Re: Dotaz, Bořík, 6/21/2006 3:40 PMUž se mě ptalo víc lidí, takže ještě něco doplním.
Samotné prostřižení přepážky není zas takový problém. Je si potřeba dávat pozor na čistotu.
Přepážka je po vyjmutí ventilu otvorem pro ventil snadno rozpoznatelná, je z tenčího materiálu než pláště a je podélně uprostřed přeložená hranou k otvoru (tedy směrem do většího válce, čili k nám). Tuto hranu je třeba nastřihnout v délce asi 1cm, aby šlo jednu čepel nůžek prostrčit pod ní. Pak jen opatrně střihnout po hraně toho překladu. Stačí 10cm na každou stranu. Při montáži ventilu si pak nesplést stranu matice uvnitř a jak jsem již zmínil, před nasazením ventilu jemě změkčit okraje otvoru třeba acetonem nebo ředidlem, a po nafouknutí ještě jednou kousek dotáhnout (v nafouknutém stavu). Pokud k povolení/utažení ventilu není k dispozici příslušný klíč, dá se vystačit s kouskem rovného železa, které nemá ostré hrany. Utahovat krátkými pevnými škuby za současného tlačení želízka na ventil, aby nedošlo k sežvýknutí čehokoliv na ventilu. A ještě nezapomenout (tak co by malé děti jsme nevnímaly že, koště má dva konce) dávat pozor, aby volnými konci želízka jsme neškrábli někde do člunu.
Osobně se nebojím, že při trhání přepážky při nafukování by se trhání
mohlo přenést do pláště válce, jednak je přepážka z tenčího materiálu a
vlastní slep je naopak mnohem pevnější.
Ještě jedna drobnost, v dubnu jsem se cvaknul pod Zemskou bránou a Safari
chytil za zadní oko. Chvíli jsem ho držel v proudu dnem vzhůru, než se
mo ho podařilo obrátit zase na všechny čtyři. Sedací část sedačky se stihla vysmeknout nahoru ode dna, válce se ke dnu přitiskly a já tam stál určitě nějakou minutu pod balvanem než se mi
podařilo sedačku nacpat zpět (na březích ještě sníh, teklo asi 23 kubíků a v neoprénových rukavicích jsem byl poněkud neohrabaný.
Takže se chystám přilepit na podlážku poblíž vylévacích otvorů nějaká oka, kterými provléknu něco co bude držet podlážku u dna. Vylévacími otvory si nic protáhnout netroufám, aby se neprotrhly.
Zdeněk