Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Nezapomenutelna-Stvoridla.aspx?ID_clanku=1333 edit=2

Nezapomenutelná Stvořidla

Diskuse nad článkem
Re: V kolik, Kmochacek, 3/1/2012 5:13:46 PM
jo, to je přesně ono. Docela síla.
Před půl 5 nasedali kolegové ve Smrčné na poslední jízdu a už bylo vody i ledu znatelně víc, i když pořád ještě dobrý. A chvilku po dojezdu kolem třičtvrtě dorazilo čelo ledochodu dolu do kempu.
Výkyv je vidět i na vodočtu ve Světlé (poslední obrázek, 25.2.)
http://www.ocmanie.cz/clanky/o...

Reply

V kolik, Aleš K., 3/1/2012 3:36:04 PM
V kolik jsi tam byl? Asi jsi tesne unikl tomuhle http://www.vysocina-news.cz/cl... ten ledochod vypada impozantne. Brrr

Reply

Re: Zlom vaz :-)), Vladimír, 2/28/2012 10:35:38 PM
Jo. Říká se tomu eschatologie.

Reply

Re: Zlom vaz :-)), Kmochacek, 2/28/2012 7:09:02 PM
tak, recenze většinou negativní ve smyslu příšerný stability, ale pak jsem zhlédl tuhle krásu
http://www.youtube.com/watch?v...
a měl jsem v tom ouplně jasno Smajlík

Reply

Re: jé, Kmochacek, 2/28/2012 7:01:49 PM
Rád škodolibě zapůjčím. Zkusil jsem Prelude přeměřit, abys měl alespoň představu.
Šířka na vodolince: 62cm, kulaté dno bez hrany
Šířka rozkleku vnější: 48cm
Výška klečení: 22cm , asi zbytečně vysoký, sám jsem zvyklý o 1/3 nižší, ale zatím neplánuji snižovat

Reply

Re: jé, Klasik, 2/28/2012 11:51:57 AM
Tím pokusem bych na nějaké klidné vodě taky nepohrdl.

PS: Raději to povím preventivně: neplánuji přechod do C1. Jen mě zajímá, čemu říkáte "vratké".

Reply

Re: jé, Kmochacek, 2/28/2012 9:06:06 AM
určitě půjčím a rád, foťák bude v pohotovosti.
Klečení pasuje na pořádně urostlý chlapy a je dost pohodlný, takže si tu chvilinku, než zabereš pádlem budete rozumnět. Smajlík

Reply

Re: pěkná lodička, Kmochacek, 2/28/2012 8:57:52 AM
ale vy máte přísun nových oveček zajištěný! Tak musíme občas použít špinavé konkurenční triky, zabrnkat na ego, navodit pocit výjimečnosti,... Smajlík

Reply

Re: pěkná lodička, Klasik, 2/28/2012 8:16:00 AM
No počkej, zase z nás kajakářů nedělej bezhlavou kostku jedné lodi, v kajacích jsou také "veselé" lodě a "pramice".

Vy jedni "namyšlení bidlaři" Smajlík.

Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

jé, Had, 2/28/2012 6:12:18 AM
Teda Kmochy mámpocit že se máme ještě nač těšit ,to bude pěknejch článku co:))pučíš mi to někdy?

Reply

Re: pěkná lodička, Vladimír, 2/27/2012 9:25:46 PM
Takže lodička má kulaté dno... Pak tomu rozumím. Mám ve sbírce singlovku š=70 s úžasným tvarem a kulatým dnem, je to typ BESY (Beneš-Sýkora), oficiální siglovka pro české singlíře na olympiádě v Mnichově. Je to poslední typ, u kterého platilo pravidlo vyšší špice než střed lodi, a půdorys má tvar kosočtverce. Na té lodi se dá jezdit i v kontranáklonech, ale jedině cik-cak a rychle. Prostě slalomka, při sjíždění řeky v těžkém úseku nepodrží. Jet na ní jen tak dolů řeku znamená ležet v každé peřeji na pádle. Fakt je, že na ní moc nejezdím - na těžší vodě si chci užít a ne se třepat o balanc, a na lehké si člověk nevychutná její fantastické jízdní vlastnosti. Nevím, asi se budu muset naučit lépe eskymovat.
Nuž, ale proč to píšu, rozumím, má kulaté dno. Besina leží na krakorci také na boku. Smajlík

Reply

Re: Kmochi, jak se tak kupuje , Kmochacek, 2/27/2012 8:38:50 PM
domluva rychlá, přeprava vyžadovala větší usilí kvůli velikosti zásilky, ale teď už vím co a jak. Brzy vše sepíšu, vydržať!

Reply

Re: Stvořidla, Kmochacek, 2/27/2012 8:33:18 PM
Plujícího ledu bylo opravdu pomálu a v naprosté většině jen menší kousky. Snad až při té poslední jízdě trochu přituhlo.

Ale ledová bariéra podél břehů byla impozantní až trochu nepříjemná na psychiku, právě pro tu omezenou možnost opustit řeku. Asi i to mi přidalo na hloubce zážitku a přinutilo jet na "jistotu", pokud lze tak vůbec nazvat první jízdu s nezvykle vratkou lodí, zariskoval jsem až úplně na konci nájezdem do té vlny...

Reply

Re: pěkná lodička, Šlaufek, 2/27/2012 8:21:20 PM
Omlouvám se,fungovalo,tak jsem začal vařit vaky celé partě a měli jsme OC po česku.Rád přijedu,jestli mi to nevleze do už naplánované akce,juknu se na termín.A s tím odbytem, to je těžké se o tom dohadovat, za padesát to koupí opravdu jen nadšenec,ale s klesající cenou nás úchyláků bude pribývat,tak ti držim palce a neklesej na mysli,ty to dáš Smajlík Smajlík

Reply

Re: pěkná lodička, Kmochacek, 2/27/2012 8:18:24 PM
Ještě nedokážu plně posoudit, zatím moc málo času na testy. Přímý směr lze udržet vhodnou technikou záběru, po zkušenostech ze singlování vzducholodí jsem neměl problém na voleji ani v peřejích.

Co se rychlosti týče, tak z recenzí vyplývá, že ji lze rychle pár záběry rozjet, ale pak už zrychlovat moc nejde. Nejspíš tím, že korekce pro udržení přímého směru (přece jen je dlouhá jen 9'5") sežerou hodně času z celkového záběru.

Reply

Re: pěkná lodička, Šlaufek, 2/27/2012 7:44:28 PM
Na vás dva se Žralokem nemáme,ale úchylácí jsme také,před lety jsem začal cpát doprostřed Vydry duši z Tatry a p erfektně to fungovalo tak jsem

Reply

Re: pěkná lodička, Kmochacek, 2/27/2012 7:27:01 PM
Nevyrábí, protože není odbyt. Stejně jako v celé Evropě. V současné době je to spíš úchylka jezdit na něčem podobném.

Ale jsme národ vodáků, takže potenciál zde je. Zatím u nás je k vidění jen pár kousků, a pokud se zadaří, můžeš je všechny najednou vidět (po dohodě i vyzkoušet) na letošní Doubravě:

http://www.ocmanie.cz/clanky/s...

Jsou dva extrémní scénáře. Prvotní nadšení může odeznít a zůstane jen u několika bláznů. A nebo se z naší kotliny stane OC velmoc.
Kajakářů je všude dost, protože je to nejjednodušší cesta. Někdo se ale rád vydá cestou neprošlapanou...

Reply

Re: pěkná lodička, Kuba, 2/27/2012 7:26:07 PM
To je o 2cm užší než sjezďák přes křídla.Jak je na tom ta Prelude s rychlostí a držením směru?

Reply

Re: pěkná lodička, Kmochacek, 2/27/2012 7:03:40 PM
Tahle Prelude (od Pyranhy) je extrém, široká 68 s kulatým dnem. Se dá prázdná krásně naklonit jedním prstem až k hladině zatlačením na bort. A když ji pak pustíš, se kolíbá a kolíbá a... Smajlík
Takže byla asi málo prodejná, protože příliš vratká. A tak ji Esquif (současný výrobce) prý dělá s víc plochým dnem a ostřejší hranou.
Dá se na ni ale zvyknout rychle, na bazénu jsem už za jízdy prakticky neměl problémy se stabilitou, max. při rychlých otočkách apod.
Je jak ženská, musíš se jí pořád věnovat, jinak ti to dá sežrat Smajlík

Reply

Pěknej článek........, Milan, 2/27/2012 7:01:32 PM
S novou lodí ať zažiješ spoustu super zážitků Smajlík

Reply

Re: pěkná lodička, žralok, 2/27/2012 6:18:10 PM
No Kursk bych do toho netahal to je turistická loď aby se v ní dalo sedět v křesílku a s nohama na bortech . Mě by se taky nějaký OCéčko líbilo , ale po zkušenosti z nedělního bazénu doufám že je i něco méně kousavýho . Já na výzvy už moc nejsem jen dělám co mě baví a jak mě to baví hledání mantinelů už mě omrzelo .Pro mě je důležitý jezdit pro radost i kdyby to nebylo tak jak se má správně .

Reply

Re: pěkná lodička, Klasik, 2/27/2012 6:10:09 PM
Já tě chápu. Ale jako životní filosofie mě to neuspokojuje. Já ty mouchy raději chytám do rukou, než muset tahat jako zátěž plácačku (=kursk). Ty hůlky by byly spíš štrekařská singlovka.

Domnívám se, že nejsnadnější cesta životem není vždy ta nejlepší.

Reply

Re: pěkná lodička, Monte, 2/27/2012 5:44:09 PM
Ahoj, na pramici bych to dal taky ( čím víc kubíků , tím míň to zalejvá !:-), ale nevím ,proč bych to měl dělat Smajlík Smajlík Smajlík .
Ježdění mezi ledy je u mě větší riziko než jízda na povodňový vodě , ale když si někdo chce posouvat svoje hranice dál a dál, tak je to jeho věc Smajlík .

Reply

Re: pěkná lodička, Mirčus, 2/27/2012 4:30:12 PM
Ale hlavně nová výzva a zdokonalování sebe sama, neb co bychom to byli za vodáky, kteří se spokojí s poklidnou,stabilní plavbou na pramici, která nám už žádné to překvapení nepřichystá.A jak zní úvodní titulek na stránkách "Ocmanie" Smajlík Jezdit divočinu s jedním listem není pro každého. K tomu musí člověk dospět sám, že netouží po bezpečné náruči vzducholodi ani se pohodlně usadit do kajaku. Klečet v Céčku (natož otevřeným!) na divoké vodě totiž vyžaduje mnoho - dobrou techniku, slušnou stabilitu, vzdát se pohodlí,... Tak proč to proboha podstupujeme?!? Protože jsme zkrátka blázni, maniaci,.. A především, je to opojně KRÁSNÉ pádlování!!! Smajlík . Tak to hovoří za vše a i dobrý zkušený vodák se celý svůj život pořád učí a zdokonaluje v technice.A nejlepší na tom je, že ho to ještě navíc naplňuje a činí šťastným Smajlík .Neb já jsem na tom byl úplně stejně, když jsem loni v létě sedal na Rašínově nábřeží poprvé do Esquifu, abych si ho projel po Vltavě a nekupoval tak zajíce v pytli a dneska na něj nedám dopustit, jak jsem si ho zamiloval Smajlík Hlavně se mi otevřely nové možnosti na WW a jsem novou loďkou přímo nadšenej, každym dnem více.Jak vcelku výstižně říká moje manželka: Našel jsi si novou hračku...

Reply

Re: pěkná lodička, zralok, 2/27/2012 4:22:17 PM
no ja jsem jen turista a tydle vyssi cile nechapu ,ale je to nejvratsi v cem jsem klecel . Tva poznamka mi pripomina film kde typek chyta mouchu hulkama pac placackou to umi kazdej . Na vratkost si po case zvyknes ale todle neni nic pro me na tom se neda valet sunky , ale zase se na voleji nenudis .

Reply

Kmochi, jak se tak kupuje , Václav, 2/27/2012 3:38:31 PM
taková jetá loď za Anglije? Onjednávání tabáků ze Švédska mi nečiní problém, chodí to kolikrát dříve než ČP,prostě kliknu, přes kartu zaplatím a je to. Funguje to podobně?

Reply

Re: pěkná lodička, Vladimír, 2/27/2012 2:57:44 PM
Vono to pude. Když jsem se na Hubertusu učil jezdit na singlu sjezďáku - byl to Prion s extrémně úzkou špicí a bobulí za zadkem - vybral jsem si kus rovného břehu a posouval se pár metrů pádlováním vpřed, na dosah spásný břeh, a pak ručkováním couvačka na start k nové "jízdě". No ale pak si tělo zvyklo - holt to chce rychlost a švih. A když si žaludek zvykne na prapodivný "hup" v peřejích, lze v tom najít i opojení z plavby a krásu. Každopádně to má Kmocháček v těchto dnech před sebou, držme mu palce. Smajlík

Reply

Re: Stvořidla, Klasik, 2/27/2012 2:53:07 PM
Bohaté a všechny špatné. Dobrá snad jen z nasedání a skluzu. Taky to nemám rád. Není nic příjemného, když jsi kousek od břehu, ale víš, že se na něj nedostaneš. Mimo potoků s vodou po kolena to není nic moc.

Reply

Re: pěkná lodička, Klasik, 2/27/2012 2:46:59 PM
Žraloku, ale tak to má opravdu být. Nechci ti brát Kursk, ale stabilitu dává lodi posádka. Když to zvládneš (a že to zvládneš si piš), tak se objeví nové krásné možnosti.

Moc pěkný článek Kmocháčku. Zároveň i skvělý počin do zatuchlých řad kanoistů. Z osobní zkušenosti ... neexistuje tak vratká loď, aby jsi ji nezkrotil. Jen chvíli vydrž a nauč se používat pádlo i při odpočinku.

Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík


Reply

Re: pěkná lodička, Šlaufek, 2/27/2012 2:11:43 PM
Ahoj,prošlapávej to je dobře,líbí se mi Probe 14 jelikož je to loď pro velký chlapy nad 100kg,ale hlavně debl i singl v jednom bez úprav.Ta Kmocháčkova loďka mi připadá krátká,spíš na takové zablokované říčky,tam to bude asi to pravé,koukal jsem na její parametry a váha jezdce do 120kg takže asi dobrý.Taky mi vrtá hlavou že to u nás ještě nikdo nevyrábí,stále se to motá kolem Vydry a různých napodobenin Smajlík

Reply

Re: pěkná lodička, Typík, 2/27/2012 12:36:20 PM
Zdar, snažím se trochu prošlapávat cestu Mohawku, na jaře bude k vyzkoušení Rodeo a Probe.

Reply

Re: pěkná lodička, žralok, 2/27/2012 12:33:27 PM
Kdepak já a něco takového . Já si budu válet šunky na Kursku a vysmívat se Kmocháčkovo houpačce . Zkusil jsem si ji v neděli na bazéně a loď co při nasedání vypadnu na druhou strnu není moje parketa . Je to neuvěřitelně vratký a rovně to udržet zcela nemožné . Aby se člověk přestal furt houpat , tak to musí naklonit jak sjezďák .ani eskymování mě nenadchlo šrouba jsem dal jen s prázdnou lodí a páku protočenou pod zádí vůbec . ¨
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...

jsem si myslel že nemůže být nic vratšího než půjčená slalomka pro podstatně lehčí váhu a ejhle Prelude vyškolila už při nasedání . Zakšírovat si popruhy bez přidržení Kmocháčkem byl taky nadlidský výkon . Smajlík

Reply

Stvořidla, Jiří V., 2/27/2012 12:19:29 PM
Stvořidla mám rád, ale v tom ledu bych nejel. Koukal jsem na fotkách, že jsou krami vydatně obloženy i břehy. Jaké máte kdo zkušenosti s ledem v řece? Jirka

Reply

pěkná lodička, Šlaufek, 2/27/2012 12:19:24 PM
Ahoj, moc pěkná lodička,ty jsi šikovnej a zvládneš to, také mám chuť jít do OC,ale co jsem zatím našel je dost drahý.U nás jsem psal do HGsporu Vojtovi J.a cena přes 50000kč je dost.Koukal jsem na Mohawk a Mad River,cena v USA je kolem 1400 dolarů,to neni až tak hrozný,ale ta doprava je vražda.Jestli máš nějakou dobrou cestu jak koupit levněji tak dej vědět, jinak OCmanie moc dobrý,držím vám se Žralokem palce, jsem zvědavej s čím přijde on. Smajlík Smajlík

Reply

Zlom vaz :-)), Honza, 2/27/2012 9:50:17 AM
No jednou jsem v tom seděl, bylo to opravdu zajímavý :-)). Po tý zkušenosti bych ji určitě nezkoušel zrovna mezi ledem, ale docela lituju, že jsem ji neměl na dýl - je to hezká lodička a alespoň podle videí se na ní dá ujet skoro všechno - nepochybně ale až po čase tak si užívej :-))))))))))))))))

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.