Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Trocha-historie-vodaka-nezabije-III.aspx?ID_clanku=1257 edit=2

Trocha historie vodáka nezabije III.

Diskuse nad článkem
Střela, Hans z Plzně, 7/12/2011 11:18:32 AM
Zajímavé počteníčko.. :-)
Na Střele je úsek mezi Rabštejnem a Železným hamrem v duchu WW I s asi jedním místem WW II. V době dřevěné a laminátové věřím, že zde mohlo docházet k poškozování lodí o ostré šutry a skály v a okolo koryta. Na plastu však bez problémů.
Litavku jsme jeli letos v lednu a úsek Příbram -> Lochovice můžu vřele doporučit! Se zavřenou deblovkou jsme sice většinu jezů přenášeli páč jsou kolmé či parabolické, ale krajina je krásná - příští rok pokud trefíme vodu, tak zkusíme začít ještě nad Příbramí.

Reply

Re: pěkný, Kmochacek, 7/1/2011 10:41:30 PM
tyhle články jsou postaveny hlavně na té kilometráži, můj komentář k jednotlivým řekám co vím nebo jsem našel na netu.

Ta historie
http://www.raft.cz/historie.as...
to už je výsledek z asi desítky fousatých vodáckých knih, 20.-50. léta, plus web. Časem ještě přibudou další věci.
Než jsem se do toho pustil, ani jsem netušil, jak moc bylo tehdá vodáctví rozšířený Smajlík


Reply

Re: pěkný, Wikk, 7/1/2011 4:36:29 PM
Mám-li být upřímný, ani já nemám o Pšoncích moc pozitivní mínění. Jinak souhlas. Bóbr nebo Kwisa. Krásná příroda, čistá voda, ale okolí moc nee, Polák je starý dobytek.

Nicméně k tématu. Kmocháčkův záměr přiblížit historii česjých řek je skvělý a velice kladně jej hodnotím. Jen by mě zajímalo, jestli´s, Kmocháčku, čerpal jen z onoho průvodce? Abych byl přesnější, zajímal by mě celkově seznam použité literatury a jiných zdrojů. Díky

Reply

V. Teklý, Kmochacek, 6/30/2011 2:01:27 PM
co jsem o něm pochytal, tak se motal už kolem 1.ME v kanoistice v Praze (1933), od 30. let dělal bafuňáře KVT Braník a dle slov Vojty J. v civilním životě m.j. pomáhal stavět/projektovat OD Kotva (1975). Kdy svůj plodný život dovršil netuším, jen odhaduju.

Reply

Re: Skenování?, Kuba Turek, 6/30/2011 1:18:51 AM
To jsem teda pana Teklého hrubě podcenil, co se věku týče :-) V každém případě si ale čtu Tvoje články a zároveň listuju jeho první kilometráží.

Reply

Re: Skenování?, Kmochacek, 6/28/2011 12:15:52 PM
© asi ještě chvilku vydrží, odhadem do 2050 (70 let po smrti autora) a souhlas dědiců autorských práv jsem dopředu vzdal (i odborník v knihovně potvrdil, že problém tzv. "osiřelých děl" je celoevropský).
Zveřejnění těch citací a pár knižních fotek v článku je asi maximum, protože to by asi šlo napasovat na §31 ( Do práva autorského nezasahuje ten,kdo cituje ve svém díle v odůvodněné míře výňatky ze zveřejněných děl jiných autorů).

Ale pokud někdo touží si pro své vlastní potřeby pořídit scan této knihy, stačí napsat na mail Smajlík

Reply

Re: pěkný, Ešus, 6/28/2011 12:12:15 PM
Jeli jsme překrásnou Drawu, doporučuji pro nostalgiky, kteří by si připomenuli léta sedumdesátá u nás, to samé Bóbr atd.
Jen moc neporučuji Nidu, ta by se spíš dala přejmenovat na NUDU. Jinak řeky čisté, tábořiště a kempy taky. Bohužel nás ale stále mají spíš za zloděje, protože díky českému nešvaru hlásit míň lidí v kempu, nežli je skutečnost, nám tam stále dělá ostudu.
Ešus

Reply

Re: A co povodí Moravy a Odry?, Kmochacek, 6/28/2011 11:57:47 AM
přesně tak, Morava měla vyjít zanedlouho po této, ale válka atd. to odsunula... První moravská kilometráž tedy až 1956
http://www.zralok.estranky.cz/... a to už je celkem dostupná kniha.

Jinak souhlas s "opisováním". Dělají to prakticky všichni u svých pozdějších reedicí a není výjimkou stejný text třeba po 20 létech. Pro svůj další článek jsem projel prakticky všechny vydané souborné KM ( cca 10) a mohu potvrdit. Řeky se moc nemění, ale na druhou stranu se může počáteční chyba v knize táhnout díky opisům přes celou jednu vodáckou generaci. Ale kilometráž má být stejně jen vodítko, nikoliv dogma.

BTW: ve vydání 1947 byl v úvodu německý slovníček nahrazen ruským a přibyla třeba zmínka o zničených mostech na Ohři v důsledku války...

Reply

pěkný, Had, 6/28/2011 7:38:54 AM
Pěkný čtení Kmocháčku,škoda že už si chudák vodák neprojede Svatojánský proudy a jiné,v srpnu jedu pádlovat do Polsa tam si na jezy moc nehráli tak jsem zvědavej na krásy místních řek:)))

Reply

Re: A co povodí Moravy a Odry?, PetrD., 6/27/2011 10:06:29 PM
Nerad bych těch zklamal, ale pokud Kmocháček nemá ještě jiné zdroje,tak na Moravu nedojde. Citované pasáže jsou z publikace "Kilometráž českých řek", jak Kmocháček uvádí. A to znamená, že moravské řeky neobsahuje. Mám vydání téhož díla z roku 1947 a 1955, citace jsou tam až na výjimky shodné, autor opisoval sám od sebe, jen někde už se bohužel musel zmínit o přehradách.
Je to má oblíbená kratochvíle, listovat si touhle kilometráží, ty popisy jsou fakt úžasné. K mým nejoblíbenějším patří popis Úpy:
"....údolí nad Českou Skalicí je jedním z nejkrásnějších říčních údolí v Čechách. Řeka tu čile proudí a láká přímo k jízdě. Úpa čeká na vodáky, aby ve větším počtu po ní jezdili. Pěší turisté již dávno sem chodí, a je na nás, abychom také my na svých lodích sem častěji zavítali...."
Platí na 100% dodnes!


Reply

Skenování?, Kuba Turek, 6/27/2011 7:54:09 PM
Nebylo by dobré celého Teklého naskenovat a pak ho komentovat? Takhle všichni, kteří ho nemají, přijdou o mnohé požitky :-) Myslím, že copyrigt už prošel. A není náhodou už někde naskenovaný?

Reply

Re: A co povodí Moravy a Odry?, Brašule, 6/27/2011 7:34:55 PM
nejseš sám ...
na moravě je sice dost řěk ale málo kdy sjízdných Smajlík
když opomenu dyji moravu bečvu a ...

Reply

A co povodí Moravy a Odry?, Tvarůžek, 6/27/2011 12:31:35 PM
Moc hezké čtení. Už se těším, až se dostaneš do povodí Moravy a Odry. I když nevím - musím uznat, že Mekkou vodáctví byly přeci jen Čechy... Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.