Připravuje se databáze suchých jezů
Diskuse nad článkem |
Šlajsny, Chobotnice, 8/8/2013 8:25 AMVono teda věc do diskuze je i fungování samotnejch šlajsen. Prté vorigo šlajsna nebyla dělaná pro loďoplavbu, ale pro voroplavbu. A často byla otevíraná jen pro projetí konkrétního voru. (Žeby dnes obdoba v klapkou otevírané šlajsně s čudlíkem a časovačem? Asi moooc scifi. ![Smajlík](/gif/smile/003.gif) ) Široká šlajsna v nepřetržitym provozu bez zahrazení břevnama by často sebrala vodu z celýho vzdutí, teda že by vzdutí nebylo. Slušnym řešenim je třeba jez kdesi na střední Sázavě, kde je do původní šlajsny vestavěná retardéra a vedle rybochod. Náročnost na spotřebu vody je výrazně nižší. Ale muselo to stát balik. Šlajsny prostě bejvaj nejetelný, horní břevno nad hladinou... Typickej obrázek z Otavy či Sázavy. No, teda nejezdim na vodu kvuli šlajsnám, tak ji teda přetáhnu... Ale pak bejvá ještě X mnoho metrů šutroviště, který je nutný přetáhnout taky. A přitom by většinou stačilo vyčistit koridor pro průjezd od rozházenejch zbytků kamennejch záhozů, náplavů a pod...
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.