Werfen – Steinwändbrücke
Přejíždíme pod poslední jez ve Werfenu, kde je pěkné parkoviště a základna komerčních JET motorových lodí. Z plakátu je zřejmé, že lidi zde vozí po řece ve člunech a já jen doufám, že je na vodě nepotkáme. Asi by to byl nerovný souboj, pokud bychom se měli poměřovat.
Reklama
K řece vede štěrková cesta, po které dopravují lodě, a nástup je do velkého vracáku. Nasedáme na zhruba 60 m širokou řeku, která má solidní vodní stav okolo 200 kubíků.
Werfen - nástupní místo
Nejprve je plavba v zásadě nudná bez peřejí, ale to okolí je fantastické. Před námi se na kopci vypíná středověký hrad Hohenwerfen zarámovaný do skalnatých hor vysokých přes 2000 m. Slunce tomu dodává tu správnou kýčovitost, ideálnější podmínky bychom už snad nemohli mít.
Hrad Hohenwerfen
Za hradem se začínají objevovat táhlé peřeje, které opět střídají místa s rychle tekoucí vodou. Vpravo na strmém kopci obdivuji chatu „Dr. Oedl Schutzhaus“, ke které jakoby snad ani nevedla žádná cesta.
Salzach před Tenneck
Vlny se začínají zvyšovat až vše vyvrcholí peřejí Werfener Eck. Za našeho stavu by to ale odhadoval spíše na WW II+ než na něco výrazně obtížnějšího. Za ní opět klidný úsek.
Konec peřeje Werfener Eck
Kochací jízdu ukončujeme za dřevěným mostem s výstražnou cedulí. Je zde poměrně špatný výstup do stráně vpravo na kamennou cestu a po ní přes frekventovanou železniční trať přenášíme k silnici. Míst na parkování zde moc není, vše je označeno jako Privat. Jedná se asi o parkovací místa místní raftové základny. Dále pak jsou ještě 2 km relativně klidné vody až k železničnímu mostu a za ním následuje nejobtížnější úsek na Salzachu a to Salzachofen. Pokud máte čas, zajděte se alespoň na něho podívat.
Jedno z výstupních míst před soutěskou
Ujeli jsme něco málo přes 9 km na rychle tekoucí řece bez nebezpečných míst a s obtížností okolo WW II. Vše jsme stihli za ¾ hodiny, naše průměrná rychlost byla 12 km/h. Vodočet v Gollingu ukazoval 195 m3/s a rozhodně se nejednalo o nějakou extra velkou či nebezpečnou vodu.
Petr