Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Tragicka-nehoda-na-Opave---muz-s-hobby-clunem-v-jezu.aspx?ID_P=15 ID_clanku=2211

Tragická nehoda na Opavě - muž s hobby člunem v jezu

Diskuse nad článkem
Re: Jak zvýšit bezpečnost jezu, Milan, pujcovnalodiprerov~seznam.cz, 7/7/2020 12:04 AM
Vojto,
nejen na Bečvě půjčuju lodě od roku 1990, snad něco o Bečvě vím. Uváděný stav 140-150cm = 15-21 kubíků zkušenému vodákovi nebo i odvážnému až lehkovážnému začátečníkovi umožní splout všechny kamenné záhozy, které jsou již po letech docela "roztahané" a tvoří od 10, 15 kubíků hezké peřeje (fotky jsem dal na raft.cz).
Kdo se chce vyhnout obtížné přenášce dvou jezů těsně pod Val.Meziříčím , jednoduše startuje ve Lhotce, táboří v hranické loděnici a to je hezký, tekoucí a při uváděném stavu i peřejnatý úsek BEZ JEZŮ. Až další den následuje jasná přenáška hranického jezu (rozumný vodák z hranické loděnice lodě rovnou převeze či po trávě přetáhne lodě až pod jez, kde je bohužel letos na pravém břehu fakt špatný start a dříve schůdnější levý břeh je letos v rekonstrukci) a pluje opět plusminus přírodním korytem do Oseka (skromné táboření opět v loděnici). Třetí den se zkušený vyhne přenášce dvou oseckých jezů jednoduše tak, že z osecké loděnice pluje náhonem Strhanec a lodě u Prosenic přetáhne pod most do Bečvy a dopluje do Přerova a to už máme třídenní plavbu s jedním - hranickým jezem, což na 44km plavby není špatné. Píšeš, že určit místo pro přistání, přenesení je problém. No nevím. Pro nás místní a znalé to fakt problém není. Faktem je, že i někteří klienti mé půjčovny přijíždějící spíše ze západní části ČR jsou v šoku, že na řece "nejsou cedule" . I když dám do ruky každému kilometráž i s fotkama jak náročnější místa (řekněme dvě, tři mezi Lhotkou a Hustopečemi) vypadají za sucha a třeba při 15 kubících, tak oni pořád hledají ty "cedule". Pak se ptají, proč na Bečvě nejsou žádné hospody (třeba). A já jim říkám, že v uvedeném úseku 44km je nějakých 12-14 hospod či zahrádek cca 10-300m od řeky a že všechny jsou na mapách či v kilometráži. Ale lidi nechtějí studovat mapy ani kilometráže ani nechtějí komunikovat třeba s místními rybáři či cyklisty na úžasné cyklostezce Bečva, oni chtějí ty "CEDULE". Já doufám, že na Bečvě nikdy žádné cedule nebudou.
Ten kdo chce splout řeku celou a nevybírá či si nenechá doporučit vhodné úseky, holt musí počítat s překážkami třeba v podobě nesjízdných jezů. Na rozdíl od mnoha jiných řek, na Bečvě není za poslední desítky let postaven žádný nový jez. Chválabohu aspoň za to. Kdo by hledal řeku podobnou Bečvě, pak mu doporučím Váh z Dolných Kočkovců do Seredě, kde jsou během 5-6 etap pouze dva jezy v Trenčíně a jedna hráz přehrady v Piešťanech, vše přetáhnutelné "v rukách" . Akorát tam tedy rovněž nejsou ty "cedule". Milan
 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Reply to this comment

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.