Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Spluti-jezu-pod-pokutou-az-200-000.aspx?ID_clanku=1772 edit=3

Změna vyhlášky umožní splouvat jezy bez povolení

Diskuse nad článkem
Díky za dobré zprávy, Kouďa, 3/2/2016 10:15 AM
Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Díky za dobré zprávy, Aleš N., 3/2/2016 12:04 PM
Samozřejmě velký dík.
Jo, a asi budu muset napsat na všechna tři mnou oslovená povodí, ať mé žádosti pošlou do koše... Smajlík nebo jestli si toto někdo z kompetentních přečte, nechť tak hned udělá Smajlík

Reply

|_Re: Díky za dobré zprávy, Jitka a Pepe, 3/2/2016 4:55 PM
Díky, díky, díky. Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Díky za dobré zprávy, Tibor, 3/2/2016 5:02 PM
Připojuji se s díky a skláním se před odhodláním bojovat s úředním šilmem Smajlík

Reply

velke diky, ondra, 3/2/2016 11:27 AM
za odhodlani zmenit nesmyslnou vyhlasku a praci s tim spojenou.

Reply

Hosana!, Vladimír, 3/2/2016 12:08 PM
- na nebesích i na všech vodách. Dík obhájcům vodáckých zájmů i rozumnému přístupu inštitucí včetně pana ministra. Smajlík

Reply

|_Re: Hosana!, Twarůžek, 3/2/2016 6:31 PM
Petře, velký, ale opravdu VELKÝ DÍK!!! Opět jsme se všichni přesvědčili, že oč méně mluvíš nebo píšeš, o to více konáš. Stejně tak Ešus, Lubor a mnoho dalších.
Jako Hanáka mě také těší, že pan ministr z Rokytnice stále více dokazuje, že jako jeden z mála, je člověkem na svém místě, který myslí hlavou a (na rozdíl od většiny Hanáků) jedná rychle.
Takové zprávy se čtou moc dobře - bohužel takových ale poslední dobou moc nebývá .... Smajlík

Reply

Pochvala, Shark660, 3/2/2016 5:41 PM
Gratuluji k velkému úspěchu!!! Smajlík

Reply

Jak se dělá vyhláška..., Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 3/2/2016 10:05 PM
No tak to je síla ( jak dělá vyhláška a co může způsobit jedna blbá formulace )
Původní text : „na ostatních vodních cestách v České republice smějí malá plavidla plout přes jezy nebo jejich propustmi se souhlasem správce příslušné vodní cesty“.
Zajímalo by mě , jak se to tam do toho návrhu vůbec mohlo dostat ( jestli šlo jen o omyl, nepozornost nebo o skrytý záměr autorů textu... )
Díky - Petrovi, ministrovi a dalším úředníkům se zdravým rozumem , že to včas zamázli ... Smajlík
( protože nějaká vstřícnost bez arogance moci a schopnost uznat chybu a zjednat nápravu, to už je v dnešní době pomalu vzácnost Smajlík )

Reply

|_Re: Jak se dělá vyhláška..., Klasik, 3/3/2016 1:01 PM
Věřím na neschopnost a nevěřím na náhody. Tady tuším obojí najednou.

Reply

Blamáž, Smutný, 3/3/2016 12:21 AM
Zákonodárci vymyslí nesmysl (záměrný, aby vykázali činnost, aby ukázali, že mají selský rozum, až ho budou rušit nebo to jen tak zkusili, udělali průzkum, jestli to vůbec někdo čte či na objednávku), jeho nedodržení se bude zle trestat (vůbec se neví, kdo s tím přišel). Bylo to tak pitomé, že byl hloupý nápad až po upozornění z lidu novelizován. Poddaný lid jásá, sláva osvíceným.

Reply

|_Re: Blamáž, Pavel, 3/3/2016 4:58 AM
Přesně tak. Je neskutečné co dá za práci napravit takovouto zhovadilost od jednoho (více) nekompetentního dutohlava.Takže žádné díky ministrovi a ministerstvu. Oni jen napravují své chyby.

Reply

|_Re: Blamáž, Kimbo, 3/6/2016 6:18 PM
"Žádné díky..."Správný názor, přece se neděkuje za to, že někdo opraví svou hloupost.

Reply

|_Re: Blamáž, Pavel, 3/3/2016 5:00 AM
Přesně tak. Je neskutečné co dá za práci napravit takovouto zhovadilost od jednoho (více) nekompetentního dutohlava.Takže žádné díky ministrovi a ministerstvu. Oni jen napravují své chyby.

Reply

|_Re: Blamáž, Pavel, 3/3/2016 5:00 AM
Přesně tak. Je neskutečné co dá za práci napravit takovouto zhovadilost od jednoho (více) nekompetentního dutohlava.Takže žádné díky ministrovi a ministerstvu. Oni jen napravují své chyby.

Reply

No doufejme, snad, Petr, petrk.ova~seznam.cz, 3/3/2016 12:22 AM
Ahoj,

nechci aby to znělo nevděčně, takže nejdřív děkuji za Tvou aktivitu a za zdravý rozum všech zúčastněných.

Akorát je tady jedno velké ale, které je jasné z formulace v článku:
1. "chtějí situaci změnit novelizací"
2. "text vyhlášky v této záležitosti bude upraven takto"

Je prozatím jen předpoklad, takže jsem jen opatrně zlehka optimistický. Prozatím nic není "vytesáno" ani schváleno. V článku mi chybí nějaké datum. Ví se, kdy by měla tato novelizace proběhnout?

Petr

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Crazymen, kontaktnimail~seznam.cz, 3/3/2016 10:11 AM
Jen mezi řádky chci vyzvednout práci jachtařů, kteří kolem vyhlášky bojují už skoro rok, vodáci se přidali až na poslední chvíli. A ještě minulé léto mi paní tajemnice SvoČru tvrdila, že vyhláška se vodáků bez motoru vůbec netýká... Smajlík
Mimochodem, v současnosti platí další novelizovaná vyhláška, která mimo jiné přikazuje sportovním veslařům mít na skifech zábradlíčko Smajlík
http://www.jachting.info/viewt...

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Ondra, 3/5/2016 10:11 AM
Tak je jasne, ze jachtari maji ve svem konicku "utopeno" daleko vice penez nez my vodaci, vlastnici nejakou tu lodicku, takze se vice staraji. No a vzhledem k tomu, ze znacna cast "vodaku" se rekrutuje z klientu pujcoven, povedomi a sila jsou daleko mensi a hlavne neinformovana. Dik patri tem, kteri zde rozvirili tuto diskuzi, tomu kdo upozornil ministra a kdo se nakonec ucastnil tech jednani, jejichz vysledkem bude zminena uprava vyhlasky. Uz aby to bylo.

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Ešus , essalek~seznam.cz, 3/10/2016 10:43 AM
Ahoj
Považuji za vodáky jachtaře taky. To že do toho šli dřív nežli ostatní bylo způsobeno asi tím , že my jsme neměli skutečný text k dispozici před vydáním vyhlášky a upřímně řečeno, o znění tohoto paragrafu jsme se dozvěděl až letos. Nicméně celé je to o malé až nulové informovanosti mezi jednotlivými vodáckými organizacemi. Každý si tak trochu hrajeme na svém písečku. Znovu mne to přesvědčuje o tom , že zastřešující organizace - ať už spolek nebo třeba asociace vodáckých sportů a aktivit je čím dál tím víc aktuální. Organizace, jejíž členy by se mohly stát jednotlivé svazy, firmy, kluby, a která by s malým profitýmem dokázala tvrdě bojovat za společné zájmy.
Zatím to všichni děláme v podstatě amatérsky, ve svém volném čase, a podle toho to i přes četné úspěchy vypadá.
Ešus

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Zdeněk, 3/10/2016 3:25 PM
Ahoj, jestli jsi ten pravej akční Ešus hameráckej, mohl bys blíže, více rozvinout či zkonkretizovat svou představu (máš-li nějakou) o malém profi týmu, který by zastupoval zájmy vodáků, jachtařů, vodomilů, všech vodních čvachtařů, zorganizovaných v jeden spolek?

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Ešus, essalek~seznam.cz, 3/10/2016 3:49 PM
Už jsme to probírali i na výboru VT. Vzali jsme si příklad třeba od střeleckých sportů , kde vzniklo sdružení, které zastupuje jak sportovní střelce, tak podnikatele atd, a mají sakra hlas při tvorbě zákonů.
V podstatě takové sdružení musí mít asi sekretářku , jednatele, právníka a člověka, co se vyzná v evropských fondech a dotacích. Minimálně tihle by se tomu museli věnovat každý den, a další na částečný úvazek.
Pro začátek ba bylo potřeba asi mít nějaký přípravný tým , který konkretizuje cíle tak , aby byly pro vícero aktivit přitažlivé. Výbor by musel připravit stanovy, ve kterých by se musela objevit i ekologická témata kvůli vstupování do vodoprávních řízení. Moje představa je taková , že napřed by se museli domluvit největší hráči v oboru, tedy ČSK, SVOČR, Skauti, jachtaři, velcí výrobci, a ten vznik zafinancovat, protože zpočátku by asi to stálo víc peněz. Někdo by musel trvale lobbovat u poslanců, někdo studovat zákony a připravovat změny, někdo objíždět ministerstva, státní podniky povodí, další shánět granty a dary. Domnívám se, že po čase by to asi nejspíš mohlo fungovat na bázi členství a členských příspěvcích a třeba korunových odvodech za klienty, za splutí řeky.
To opravdu není možné ale dělat jen na dobrovolnické bázi.
Takže asi tak.
Ešus

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Zdeněk, 3/10/2016 4:35 PM
Děkuji Ti, Ešusi, za odpověď. Třeba se Tvé odpovědi chytnou další, Ti správní velcí hráči a řeknou či rovnou udělají své.

Reply

|_Re: No doufejme, snad, kavol, 3/10/2016 7:23 PM
> mají sakra hlas při tvorbě zákonů.

no, nevím, co přesně znamená tvoje "sakra", ale obávám se, že si to poněkud idealizuješ (pokud aspoň trošku správně tuším, jak probíhalo jednání při poslední novelizaci)

já jsem nabyl dojmu, že je spíše štěstí, že jde o relativně oblíbenou zájmovou činnost i mezi politiky

pokud třeba Jurečka jezdí (jezdil) na vodu, je to fajn, ale myslím si, že tady bude zastoupení společného zájmu mezi politiky podstatně menší

> věnovat každý den, a další na částečný úvazek

každý den asi ano, na plný (když dále píšeš částečný) úvazek asi ne, takže -

> by se museli domluvit největší hráči v oboru ... a ten vznik zafinancovat

to nevidím jako úplnou nutnost; když se podívám na činnost Gunlexu, tak hodně muziky se dá dělat za poměrně málo peněz - má něco kolem dvou tisíc členů, roční příspěvek jsou tři stovky ...

jenže podle mého bude problém domluvit se na těch společných cílech, aby to bylo skutečně atraktivní pro všechny, co by se měli účastnit

totiž zájmy různých skupin nejsou nejen stejné, ale dokonce jsou až protichůdné - píšeš například o účasti výrobců, hm, děkuji, nechci, netoužím po tom, aby někdo "v zájmu vodáků" prolobovával povinnost mít a tedy nakoupit, aby byl kšeft, certifikovanou vestu, helmu, házečku a nevímco na každým voleji

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 3/11/2016 10:32 AM
Zdravím Ešuse Smajlík

jak uvádíš: "napřed by se museli domluvit největší hráči v oboru, tedy ČSK, SVOČR, Skauti, jachtaři, velcí výrobci, a ten vznik zafinancovat, protože zpočátku by asi to stálo víc peněz....."

Zapomněl jsi ale na ty úplně největší hráče - tj. cestovky a půjčovny, zastupující také mimochodem tu masu cca 700 tisíc lidí ročně na vodě ( tento argument je stále častěji používán, ale jen když se to "hodí do krámu" )

Pokud se svazy a oddíly budou štítit spolupráce s těmito subjekty , tak nemají vodáci a jiní "občané jezdící na vodě" Smajlík šanci na úspěch něčeho systémové dosahovat ( jako např. rybáři.)

A novinka také je ,že např. i díky aktivitě Suché jezy už také vodáci a rybáři našli společnou řeč Smajlík

A co / teorie / tento model fungování a financování? :
Dotace od ČSTV, MŠMT, MMR.
Například "Zelení" nebo různí "sociální inženýři, nepoužitelní pro praktický život" úspěšně přežívají v různých "neziskovkách" z různých dotací,fondů,grantů a schovávají to za nějaký "Projekt"

P.S. Jak je dotován ČSK ( přes ČSTV...?)

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Ešus, essalek~seznam.cz, 3/15/2016 4:20 PM
Ahoj Monte.
Na cestovky jsem pozapomněl pouze v reakci, protože jinak samozřejmě už s nimi dávno spolupracujeme, Například s Dronte, s Bisportem a Povodou, s Tydrou a dalšími. Co se týká financí, tak jsme drženi nad vodou finančními prostředky, které poskytuje MŠM, a které se podle klíče pak dělí na jednotlivé sekce ČSK.
Bohužel zatím neprošel zákon o vzniku krajských destinačních agentur a o jejich financování, protože ty by měly dle návrhu dostávat jakýsi desátek z daní podnikatelů a v místě kraje je pak investovat do rozvoje turistiky a taky by měly dosáhnout na fondy a granty EU.
Ale to je zatím pohádka, protože poslanci mají jiné, jistě důležitější věci na starosti :-) Smajlík
Mimochodem ten údaj o cca 630-650.000 lidí je z naší prezentace vodní turistiky v roce 2011 na zasedání AKČR. Vznikl z našeho průzkumu mezi půjčovnami a cestovkami.
Ešus

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Crazymen, kontaktnimail~seznem.cz, 3/22/2016 12:35 PM
No...s veškerou úctou vůči všem zmíněným a k jejich práci. O tomto "kousku" vyhlášky byly informováni už minulý rok (cca květen) jak Svočr, tak některé půjčovny. Reakce byla obdobná : to se nás netýká, je to vyhláška o provozování MOTOROVYCH plavidel,vodáků se netýká... a na odpověď s odkazy a žádostí o vysvětlení či spolupráci reagovali slušně řečeno dotčeně, co jim někdo kecá do řemesla. Stejně tak je úsměvné číst, jak nikdo nevěděl o kompletním znění, když viditelně existuje článek s diskuzí z loňského roku přímo tady na raft.cz. I ti jachtaři reagovali až na existující vyhlášku díky odstavci o kotvení, protože při schvalování byl celý proces vynechán se zdůvodněním, že už to bylo jednou projednáno a na stůl šel úplně jiný obsah.(si to najděte na jachting.info)
Spíš jsme všichni tak zvyklí obcházet voloviny v zákoně, že jsme většinou rezignovali na nejnutnější podmínku funkce demokratické společnosti, a tou je průběžná kontrola a iniciativní angažovanost.
Další výbor bude zbytečný, pokud současní hráči a jejich pracovníci budou dělat to co mají a trochu se právně vzdělávat.
No a Povodí? v původním znění byl odpovědný "správce vodní cesty", za což byla považována SPS - najednou jsou to Povodí, která s tím nic nechtějí mít a kterým dle mých informací vlastní právníci i MD sdělilo, že se vlastně nic nemění Smajlík .
Zkrátka, dokud se každý sám za sebe nebude zajímat o dění, včetně přiložení ruky k dílu (díky za místní články Smajlík) nezachrání to žádné další sdružení.... Smajlík

Reply

|_Re: No doufejme, snad, Ešus, essalek~seznam.cz, 3/22/2016 7:14 PM
Ahoj
nesouhlasím s Tebou v tom , že není potřeba malá profesionální organizace. Právě naopak je potřeba sdružit v nějakém spolku organizace, které jako zájmovou činnost mají vodu. Zatím si každý hraje na svém omezeném písečku, a pokud někdo ty hranice svého pískoviště začne přesahovat (jako třeba všichni zúčastnění v projektech nebezpečných jezech anebo v suchých jezech) tak zjistí, že to v rámci dobrovolné činnosti nejde dělat naplno, respektive tak jak by to bylo potřeba. Většina lidí v ČSK , ve SVOčru či jinde to co dělá navíc. dělá ve svém volném čase. To jen tak na okraj proč se snažím prosadit vznik malého profesionálního týmu. V podstatě je to tak, že třeba celý výbor sekce turistiky, který má prsty v ČPV, v boji na národních parcích, v bezpečnosti na vodě, to všechno dělá vedle svého zaměstnání, jako koníčka. Předpokládám , že takto je to u jachtařů, u Svočru a další organizace jako skauty nevyjímaje.
I proto se může stát třeba to, že se nám nepodařilo vstoupit do jednání ohledně této vyhlášky v době přípravy. Několikrát jsme o to žádali ministerstvo, a nebyli jsme k tomu přizváni.
Nikdo z nás nemá tolik volného času, aby kromě svého výdělečného zaměstnání ještě seděl doma nad zákony a studoval je, hlídal vyhlášky a veškerá nařízení.
Prostě na to nemáme tolik času.
I proto čím dál víc si myslím , že je nutné zřídit spolek, který by to celé zastřešoval a kdy by bylo pár lidí, kteří by se tomu věnovali profesionálně. Je snadné tvrdit, že Ti co to dělají dobrovolně spoustu práce, by jí měli dělat víc a líp, je těžší ukázat jak a dokázat že to jde.
Ahoj ešus


Reply

|_Re: No doufejme, snad, Petr, 3/22/2016 9:20 PM
Souhlasím s Ešusem. Aniž bych se chtěl nějak vychloubat nebo dávat na odiv svoji práci ve prospěch vodáků, tak poslední 2-3 roky věnuji velmi mnoho svého času různým aktivitám, které mi ale finance nepřinesou. Inzerenti platí za reklamu zde na webu stále stejně, za což jsem jim vděčný, a je jim v podstatě jedno, co dalšího podnikám na úrovni podpory vodáctví. Kdybych seděl na zadku a koukal na televizi, tak na tom budu finančně lépe. Díky podpoře jednotlivých vodáků, dvou půjčoven a ČSK se mi alespoň něco z toho úsilí a financí do toho vložených v minulém roce vrátilo.
Já vím, že je to pro většinu vodáků pohodlné, aby se nastínil problém a někdo se postaral o jeho realizaci, aniž by se za to očekávalo alespoň zaplacení nákladů. Ideální stav. Však co, Ptáček nebo Ešus to zařídí.
Jenže je to neudržitelný stav? V nejbližší době budu publikovat další vyhlášku, která mnohým výrazně zkomplikuje život. Čekám ještě na oficiální potvrzení mých výkladů, ale bude mít pravděpodobně zásadní vliv na všechny vodáky. A těch problémů neubývá, spíše přibývá. Mám připravené dva projekty, které mně osobně nic nepřinesou, ale jak doufám, tak zlepší podmínky na řekách.
Takže je otázkou, jestli vytvořit alespoň částečně profesionální tým, který by hájil zájmy vodáků, nebo se bude čekat, až nás to přestane bavit a zároveň se bude doufat, že se najde nějaký jiný blbec, který práci převezme.

Reply

Jezy, Franta, Franta-Bobr~seznam.cz, 3/4/2016 12:49 PM
Ahoj,
moc dík Petrovi za vše ohledně splouvání jezů.
Žádosti ohledně Chrudimky a Doubravy jsem sice na Povodí Labe s.p.HK odeslal již před týdnem ale dnes jsem mluvil s panem dispečerem a tak je vše OK.
Franta.

Reply

Tleskam, KubaN, 3/4/2016 11:59 PM
a smekám. Ses borec Petře.

Reply

Splouvání jezů na povolení, Kimbo, 3/5/2016 2:16 PM
Kristepanepanenkoskákavá, to dospělo až sem? Přijedu k jezu a budu shánět po hospodách majitele, abych se dovolil, jestli překážku v řece mohu splout? A to i když mám třeba souhlas od domovní důvěrnice v baráku, kde bydlím? Čeho jsem se to dožil? Ještě, že nebylo nutné mít souhlas od Ovčáčka z Hradu, kdybych chtěl třeba jet staroměstskou šlajsnu v Praze na Vltavě.
Uff...
Smajlík

Reply

Iděs, Petr, petrk.ova~seznam.cz, 3/5/2016 5:57 PM
Ahoj,

dneska objevil se článek na Iděsu (http://zpravy.idnes.cz/jezy-po...

Tak už je to venku snad úplně všude. Není to špatně, myslím si, že čím víc se o tom bude mluvit, tím lépe.

Uvidíme jak rychle a pokud vůbec se s tím nesmyslem jménem vyhláška povede něco udělat.
Pořád je, podle mě na místě lehký a opatrný optimismus.

Takže stále jen doufám.

Petr

Reply

Prohlášení na webu MD, Hvězdář, hvezdar~skaut.cz, 3/9/2016 5:12 PM
Tak už se k tomu hlásí ministerstvo dopravy i na svých stránkách:

http://www.mdcr.cz/cs/Media/Ti...

Reply

|_Re: Prohlášení na webu MD, kavol, 3/10/2016 10:52 AM
hlásí, ale mlží

píšou "Povinnost mít ke splutí jezu souhlas správce vodní cesty byla ..." a pak "povinnost byla nově přesunuta"

což je lež, protože nedošlo k přesunu té samé povinnosti, nýbrž zrušení jedné a zavedení zcela jiné

asi budu nosit dříví do lesa, vzhledem k tomu, jak to tu bylo propíráno, ale přesto připomenu, že rozdíl byl v tom, kdo měl souhlas vydat

podle starého správce vodní cesty, což je podle písm. a) odst. 2 §5 zákona 114/1995 Sb. správce vodního toku, čili v drtivé většině příslušné Povodí, jen u některých potoků ("drobných toků") obce, popř. i soukromník (§48 zákona 254/2001 Sb.)

podle nového správce jezu, čili správce součásti vodní cesty podle odst. 3 §5 z. 114/1995 Sb. tedy jeho vlastník

praktické důsledky viz předchozí diskuse

tak nevím, jestli zprávu vydával takový diletant, že nechápe tento rozdíl, anebo zda dotyčný tiskový odbor podezírat z úmyslu ...

Reply

|_Re: Prohlášení na webu MD, Petr, petrk.ova~seznam.cz, 3/10/2016 11:36 AM
Ahoj,

už se tomu věnuje i Plesk: http://www.blesk.cz/clanek/zpr...

Jsme zachráněni. :-)))

Jak řekla má oblíbená postava pan ministr z ještě oblíbenějšího seriálu Jistě pane ministře: "na tiskovou zprávu se nepřísahá."

Takže za mě: Kavole hledat chybu ve formulaci v tiskové zprávě považuju za zbytečné, protože třeba mě je u zádele, jak si to šiml zdůvodní, hlavně aby vytvořili o něco menší paskvil.

Pak je třeba aby o této skutečnosti byly informované "orgány", které se můžou pokoušet vybírat si v této chvíli pod jezem drobné na pivo, a to výše 200tis. Samozřejmě riskují úder libovolným předmětem do libovolné části těla, od projíždějících kolem, ale pokoušet se můžou, mají oporu v paskvilu, pardon ve vyhlášce.

Což tak vypadá, takže se asi vybírat nebude, dokonce je to v tom článku psáno.
Prozatím tedy, alespoň že tak.
A uvidíme, jestli do konce roku, jsem optimista :-), stihnou schválit změnu.

Petr

Reply

|_Re: Prohlášení na webu MD, Zdeněk, 3/10/2016 4:23 PM
Se záchranou to nevidím růžově ani s růžovými brýlemi mámení. Policii znám jen dopravní a pak tu klamavou, která manipuluje s demonstranty a demonstracemi. Dopravní policie se projevuje šikanou všeho druhu. Vybírat na jezech bude pro ni v létě zábava i byznys. Údery vrací i s úroky.

Reply

Současný stav, Klasik, 3/15/2016 12:22 PM
Mimochodem, volal kamarád, majitel jezu ... udělil mi doživotní souhlas se splutím pro mě a všechny mé přátele ... "Hlavně mi ale nepiš !".

Vytvořilo to asi paniku i mezi elektrárníkama. také tam mají svoje skupiny '"právníků", kteří varují před povolením čehokoliv a následnou zodpovědností. Skoro to vypadá na doporučení, že z důvodu bezpečnosti je pro jistotu vhodné zavřít i sportovní propust.

Panika se šíří rychle a zdravý rozum mizí v mlze ho*va*din.

Reply

Policie , Ešus , essalek~seznam.cz, 3/23/2016 11:55 AM
Ahoj
aktivitu policie nevidím jako reálnou, a to jak obecní tak státní.
Jde totiž o to , že ty pokuty na vodě může na návrh policie udělit pouze státní plavební správa, takže žádná obecní pokladna nebude mít prospěch z vybírání pokut.
Ešus

Reply

|_Re: Policie , Crazymen, kontaktnimail~seznam.cz, 3/24/2016 10:31 AM
Drobná oprava(aspoň co se o tom píše), blokovou pokutu může udělit jakýkoliv "orgán",pouze v případě nesouhlasu se přechází na přestupkové řízení u SPS.A tím se prokazatelny přestupek stává zajímavý pro kasu i vymahače, byť třeba u alkoholu bych to mydlil pádlem klidně osobně... Smajlík

Reply

|_Re: Policie , Ešus , essalek~seznam.cz, 3/24/2016 10:52 AM
No , před cca dvěma lety, když jsem byl s Petrem Ptáčkem na zasedání Vodohospodářské společnosti, tak na tohle téma tam vystoupila zástupkyně Státní plavební správy, zřejmě právnička s tím, že pokuty na vodě smí udělovat pouze plavební správa a může tak učinit na základě vlastního šetření, anebo na podnět policie ČR. Přímé udělování pokut obecní anebo státní policií vyloučila. Na tohle se narazilo i při povodních, kdy policie ČR odmítla zakročit proti vodákům , porušujícím vyhlášku.
Vzhledem k tomu , že námi kritizované znění vyhlášky bylo v platnosti snad do roku 1995 a teď znova rok, a nikdo z policie žádnou aktivitu nevykázal, tak to asi nebude pro ně "lukrativní" záležitost, neboť oni by museli zjistit přestupek (i ten chlast), a poslat podnět.
S tím pádlem s Tebou naprosto souhlasím, a protože jezdím na kajaku, tak to můžu mlátit na obou stranách. Nikomu nevadí dát si jedno pivo k obědu, ale nesmí jich být deset s panáčky. Po povodních 2013, jsme jel v krásném počasí při 60 kyblících Sázavu z Týnce. Byla to nááááádhera. Dojel jsme na lesní a šel do baru, a přišlo dilema. Dám si pivo, někdo mne zmerčí a průšvih bude na světě- Ešus v televizi kecá proti alkoholu a sám chlastá. Tak jsem si dal Staropramen citron. Ten hnus jsem krkal a zvracel za trest až do Pikovic :-).
Ešus

Reply

|_Re: Policie , Crazymen, kontaktnimail~seznam.cz, 3/24/2016 3:13 PM
...s novelou zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě...
- oprávnění Policie ČR projednávat v blokovém řízení též přestupky v plavebním provozu, což se promítá i do novely zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vodách“)
tři právníci - pět názorů... Smajlík

Reply

|_Re: Policie , Petr, 3/24/2016 5:33 PM
Je to tak. V novele Pravidla plavebního provozu už tato kompetence Policii ČR byla opět přidána a může pokutovat bez nutnosti postupovat věc SPS.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.