Diskuse nad článkem |
Re: Nehoda Brejlov, Jan, 5/15/2016 11:57:54 AMJde o nehodu na Brejlově okolo 2 hodiny odpoledne? Taky jsem tam byl... Pokud vím, dopadlo to nejhůř... Reply
|
Nehoda Brejlov, Therion, 5/14/2016 10:53:44 PMTak jsem dnes byl svědkem téměř totožné nehody na stejném místě. Jak to dopadlo nevím, prý ale blbě. Reply
|
Re: A co zbourat?, Pavel p., 6/24/2014 10:28:43 PMPokud někdo na vodě chlastá a pak díky alkoholu má pocit, že sjede i Niagarský vodopády pozádu, nepomůže mu, že se zbourá jedna zídka. Bude riskovat jinde, protože stejně bude mít stejné promile a stejný pocit, že se musí předvádět. Pokud by to bylo místo, kterému se nedá vyhnout a musí se okolo něj projet, pak vše chápu. Ale když jde o místo, kam všichni jezdí dobrovolně a nemusí tam jezdit a ani je to tam nějak zvlášť netáhne, dokonce tam mají šlajsnu, jestli se nepletu, tak opravdu nevím co se řeší. Možná, kdyby se konečně stát rozhoupal a začal by trestat alkohol u vodáků, tak jak to zákon zakazuje a všichni rádi přehlíží, tak by snad tohle pomohlo nejen na tomto úseku na Sázavě. O víkendu jsme byli zrovna na Sázavě. V Čerčanech neměl Bisport a ani Samba problém půjčit lodě podnapilé mládeži. Tady to začíná a v nemocnici (v lepším případě) končí. Kde je nějaká zodpovědnost půjčoven? Když jsem je byl ztišit asi v jednu ráno a náctiletá mládež v počtu okolo 20 lidí měla problémy říci jednu větu, tak jsem si hned říkal, že pak zase budu číst jaký to jsou chudáci, že se někdo utopil. A když už to tu zmiňuji, tak reálná situace na Vltavě, Sázavě a dalších řekách je ta, že tam jedou školní výlety na vodu. Mládež pod 15let tam řádí v kempech a vedoucí chlastají někde u hospody. Děti bez kontroly nemají absolutně žádnou úctu k ničemu, otrhávají všechny stromy a keře v dosahu, aby si mohli hodit listí a větve na oheň. Do Sázavy odhazují petlahve a další bordel a v kempu dělají bordel v domnění, že se to smí a že tam je nějaká výjimka z nočního klidu. Nikomu včetně provozovatelů kempu to nevadí. Alkohol tam teče proudem a tráva je cítit všude. Taky s tím nikdo nemá problém. Tohle zbouráním jedné zídky nezachráníš, tady je špatný přístup půjčoven, provozovatelů kempů a stejně tak policie a dalších. Reply
|
Re: A co zbourat?, Storm, 6/9/2014 9:59:46 PMOno jsi to možná špatně pochopil, jezdím to a jezdit budu a o mě vůbec nejde. Ale souvisí to i s tím alkoholem a tím, že je to hodně frekventované místo kam co si budeme povídat lidi jezdí hlavně chlastat. Nic nedbaje jakýchkoliv pravidel vč. těch které jim dá samotná půjčovna, na suché koruně jezu vidouc, že to právě partička bez problémů projela a ve spojení s egem a pocitem "nebudu přeci za lamu"projedu to taky. A ejhle on je tam proud, to jsem nečekal co teď? Tak rychle ke břehu, vždyť je blízko. AaaajéééééKoza. Bohužel takových je tam každý den určitě několik, což je slušná pravděpodobnost průs..u. není to jediná ani poslední podobná nehoda na Brejlově. Právě to množství podnapilých lidí je tu alarmující a co si budeme povídat, lehké drcnutí do zdi které by téměř místo nezměnilo je určitě levnější než ta policie. Krom toho, byl to jen nápad, v podstatě o nic nejde, jen o životy. Není to poprvé ani naposled co se tam stal pr..ser. Reply
|
Re: A co zbourat?, Pavel p., 6/8/2014 9:40:23 PMDěsí mě kolik lidí má potřebu něco na řece upravovat, jen z důvodu, aby si mohli splnit svoji potřebu. Když to někomu přijde nebezpečné není nic jiného než to nejezdit a jet šlajsnou a když mu přijde nudná šlajsna, může to vzít klidně po břehu. Je zvláštní kolik zkušených vodáků tu píše, že je to strašně nebezpečný a při tom to stejně jedou tudy... Není snad jedno z prvních bezpečnostních pravidel, že co mám pocit, že by mohl být opravdu průser, tak to nejedu? V zájmu bezpečnosti, tu za chvilku můžeme kácet stromy u břehu, co kdyby za vetší vody spadl na řeku a někdo se utopil... Dále můžeme zničit mosty, co kdyby se z těch starých mostů něco urvalo, zrovna když by pod ním někdo jel... Kdyby to bylo jediné místo a muselo se tudy jet OK, nemám proti tomu nic, ale když to je jen jedna z mnoha možností, tak nechápu vaší potřebu to nějak upravovat k vašemu obrazu. A neschovávejte se za nezkušené vodáky, je ostuda, že vás to vůbec napadá.... BTW kdo píše, že to jezdí kvůli tomu, že je šlajsna nudná, tak ho možná překvapím, ale na tomto úseku je Sázava pro svůj počet sjízdných jezů skoro nejzajímavější a pokud to někomu nestačí, tak nechápu proč jezdí za adrenalinem na Sázavu. Samozřejmě nemluvím o tom, když má Sázava pomalu první povodňový stupeň. Kdyby jste raději řešili mnohem nebezpečnější alkohol na vodě a hnali policii, aby s tím třeba na Vltavě něco dělala, udělali by jste lépe, Je to mnohem nebezpečnější než tahleta drobná překážka. Reply
|
Úplně vlevo, Honza, 5/1/2014 10:30:40 PMJel jsem dneska za velmi malé vody (52 cm / 8.38 m^3/s v Nespekách) Týnec-Pikovice, Bisport před tím místem velmi důrazně varoval, tak jsem si to chtěl sjet na banánu. Podle mě to není ani nebezpečné ani obtížné, pokud se člověk jede úplně vlevo a nesnaží se dostat mezi ty dvě kozy tj. jede pořád podle levého břehu (ideálně připravit si nájezd dostatečně vysoko proti proudu). S nějakým háčkem totálním chaotikem bych tam sice nejel, ale pro posádku, která bezpečně zvládá WW1 mi to přijde v pohodě. Když se nedej bože cvaknou už nad jezem, tak je to protáhne vlevo od koz a přistanou až pod jezem v kamenném poli. Samozřejmě průjezd mezi kozami je už od pohledu o pár úrovní výš a zjevně to může skončit tragicky. To při jízdě úplně vlevo je to za malé vody v podstatě jen rychle tekoucí volej a zábava (ale už bez nebezpečí) nastává až pod těmi kozami, protože je třeba hodně rychle zahnout doprava a vyhnout se kamennému poli pod jezem, což na banánu přeci jen vyžaduje určité schopnosti, jak jsem se konec konců dnes přesvědčil :-) Sjeli jsme si sice bez cvaknutí, ale pozadu mezi těmi kameny v minijazyku dost vlevo a 2 ze 2 dalších lodí, co jsem koukal, se tam udělaly. No ale to je až cca 15 metrů pod těmi kozami, takže jde jen o nevinnou zábavu bez hrozby namáčknutí na kozu. Bisport ovšem říkal, že v těch kamenech lovil už hodně lodí, takže pro úplné začáteníky to také není. Reply
|
Re: A co zbourat?, Jenda - PLSamba, 4/7/2014 3:17:03 PMAhoj Kmocháčku. Traverzy (ne pouze jedna, ale minimálně dvě) tam stále jsou. Každý rok se nám o ně chytne několik lodí, které pak většinou taháme autem. Problém je ještě v tom, že někdo na začátku léta 2013 přidal do šlajsny břevno a tak je šlajsna skoro suchá a táhne to všechny vlevo. Ceduli, kterou jsme tam měli, vzala velká voda na začátku léta, novou jsme bohužel nestihli :-( A nebezpečí nejsou jen ty traverzy, ale hlavně ty podemleté kozy v dost nešťastný vzdálenosti od sebe... Reply
|
Re: Tohle místo hrozí už dlouh, Honza, 3/14/2014 10:01:11 AMTo už je tak stará záležitost? Myslel jsem, že to zvětrává rychleji, zvlášť při těch občasných povodních. Spodní Sázavu jezdím pravidelně někdy od konce 90. let a pamatuji si dobře, že ten jez se dost mění, klesla hladina. Kdysi se to jezdilo úplně vpravo při pravém břehu, byla to tehdy pro letní vodáky na banánech od Bisportu docela zajímavá peřejka s levotočivou zatáčkou, občas se tam někdo udělal. Tam, co jsme to jezdili kdysi, je teď úplné sucho, takže se to musí jet buď nudnou šlajsnou a nebo přes to nebezpečné místo. Reply
|
Re: Tohle místo hrozí už dlouh, Monte, 3/14/2014 9:01:52 AMProblém je , že z laminátky přitlačené na překážku tě mohli kamarádi třeba vysekat sekerkou ( jednou jsem o tom četl nějaký zajímavý článek ), což u plastové lodi jde asi blbě . Každopádně ten pilíř a to jak na něj voda tlačí je skutečně problém a časovaná bomba . Podobné problémy dělala překážka zvaná "Žehlička" na Trojském umělém kanále.( při té četnosti sjížděčů se tam občas někdo blbě zachytil a pak byly velké problémy, s hororovou záchranou ) Takže pokud NEzbourat , tak jedině tu stěnu sanovat - a přitom návodní stranu pilíře zaoblit, vyzdít do ostrého úhlu nebo předsadit vlnolam jako u Karlova mostu . taková úprava se dá udělat pouze když tam nepoteče žádná voda - při nasypání hrázky a převedení vody jinam a to už je dost nákladné... ( já bych teda do toho drcnul vodním kráčivým rypadlem - až u nás proběhne zase nějaké to malé zemětřesení 4.stupně ) Reply
|
Re: A co zbourat?, HH, 3/13/2014 11:03:58 PMOK, smažme to. A nechejme protentokrát Žimrovice Žimrovicemi, příspěvek je k jinému tématu. Reply
|
Tohle místo hrozí už dlouho, Pip, 3/13/2014 7:01:14 PMNa tomhle pilíři jsem nechal zavřenou Střelu v roce 1983 nebo 1984. Úplně jsem se orosil, když jsem si na to vzpomněl. Háček (Iva) z toho vypadla hned, ale já se z lodě nemohl dostat. Loď jsme z toho nedostali. Myslím, že jsem docela rozumný a něco už jsem sjel, ale tohle fakt nevypadalo nebezpečně. Vodáci, bacha! Reply
|
Re: A co zbourat?, JendaZBrna, 3/13/2014 5:18:51 PMNevím odkud tady lidi jsou, ale Já mám konkrétně k Žimrovicím hodně blízko a tak to pro mě byla opravdová rána a měl jsem jedovou slinu - právem. Ale jak se ukazuje, tak jsem ukázal prstem na nevinného, což mě upřímně mrzí a omluvil jsem se. Rozhodně se nechci pasovat do role diskuzního křiklouna Reply
|
Re: A co zbourat?, HH, 3/13/2014 5:01:39 PMNěkoho obvinit, zejména v internetové diskusi, je tak snadné... Soudit se s Tebou kvůli tomu nikdo nebude, pár facek se po internetu taky dává špatně, tak o co jde? Že Campanula tehdy něco podcenila při přípravě,o tom není sporu a hned ráno na místě před vyplutím jsem to Frantovi Vyhňákovi říkal. Ale že by Ćampanula nechala zlikvidovat Žimrovickou slalomku, tak to promiň, to jsi spadl z višně. Opakovaně tu zaznívají výhrady k její komerční činnosti. Nuže: Campanula je v první řadě sportovní oddíl. Ale že nečeká s nataženou dlaní, jestli jí na její činnost někdo milostivě přispěje, a že si na svou činnost chce přivydělat, to je snad něco špatného?? Božínku, asi žiju v jiném světě. Ale to je trochu out of topic, tématem článku je smrťák na Sázavě. Reply
|
Re: A co zbourat?, Storm, 3/12/2014 5:17:43 PMJá tomu rozumím z čeho máš strach, Brejlov mám taky rád. Je to prostě něco málo na čem se dá zablbnout i když jinde už nic neteče. V žádném případě bych nic nebetonoval ani nebagroval. Jen bych do toho drcl, zbylou traverzu vyhodil a hotovo. Místo by to bylo pořád fajn. Spíš mám strach, právě z toho, že se do toho v zájmu bezpečnosti pustí právě povodí a můžeš si být tím jistý, že se tak stane v zájmu bezpečí ožralých klientů cestovek a půjčoven. Tomu bych se právě snažil zabránit. Co se týče pevnosti nebyl bych si tím tak jistý. To, že odolala neznamená že odolá byť mnohem menšímu rázu. S každou takovou povodní se pak riziko zvyšuje a někomu to na kedlub spadnout může. Taky si při každém průjezdu na to dávám bacha, ale jsou lidi kteří se tam v těch místech pohybují a rozhodně bacha nedávají. Nejsou přece v Alpách. Reply
|
Re: A co zbourat?, Kmochacek, 3/12/2014 12:02:07 PMNa co šáhne Povodí, to zk..ví! Viz Žimrovice, ale i jez Podělusy hned nad Brejlovem. Tam bývala za větší vody mimo šlajsnu parádní vlna, ale i pod šlajsnou se dalo hezky zblbnout. Předloni jez hezky "srovnali" a nuda i za 100k. Naštěstí po pár větších vodách se začíná všechno vracet k přirozenému stavu. Reply
|
Re: A co zbourat?, Klasik, 3/12/2014 11:59:47 AMPo zbourání to hned někdo nahradí betonem ... v tom chápu Kmocháčka. Udržovat. Možná i ta památka by to mohla být . Už jsem jak ti ekoteroristi. Reply
|
Re: A co zbourat?, Ešus , 3/12/2014 11:31:31 AMPodle mých informací z jednání na povodí Odry v roce 2012 to sice v závislosti na "masakru" klientů poovodí vybagrovalo, ale spíš proti zájmu Campanuly. Prostě kdysi tam v pdstatě na zákaldě dohody s vodáky povodí kameny navezlo, respektive tolerovalo jejich navezení, ale teď se začali bát žalob a zlikvidovali to. K nasrá.ní všech normálních vodáků. Ešus Reply
|
Re: A co zbourat?, Monte, 3/12/2014 11:10:38 AMSouhlas, Povodí by to mělo zbourat, jako překážku na které se může při povodni zachycovat "splaví". Pro mě je taková věc v řece, asi něco jako ocelové lano přes řeku( např.zbytek nějaké pradávné lávky - viz Troubky 1997) , za které se mohou za vyšší vody zachycovat plovoucí větve a stromy . Žádná technická památka to asi nebude, přírodní útvar to není - takže proč by to tam mělo být ( já myslím, že takoví Němci nebo Rakušani už by to zbourali následně hned , jak by se tam někdo utopil ) Reply
|
Re: A co zbourat?, JendaZBrna, 3/12/2014 10:20:40 AMNo samozřejmě že nemám. Moje domněnka se zakládá na faktu, že se ta slalomka srovnala potom, co tam došlo při splutí Moravice k neskutečnému návalu a na šutrech byly namotány převážně rafty cestovek. Ale jestli víš na beton, že tomu tak nebylo, tak se kaji a Campanule se tímto veřejně omlouvám Reply
|
Re: A co zbourat?, Klasik, 3/12/2014 9:43:21 AMSalza X Brejlov Salza : Přirozený vývoj vodního toku, trvá to již vodovodu opravdu dlouhou dobu. I zde můžeš mít smůlu, ale odstřelením nějakého bloku se pouze vývoj eroze posune kupředu o pár desítek až set let. Z dlouhodobého hlediska nedojde ke stabilizaci. Brejlov : Dílo člověka. Nepřirozené. Životnost proti Salze směšně krátká. Demontáž nevytvoří prostor pro novou další erozi. Po zboření se stav přiblíží původnímu dlouhodobému. Jak krásné to zde asi bylo před výstavbou jezů. Sterilní beton s železem ála Žampach je pouze odklad o dalších pár desítek až stovek let. Potom bez údržby opět pouze nestabilní troska. Líbí se ti starý jez, chápu. Vytvoř aktivitu za udržovací práce. Jistě ti památkáři poděkují. Reply
|
Re: A co zbourat?, Ešus, 3/12/2014 8:45:09 AMSlaolmku nachalo vybagrovat povodí Odry, viz vyjádření povodí. S Frantou Vyhňákem občas mluvím a jsem přesvědčený, že to oni neiniciovali. Máš pro své tvrzen nějaké důkazy? Docela by mne to zajímalo. Ešus Reply
|
Re: A co zbourat?, Kmochacek, 3/12/2014 12:23:12 AMjá mám divný pocit při každém průjezdu slepencovou soutěskou na Salze, když vidím kolem, co občas spadne shůry Jsem zkrátka staromilec, kterému se líbí mnohem víc rozbitý (a nebezpečný?) jez Brejlov, než sterilní Žampach o kus níž. Při zmínce o pořážce nemocné (levé) kozy mi hned vytanuli na mysli ti hrdinní američtí zachránci: „Je šílené, že to drželo jen na troše hlíny. Nějaké malé dítě mohlo jít okolo, spadlo by to na něj a zemřelo by. Glenn tím zachránil jeho život,“ řekl Hall. http://www.novinky.cz/koktejl/...Reply
|
Re: A co zbourat?, Klasik, 3/11/2014 11:43:58 PMKmocháčku, nevím z čeho vyhází tvůj optimismus. Taky těch 500k mohl být poslední větší průtok před "ejhle, hapalo to". To se může stát i za běžného průtoku posledním pohnutím šutru pod kritickým místem. Nebo to někdo snad nějak staticky kontroluje a občas stabilizuje? Probíhá snad občas nějaká údržba? (myslím například spárování, dozdívání, dosýpání výmolů) Třeba jsem jen škarohlíd. Obecně nejsem příznivcem konstrukcí ve vodě původu lidského. Nebývají zárukou trvanlivé stability (beton nebeton) a vyžadují pravidelnou údržbu. Tady navíc jde o nestabilně vypadající konstrukci, kterou stvořil člověk v původně jiném tvaru. Při každém průjezdu to ve mě vyvolává divný pocit. Reply
|
Re: A co zbourat?, Kmochacek, 3/11/2014 11:00:10 PMKdyž ta koza přežila ve zdraví loňských 500k, nemyslím, že se blíží její čas... Reply
|
Re: A co zbourat?, Storm, 3/11/2014 9:58:44 PMJá se nebojím té co už tam není, mám strach, že jednoho dne až do toho někdo zase flákne, tak to na něj jako bonus spadne a když by se to postrčilo, tak tam zase zůstane traverza. Mám totiž pocit, že už to drží statečně jen ta traverza, nebo co to je za železo. To postrčení na správnou stranu by neubralo na atraktivitě místu. Reply
|
|
Re: A co zbourat?, Storm, 3/11/2014 5:30:24 PMJo něco takového mě napadlo, vybagrovat určitě ne, jen ty železa které tam zůstanou vyhodit. Reply
|
Re: A co zbourat?, zenhas, 3/11/2014 3:33:27 PMVybagrovat nééé. Ale kdyby se do toho jen "s citem šťouchlo", traverzu by to zasypalo a z těch kamenů by mohlo by být pěkné hřiště. Reply
|
Re: A co zbourat?, JendaZBrna, 3/11/2014 2:44:32 PMJedna věc je odstranit tu traverzu - tam bych proti tomu celkem nic neměl, ale zbourat to celé se mi pranic nelíbí. Pořád mám před očima slalomku v Žimrovicích, kterou nechala Campanula vybagrovat jenom proto, že to bylo jediné místo na Moravici, které chtělo minimální schopnost ovládat loď. To se samozřejmě nelíbilo jejím klientům(ožralí poláci a vodaři) a tak musel Žimrovický kajakářský potěr ustoupit byznysu Reply
|
Re: A co zbourat?, Typík, 3/11/2014 10:54:37 AMNejrůznější bagry má přece Maryša, zeptám se ho, jestli by ho nechtěl vzít na čištění Sázavy, že by se to zvládlo při jednom :) Reply
|
Re: jen pro zajímavost, Saigon, 3/11/2014 10:53:08 AMKluk, sedící v lodi Tebou předělané na Kursk, patřil k naší skupině. Ten den to sjíždělo nebo tam vypadlo více lidí. Průjezd vypadá při dobrém nájezdu jednoduše, ale stačí malá chybička nebo zaváhání a až při vyprošťování lodi si člověk znovu připomene tu obrovskou sílu vody, a že by jsme měli asi dost velké problémy, kdyby se tam někdo z nich zasekl . http://youtu.be/uR7n0uWAdK4Reply
|
Re: A co zbourat?, Had, 3/11/2014 9:51:45 AMTaky me to napadlo mit bagr trocha do toho lzici drcnout a je to ,a pak ric ze to spadlo samo,coz stejne vydapa ze je to otazka casu! Reply
|
Re: Díky za info, Ešus, 3/11/2014 9:26:05 AMV pohodě. problém nebezpečných jezů je v tom, že běžný český vodák neumí odhadnout kdy ano a kdy ne. My jsme si nakonec v oddíle zavedli jedno pravidlo. Nejsem li si jistý, zda daný jez je bezpečné jet, a přesto to chci zkusit, tak nappřed dolů musí projít třeba i navázaný záchrannář. Pkud se tam nedostane, tak nejedu, i mkdyby to sjel někdo přede mnou bez problému. Kdyby se mi to totiž nepovedlo, tak se pro mne nikdo nemusí dostat. Zajímavá je jedna věc, a to že názory na ježdění jezů se mnhdy liší podle toho, zda lidi mají zkušenosti s WW anebo v p ne. Je to asi dáno zkušenostmi, ale třeba vloni při 60 kyblíkách na Sázavě po uvolnění plošného zákazu ježdění jsem viděl hotové peklo a divím se, že tam nikdo nezůstal. Nikomu nezakazuje nikdo aby si sám rozhodl, zda jez pojede nebo ne, nakonec to i v ŘPB je napsáno, že každý jede na vlastní nebezpečí. Jenže, když přecení svoje síly, tak kvůli němu musí riskovat život jak laičtí zachránci, tak složky záchranného systému. A proto my chceme dosáhnout toho, že nebezpečné jezy (a to třeba i jen při VV) budou označeny, že na nich budou záchranné prostředky včetně připravenosti pro HZS, ale že na druhou stranu taky každý ponese kromě svobody rozhodování o sobě také důsledky toho rozhodování. Že bude respektovat i současně platné zákonné normy, například vodní zákon, Řád plavební bezpečnosti, zákon o vnitrozemské plavbě, a taky občanský zákoník. Pohyb po řece totiž tyto zákony upravují stejně tak, jako silniční zákon upravuje pohyb po veřejných pevných cestách. Jen pro ilustraci, vloni na našich řekách zahynulo i díky povodním 17 lidí. Většina z nic velmi pravděpodobně proto, že naprosto podcenila nebezpečí vody. Třeba i proto, že vůbec netušili, že po vyhlášení 2 stupně povodňové aktivity s na vodu nesmí. Za největší problémy na vodě podle mého názoru považuji toto: Alkohol, podcenění bezpečnosti, a přecenění vlastního umění. Navíc málokdo z letních vodáků se umí pohybovat ve vodě, kterou si troufnou jezdit (i díky vzducholodím), a ještě méně lidí umí v případě nutnosti efektivně na vodě poskytnout pomoc. Ešus Reply
|
Re: Díky za info, Honza, 3/11/2014 12:34:48 AMAhoj Ešusi, já jsem si tě asi spletl s ostatníma lidma z Tvé partu (Petr, Lubor, ...), tak pardon, znám vás jenom z diskusí tady a na nebezpecnejezy.cz, tak mi trochu splýváte do jedné osoby. Přijde mi, že všichni máte takové ty názory, že jez velmi nebezpečný za VV by se neměl jezdit z principu nikdy, ani za sucha, protože je to nebezpečné, hloupá frajeřina bez sportovní hodnoty a kazí se tím mládež. (Dejme tomu ještě v rámci nějaké výuky záchrany s přilbou, vestou a jištěný pěti proškolenýma lidma.) Přitom právě tyhle jezy jsou dost často za malé letní vody velmi bezpečné, všichni to víme. Radošov není úplně typický příklad, je úzký, takže přes hranu teče obvykle hodně vody i v létě, tam to opravdu člověk musí umět odhadnout a opatrnost, schopnosti a jištění jsou na místě. Myslel jsem spíš třeba Tuhnice před tou rekonstrukcí nebo třeba Rosenauer a Mrskoš na Otavě (nebezpecnejezy.cz: "Jeden z nejhorších jezů na Otavě snad nikoho nenapadne sjíždět."). Tam se člověk během typického letního průtoku opravdu neutopí a je to vidět na první pohled i bez speciálních znalostí. Reply
|
A co zbourat?, Storm, 3/10/2014 9:49:04 PMA co zavést diskusi na téma zborcení toho pilíře? Ještě mě napadá jestli někdo někdy zkusil odstranit tu traverzu? Je to jedno z mála zajímavých míst když není nikde voda a bylo by to určitě o dost bezpečnější. Jen si neumím představit tu byrokracii. Le byla by tam pak pěkná cvičná za suchých dní. Reply
|
Re: Díky za info, Kmochacek, 3/10/2014 9:39:43 PMTu traverzu jsem tam nafotil před mnoha léty ( 2007 ) http://kmochacek.rajce.idnes.c...Tehdy při otevírání Sázavy prořízla několik nafukovaček i plasťáků. Ale už pár let tam pro změnu zas není. Dostat se na Brejlově "mezi kozy" už vyžaduje trochu umu a taky rychlé reakce, protože musíš celkem razantně vyjet ze silného proudu. S nezkušeným háčkem bych to v žádném případě neriskoval. Nicméně dlouhé roky jsem jezdil pouze letní vody, ale i při nich vždy hledal netradiční cesty, těsné průjezdy kolem překážek a neustále sledoval, jak reaguje loď na pádlo i proud. To na letní vodě skoro nikdo nedělá, protože necítí potřebu se zdokonalovat. Reply
|
Re: Díky za info, Ešus, 3/10/2014 4:28:57 PMAhoj. Nějak mi uníkají ty moje "obvyklé rady" . Jet se dá leccos, když umíš, víš jak a když hlavně máš kolem sebe spolujezdce, kteří vědí víc nž běžný vzorek naší populace. Sám jse takhle jel Radošov, a to za předpokladu, že v místě dole vydržel stát akceschopný záchranář. Ale rozhodně bych to nedporučoval komukoliv. Je potřeba rozlišovat mezi tím, co sjede člověk, co jezdí léta WW a co běžný kliekt cestovky. Ešus Reply
|
Re: jen pro zajímavost, Petr, 3/10/2014 1:47:02 PMK podobné nehodě jsme se před pár lety nachomýtli také (možná je to dokonce ta z videa), kdy plastová deblovka skončila namotaná na prostřední koze v té levé propusti. Obešlo se to jen s následky na materiálu. Tehdy jsem to chtěl za každéu cenu taky projet uprostřed, ale tahle "akce" mě dost nahlodala. Nakonec jsem to sjel, ale tak, že jsem do propusti nenajížděl přímo z vrchu, ale s otočkou. Jel jsem jakoby vlevo, kde je u stěny mlýna vracák, tam jsem to otočil proti proudu a odtamtud se rozjel doprostřed propusti. Přesto mi ta zlomená ddeblovka leží v hlavě a už jsem to pak nikdy nezkoušel a u toho zůstanu. Od té doby s lehkým mrazením sleduju všechny odvážlivce, kteří pokouší osud najetím přímo zvrchu - jde to, ale když se to pos..... může být zle Reply
|
|
otázka, Střelec, 3/10/2014 12:53:24 PMNo - kladu si otázku, jestli se na smrti toho nešťastníka víc podílela voda (utopení), nebo tlak lodě, soustředěný na plochu límce a šprajcu (rozdrcení). Šprajc byl podle náčrtu patrně někde v místě hrudníku - takže bych čekal zlomený nějaký žebra a vnitřní zranění, případně poškozenou páteř. Oblečená vesta by asi dokázala trošku rozložit tlak a snížit riziko mechanických poranění, ale asi nic víc. Reply
|
Re: Propíchnutí, žralok, 3/10/2014 12:08:40 PMSice todle nafukovačka nebyla a taky vzducholoď je víc na hladině a tak by se měla seknout tímto způsobem méně často , ale samozřejmě tlak na plochu dna je větší než na plochu člověka s ušlou vzducholodí na sobě . I když je otázka jestli by tě nafukovačka takhle přimáčkla nebo bys spíš zůstal zaseklej nohama pod sedačkou . Reply
|
Propíchnutí, JendaZBrna, 3/10/2014 12:00:22 PMNemáte někdo zkušenosti, nebo aspoň názor, jestli by v dané situaci pomohl nůž a propíchnutí té nafukovačky? Reply
|
Re: Díky za info, Aleš N., 3/10/2014 11:32:45 AMAhoj, hnusná nehoda, mám z toho husí kůži. Brejlov naštěstí jezdím vždy tou "nudnou" šlajsnou uprostřed, páč ta podemletá koza a trčící traverzy se mi ani trochu nelíbí. Ale z vědomí, jak snadno se člověk může utopit při takovémto nízkém letním stavu, mě fakt mrazí. Reply
|
Díky za info, Honza, 3/10/2014 11:00:10 AMDíky za článek. Přece jen po hlavě do válce bych asi nikdy nehupsnul, tak se na ty Ešusovy obvyklé rady typu "tohle se nejezdí ani za sucha" koukám s dost velkým despektem. Ale nešikovně najet do šlajsny - to se stát může každému, kdo má trochu vokno, blbýho háka nebo něco podobného. Sám vzpomínám, jaký jsem měl problém na blbém voleji na Hameráku najet do šlajsny z jezírka pod hrází rybníka :-) Je docela výhrůžné, jak málo vody tady stačí na utopení. Já jsem to jel 1x za slušné vody přes tu traverzu (tehdy jsem o ní nevěděl) na nafukovačce. V Brejlově jsem to z hospody (nad limonádou) asi půl hodiny zkoumal a říkal jsem si, že mezi ty 2 zdi bych se rozhodně nerad dostal, byl tam docela váleček. Šlo to sjet úplně podle levého břehu, když se člověk držel jako krysa při zdi a proud pak človéka sám protáhl spávně nad tou traverzou, co byla tehdy pod vodou. Ale když vidím, co se taky může stát, tak bych tam asi podruhé nelezl... Reply
|
Re: jen pro zajímavost, žralok, 3/10/2014 10:17:17 AMVideo pustit od začátku jestli se vám na ten odkaz taky pouští z polovičky Reply
|
jen pro zajímavost, žralok, 3/10/2014 10:10:39 AMPřed časem se tam zasekla loď , co z ní mám momentálně udělanýho Kurska http://www.youtube.com/watch?v...Sice byla opačně a tak na ní působila ještě větší síla , ale je to celkem slušně zdokumentovaný a stojí za zkouknutí . Z podobných nehod mám hrůzu , ale snad by vyvakování mých lodí tomu zabránilo . Reply
|