Samozřejmě příprava už začala na jaře v květnu, kdy se začal scházet výbor Hameráku a dával se dohromady rozpočet, sponzoři, sháněli se pořadatelé, objednávala doprava a noclehy atd. Velice nemilé bylo pro nás to, že nám vypadli dva finanční sponzoři - Jihočeský kraj snížil dotaci na akci o 22.000 Kč a také Instalace Praha bohužel letos neposkytly finanční dar. Největším sponzorem celé akce byl Český svaz kanoistů, sekce turistiky, který poskytl dotaci 60.000 Kč a tradičně dopravce Honza Kukla, který dotuje tuto akci tím, že v podstatě busy mu jezdí jen za režii.
Reklama
Porouchané auto nás zdrželo na několik hodin
V září jsme vydali propozice, zajistili odměny, přes TNP samolepky jako sponzorský dar, zajistili materiálové sponzory pro bohatou tombolu, zajistili prohlídku našeho vleku za bus, pivo a nákladní auto od Raft centra včetně poukazů do tomboly a najednou tu byl čtvrtek. Začínáme převážet věci, ale z Iveca se za přejezdem v Řevnicích ozvaly prapodivné zvuky hraničící s rámusem, jako když někdo je právě podřezáván a kvičí. Zastavil jsem na náměstí a už neodjel. Přistavení a přeložení na náhradní auto zabralo několik hodin a to mělo za následek, že náš předvoj musel počkat v místní hospodě, kde všichni slušně upravili.
Trať je nutné předem vyřezat a postavit brankoviště
V pátek se náš 30 členný předvoj vydal kolem desáté pracovat. Postavit brankoviště a vyřezat popadané kmeny v celém sjížděném úseku. V 18 hodin z naší loděnice odjížděly další dva busy s vleky a našimi pořadateli, cestou nafasovala Soňa asi 60 chlebů a kolem 21 hodny dorazili všichni do kempu. Dali jsme si pivko, po panáčku a tak nějak se zakecali, poseděli a šli spát.
Hamerák 2014
Závodních lodí bylo 318
Sobotní ráno začal šrumec. V 8 hodin muselo začít fungovat finanční oddělení vybírat desátky, vydávat čísla, zároveň tým pod vedením našich dvou krásných děvčat, Soni a Janči, musel vyrazit dolů do Jindřiše připravovat občerstvení, parta siláku točit klikou rumpálu a pustit vodu. V 9 hodin vyrazili rozhodčí na branky a jako vždycky nachytali pár lidí, co nečtou pravidla a jeli s číslem ještě před závodem. To se nesmí a je za to diskvalifikace.
Hamerák 2014
V půl desáté začal výklad tratě a v půl jedenácté startovala první loď. Celkem si čísla koupilo 318 lodí. Opět měl Hamerák mezinárodní účast (Rakušani, Poláci, Němci) a taky naši dávní kamarádi emigranti. Já v tu dobu byl dole v Jindřiši a přemlouval naši novou centrálu, aby nezlobila a koukala nastartovat. Asi po 45 minutách se to mně, Vencovi a Matymu podařilo. Bohužel jsem v tu chvíli dostal zprávu z tratě, že rapidně pod první kaskádou (asi po 100 číslech) poklesl průtok. Zjišťoval jsem na hrázi, co se stalo. Trubka tekla naplno, obtok taky. Zbývala jen elektrárna. Ta totiž měla natažen přívod z rybníku přímo. Nakonec pan hrázný zavolal majiteli a ten zjistil, že se mu odstavila jedna turbína, a průtok klesl o 1,5m3/s. No, branku 6 jsme museli odepsat, i když jí majitel po upozornění nahodil.
Doktor na 4 kaskádě měl dost práce
V brankovišti bylo pár překvapení, zejména vlásenku na trojce si leckdo pochvaloval. No, a na 4 kaskádě fungovala jak záchrana, tak hlavně tam byl v permanenci náš pan doktor Jirka s krásnou sestřičkou Kamilou. Měli stánek, nafukovací lehátko, šitíčko a hlavně mezokain. Docela mne překvapilo, že si lidi klidně lehnou ke chlapovi v džínách a nechají se zašívat. Ale vážně, Jirka je borec, skutečný Mudr. a chirurgii umí. Šil tam hlavy, jedno něžné ouško, nahazoval rameno, prostě si to užil.
Doprava fungovala výborně až na jeden nedělní výpadek, kdy se bus asi dvacet minut opravoval. Omlouvám se za to jednomu človíčkovi, co šel pak pěšky nahoru s lodí, protože byl tak naštván, že vyhrožoval, že to napíše do Hydra, do Raftu, ministrovi dopravy, prezidentovi a svatému Petrovi, co že za příkoří se mu tady stalo a že za to půjdeme všichni do pekla (nebo že bych blbě slyšel - možná nás poslal jinam).
Hamerák 2014
Nezodpovědní vodáci parkovali v zákazech
Během soboty na nás přišlo 5 udání od někoho místního, že omezujeme dopravu. Na to místní policie zareagovala kontrolou a vytkla nám to, že vykládáním lodí na silnici vlastně zabíráme silnici a že zábor nemáme v povolení od DI povolen, takže lodě se musely vykládat jen do škarpy. Následně našim klukům v dopravní službě ve Dvorečku vytkli, že za zákazem zastavení od Blažejova zaparkovala dvě auta. Jednomu dementovi patřil stříbrný kombík 1 SU 4801. Vážený troubo, když neznáte silniční předpisy a značky, tak se vraťte do autoškoly a nepřidělávejte svojí hloupostí problémy pořadatelům. Vykám Vám, protože svojí inteligencí nezapadáte do vodáckého průměru.
Hamerák 2014
Netuším, jak to měli naši kluci řešit, když to bylo cca 400 metrů daleko od místa, kde měli plno práce. Navíc se domnívám, že řešit porušení dopravních předpisů je v kompetenci dopravní policie. Ten pán si prostě nechtěl přidělávat práci, neudělil žádnou pokutu těm, co je porušovali a ani nezavolal odtahovku. Vynadal neoprávněně našim klukům, kteří tam museli řešit průjezdy pro těžkou zemědělskou techniku na rozdíl od předchozích let. V neděli pak auto policie znovu kontrolovalo hráz a podle nás tam na našich opatřeních měřili rychlost.
Problémy s tiskem výsledků
V půl sedmé byla bohatá tombola, ale nepovedlo se nám na rozdíl od loňska dát dohromady výsledky. Řešili jsme duplicitní záznamy, chybějící záznamy a zatímco ostatní už dávno seděli na pivu, tak ve 22 hodin jsme měli v podstatě hotovo, kdyby ... Kdyby se nezasekl papír v tiskárně, který se pokusil vyndat jeden laický opravář. Oprava skončila tím, že z tiskárny byla místo papíru vyrvána jakási plastová součástka s perky a při pokusu o vrácení zpět byla rozdělena na několik nestejných a nepasujících dílků. Následně majitel tiskárny měl chuť dotyčného zabít půllitrem. V této situaci se otevřely dveře a Hraboš, náš finanční ředitel oddílu se s úsměvem zeptal, jak jsme na tom. Nakonec nás zachránila správcová, protože měla tiskárnu. Jenže po první sadě výsledků ji došel toner.
No, ale v hospodě to zatím jelo, Bohemka tam měla své dva povolené sudy, co si vytočila sama, kapela jela naplno, a končili jsme (ne všichni) ke třetí hodině.
Po akci je nutné uklidit
Jak já jsem ráno v neděli v 7 hodin nenáviděl budík a celý svět, to si nedovedete představit. Jenže v půl deváté jsem měl vyhlášení výsledků a v devět se pouštěla voda. Teprve pak jsem začal počítat horníky v mé hlavě a šel je utopit čajem. V kempu jsme začali stahovat bannery, dávat dohromady materiál k odvozu, procházet trať z Ratmírova do Dvorečka a sbírat odpadky, uklízet chatky, někdo jel na vodu. Kolem 16 hodiny jsme naložili vše do busů a začali odjíždět. Já jsem poděkoval lidem z kempu, zajel do Dvorečka k Fejtům, poděkoval za louku atd. a vyrazil na Bohemku. Vyklidili jsme busy, uklidili materiál a kolem půl osmé večer se rozjeli utahaní domů. Zas jeden Hamerák za námi. Celou akci zajišťovala technicky firma HTH systém a dary do tomboly věnovaly firmy HIKO, Boatpartk, Hg Sport, TNP, Water Element, Vodáksport , Profiplast, Panda Mráček. Vozil vás Kukla – Kukabus a JHMD.
Sumář celé akce
Několik čísel: dopravu zajišťovaly 3 busy a jeden vlak, startovalo 318 lodí, 74 cm ve Dvorečku na vodočtu = 8 m3 vody, akci zajišťovalo 105 pořadatelů, vypilo se 5 sudů Rychtáře 11°, voda tekla celkem 13 hodin. Výdaje na akci dosáhly částky cca 190 000 Kč a na akci přijelo celkem (bez nás) kolem 900 lidí, přišlo 5 udání od žalobníčků, našla se jedna šrajtofle krásné dámy z Hradce (vrácena majitelce), bylo několik šití, jeden zlámaný prst, jedno vykloubené rameno a spousta plaváčků. Navíc letos jezdilo několik našich revizorů a chytili x lidí bez permanentek. Je dost na pováženou, že se tohle v komunitě vodáků objevuje. Opravdu má někdo zapotřebí podvádět? Proč?
A k tomu spousta krásných zážitků, spousta kamarádů a krásných písniček a VOTOMTOJE. BOHEMKA JE LÉÉÉPŠÍ. Tak za měsíc začneme uvažovat o dalším ročníku.
Ešus