Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/14/2010 1:46 PM > S tou latí jsi si odpověděl sám. Každý jsme > jiný.
což ovšem nebrání tomu nějaké obecné, byť nepřesné, limity stanovit - podobně třebas jako jsou stanoveny limity sjízdnosti (a okolnosti za kterých platí)
> Navíc je ale spousta jezů, která je > ovlivněna spodní vodou a nebezpečnost není > jen v závislosti na průtoku=vodočtu na > jezu.
dobře, tak si k tomu mému "u každého jezu" doplň implicitní "kde to dává smysl"
> Dělat složitý systém je hloupost.
proč složitý? - co je složitého na tyči s ryskou "když je míň, neměli byste se utopit, koupou se tu v pohodě místní děti, když je víc, radši tam nelezte, topí se tu lidi"
> Kdo nepozná bezpečný stav má raději vždy > přenést.
to ovšem poněkud převracíš ... jde o to poznat NEbezpečí
jak poznáš, že je něco bezpečný? - a jak má začátečník vědět, jestli poznal, zda je to bezpečný, a tudíž může jet, anebo jestli to nepoznal správně (právě když si myslí, že to bezpečný je) a má podle tebe přenést?
tady mluvím o jednoduchý technický pomůcce, která mu řekne, když si myslí, že je to bezpečný, "ne ne chlapče, teď se pleteš"
... samozřejmě řekne to jen tomu, kdo bude ochoten naslouchat, ale furt lepší než drátem do woka; např. když jsem navedl kolegu, ať si zaplave v jednom pidiválečku, tak se hodně divil, co to dělá, a říkal, že by ho ani nenapadlo, že něco takovýho (ve větším) může bejt nebezpečný, a to nebyl na vodě úplně poprvý
> Jsem zásadně proti, odpovědnost a právo > volby má každý sám za sebe.
nemluvím o příkazu, ale o pomůcce od zkušenějších pro ty méně zkušené ... v létě za hezkýho počasí prostě vidíš, jestli se tam koupou haranti z nejbližší vesnice nebo ne, ale když tam není nikdo, koho by se začátečník zeptal? - a říct mu direktivně, že má přenášet všecko, když je začátečník, to je blbost, jak se to pak má naučit, a jak moc tomu bude věřit, když ve spoustě případů je to zjevnej nesmysl, aby přenášel, byť to s pádlem moc neumí?
|