Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Plavba-a-konickovani-z-Pisku-do-Cervene-v-kvetnu-1942.aspx?ID_P=26 ID_clanku=2476

Plavba a koníčkování z Písku do Červené v květnu 1942

Diskuse nad článkem
Ad trajdat na potahové stezce, Dan, 6/21/2023 2:57 PM
no dyť právě! kanál, kanál, kanál, samej kanál a potom jedna přírodní voda a ejhle, vono je to móře (sea rescue RNIPLS).

Koně k lodím nepochybně patřili, vo tom, probůh, žádná, stejně jako lodě k řekám, ale v podotknutí mi šlo o to, jestli je to s potahovým chodníkem (Vltava) pravidlo nebo menšina.
Tam musíš mít pravidelnej a vydatnej zdroj peněz, aby se ti vyplatilo to dotáhnout až k chodníku ... a na druhý sraně musíš mít vcelku "čůrek" a +/- stabilní Q. V takovým Japonsku např. nikoho ani ve snu nenapadne, aby dělal protipovodňovou hráz u řeky!

Když naopak děláš silnici nebo kanál, to je buřt, uděláš okraj automaticky, protože vedle má sedlák pole, louku, les a ty nechceš plejtvat ani materiálem, ani pracovní silou. I Hořín opravujou, aby jim netekla voda (teda dnem do krajiny :-) I Říman chtěl, aby se jim ty cesty nerozjezdily hned, a tak na okraje a odvodnění velmi důmyslně dbali.

Řeku neděláš, ta byla před člověkem a okraj měla přirozeně schůdnej, protože ledy a kolísání průtoků to zařídí účelně i bez razítka ing. (krom skalních zlomů, prahů, vodopádů a kaňonů ... zkrátka skála v cestě). Vždyť taky jsou na ty břehový písčiny a štěrkový lavice evolucí ( a to je sakra dlouhý období :-) vycvičený ryby a ptáci ... třeba kulíci, kvůli kerejm je zavřená Litovel a chtěli Dyji ... jenže právě tohle všechno (habitaty) jsme jim zrušili tou blbou regulací ála Sázava, Berounka a celá abeceda českých a moravských řek.

Jó, kdybychom na to šli od lesa
en.wikipedia.org/wiki/Towpath
tak se dostaneme k těm tramvajím docela rychle :-)

No a trajdat podél vody?! To se dělá dodnes, nejvíc děti :-)) Jenže loď táhnou jak kačera :-( Koníčkovat znamená vpředu i vzadu.

Ale když už tam seš a klikneš na toho Hollara co tam je (!) (stejná = Arundelova výprava za kaiserem, esi by nepustil za Zimním králem taky nějaký privileje britský koruně, akorát o 2 měsíce dřív než dorazili na Dunaj), tak světe div se, žádný chodník netřeba, koně ve vodě.

Jinak zdolávání protiproudu je historicky fakt plodný téma, mě se líbil naviják na štrůdl krz Steinerne Brücke. Tam Tě to pomele (někdy) i když jedeš dolů a krásný Bavorky Ti eště zapějou:
www.youtube.com/watch?v=_dIM9k...

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Reply to this comment

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.