Diskuse nad článkem |
Re: Kááánoe, Chobotnice, 7/13/2022 5:57:37 PMNo k tomu mám od doby vydání článku tematickou poznámku, zejména pro kilometrožrouty. Závod Budějovice - Praha se začíná vracet i k turistický, nejen štrekařský podobě. Což teda je tim, kdo se tam přihlásí. Nicméně krom tří (rychlejch) turistickejch C2 letos byly i dvě (rychlý) turistický C1. Plus teda jedna C1 ze štrekařskýho vesmíru, což dokupy dalo na plný obsazení bedny v cíli. No poudám, je to výzva, další Budějky jsou za necelej rok. A je to docela hezká vyjížďka. Plus třeba začátkem září bude VVM. Reply
|
Re: Kááánoe, Adamos, 7/13/2022 12:36:43 PMTa moje Ohře-Labe předloni (pořád ti dlužím ten článek, že :D) byla za 116 hodin - což se vejde do 5ti dní, v neděli v 18h jsem vyrazil od hraničního kameme meni Hohenbergem a Chebem a v pátek před 14h jsem si udělal fotku s hraničním kamenem u Hřenska. 311 km jsem upádloval za tu dobu a na kanoe jsem strávil cca 70-75 hodin. Plul jsem natěžko na plastové vydře s obyčejným pádlem.(což jak jsi mi dal ochutnat je úplně jinde oproti tvému magickému dřevěnému kousku vlastní výroby) Reply
|
Re: Zraso, Eki, 11/12/2021 8:20:45 PMAhoj, já teda nejsem žádnej maratonec a speedr, ale připravený svačinky, jako namazaná bageta a tak, co se nemusí krájet (nechci si propíchnout loď), jsou rozhodně plus. Různý pití proti dehydrataci, vedle vody třeba i džus a kofola. Střídání stran pádlování, střídání sezení a klečení. Semtam přistát a protáhnout se, na to jsou jezy a stánky dobrý. I to tam někde píšu, že do obrácený pálavy si při pádlování občas i lehnu (lépe na podložku), takže s otlačeným pozadím nebyl problém. Reply
|
Zraso, Had, 11/12/2021 1:18:48 PMMě když se placam na 106 co týká jídla dost pomáhá klasický iontak a dobrá oravska slanina ideálně nakrájená na kousky aby sis pizlanim nemastil ruce hořčice a rajčátka.Jak se říká že běhací maraton začíná někde kolem 32 km ,tak 106 začíná bejt zajímavá kolem 80 km pod heslem věští bolest utlumí menší a začnou tě tak tlačit nohy a řiť že ruce už neřešís:) Reply
|
Otava, Střelec, 10/20/2021 8:15:23 PMPřed pár lety jsem dal víkendovou Otavu na Solaru 410 za malý vody. Ze Sušice na soutok u Putimi za den, druhej den ráno do Písku, kde byl největší vopruz dostat se od řeky na nádraží - je potřeba buď obejít půl města, nebo riskovat přejetí na místním pokusu o dálnici. Byl tu o tom kdysi šlánek. Ohři z Chebu do Liťáku jsem dal v půlce devadesátek na Pálavě na sólovku za tejden, největší vopruz bylo přenášení Nechranic a pak jezu v zástavbě v Terezíně. Dráha mi bohužel zařízla rychlý jednodenní akce (ráno tam, odpoledne zpátky) na Lužnici nebo Vltavě - díky zrušení některých spojů, potažmo rychlíkových zastávek. Reply
|
Re: :-), Eki, 10/19/2021 1:04:36 PMAhoj a všem přispěvovatelům velký dík za fajn reakce. Chobotnice, to s těma speciálníma loděma bylo myšleno jako kompliment Reply
|
Lenora Praha, Tereza, 10/19/2021 10:54:11 AMV 80tých a 90týcch letech se jezdilo "Lenora - Praha 333 km". Start v pátek v OO ze Soumaráku a cíl v neděli okolo poledne na Kotvě v Braníku. Takže vlastně 331 km. Jezdilo se v turistických lodích ve třech. Jeden spal, dva pádlovali. Reply
|
Re: výběr lodě, Chobotnice, 10/19/2021 7:53:12 AMJo a naučit se přehazovat strany pádlování jsem zapomněl zmínit. To je velká laskavost, kterou může člověk udělat svojí tělesný schránce a výkon a výdrž je v tu ránu vo cihlu vejš. Akorát na vandrech nepřehazuju po deseti dvaceti záběrech jako na maratonu, ale třeba pět minut pravá, tři minuty levá, nebo jak to přijde. Reply
|
Vcelka, Guma, 10/18/2021 11:20:57 PMAhoj Eki, Taky bych řekl, že Ohře je na takovýto počin velmi vhodná, zejména když to teče. S tvým hodnocením paní vedoucí z kempu U vcelky se plně ztotoznuji. Je natolik vlídná a vesela, že mi bylo líto, když jsem odchazel jen s 1 pivem. Jo a mohu doporučit její zavareninove polévky. Guma Reply
|
Re: výběr lodě, Vladimír, 10/18/2021 9:43:37 PMNa singlovce problém ulamování. Jo, "vylejvat", ale zkuste to s lodí plnou zásob a bagáže. Štrekařský záběr na těžké lodi je fakt vyšší dívčí. Řešil jsem to ploutvičkou z pádlbordu. Plus - zasunutá během tří vteřin a funguje stoprocentně, mínus - je k tomu třeba přistát a pak, regulován ploutvičkou se nedokážu zbavit pachuti, že pluji s nepřirozenou zku.venou lodí. Hodně dělá také strava sebou. Osvědčily se banány, papriky, rajčata, kousek chleba s klobáskou do krabičky. Dva tři litry vody, s citrónem stačí o litr míň. A hlavně žádný alkohol. oslabuje a diskvalifikuje. Jíst pravidelně, často a málo. A mít vypádlované ruce, aby se nedělaly puchýře. V neposlední řadě sezení - bolest zadku je horší než zánět okostice. Reply
|
Re: výběr lodě, Chobotnice, 10/18/2021 5:58:59 PMHodinovku za bezvětří na přehradě. Ale i tam záleží, v jakym je člověk rozpoložení. Jináč krom rychlosti pádlování bude rozdíl i v odporu protivětru. Tam třeba vidim, že jedu stejně se seakajakářema a jak přijde protivítr, tak hned začnu ztrácet. Podobný to bude Pálava/tučňák. Ale pokud je to o pohodě a ne vrcholovejch výkonech, tak největší službu sobě asi může člověk udělat poladěnim dobrýho rychlostního záběru bez vodlamování. Reply
|
:-), Medák, 10/18/2021 3:55:53 PMFajn článek, fajn fotky ... díky! Reply
|
výběr lodě, Jirka Kubelka, 10/18/2021 2:59:19 PMStřídám Palavu s laminátovým Tučňákem. (Oboje v singlu). Nejvíc zkušeností se stejnou trasou mám asi z toho Labe. Vychází mi, že na tom Tučňáku ujedu za den tak zhruba 1,5 krát více. Není to ovšem exaktní. Měl jsem na laminátu i lepší podmínky. Budu si muset napřesrok udělat test na klidné vodě ve stejných podmínkách. Zajímalo by mě, jestli někdo nedělal testy tohoto druhu. Reply
|
Ohře - 106 km, zde59, 10/18/2021 2:56:29 PMPěkný výkon. Reply
|
Kááánoe, Chobotnice, 10/18/2021 11:57:26 AMTrochu bych se ohradil proti tem speciálum, moje lodě jsou prostě jen adekvátní modely na tuzemský líný řeky. Jináč kolik se dá uplout za den či dva, to mně zajímá taky dlouho a někdy bych to rád posunul. Taky záleží jestli se jede s plnou bagáží, nebo nalehko. a jeden den natěžko jsem dal nejvíc 106km z Ústí za Drážďany (proti nepříjemně silnýmu větru), což je na tyhle pokusy ideální lokalita. Akorát v Hřensku to přestává bejt tuzemský. Ale nejsou tu jezy. Což třeba při splutí Berounky (ZPlzně do Modřan za dva dny) je největší zdržovačka. jeden jez vezme přenesení (ale i protahnout, vymočit) klidně deset minut, hrůzy na Labi nebo Vltavě i víc, krát deset patnáct jezů za den, to je strašně. Pak vychází průměrná cestovní rychlost líp i na Orlíku. Takže na podobný kratochvíle bych vybíral víkend okolo 20. června a řeku, kde je co nejmíň jezů. Což je u nás dost zabitý, na druhou stranu, krom Labe třeba Dunaj z Vídně, to je za humny. Teď jsem dával moji už tradičnní podzimní věc, 115km, Krumlovskej maraton, v Krumlově se převlíct do civilu a vzít si loďák a pokračování do Týna nad Vltavou. Tam jsou náročný přenášky v Budějcích, což jsem zkusil letos řešit trochu alternativně. Na to, že Krumlovák stratuje v 11 hodin a dvě hodiny člověk stráví mrcasenim v Krumlově, tak je to solidní vejlet. Jináč z těhle velkejch věcí mně zaujala třeba jízda zdejšího čtenáře Adama, Ohře z Německa do Německa (finále do Hřenska po Labi) za štyry dny. No a ještě jedna věc, pokud se má uplout co nejvíc, tak důležitější, jak snažit se jet co nejrychlejc je plout furt. Dost udělá i voběd ze zásob během plavby, když to teče tak i s odpočinkem, když to neteče tak během pádlování. Ale to už je dost nekomfort. No a takhle během hlavní sezony (říjen - duben) Pokud se má někam dojet, tak vstávám za tmy, se svítánim vyrážim a jedu zas do tmy. Výhoda je, že pokud člověk netrvá na dvoumetrovym vohni, tak se dá takhle přespat i v rezervaci. Reply
|