kilometráž bych měl stejnou výtku jako ivva - zde na raftu nevidím rozepsaný ten Mlýnský potok (ani "náhon") ohledně statistik pásů a vest atd., mně nešlo o nějaké zobecňování závěrů - ba právě naopak, jen se těmi konkrétními příklady bráním zobecnění opačnému navazuju na aktuální dohady, vezmu absurdní příklad jak se tu diskutovalo někde kolkolem - představme si, že se tedy někdo v autě nepřipoutá, při nehodě vyletí, a díky tomu přežije, protože na jeho sedadle skončí motor, ale pojišťovna mu odmítne platit léčbu zlomené ruky, protože neměl pásy, a tedy neudělal závazné opatření k ochraně svého života - co na tom, že kdyby ho udělal, tak by byl mrtev ... (příběh z blízkého okolí - přes spolužáka ze základky, až na tu zlomenou ruku, kterou jsem si přimyslel, abych mohl zakomponovat tu pojišťovnu a posuzování ochranných pomůcek při odškodnění ... v reálu skončil v měkký oranici s pár lehkejma oděrkama) prostě mi vadí ta zkratka "vesta + helma = 100% žádný průšvih", protože není pravdivá a je třeba každý případ zkoumat individuálně s těma horama, spíš než o dojmy, z čeho máš větší respekt, mi šlo o to porovnat, kde jsi potkal víc neštěstí v nějakém přepočtu na strávený čas a množství lidí danou aktivitu provozujících ... zase, zkušenosti jednoho člověka nedělaj statistiku, ale bylo by pro mě zajímavé to vědět voda vs elektrika vs seskoky ... já nevím, a to ti tedy přijde, že když píšeš "U vodáků ta informovanost stále není na té úrovni nebo si to lidi nepřipouštějí a nemají respekt k živlu.", tak za to můžem my, co to relativně umíme, že jdem špatným příkladem, když místo "ani se toho nedotýkej!" říkáme, že když si vyhodíš jistič, tak je naprosto bezpečný tu žárovku měnit holou rukou, nebo když je v řece max po prsa vody, neteče to a ke břehu je sotva deset metrů, a umíš plavat, tak už ta vesta to bezpečí nijak nezvýší? (případně že když je smrťák typu Radošov skoro suchej, jezdí ho místní děcka na matračce, tak ho na tý svý měchuřině taky můžeš sklouznout místo abys pracně přenášel, apod.?) strom a pár kilo vztlaku navíc - no, to je pravda, a teď si vem, že existujou různé vesty s různým výtlakem ... budeš mít na sobě nějakou standardní vestu se vztlakem 60 N, a nebude to stačit, ale třeba něco kolem 100 N by stačilo, budeš si pak vyčítat, že jsi měl mít na sobě třeba Hiko Extrem Guide(*) s výtlakem 140 N a neudělal tak pro bezpečnost maximum? psal jsi prve: "Ale měli bychom do toho jít 100% připraveni a je zbytečné se „okrádat“ o každé procento, které může hrát v náš prospěch." takže když někdo začne vyrábět vestu s výtlakem 145 N, hodíš méně výtlačnou vestu do koše a poběžíš si koupit tu "lepší"? - to asi nezní moc reálně ... takže, kde uděláme tu tlustou čáru, abychom řekli, že tahle opatření už jsou dostatečná a investovat do dalších nemá smysl? (*) to není reklama :-) to je jen příklad a moje domněnka, že tohle je na českém trhu vodácká vesta s největším výtlakem Reply
|
jen pro úplnost, ondrys, 9/8/2011 8:28 PMNa několika místech nad jezem se dá včas zastavit, stačí se dívat dopředu a včas reagovat. Pokud tam opravdu někdo jel, divím se, že se nezmiňuje o cedulích minimálně na dvou mostech v tomto úseku(ještě v parku nad jezem), kde je uvedeno, že říční koryto je uzavřeno z důvodů výstavby mostu a úpravy koryta. Takže v pracovní dny bylo docela možné trefit bagr, který stál v řečišti za zatáčkou a někdy se fakt nedal objet. To by byl teprve šrumec a ne ten nevinný jezík. Jo a na vodě se jezdí s vestou. Reply
|
|_Re: jen pro úplnost, Drny, 9/8/2011 8:33 PMAno, cedule o rozestavěném mostu tam je, ale u kurtů se dá loď vytáhnout a přenést až za most, kde je ukončení zákazu. U dalšího mostku ji opět dáte na vodu a jedete dál. Až most dodělají, tak tam už tato překážka nebude. Potom nebude žádný důvod přerušit plavbu. Reply
|
Shut up!, HH, 9/9/2011 1:21 AMKristova noho, nebylo toho ještě dost? Vždyť je to tu už jak ve sněmovně. Reply
|
|_Re: Shut up!, Drny, 9/9/2011 3:52 PMBylo, ale prach už je podle mne vystřílen a situce se rychle zklidní :-)). Už je na čase ..... Reply
|
|_Re: Shut up!, , 9/9/2011 9:03 PMTento web určitě nebyl zřízen proto , aby někdo druhého okřikoval, aby už držel hubu. Je to nejlepší vodácký server napříč všemi druhy vodáků a když si to tady vzájemně nevysvětlíme, tak sem nikdo nebude přispívat ani chodit na diskuse.( Proto také na choulostivé téma PetrP. otevřel nový článek) Nebo se tady chcete dočkat např. "Diskuse byla zablokována" ? Problém je v tom , že lidé si neumějí navzájem naslouchat. Nejedná se potom o dialog , ale o vzájemně se míjející monology.Tím je bohužel postižená celá společnost. Sklouzne to potom do osobních ůtoků rozhádaných dvojic a jádro problému vyšumí do ztracena . Ale jsme chlapi ( diskutující dámy prominou!:-), tak si to nebudem tak brát. Čeká nás ještě pár dobrejch víkendů na vodě , tak bude lepší to teď nechat vychladnout . Reply
|
docela koukam:-), ivva, 9/10/2011 6:14 PMJakozto Olomoucak jezdim Moravu uz vice jak 30 let,ale dalo mi dost prace poznat v tom jez za mostem u Sokolovny :-). Zvlaste ta vyska vln mne pobavila, to snad nepamatuji ani pri zaplavach 1997 :-D Navic a) je ten jet v kilometrazi (ted mam poruce jen tu z roku 1990, ale urcite bude i v tech novejsich), b) da se dobre prohlednout z mostu, z te vysky je videt jako na dlani. Takze ani tak nejde o to mit vestu, jako spise cist kilometraz a jit se podivat na jez, ktery neznam a nevidim ho dobre z lodi. Pistat na dmostem neni zadny problem Reply
|
Musím se připojit k autorov, Marca, 7/29/2012 6:44 AMJeli jsme v období dešťů za zvýšeného stavu vody. Byli jsme tedy už v tom Olomóci a první jezdec Sůsed najednou po zajetí za zatáčku vykřikl „Bacha je tu hrůza!" a byl fuč. Já jsem si do zatáčky zeširoka najel, abych získal výhled a ten výhled stál zato! Řeka vřela v celé šířce ode zdi ke zdi, neviděl jsem sice nic vysloveně smrtelného, ale kam jsem pohleděl všude to bylo vysoké a ostré jako břitva. Kamarád už tam kdesi byl, nebylo jej vidět a mohl klidně potřebovat pomoc, tak jsem se nezdržoval, vyhledal proudnici (Mumlaje si pro štěstí cosi ve stylu „Morava je žena silná, takovou si není radno brát za manželku,,") a šel jsem na to. Nejprve, ještě před mostem se voda lomila a prudce akcelerovala, jako by tam byl pod vodou ukrytý jez (Jez byl mnohem dál a byl pryč - místo něj tam byly zaraženy polozbořené dřevěné piloty) pak jsem hrozným proudem sjel asi do metrové vodní díry a naproti se mi zdvihala vodní stěna. Jak říkám, byl jsem v lodi sám a tak lehká špice mé otevřené kánoe jména "Julo Satínský" se vesele šplhala nahoru na tu první vodní horu, kterou jsem projel a ona mě (jak jinak) trochu zaplavila. Pak následoval asi čtyřicetimetrový úsek napěněných zuřících vodních "muld", které tvarem vypadaly jako ty lyžařské muldy a z jejich vrcholků vysoko vystřikovaly šplouchance vody. Toto jsem zvládal celkem dobře, ale vody v kánoi přibývalo. Pak jsem viděl, že proud míří doleva a celkem prudce naráží do stěny mostu, tak jsem pádloval více do středu řeky a přede mnou se objevila zatracená vodní hora jak se řeka divoce nadržela před a při průtoku dírou v dřevěných pilotech. Ta vlna byla tak vysoká a divoká, že mě celého i s kánoí zaléla vodou, takže jsem měl náhle v kanoi asi tak 12cm vody, ta váha vody mě svojí setrvačností přetáhla přes mírný vodní válec, ale hrozila mně převrátit do stran, jelikož stabilita lodi byla tím zaplavením v čudu. Tak jsem projel kolem mělčiny, kde byl zaparkován kamarád Sůsed a se zájmem sledoval moje počínání, a napasoval jsem to přídí do písčiny. Pak kolem projel kamarád Struvid s kombinovaným výrazem nasrání a soustředěnosti, který mimoslovně říkal „Takovéhle bejkárny jsme si ksakru předem nedomluvili!“, Struvid raději volil boční náraz do mostu, tímto poněkud objel a celkem hladce překonal tu „moji“ vodní horu. Já jsem u břehu houbou vysušil loď a jeli jsme dál.. Tož Ahóój Reply
|