Diskuse nad článkem |
Re: jez Podělusy, Honza, 7/1/2018 7:46:34 AMTáhl jsem kolem Sázavy včera (30.); po letech jsem našel, kudy sejít ze silnice k jezu. Jak se ví, sportovní propust a část jezového tělesa jsou hotové. Jez je zatažen páskou a opatřen tabulkou "Nesjízdný jez!", propust je volná. I při tristním stavu (vodním) se shodou okolností se mnou dostavily k jezu dokonce tři lodě! Na staveništi byla parta šesti dělníků, taky pozorovali sjíždění, ale dělníkům bude nejspíš šumafuk kolaudace nekolaudace. Reply
|
Re: kartáčové propusti, Honza, 7/1/2018 7:31:42 AMNo, je-li třičtvrtěmetrové hrazení a na podlaze šlajsny deset centimetrů vody, tak asi ne. Kartáčovka má stálou hloubku (jaké jsou ty kartáče, dvaceticentimetrové?) a už musí být dost malý stav, aby kartáče vyčnívaly. Reply
|
Re: kartáčové propusti, Pacák, 6/21/2018 1:42:33 AMStaré krumlovské propusti, odpočívejte v pokoji. Vděčně na Vás vzpomínám, projíždím-li novými bezvzrušivými kartáčí. Reply
|
Re: kartáčové propusti, Martin, 6/14/2018 3:19:46 PMNo, očekával bych, že šlajsna je levnější a ryba ji zvládne taky, ne? Reply
|
Re: kartáčové propusti, Střelec, 6/12/2018 6:21:31 PMKoukam že lidem jako ty nebo Pawel nedochází jedna věc - že vaše takzvaná bezpečnost u kartáčové propusti je jen vedlejší efekt a ne primární účel. V první řadě je to rybí přechod, který má předepsaný průtok. Až potom je to zařízení umožňující plavbu - jenom díky vodě pro ryby! S nějakýma zážitkama se u tohoto ryze účelového zařízení nepočítá. Díky tomu je ale i nějaká voda pod jezem. Bohužel začíná platit to, co jsem napsal výše - buď tahle skluzavka, nebo martyrium s taháním lodě na zádech až k vyústění náhonu, což může být hodně dlouhé plahočení. Prostě klasické menší zlo. Reply
|
Re: jez Podělusy, Petr C., 6/12/2018 12:35:00 PMNo asi tak nějak to vidím taky. Informace si posbírám, ale stejně si to jdu napřed prohlédnout, je to můj krk, který riskuju, případně krk někoho dalšího v lodi. Bez prohlížení jezdím akorát některé retardéry do kterých a za které je shora vidět. A taky nejezdím nikomu hned za zadkem, kdyby něco, abych do něj nenajel. Stát pod mostním provizoriem (které jsem tam sám se svými lidmi usadil) a dívat se jak nade mnou projíždí lokomotiva a jak se ten ocelový svařenec pod ní 5 cm prohýbá je taky dobrý pohled. Těch 5 cm je tzv. elastický průhyb, který se po odlehčení vrátí do původního stavu. Reply
|
Re: jez Podělusy, kavol, 6/12/2018 7:56:59 AMnevim, jak kolega, předpokládám, že si to před splutím prohlídli, ale my jsme tedy jeli po vlastní úvaze, odnavigovat do pasti bychom se od pána nenechali (a poslechnout ho, že to není dobré podplouvat s tatrovkou nad hlavou, mi také přišlo rozumné) vůbec, konsistentně s tím, co říkám furt, člověk má myslet, a tedy vyhodnotit si to sám, jede to on a ne ten divák, ale apriorně tyto rady nezavrhuju, už kolikrát jsem se dozvěděl o něčem, co na první pohled nebylo vidět (to bychom taky mohli zrušit půlku Raftu a nepsat si tu o tom, kde je jaký sifon a podobně, že ...) Reply
|
Re: kartáčové propusti, Martin, 6/12/2018 7:53:17 AMPřesně, je to neskutečný hnus. Všechny klasické vodácké řeky zničené, všude tyhle obudnosti, které sjede i plyšový medvídek... Přístup superbezpečného světa je děsivý. A netýká se to jen vody, to jsou zavírané lomy, zamřížované štoly, po včerejšku i zrušená keška v tunelu motolského potoka... Proč musí svět vypadat jak dětský pokoj? Reply
|
Re: kartáčové propusti, KIWI, 6/11/2018 9:53:15 PMZdravím. Svatosvatá pravda, k tomu není co dodat. Reply
|
Re: jez Podělusy, Kimbo, 6/11/2018 7:47:29 PMHm, tak na doporučení od diváků na jezech, šlajsnách jsem nikdy nedal. Reply
|
Re: kartáčové propusti, Střelec, 6/11/2018 2:41:09 PMMůžeš si vybrat - buď kartáčovka, nebo nic. To "nic" je nesjízdný rybí přechod (balvanitý, nebo "stonehenge") a všechna ostatní voda do MVE. Jo - je to nuda a šeď (tedy plastová zeleň), ale tahej se s lodí okolo suchýho jezu a pak pouští, než se vrátí náhon. Reply
|
Re: jez Podělusy, kavol, 6/11/2018 1:05:55 PMměli jsme to podobně v Sázavě pod "nesjízdným" mostem ... na mostě seděl dělňas, když se čelo výpravy nějak ošívalo, kde má jako vystupovat, když na přenášení příkrý břeh, bahno a ostré kamení, tak mávnul, ať jedou, za náma se zvednul, šel na břeh a proti proudu na další řval ať počkají, že pojede auto, profuněla tatrovka, a pak zase mával, ať jedou ... Reply
|
jez Podělusy, Valec, 6/11/2018 11:35:52 AMJez Podělusy bol cez víkend splavný. Odnavigoval nás naň priamo kompetentný pracovník stavby - bagrista. (Úprimne, ani neviem, kde by som tam na vode hľadal kolaudačné rozhodnutie.) Reply
|
kartáčové propusti, Pawel, 6/11/2018 11:01:53 AMkam se podíváš... všude kartáčové propusti... jasně, bezpečnost nadevše, ale trochu se tím vytrácí to vzrušení a zábava ve šlajsnách jak pro posádku lodi, tak pro diváky v okolí. Rád vzpomínám na "staré" časy, kdy bylo třeba před jezem vystoupit, zmonitorovat situaci, zvážit své možnosti a rozhodnout se, zda to dám i s bagáží a posádkou, nebo radši bez posádky, bez bagáže, nebo zda to radši přenesu. Se slzou v oku vzpomínám, když jsem jezdil jako prcek s tátou, který se mnou (bezpečnými šlajsnami) projel, případně mě před šlajsnou (méně bezpečnou) vysadil, ale vždycky to byl pro mě geroj, který projel a nikdy se necvakl... Třeba šlajsnu v Krumlově pod zámkem... Dle mého názoru zcela bezpečná šlajsna, byť s kohoutem na konci a byla to super atrakce pro turisty, kteří se vsázeli, zda posádky projedou, nebo půjdou ke dnu. Všechny výkony byly oceněny potleskem, ať už odvážlivec projel, nebo vykrysil a byla to náramná psina. Že se u toho posádka namočila? Tak snad (i) o tom voda je, ne? Pod šlajsnou bezpečno, mělko, žádný vracák či válec... jen ten "protivný" zalejvák. Dneska je situace taková, že všichni bez rozmyslu a hromadně (a ještě lépe 3 lodě najednou, přece nebudu čekat, až ti přede mnou bezpečně projedou) se vrhají kamkoliv (vždyť jsou ty šlajsny blbuvzdorné) a "nikoho" (hrstce skalních se omlouvám a z pojmu "nikoho" je vyjímám) nezajímá, co se pod nimi a za nimi děje... A ve finále pak skočej bez rozmyslu i do šlajsny/jezu, který zcela bezpečný být nemusí... Reply
|