Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Parkovaci-a-nastupni-mista-jsou-na-Salze-zpoplatnena.aspx?ID_clanku=2005 edit=2

Parkovací a nástupní místa jsou na Salze zpoplatněna

Diskuse nad článkem
Salza parkování aktuálně , Milan, 6/19/2019 9:27:36 PM
V první polovině června 2019 jsem s partou pár dnů strávil na Salze, koupil jsem si několikadenní parkovací kartu, v podstatě jsem nic neočekával a mé tušení bylo zcela naplněné. Zatím jediný slib daný Salzaline byl splněn a to ten, že parkovací karty budou důsledně kontrolovat. Pán ze Security nás kontroloval skutečně několikrát denně na všech možných místech. Ano, staví se. Ale na to, že je půlka června a sezona v plném proudu, tak zaplacením parkovací karty na oplátku nezískáte NIC. Naopak, od Lassingu (Fachwerk) zmizely i ty dvě plastové TOITOIky. Jako byste v hospodě zaplatili řízek ale zbaští ho ten, kdo přijede až za měsíc ...
Jinak kdo chce ušetřit za parkovací kartu, tak odstartuje těsně nad nebo ve Wildalpenu (auto zde nechá třeba na parkovišti u muzea nebo u hasičárny) a dopádluje do kempu Weiberlauf a parkovací kartu nepotřebuje, resp. po kolegovi který to takto udělal nikdo nic nechtěl, ve spodním kempu tábořil. Apriori nejsem proti té parkovací kartě ale očekávám nějakou protislužbu a žádnou jsem tentokrát nedostal ...

Reply

Re: 9mist auto, Bubák, 7/3/2018 9:06:23 AM
Jestli můžu rejpalům poradit - tak tam nejezděte a máchejte si nohy v Praze na náplavce. Bez rejpalů bude na Salze líp.

Reply

Re: Na Andreu upřesňující dota, Hanz, 6/11/2018 8:40:25 PM
Souhlas se Zralokem, clovek si to muze uzit i bez placeni. Predesilam, ze jsem byl ochoten zaplatit, ale objizdet infocentra se mi fakt nechce. Za sve "cechacstvi" se nestydim. Smajlík PS: Jednou z motivaci neplatit, za neco co nepotrebuji byla reakce Andrey.

Reply

Re: Salza, Aleš N., 6/11/2018 10:49:05 AM
Mám zato, že majitel, samospráva, stát má právo nastavit podmínky pro provoz na svém území. Já mám právo se rozhodnout, jestli je akceptuji a pojedu tam nebo neakceptuji a pojedu jinam.
Případně mohu bojovat za změnu.
To je celé.

Reply

Re: Na Andreu upřesňující dota, Milan, 6/11/2018 10:41:11 AM
Ahoj Žraloku, díky za upřesňující info a mám stejné odpovědi ze dvou dalších zdrojů. A návod pro ty, kdož potřebují ušetřit a nebo jen nesouhlasí s postupem SalzaLine. Jako start ve Wildalpenu lze zvolit ze dvou kempů (a musíte tam samozřejmě tábořit), jako cíl pod Palfau lze zvolit rovněž ze dvou kempů (Sagraben jsem již uváděl, o něco níže je kemp Weiberlauf, dojezd sice nudnější než soutěska ale na kochačku stále dobré, vynášení dokonce o fous kratší než Sagraben). Budování infastruktury tedy můžeme podpořit i tábořením v uvedených kempech kde zaplatíme, mimo jiné, rekreační poplatek. Milan

Reply

Na Andreu upřesňující dotaz, žralok, 6/11/2018 9:58:52 AM
Sice nejsem Andrea , ale o víkendu jsem to řešil na informacích u vodopádů a je to jak jsem psal výše . Když nebudeš zastavovat ani parkovat na místech označených cedulemi vyzívajících k zaplacení lístku , tak nemusíš nic platit . V kempech žádný cedule nejsou a pokud tam máš ubytování , tak nic neplatíš . Pokud jseš jen návštěva kempu , tak třeba ve Wildalpenu bys měl správně zaplatit kempaři 2,5 eura za parkování ala návštěva .

Reply

Na Andreu upřesňující dotaz, Milan, 6/10/2018 10:56:24 PM
Dotaz na Andreu prosím : v pátek večer přijedeme více auty do kempu Wildwasserzentrum ve Wildalpenu kde přenocujeme, následující ráno převezeme auta do kempu Sagraben kde nocujeme tuto druhou noc. Jedním autem se řidiči vrátí opět do prvního kempu Wildwassezentrum a splujeme běžnou etapu do kempu Sagraben. Nikde jinde nemáme důvod s auty stavět, nechceme NIC OŠULIT, jen prostě nevyužijeme žádné uvedené parkovací místo (v Sagraben spíme druhou noc) ani nakládací či skládací místo. Předpokládám, že žádný parkovací lístek nepotřebujeme. Děkuji za odpověď. Milan

Reply

Re: Salza, Vladimír, 6/10/2018 4:47:38 PM
Svoboda není o éčkách, ale o pocitu. Že se musím podřídit jakési regulaci, která je možná odůvodněná, ale kterou nevyhledávám. To je jako chození ve dvoustupu, člověk si chůzi může i vychutnat, ale jaksi to není ono.
A napsal jsem - jo, třeba to místní chtějí regulací trochu omezit. Fajn, taky je to řešení, neurazím se a když na to nebudu mít náladu, vyberu si řeku podle mého gusta. Když už člověk zvedne zadek a vyrazí za kopečky, dá se vyrazit kamkoliv.

Reply

Re: Salza, Jirka J., 6/10/2018 2:46:43 PM
Zaplatit 5 éček za celý den parkování okolo řeky mi tedy nepřipadá jako omezování svobody. Že na turistech chtějí místní i něco (a v tomto případě málo) vydělat je normální. A protože žiju v "turistické destinaci", tak vím, co to znamená a vůbec se nedivím snahám davy turistů nějak omezit nebo regulovat.

Reply

Re: Salza, KIWI, 6/10/2018 1:11:41 PM
Vladimíre, chtěl jsem napsat obdobný příspěvek, ale byl jsi rychlejší. Naprostý souhlas, je plno jiných krásných řek.

Reply

Salza, Vladimír, 6/10/2018 9:01:09 AM
Jedním z nejcharakterističtějších rysů vodáctví je svoboda. Svoboda řeky, pobývání na ní a vedle ní, svoboda vlastních rozhodnutí, volby plavební trasy, způsobu plavby, úspěchů i chyb. Pokud moji svobodu na některé řece někdo příliš omezuje, tak na tuto řeku prostě nepojedu. Salzu jsem splul od devadesátých mockrát a zážitky které mám mi nikdo nevezme. V Rakousku, Německu i Švýcarsku je krásných řek dosud bez omezení dost a pokud se člověk umí ke svému okolí slušně chovat (i svoboda má svá pravidla a hranice), nemá problém. Salza je krásná, ale to třeba Vltava taky a přesto se pomalu pro toho svobodymilného vodáka stávají nepoužitelné. Možná i to je důvod rakouské regulace. Anebo chtějí víc a víc vydělat (možný exkurz: "Ta rakouská povaha")? V tom případě kdo chce moc, nedostane nic. Pojedeme na jiné řeky.

Reply

Re: Parkovací a nástupní místa, žralok, 6/10/2018 3:04:09 AM
Mít lístek netřeba pokud jedete z kempu do kempu ,nebo zaparkujete na neoznačených místech . V krajní finanční nouzi to lze na úkor větší vzdálenosti někde praktikovat.

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/9/2018 7:59:03 PM
Když k nám přijde někdo si koupit lístek, zeptám se ho, jestli chce na auto pro 1-5 nebo 6-9 sedaček. Pokud si někdo nebude jistý a bude se snažit mě jakýmkoli způsobem obvinit z mojí neznalosti aut, pošlu ho do Wasserlochklamu, tam mu jistě rádi odborněji poradí. Smajlík

Reply

Re: 9mist auto, Jirka J., 6/9/2018 7:51:20 PM
Takže když k vám někdo přijede a bude chtít lístek pro Sharana, tak víte kulový. Bezva služba, to potáhne lidi.

Reply

Černé ovce, M.M., 6/9/2018 4:39:18 PM
Pro jednou se v angličrině, stejně jako v češtině, počet ovcí nerozlišuje;) Ta ćerná ovce nebo ty černé ovce, pořád to jsou jenom ovce.
One black sheep, two black sheep, three black sheep, thousand black sheep. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/9/2018 7:58:34 AM
Rakousko si nedělá vlstní pravidla. Tato firma rozdělila poplatky na 2 kategorie, pokud vám tyto kategorie nejsou jasné, prosím obraťte se na informace Salzaline www.salzaline.at. My tyto lístky pouze prodáváme, pokud nám klient řekne že chce pro takové nebo makové auto, určitě mu nebudeme šmejdit autem a počítat sedačky. Je to na rozhodnutí klienta.
Nikomu nic o zmatené vyhlášce říkat nebudu. Pokud svoje auto považujete za auto do 5ti míst, kupte si levnější lístek. Žádný rakušák vám za to pokutu určitě nedá, maximálně upozorní a pak se můžete hádat s ním, nebo vám tato otázka bude pro příště jasná a vy si koupíte lístek pro 6-9 osob. Ohledně kyvadlové dopravy jim taky můžete napsat. A o čecháčtví jsem se zmínila pouze jednou na začátku diskuze, jde vidět, že se vás to hodně dotklo, když to tu neustále zmiňujete. Smajlík

Reply

Re: Parkovací a nástupní místa, kavol, 6/9/2018 6:58:16 AM
> nejlepší je se obrátit přímo na infocentrum
> Wasserlochklam. Kontakt a veškeré oficiání informace
> (i v češtině) tu: salzaline.at/#tab-id-8

ihned po vydání článku jsem využil kontaktní formulář na uvedeném webu, abych poprosil, zda by bylo možno kromě té umělecké malůvky zveřejnit normální mapu (resp. overlay pro některou rozšířenou mapovou službu jako OSM, Google, Bing ...), neb třeba bod na Prescenyklause mají někde mezi tunely, pro navigaci nepoužitelné

doteď nemám reakci - tedy nemyslím, že by to za ty dva dny implementovali (i když pro člověka sběhlého je to práce max na dvě hodiny, z čehož hodinu a půl zabere, než z někoho vypáčí, kam ty body nasázet, nemá-li místní znalost), ale ani vyjádření typu 'ano, zapracujeme/kašlem na to, umění je nad praktičnost/musí se o tom rozhodnout, předávám dál' a podobně

Reply

Re: 9mist auto, Klasik, 6/9/2018 2:56:39 AM
Auta mají na skoro celém světě jednotné a definované zatřídění, které jasně říká co jsou zač a k čemu jsou určena. Zase jen nějaké Rakousko si začne v nějakém místě vytvářet vlastní rozdělení a pro jistotu nejasně až tradičně zmateně (viz. Již proběhlé dohady co je raft atd.).

Byla by jsi tak hodná a řekla jim, že těžko se dodržuje nejednoznacná a zmatená vyhláška. Je mnoho osobních aut, která jsou pro 5/7. Dokonce se dělají i v Rakousku. Málokdy v nich ale jede 7 lidí, protože pak není kam dát věci. Sklopená sedadla se ale vozí sebou většinou stále pro minimalizaci přejezdů při převozu řidičů.

Kdybyste raději zavedli kyvadlovou dopravu, fungující parkoviště a záchody, byla by to alespoň služba. Kéž se to z toho vyvine.



PS: ty kecy o čechačství ignoruji, Rakušané jsou v mnohém sebranka mnohem horší. Trumfovat se netřeba.

Reply

Parkovací a nástupní místa jso, Andrea, 6/8/2018 10:48:26 PM
Cílem bylo informovat širokou veřejnost, né se hádat ani rozvíjet debatu na sklopené sedačky v autě. Komu se poplatky nelíbí, na Salzu nepojede,. Kdo sem i přesto chce jet, musí s tímto nákladem předem počítat (lepší počítat jak platit pokutu). Je to na svobodné vůli každého člověka. Pokud by jste měli další podrobné dotazy, kterým žena až tak nerozumí (to je pravda), tak nejlepší je se obrátit přímo na infocentrum Wasserlochklam. Kontakt a veškeré oficiání informace (i v češtině) tu: salzaline.at/#tab-id-8 je tam telefon i email.

Reply

Parkovací a nástupní místa jso, Black S., 6/8/2018 10:40:25 PM
já jsem to nevymyslela, ani s tím nic nenadělám. Cílem bylo informovat co největší počet lidí, kteří se chystají na Salzu. Lepší to vědět předtím, než pak platit pokutu. Kdo s tím nesouhlasí, na Salzu stejně nepojede.Neplatí se za použití silnice,ale za parkování na místě, za které někdo platí nájem, stará se o něj a proto za to něco vybírá. Toť vše.

Reply

Re: 9mist auto, Pavel, 6/8/2018 6:13:45 PM
No pokud kvůli výletu na Salzu budou tvé děti trpět hlady, tak se tam nevydávej a radši si popracuj. Na Salze nikomu chybět nebudeš.

Reply

Re: 9mist auto, Jirka J., 6/8/2018 4:57:24 PM
Sharan, Alhambra a Galaxy jsou běžná auta, vodáky často používaná. Pohled do techničáku moc nepomůže, já tam mám 5/7 míst. Rychlý dotaz na místní polici nebo výběrčí a odpověď sem by byla daleko prospěšnější a milejší než arogantní reakce a citování "české povahy". Asi ty "Černé ovce" takovou reklamu potřebují.

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/8/2018 3:09:41 PM
Auto o 7 mi mistech neni dodavka, je to vozidlo 6-9 mistne pro ktere plati vyssi ceny nez pro auto do 5ti sedadel a je jedno jestli to nazvete dodavkou nebo jinym nazvem.

Reply

Re: 9mist auto, jozka, 6/8/2018 2:12:35 PM
Ja se nerozciluju, to s temi sedackami byl vazne mineny dotaz. Ja treba vozim nekdy sedacky sklopene, kvuli nakladu, nekdy rozlozene, protoze pak tam dam za treti radu plato a neni videt do kufru. Auto je porad stejne, pocet cestujicich taky... a taky co se stane, kdyz ke zmene dojde po zaplaceni. Proste pokud je to takhle, tak nekdo myslel velmi, velmi prudce.

Uprimne, ani jsem neresil, jestli je to TA Andrea. Jen mi ze zkusenosti prijde clovek sermujici "typickym cechackovstvim" dost omezeny.

Reply

Re: 9mist auto, Meloun, 6/8/2018 12:58:55 PM
Nesmíte se hned rozčilovat, zkrátka Andrea autům nerozumí, protože je to "typicky ženská povaha" Smajlík Takže jestli si v Sharanu/eurovan vozíte ještě kempingové sedačky, tak jste autobus, protože se počítá, co je uvnitř. Ale děkujeme Andreo, že jsi nám to svým laskavým sdělením upřesnila. Já třeba sedačky, které nepoužívám pouze sklápím a fyzicky tam jsou protože jsem líný je vyndavat. Pokud kvůli tomu budu mít cenu dvojnásobnou (5 dnů), tak je rád vyndám. Proto se ptali možná i ostatní. "Typické" nahlížení na Čechy, jak chceme všechno ošulit se mi také nelíbí, stejně jako platit službu, kterou nevyužiji (sklopené sedačky).

Reply

Re: 9mist auto, jozka, 6/8/2018 11:39:48 AM
Auto, ktere ma pet sedacek je osobak a to same se sedmi uz je dodavka?

A abych dodal... na kecy o typicky ceske (slovenske/nemecke/americke/ruske...) povaze jsem dost alergicky.

Reply

Re: 9mist auto, kavol, 6/8/2018 10:22:31 AM
> Nevim co to jsou za auta,

cs.wikipedia.org/wiki/Volkswag...

> ma to 1-5 nebo 6-9 sedacek vevnitr?

to je taky dotaz ... já můžu mít 2 až 8 míst (Lancia Phedra = Peugeot 807)

> Pocita se co mate prave vevnitr, ne co je v technicaku

to sice zní logicky, ale to je to poslední, co bych od rakouskýho policajta čekal

počítaj se i sedačky sklopený nebo jen v jízdní poloze?

- já mám možnost sedačky buď složit nebo úplně vyndat, ale u některejch aut se sklápěj do podlahy, už vidím, jak se někdo dohaduje, co "má právě vevnitř", haha

> hlavne se vyhnout placeni

jestli sis nevšimla, tak průměrná mzda v ČR není ani na třetině té Rakouské (a pak je taky otázka, kolik lidí na ní vůbec dosáhne)

ono se pak trošku jinak utrácí za volnočasové aktivity, jestliže po zaplacení základních potřeb zbyde člověku na měsíc cca 300 € anebo 2000 €

27 € (nikdo tam nejede na den, když už dává prachy za cestu z ČR) je zhruba desetina z té první sumy, ale sotva přes procento té druhé

k tomu ~60 € za palivo (110 € tabulková amortizace, ale kdo si takhle náklady na auto počítá?), 30 € půjčovný, 30 € kemp

tak jsme na ~150 € (bez tý amortizace), jupí, to si průměrný pracující může dovolit vyrazit na Salzu i dvakrát do měsíce - pokud si zrovna z těch 300 € nad rámec základních potřeb nehce koupit ještě něco jinýho, třeba boty, batoh, kolo, nebo nedejbože pozvat někoho na rande do kina a nějakou lepší večeři ...

takže je vcelku logické, že lidi z ČR řeší rozdíl 27 - 13 = 14 €, z čehož si pak dovezou sixpack z Lidlu v hodnotě 2 € a 12 € mají k dobru na další akci, resp. v horším případě to může být částka na hranici, jestli vůbec jet na tuto akci, a v lepším případě částka, za kterou si dají v hospodě večeři (a tedy zase tam Rakušákům nechají útratu) místo chleba s paštikou

druhá věc je morální stránka věci, mně to například přijde nemravné, jestliže nechci využít jinou veřejnou infrastrukturu než silnici, která podél řeky vede, a která je stejně státem placena nezávisle na turistickém ruchu, tak proč mám platit za to, že na ní někde zastavím vyházet/naložit lodě - platit vlastně podruhé, protože poprvé platím v kempu, kde si kromě daní stejně obec strhne rekreační poplatek

pokud by to bylo jen pro komerční provoz, tak oukej, ale uvalit to bezpodmínečně na všechny, aniž by měli možnost se tomu s nějakým nepohodlím vyhnout, to mi přijde dost drsný - na jednu stranu se do lidí melduje, jak mají žít zdravě a aktivně a jánevímco, a na druhou stranu se zavádí čím dál více bariér, sport a příroda jen pro bohatý, a chudák si může tak akorát zadarmo běhat bosky kolem paneláku, hezky inhalovat smog a zdechnout na pokraji důchodu

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/8/2018 7:36:09 AM
Budte rad ze rozdavali pouze cedulky! Nebo by jste radsi hned pokutu aby bylo jasne, ze se opravdu platit bude??

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/8/2018 7:32:12 AM
Neni to zadne zbozne prani ale skutecnost. Nevim co to jsou za auta, ma to 1-5 nebo 6-9 sedacek vevnitr? Pocita se co mate prave vevnitr, ne co je v technicaku,... To snad neni tak tezke spocitat... Typicka ceska povaha, zpochybnit, hlavne se vyhnout placeni. Ze clovek vecer vypije 6 piv uz je jedno kolik staly.

Reply

Re: 9mist auto, sommi, 6/8/2018 6:08:26 AM
Ohledně Sharana si pokládám stejnou otázku, asi to bude chtít ověřit pokusem. Představoval bych si to tak, že se nechají ukecat na osobáka a sedačky v techničáku počítat nebudou, ale je to samozřejmě jenom moje verze ideálního světa.

Reply

Re: 9mist auto, Klasik, 6/8/2018 1:30:22 AM
1) A co je tedy Sharan-Alhambra nebo Toyota verso ? Dodávka opravdu ne.
2) tento víkend prý jen rozdáváli cedulky, že se platit bude. To už jsme tam zažily víckrát a pak se potom slehla zem. Není to zase spíš zbožné přání než skutečnost?

Reply

Re: 9mist auto, Black S., 6/7/2018 4:24:57 PM
Auto je do 5ti míst, dodávka 6-9. Co je nad 9 je autobus, pro ty platí firemní ceny.

Reply

Re: dvojí platba, Black S., 6/7/2018 4:23:39 PM
ne, není potřeba, závora je stále otevřená, stačí tedy pouze lístek od Salzaline, viditelně položený za čelním sklem.

Reply

Re: dvojí platba, kucis, 6/7/2018 6:20:53 AM
Pochopil jsem to stejně,ale jestli to tak opravdu je netuším....

Reply

9mist auto, Had, 6/6/2018 12:43:21 PM
Ahoj jsem trochu zmatenej v češtině pisou 6-8mist a v němčině maj 9 mist v autě? Jak je to nevíte někdo? Dik za info Had

Reply

dvojí platba, Honza, 6/6/2018 7:51:34 AM
Ahoj, rozumím tomu správně, že na výstupním místě v Saggraben(to je tam, kde se obvykle vysedá, s vyasfaltovaným parkovištěm se závorou) musím mít lístek Salzaline a ještě parkovací lístek?

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.