Kááánoe, Chobotnice, 10/18/2021 11:57 AMTrochu bych se ohradil proti tem speciálum, moje lodě jsou prostě jen adekvátní modely na tuzemský líný řeky.
Jináč kolik se dá uplout za den či dva, to mně zajímá taky dlouho a někdy bych to rád posunul. Taky záleží jestli se jede s plnou bagáží, nebo nalehko. a jeden den natěžko jsem dal nejvíc 106km z Ústí za Drážďany (proti nepříjemně silnýmu větru), což je na tyhle pokusy ideální lokalita. Akorát v Hřensku to přestává bejt tuzemský. Ale nejsou tu jezy. Což třeba při splutí Berounky (ZPlzně do Modřan za dva dny) je největší zdržovačka. jeden jez vezme přenesení (ale i protahnout, vymočit) klidně deset minut, hrůzy na Labi nebo Vltavě i víc, krát deset patnáct jezů za den, to je strašně. Pak vychází průměrná cestovní rychlost líp i na Orlíku. Takže na podobný kratochvíle bych vybíral víkend okolo 20. června a řeku, kde je co nejmíň jezů. Což je u nás dost zabitý, na druhou stranu, krom Labe třeba Dunaj z Vídně, to je za humny. Teď jsem dával moji už tradičnní podzimní věc, 115km, Krumlovskej maraton, v Krumlově se převlíct do civilu a vzít si loďák a pokračování do Týna nad Vltavou. Tam jsou náročný přenášky v Budějcích, což jsem zkusil letos řešit trochu alternativně. Na to, že Krumlovák stratuje v 11 hodin a dvě hodiny člověk stráví mrcasenim v Krumlově, tak je to solidní vejlet.
Jináč z těhle velkejch věcí mně zaujala třeba jízda zdejšího čtenáře Adama, Ohře z Německa do Německa (finále do Hřenska po Labi) za štyry dny.
No a ještě jedna věc, pokud se má uplout co nejvíc, tak důležitější, jak snažit se jet co nejrychlejc je plout furt. Dost udělá i voběd ze zásob během plavby, když to teče tak i s odpočinkem, když to neteče tak během pádlování. Ale to už je dost nekomfort. No a takhle během hlavní sezony (říjen - duben) Pokud se má někam dojet, tak vstávám za tmy, se svítánim vyrážim a jedu zas do tmy. Výhoda je, že pokud člověk netrvá na dvoumetrovym vohni, tak se dá takhle přespat i v rezervaci.