Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Pomnicky-u-jezu---III-dil.aspx?ID_clanku=2334 edit=2

Pomníčky u jezů - III. díl

Diskuse nad článkem
Re: Problémy s obnášením, Klára, 9/29/2021 8:32:02 AM
Ahoj Jarko, dalo by se říct, že na vodu jezdím jako skauti - vždy připraven:-D Zaprvé si připravuju itinerář, něco jako zjednodušený kilometrovník, abych věděla, co mne de čeká. Součástí toho je, že si na netu prohlídnu mapy a fotky všech jezů. Pokud jich je nějak víc nebo s dlouhým obnášením a jedu bez psa (tedy většinou celodenní tůry), tahám kolečka.

Moje loď má cca 20 kg a je to plastový Sit on top kajak, tedy nedá se to zvednout na rameno, ale teoreticky se to dá dobře tahat. Nicméně to nemá ploché dno, má to vepředu i vzadu kýl, takže málokdy koníčkuju - většina propustí na českých jezech nebo vhodné místo u břehu má velké šutry nebo nějaké hrany a já si nerada tu loď někde hobluju. Největší průšvih je, když se z vody nedá jen tak vylézt, ale je to třeba někde, kde je z vody kolmý schod nebo zídka, minule jsem se takhle škrabala na jezu, kde jsem stála nad pas ve vodě a dalších 40 cm byl schod a ještě tam byl proud. To v mém podání nijak elegantně to vylézání nevypadalo.

Kolečka mám hoooodně bytelná, tahle: kayak-fishing.cz/preprava-kaya... . Sit on Top kajak má 3 sady samovylévacích otvorů. Ta "bodla" na kolečkách se napíchnout ode dna na ty prostřední ďoury a je to i hezky vyvážené. Když je pak odendám, píchnu je naopak vzhůru nohama do těch zadních děr, co mám za sebou na nákladové plošině, pokud nejede pes. Drží tam dobře a nevypadnou, ani když se vyklopím. Většinou tím budím dost pozornosti:-) Pokud jede pes, jezdím s menšími kolečky, ta se vejdou do předního nákladního prostoru krytého v kýlu.

Na lidnatých jezech, kde je blbý terén, se docela často najde někdo, kdo mi nabízí pomoc. Pravda, zpravidla jsou to ženy! Od těch si nechávám pomoct tehdy, když nehrozí díky mé lodi jejich otlučení, obahnění či kýla. Na druhém místě rádi pomáhají muži 50+, od těch si nechám pomoct snad vždycky. Většinou se s nimi skoro musím přetahovat, aby mi vůbec dovolili s tou lodí vůbec aspoň pomoc - mají tendence tahat loď sami. Myslím, že sama od sebe jsem si musela říct někomu o pomoc snad jen jednou a bylo mi s úsměvem vyhověno. Odhadem jsem ale na 90 % jezů zcela samostatná.

Reply

Re: Jojo, Eki, 9/28/2021 7:19:59 PM
Ahoj HoPe, ještě jsem o Tvé reakci přemýšlel, dík za téma i zjištění, že někdo ode mne něco očekává Smajlík . Chápu tvojí averzi proti negativním zprávám, je toho moc. Ale coronaviry i nebezpečné jezy evidentně existují, takže by se o nich psát mělo. Nikde nepíšu, že by pomníček u jezu = nebezpečný jez = cosi. Pomníčky jsou zvláštní případy, většina utopených nic takového nemá.
Přirovnání jezu ke křižovatce není přesné, je to spíš překážka, tedy třeba příkop či schod přes cyklostezku. Část cyklistů to přenese, část skočí, občas se někdo nepozorností či frajerstvím zabije Smajlík .
Co jsem studoval ty důvody, tak většinou nic z těch, co uvádíš (s vyjímkou alkoholu). Plavat umí u nás skoro všichni. Zabíjí fyzika (proplyněná voda pod jezem plavce nenese, válec tě za vyšších průtoků rve zpět pod jez..). Existují poměrně četné případy utonutí zachránců, kteří pro plaváčka do válce skočí, bohužel.
Měj se co nejlépe Smajlík

Reply

Re: Problémy s obnášením, Eki, 9/28/2021 6:52:37 PM
Ahoj Jarko,
jezdím v singlu na pálavě často. Prázdná pálava je z natolik slušného materiálu, že přetahování zvláště po trávě bez poškození snese. Na věci je vhodný loďák s popruhy, který lze bez problému při přetahování přenášet na zádech. Pro koníčkování přes jez je vhodná koníčkovací šňůra(šňůry) alespoň 5 metrů dlouhá. Pokud jsou okolo další vodáci, tak bych se nebál požádat je o případnou pomoc, gentleman dámě rád pomůže v nesnázích.
Jinak pokud máš z jezů obavu, je dobré splouvat za nižších a středních průtoků, jezy většinou bývají nebezpečné až za vyšších stavů, kdy se vytvářejí větší válce.
Jinak osobně řídím pálavu raději "obráceně", tedy na té lavičce blíže ke středu (normálně určené pro háčka), lépe se zatáčí. Jezy, stupně a nebezpečná místa splouvám zásadně v kleku, je to značně stabilnější. Příjemnou plavbu Smajlík

Reply

Re: Problémy s obnášením, Dan, 9/27/2021 2:26:56 PM
Ahoj Jarko,
sice nejsem Druhé(ho) pohlaví podle madame Beauvoirové, naštěstí ani třetí(ho) podle moderního počítání, ikdyž prvním bych se asi taky nikdy nenazval a silným taky ne (musíš si to zkrátka nějak podělit silovým koeficientem 0,1-10) ...

Ale několik přenositelných tipů z praxe bych měl:
1) vozit co nejméně věcí (je to banální, ale vždycky můžeš zapomenout další a další nezbytnost ... a hlavně jsem si osvojil a zalíbil rčení Aleše Polidora o jídle "akorát to dráždí žaludek").
2) koňadra z řemene (používám 2cm široký popruh a nikoli tenkou šňůru, protože by se mi zařezávala do prstů, když přijde na vytahování lodi po svislé, strmé či vysoké zdi) a mám vpředu, vzadu a uprostřed 3 karabiny 8cm, abych se mohl kdekoli přicvaknout/ odcvaknout (předem, zadem, bokem).
3) loďák na záda (když dojde na ostré kameny nebo štěrk, je vhodné dát si bágl pohodlně na záda a táhnout loď zcela prázdnou, popř. táhnout a tlačit.
4) klobouk (když dojde na nejhorší, tedy stovky metrů přenášení lodě na hlavě, klobouk zabraňuje vytrhávání vlasů. Africké domorodkyně na to mívají takový široký jakobyturbany ... a prej to dělá náramnou postavu ... asi v Africe, mě to jen mačká klobouk :-).
5) odvaha (kdysi bych si o mnoha jezech pomyslel, že se sjíždět nemají, teď, doufám, dokážu mnohem lépe rozlišovat co se nedá a co lze zkusit).
No, a když to nejde rychlejc, jde to určitě pomalejc, lepší přenést, než být v novinách.
Dan

P.S. Když dojde na problém ... tak třeba včerejší Terezín, to mi těch 1000 nejdelších letošních metrů lezly voči pěkně z ďůlků! Damn it!!! To bylo horší, než přelézat ostnatý drát na nějaký podkadaňský přehradě! Ale to bys mohla naopak použít dámské kouzlo blik a hned je tady pomocník :-)

Reply

Re: Problémy s obnášením, žralok, 9/27/2021 7:30:13 AM
Kolejda , ideální by byla kombinace s tím tvým přepravním vozejčkem .

Reply

Re: Problémy s obnášením, Jarka, 9/25/2021 12:19:50 PM
Ahoj, omlouvám se za to, že můj dotaz souvisí s uvedeným tématem poněkud vzdáleně. Ale zaujala mě v tvé reakci to, že jezdíš sama a většinu jezů přenášíš. Také budu muset jezdit sama, ale mám strach, že přenést loď sama prostě nezvládnu. (Mám Pálavu, sbalenou ji s pomocí vozíčku uvezu, ale nafouknutou ji sama neunesu). Mohla bys mi prosím poradit, jak zvládnout přenesení lodě v jedné osobě? (Případně někdo jiný). Děkuji Jarka

Reply

Re: Jojo, Eki, 9/25/2021 9:47:35 AM
Ahoj HoPe, dík za vysvětlení, zkušený bezpochyby jseš.
Definice Bulváru - z wikipedie - klíčovou roli tu hrají emoce (krev ap.) a aktualita, jejíž význam postupem času klesá, dále je jeho obsah charakterizován provinčností, navozováním paniky, skandalizací, personalizací, populismem, povrchností, negativismem,...
Jsi první, kdo ty moje články srovnává s bulvárem, tak jsem si to našel. Samozřejmě nikoho nenutím ten můj bulvár číst Smajlík
Ale tobě jde spíš o ty příběhy k pomníčkům. Jak píše i Kavol, ty příběhy se často s průběhem času poztrácejí. To, co tu zbyde z vodáka, je ten pomníček, občas poměrně tajemný. Budu rád, když mi k nim někdo napíše víc, nebo to dá na smutnejezy.cz.
Pro tebe dva příběhy s dobrým koncem:
1) Jez Dubina se zatím stavět nebude - zamítnutí ale bylo kůli administrativnímu pochybení, ne proto, že se postaví nebezpečný jez
2) Pluju letos po Otavě a kilák pod jezem Svaté pole je ve vrbičkách namotaná záchranná podkova. Napíšu to Petrovi, ten mi dá odkaz na místního dobrovolníka, ten podkovu do týdne odloví a umístí zpátky na jez.
Tolik k vysvětlení onoho plytkého závěru (Co čtete? Descarta. A co o tom soudíte? Plytké) Smajlík

Reply

Re: Jojo, kavol, 9/25/2021 12:04:22 AM
problém je, že k těm událostem skoro nikdo nic neví, tak o tom lze těžko něco psát, stačilo pár let od události a už je to marné skoro jako dokumentovat středověké smírčí kříže ...

jo, ty modernější by se asi daly spárovat se zdejší černou kronikou resp. souhrny událostí HZS

poskytnul jsem prostor k jejich zaznamenávání - bohužel opět platí, že nejsou lidi, aby udělali něco lepšího, tak jen prostá instalace MediaWiki na smutne.jezy.cz

já jsem zvládl doplnit příběhem jen jeden, který patří kamarádům mých kamarádů:
smutne.jezy.cz/index.php?title...

budu rád, když se zapojí kdokoliv další, kdo se může podělit o informace, i třeba jen prostý záznam existence (+ fotky)

Reply

Re: Jojo, HoP, 9/24/2021 11:16:48 PM
Zkušený si nepřipadám s narůstajícím věkem ve stále více oborech... Spíše mi šlo o to, že fotka pomníčku a to, že jsi ho našel a poskládal jich pár za sebou do článku, je takové (z mého pohledu!) povrchní... Jako z bulváru.
Za každým pomníčkem je osobní příběh, možná nešťastná náhoda a tragédie, možná něco jiného, vyústění do té doby osobního příběhu... Instalace záchranných prostředků je chvályhodná, pracná a mnohdy i marná a marná. Pár vět na závěr (nebo v textu) článku o nebezpečnosti toho konkrétního jezu a pochvale za budování záchranných prvků mi připadá plytké.
Jezy jsou součástí vodní cesty, stejně jako křižovatky, soubory pravidel pro leteckou dopravu apod.
Neber si, prosím, osobně, je to moderní trend...
Jen mi u formátu psavce typu Tebe nedalo a ozval jsem se. Bohatě by mi stačilo, kdyby k popisu pomníčku a uvedení jezu přibylo i stručné: Byl ožralý, měl aneurysma a nevěděl o něm, neuměl plavat, nechtěl, ale kamarádi ho ukecali, byl poprvé na vodě, skočil tam po rozchodu s první láskou, strčil ho tam jeho pes nebo ho tam stáhla dvoumetrová štika, protože neměl povolenou brzdu při vláčení a nečekal ji tam třeba... To by už mělo trochu jinou vypovídající hodnotu, než jen jednoduché schéma "křížek na břehu rovná se nebezpečný jez rovná se doplňte si podle vaší víry a vztahu k úřadům třeba".
Domnívám se, že respekt k životu má být vyvážený s respektem ke smrti. Tu rovnováhu dodávají v různé míře naše znalosti (nejen o dotyčném) a zkušenosti.
Ale opakuji, není to v osobní rovině. Napsal jsi tři články tak, jak jsi to cítil. Lepší než nic a děkuji Ti.
Největším darem, co nás odlišuje od zvířat, je náš mozek. Danajský dar na druhou stranu a nejen v případě jezu se zatím 48 mrtvými...
Osobně by mi nevadilo se o smrti na vodě bavit a psát více, jen by to muselo mít přidanou hodnotu ne-bulváru. Je to důležité a třeba by to pár lidem ve finále umožnilo umřít jinde a jinak, než na jezu a příliš brzo. Tam vidím potenciál prevence, které není nikdy dost...
No nic, tak zase někdy někde... Smajlík


Reply

Re: Problémy s obnášením, Dan, 9/22/2021 2:25:02 PM
Díků Ešusovi a největšímu zdejšímu Ptáčkovi nebude nikdy dost - konkrétně viz třeba ten letošní smutný Šternberk, ale obecně databáze Nebezpečné jezy a mnohaleté úsilí ... přidávám se.

3x k ne/snadnosti přenášení:
1) Velmi mile mne v tomto ohledu potěšila větší karabina u Staroměstského jezu - dokonce je s 20 cm úvazem na tom velikým kovaným kruhu, těsně před Židlí. Jednoduché, účinné. Na druhou stranu se odpočívací židlička na chodníčku podél Šítkovského jezu spíš pletla a chodníček sám, jak píše jinde Franta, asi rychle mizí pod hladinou (já jel 60 m3/s v Chuchli, čili sucho).

2) Naopak zachytit se za kruh na špičce kozy jezu Černýš (Ohře ř.km 138,4) je při střední vodě odvážný akrobatický cvik, který začátečníky může až "svádět" k hazardu. Kdyby mi místní rybář nevysvětlil, kde přesně ho najdu, ani by mě nenapadlo se tam jet podívat (v K.V. teklo 28 m3/s). Vlastní sjetí bylo naprosto v pohodě, je tam na spádové desce gumový pás z dopravníku, aby se lodě tolik neodřely a navíc o 10 cm snížená přepadová hrana v šíři 1 m od kozičky vpravo :-)

3) Když jsem onehdá čekal na 'parník' v Grand Portage, měl jsem dost času, abych si u muzea početl a nad mapou podumal, kterak se "přenášelo" dřívávějc. Při občasné vzpomínce si říkám, jak moc jsme zženštilí. Naposledy mi to blesklo ve Starém Šachově: když jsem se krvelačně vyrval z trní a loď musel ve srázu 'dokonce' nadvakrát vyvázat o stromky ... oni chodili 8 mil s tunama kožešin, na několikrát a na dobré počasí asi nečekali, ani na zamrznutí bažin ... ale v nejprudším úseku si nakonec udělali schody :-)
Tož tak.

Reply

Re: Problémy s obnášením, kavol, 9/22/2021 10:48:24 AM
> tohle je myslím důležité, aby nezapadlo:
> "rozhodnutí "radši to sjedeme" pramení z toho,
> že obnášení daného jezu je dost komplikované".

tak já myslím, že tady to nezapadne, třeba nedávno jsme nad tím meditovali v souvislosti s Chobotničákovejma krasoloděma, že na naše řeky je potřeba něco odolnýho, neb ne každej je fanda portážování s plnou polní někde po skále nebo krz bažiny a kopřivy

ale patří to k tý spoustě informací, který by měly zaznívat především někde jinde než tady

takže děkuju Ešusovi a těm dalším, co tohle prezentujou ve stavebních řízeních atd.

za mě je ideální takový to řešení, kdy je šlajsna u břehu a vedle ní široká cesta (rampa), která jde pozvolna do vody; samozřejmě dostatečně daleko nad a pod a dostatečně vysoká, aby to bylo bezpečný i za vyššího stavu vody

pokud je břeh příkřejší a jsou tam schůdky, tak v reálu obvykle trpí několika problémy (které se vyskytují i u různých výstupních míst kempů atd.):

- nelze dojet až těsně k nim, protože končí ve dně s velkými balvany; často jde i o vyvalené schody samotné

- jsou v proudu a není za co se u nich chytit; v případě připlutí více lodí nemají ostatní kde stát frontu

- nedostatečná šířka a špatně zvolená rozteč, Orlici nelze chytit za špičky protože přesahuje, Agara (Turismo) naopak nedosáhne od jedněch k druhým ... optimálně když nejsou vůbec dělené na dvoje samostatné schody, ale jedny široké, pak lze eventuelně loď tahat i po špici tak, že se lidi vejdou proti sobě na šířku boků

to jsou samozřejmě banality proti běžnejm situacím typu čtyři metry vysoká kolmá navigace, ale leckdy to dokáže potrápit i mě, natož když k tomu dojede banda začátečníků - přitom přinejmenším to kotvení by šlo řešit i u stávajících staveb poměrně snadno

(koneckonců mám takovej dojem, že v diskusi ke Šternberku zaznělo, že někoho od padnutí do válce zachránily navařený úchyty na šlajsně?)

Reply

Re: Problémy s obnášením, Klára, 9/21/2021 9:07:39 PM
Na Sázavě mám naprostý "talent" vystoupit všude do nejhlubšího a nejsmrdutějšího bahna. Nevím proč, Sázava v tomhle u mne vede, vypadám jako totální prase prakticky na každém jezu, dokud se pod ním zase nenamočím. Takže až někdy na té Sázavě uvidíš něco uříceného, do půlky stehen obaleného černým smrdutým bahnem, co se supěním někam vzpírá modrý plastový kajak, jsem to já. S těmi jezy, co píšeš, zkušenosti nemám, ty leží na území, které si netroufám sjíždět.

Reply

Re: Problémy s obnášením, Dan, 9/21/2021 4:36:35 PM
tohle je myslím důležité, aby nezapadlo: "rozhodnutí "radši to sjedeme" pramení z toho, že obnášení daného jezu je dost komplikované". Pod to se musím podepsat. Snadnost přenesení snižuje pravděpodobnost špatného rozhodnutí. (díky za cedule "pozor jez, přistání 100 vlevo").

Sám jezdím spíš 'při-pos(t)raně', takže když nevidím do jezu = nesu, ale kolik času a váhání už mi to kolikrát dalo! A nebýt kdysivá vlastnokrkýho přitopení se v jednom městském jezu půl metru nízkém, tak bych to tam asi kolikrát 'šoupnul', protože 'si myslim!'
Pro mne je kritický výhled na 1 metr hned pod záclonou přepadající vody. Jestli se voda tříští o protitankový tarasy, jestli mele poleno, točí nízký válec, hladký, či plný bublin nebo nebo vytahuje velkou peřejí. Tedy nemluvím o 10-20 m smrtících válcích ála Káraný, Pilař, Radošov, aj.
Aby bylo možné toto zhodnotit=vidět, musím se dostat dostatečně blízko, nejlépe odspodu. Nojo, ale jsou-li posledních 100 m vysoké zdi po obou březích nebo strmý a zarostlý svah, pak se snažím dohlédnout a prohlédnout vývar/odtok z lodi, tedy stojím co nejblíž hraně a někdy i na špičkách a ...
A tam si dokážu představit vodáky bez té existenciální zkušenosti, kteří se nakonec nerozhodnou: 'krk mám jen jeden' ale vlastně panicky 'nějak to pude'.
Kdyby tam byla křoviňákem udělaná díra v trní, tak by(chom) prostince vystoupili, prohlédli a na základě schopností se rozhodli. Takto "se zvažuje".
A naopak: na Berounce kolikrát sjedu bez delšího rozmýšlení (jen mrknu na kmeny/větve, abych se nenapích'), to, co 100% klientů přenáší, prostě proto, že je kolem jezu nakrátko vysekaná tráva a schody nebo pozvolný beton z a do vody. ... a hospoda.
Tož tak.

Reply

Re: Problémy s obnášením, Ešus , 9/21/2021 3:58:15 PM
Ahoj Kláro
umožnění přenášení je jednou z priorit AVTS při jednání s úřady. Kromě bezpečnosti, umožnění splutí, tak i umožnění přenášení. Tam , kde se připravují velké opravy, rekonstrukce anebo se připravuje úplně nová stavba to jde. tam se můžeme odvolat na dnes platnou legislativu a tyhle věci požadujeme. Tam de se nic takového nepřipravuje to nemůžeme nikomu nařídit , protože jez byl kdysi takto povolen postavit.
Ahoj Ešus

Reply

Honza, Radošov - 48, 9/21/2021 1:58:24 PM
Ta lebka a 48 na Radošově je docela výhrůžná. Dodnes si vzpomínám, jak jsem při nájezdu (za MV) z dálky slyšel: "Hele, támhle jede čtyřicátý devátý." :-)
Jinak díky moc všem, kdo se tyhle betonové zrůdy snaží zabezpečit nebo lépe zbourat nebo ještě lépe zakázat stavět!

Reply

Re: Problémy s obnášením, Ivis, 9/21/2021 11:24:34 AM
No to jsem koukal v Polsku několikrat, jak mají perfektně vyřešené přenašení pro vodaky. I plno jinych věcí. Přitom zde panuje zcela nesmyslny nazor, jak je Polsko nevodacké... Nebo jak my Češi jsme na výši proti nim. Přitom bohužel opak je pravdou... U nas tak raději postavíme rozhlednu, z které není nic vidět...Hlavně, že je na to snadna dotace z EU...

Reply

Re: Problémy s obnášením, Chobotnice, 9/21/2021 11:21:40 AM
Ono když jsem jel s malýma dětma, uplně blbě se za vyšší obnášej i jezy na oblíbený dolní Sázavě. Pěnkava, Lesní a další...

Reply

Za mě teda rozumné to řešit, Ivis, 9/21/2021 11:18:31 AM
Za mě teda rozumné a chvalihodné to řešit, i když s Ekim nemáme na uplně vše stejny nazor, v tomto ale určitě maximální souhlas. Té kritice nebo srovnaní s autonehodama moc nerozumím. Co bych snad jediné vnímal podobně jako porovnavaní s auty, např. argumentace ve smyslu, že bylo nutné změnit 60 km/h v obci na 50 km/h, protože to třeba zachraní o jeden lidsky život víc. Což sice samozřejmě hezky zní, ale pak to způsobuje i plno problemů a třeba ten kdo spěcha (což každy někdy) holt pak musí řešit spíš radary než ty chodce... a může to při velké smůle a shodě nahod dopadnout opačně. Takže samozřejmě souhlas s budovaním jen bezpečnych jezů, aby to někdo nepochopil špatně. Nicméně jen prostě někteří lidé jsou a budou nepoučitelní, což je vidět třeba na organizovanych vodackych akcích nebo masovych řekach, kdy plno lidi ani neumí držet padlo, ani ovladat lod, ale na jez jedou bez vahaní, bez dívaní. Mi to přijde jako by to brali ve stylu, že je to placena atrakce, takže se nemůže nic stat, stejné prostě jak vylet do zoo nebo sjetí skluzavky v aquaparku... Smajlík

Reply

Problémy s obnášením, Klára, 9/21/2021 10:59:06 AM
Ahoj, coby majitel plavidla poněkud nestandardního, jezdící povětšinou zcela sama, nijak extra zkušená a leckdy v doprovodu psa, obnáším prakticky všechny jezy. A zatímco se tam zpravidla lopotím s lodí, dám si pak chvilku pauzu a pozoruju cvrkot. Kolikrát jsem už žasla, co si leckdo troufne sjet, byť tedy posádka lodi rozhodně nepůsobí vůbec zdatně. A kolikrát už jsem se setkala s tím, že to rozhodnutí "radši to sjedeme" pramení z toho, že obnášení daného jezu je dost komplikované, o čemž se posádky halasně domlouvají mezi sebou, když mne pozorují, jak se někde při obnášení škrabu bahnem, roštím a přes šutry.

Naopak na jezech, kde se vylézá pohodlně, je tam dost místa, ideálně i plac, kde se dá na chvilku sednout a třeba posvačit, přenáší výrazně víc posádek.

Netvrdím tedy, že souhlasím s existencí nebezpečných jezů, to vůbec ne. Jen mi přijde, že by někdy stálo za to při jejich výstavbě či rekonstrukci myslet i na to, aby jejich obnášení bylo schůdné. Nebo když už existují a dají se blbě obnášet, aspoň zkusit změnit obnášení na něco bezpečnějšího a pohodlnějšího. Osobně třeba z duše nesnáším zmiňovaný jez Mrskoš v Horažďovicích. To je v jednom člověku skutečně lahůdka.

Reply

Re: Jojo, Petr, 9/21/2021 10:00:53 AM
Třeba ten Radošov se asi nedá dostatečně zdůraznit. Asi u nás není křižovatka, kde by zemřelo 48 lidí.

Reply

Re: Jojo, Eki, 9/21/2021 9:12:04 AM
Ahoj HoPe, dík za reakci a mírnou pochvalu.
Přiznám se, že asi úplně nerozumím. Syndrom vyhoření? Trochu to vyznívá tak, že na silnici a skalách umírá lidí víc, tak se máme na ty nebezpečné jezy vykašlat. Ani já nejsem úplně funerální typ, z mých 50ti článků jsou 3 o pomníčcích. Prostě u jezů existují, za pár let zmizí a zbydou z nich jen fotky ve virtuálním prostoru. Ale tiše doufám, že si článek třeba někdo, méně zkušený než ty, přečte a dá si na jezu pozor. Howgh.

Reply

Jojo, HoP, 9/20/2021 8:45:38 PM
Utopit se na nebezpečném jezu je jen jeden z možných způsobů, jak doufat, že teorie o karmě funguje a příště bude už lépe... Osobně si myslím, že Gaussova křivka četnosti funguje i ve vodáctví. Píši tuto reakci proto, že monitoring pomníčků mi připadá stejně jako zpravodajství o Covidu nebo jiné, tolik populární nejen v telce a bulváru.
Nic osobního, autor má fajn články, ale na vodě dost lidí hyne z mnoha důvodů. Stejně jako na skalách, za volantem, na přechodech aj.
Mám docela vztah ke skalám, nejen k vodě. Také mám malého synka, se kterým už jezdím na vodu. Proto nyní píši jen snad stručně, že co se v mládí nenaučíš, těžko doženeš, nemáš-li kliku na rodiče, přátele a jiné autority. Tímto zdravím Šakala, Vaška Lebdušku a mnoho dalších parťáků z doby před internetem. A z té současné i Petra Ptáčka, že se snaží o osvětu a praktický výcvik těch, co se snaží přežít co nejdéle...
Za mne, který se setkal již párkrát se smrtí vcelku v přímém přenosu nebo těsně po na "afterparty" při nějakém tom papírování apod. jen dodávám, že křížků je dost už tak, i na rozcestí polních cest a že by to někam vedlo, mi moc nepřipadá... Ale pokud Vás to nějak baví, v klidu pokračujte, já tam holt subjektivně vidím nejen článek/ky, ale i ty omáčky okolo... Rest in peace i zde ;-) Smajlík

Reply

Re: U Prokopa, jozka, 9/20/2021 3:17:10 PM
1990. Ve stejnem roce (mozna i stejny den) jsem si zaplaval v kaskade. Odnesly to nakonec jen hodinky a mnoho hodin laminovani v zime.

Reply

Re: U Prokopa, Eki, 9/20/2021 11:08:50 AM
Ahoj Vojto,
přiznám se, že ty pomníčky nevyhledávám nějak systematicky, třeba že bych u jedné řeky prošel všechny jezy po obou březích. Takže U Prokopa jsem nebyl, v Loučovicích jen na levém břehu.
Zato pod Loučovicemi v Čerťákách je na balvanu pozitivní pomníček ve tvaru pádla, připomínající prvosjezd Karla Knapa v září 1959 + cedule na břehu. Smajlík

Reply

U Prokopa, Vojta, 9/20/2021 9:56:02 AM
Ahoj Eki,
kdyžs byl v Loučovicích, nebyl ses podívat na pravém břehu u lávky fabriky U Prokopa? Já se tam vypravuju už asi deset let (zatím jsem se k tomu nedostal), zkontrolovat pomníček co tam je od sjezdových závodů, už nevím v kterém roce.
Vojta

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama