Re: hic sunt leones, kavol, 3/8/2012 1:03 AM > Jak už bylo napsáno, kilometráž nikdy nebyla/není/nebude > přesná. Život na řece se neustále vyvíjí a mění.
samozřejmě, s tím se počítá
ale ta řeka se málokdy mění nějak zásadně - míněno celkový charakter, ne že mírný jez přestaví na zabiják a naopak
navíc typicky se za rok stane méně změn než za deset let (viz výše návrh sledování stáří kontroly)
a jak už jsem psal, z toho pak mohu odvodit, jestli se tam vypravím jako na pohodovou turisťárnu nebo jestli to pojmu expedičně - v druhém případě riskuju akorát trochu nudy, pokud se z toho vyklube pohodovka, ale v prvém si koleduju o pěkný průšvih, pokud to zrovna turisťárna není ... při tom opravdu nesejde na tom, jestli se za těch pět let od posledního průzkumu zrovna jeden jez provalil nebo ne
> Ten, kdo má pocit, že něco není dobře, má možnost mi to > oznámit a já to neprodleně udělám.
jasnačka; zítra (vlastně už dneska, achjo :-/) se snad dostanu domů dřív a vrhnu se na to (ovšem nedoufám, že bych to stihl za jeden večer), sesumíruju to mailem, ať neztrácíš čas lovením poznámek z těchto plků
> Tvorba map vychází z kilometráží! Tedy prosím > neperzekuovat ty, kteří pomáhají s tvorbou map. Oni za to > nemohou, problém je v kilometráži. Navíc se budete i dost > divit, ale díky křížové kontrole jezů s fotomapou > a databází dibavod dochází už teď k upřesňování údajů.
no ale tady seš trošku v rozporu - u mnou citovanýho příkladu zjevně k žádný křížový kontrole s foto(mapou) nedošlo
takže ... tos' asi mohl rovnou ty data nasypat do mapy skriptem, ať se na mě Milan nezlobí :-/
- nechci nikoho odrazovat od spolupráce, jen bych byl rád, kdyby to mělo nějakou úroveň, od toho to přece dělá člověk a ne skript, aby to uvedl do cajku
> Kdybych měl čekat, že se u každé řeky (v současnosti jich > je 420) ozve ten, který ji perfektně zná od pramene > k ústí, tak se nikdy nic nevytvoří.
to je sice pravda, ale ...
a) nikdo přece neříká, že všechno musí být perfektní (dobře vím, kolik mi toho vždycky unikne, nemluvě o výše zmiňovaném vývoji na řece)
b) nicméně neshodneme se, že je nutné všech těch 420 řek mít zpracovaných i za tu cenu, že to bude úplně blbě
prostě nesouhlasím, že "lepší něco než nic", rozšiřuju to na "lepší nepřesná informace než nic, ale nic je lepší než informace vyloženě špatná"
> Stejně u každého jezu zastavím a prohlédnu.
to je samozřejmost, pokud to někde neznám (a silně doporučeno, i pokud to znám, že ...)
nicméně ne všude mám tu možnost - a to je právě příklad věci, ve které nezbývá, než se na ty kilometráže spoléhat, protože opravdu nejde si všechno předem osobně obejít
viz vedle zmíněná Radbuza, tu se v kmtráži dočtu, že mám skončit před železničním mostem, že je v navigaci nebezpečný jez ... a když se to tam nedočtu, a pojedu s tím, že "zastavím a prohlédnu", tak co, zvládnu se na hraně otočit a vypádlovat zpátky proti proudu někam, kde se dostanu ven z navigace?
když pojedu něco zcela neznámého, tak si nejspíš sakra rozmyslím mezi vysoké zdi vjet ... ale pokud budu mít v ruce průvodce (kmtráž a mapu z ní), dle čehož to má být v pohodě, tak nevím, proč bych tam nenajel - bohužel pár metrů nad tím jezem už bude poněkud pozdě na zjištění, že to autor vlastně nikdy nejel, s křížovou kontrolou se příliš neobtěžoval, a ty informace cucal někde z palce nebo vynechal úplně (zvlášť třeba pokud v jiných úsecích data sedí, tím k tomu získám důvěru, a nebudu mít žádnou indikaci, že tento konkrétní úsek narozdíl od ostatních zkontrolovaný nebyl, a že bych tedy v tom úseku důvěru v kmtráž neměl mít)
|