Diskuse nad článkem |
Re: děravá laminátka, jouda, 4/6/2005 9:50:02 AMJak to myslíš s tím momentem setrvačnosti u kajaku? Přeci opěrky pro nohy vyřízneš z pěny a je jedno jestli je stříkaná nebo řezaná? Jak be se měl změnit moment setrvačnosti pěnou ve špičce? Myslíš tím točivý moment při manévrování? Že se zvýší tím, že máš ve špičce 15 dkg pěny (víc se tam stejně nevejde) ? To asi ne... žádný jiný nepříznivý účivek mě nenapadá. (mluvím o plasťáku - možná, že u dlouhé špičky závodního laminátu to může být nepatrně jinak). Nápad stříknout pro opěrky nohou pěnu jsem dostal letos také. Použil jsem nějakou speciální vodostálou pěnu, co se používá pro spárování studní a docela si to zatím pochvaluju. Nevím, co to bude dělat, až se pěna časem "prošlape", ale předpokládám, že jí potom normálně "vydloubu" bez řezání paluby... Reply
|
Re: Pěkný, Joe, 4/6/2005 9:17:54 AMPřidávám se, pohodové čtení a autorův styl psaní se mi moc líbí, jen tak dál... Reply
|
Re: děravá laminátka, Joe, 4/6/2005 9:16:28 AMMezi flaškama je příliš mnoho vzduchu (potenciálně vody). Když tam narveš PUR pěnu, zmačká flašky a lodi se značně přitíží. Samotnou PUR pěnu jsem aplikoval do špiček uzavřené C2 Lettmana, docela ztěžkla, a K1 Tritona (moment setrvačnosti pěny ve špičkách je takový, že kajak to zcela znehodnotí, letos rozřežu palubu, vyhážu pěnu a budu doufat, že to ještě zalepím). Později mi došlo, že pěna tvrdne pomocí vzdušné vlhkosti (natáhne vodu), čímž prakticky zdvojnásobí svou hmotnost. Podle mě tudy cesta nevede. Pokud trváš na laminátu, přijde mi jako nejlepší řešení vypůjčit si kopyto a udělat si novou loď. Reply
|
RE:Re: děravá laminátka, Božský Vojta, 4/4/2005 3:52:10 PMRady jsou to výborné, ovšem pouze pro zavřené lodě. Těch pár flašek v obou špičkách by nás asi nevytrhlo. V momentě, kdy teče do lodi i vrchem je každá rada drahá. Přesto děkuji. Vojta Reply
|
RE:Re: děravá laminátka, Honza Hrubeš, 4/4/2005 3:43:25 PMS těmi plážovými míči neplácám z hladu, je to řešení, které jsme léta úspěšně používali na otevřené C2 laminátce proti potopení lodě. Na vyřešení okamžité krizové situace to pomůže - pokud je ale v lodi větší díra, kterou systematicky vodu nabíráš zespod, pak Ti nepomůžou ani ty míče, ani petflašky ani nic podobného. Totiž nejenže sedíš v mokrém, ale hlavně se podstatně zhorší ovladatelnost lodi. Jediná pomoc je loď vytáhnout, děravé místo usušit a aspoň provizorně zalepit voděodolnou páskou (jejich výběr je široký a na laminátu i gumotextilii drží velmi dobře, na plastu o něco hůř). Reply
|
RE:Re: děravá laminátka, Láďa, 4/4/2005 3:24:28 PMVíš kolik by těch míčů muselo být? A hlavně ty nafukovací bálony, pytle, bezkomorové matračky a traktorové duše prostě dříve či později propíchneš. Napadají mě jiné nedostatky. Všechny záplaty budeš muset lepit 1)zvenčí a 2)dražším epoxidem. A v případě fakt obrovské opravy bude nutné všechnu pěnu nejen vyřezat ale i vybrousit z vnitřních stěn trupu lodi. Alespoň tomu vybrušování by se asi dalo zabránit tak, že se zevnitř lodi před nafoukáním vloží igelit (je na okrajích přilepený izolepou). No a pak se pěna nenalepí na laminát, ale na igelit a přesto to bude vyfouknuté natěsno. Napadá vás ještě něco? Reply
|
Re: děravá laminátka, Honza Hrubeš, 4/4/2005 12:22:10 PMPET lahve + PUR pěna podle mě není dobré řešení. Když už nechceš investovat do vaků, vraž tam raději staré plážové nafukovací míče nebo velký silný pytel na odpadky, který pak uvnitř lodi nafoukneš a stáhneš do komínku. Reply
|
Pěkný, Jirka, 4/4/2005 11:34:57 AMPěkný článek, pěkný fotky a pěkný svezení, škoda že jsem nebyl s vámi. Jen více takových popisů potoků. Díky PS: máš štěstí že jsi opravil tem pravostaný přítok, trochu mě to rizhodilo (:o)) Reply
|
děravá laminátka, Láďa, 4/4/2005 9:35:11 AMPro zavřenky mě napadlo řešení, jak stále plavat, i když už jsou lodě děravé. Nacpat je co to jde PET lahvemi. Je to výrazně méně pracné než vařit nafukovací pytle, je to trvanlivější než guma od traktoru a je to neskonale levnější než obojí. Stojí to jen izolepu, kterou se slepí flašky dohromady, ostaní jsou de facto odpadky. Pak se to dá mezi díry a do špiček. Pro případ, že zavřenky neberete na několikadenní tůry s bagáží, bych to ještě vyfoukl PUR pěnou, aby ty flašky nemohly v lodi cestovat. Ty petky jsou ale nutné, jinak to se samotnou stavební pěnou strašně ztěžkne. Takhle jsem hróóózně chytrej, ale sám se k tomu chystám už dva roky, takže pokud to někdo vyzkoušíte, anebo už pěnu v lodi máte, podělte se o zkušenosti, prosím. No a jinak zajímavý příspěvek, co dodat. Reply
|
oprava a doplnění, Jirka Voneš, 4/4/2005 8:54:43 AMOpravuji se sám - Ostružná je levostranný přítok Otavy. Fotky pořizovala Chramčestí. Reply
|
Hezké, Honza P., 4/4/2005 8:08:36 AMDík za hezký tip i článek. Vypadá to, že jezdíte na pohodu a umíte řídit laminátky. To se stává na jarních vodách vzácností. Reply
|