Umělé kanály - změny a novinky v příštím roce
Diskuse nad článkem |
Re: Proč furt beton?!, Klasik, 12/28/2011 10:32 AM Kanál je pryč sotva dva roky a už si někteří nepamatujete jak vypadal. Vylovte si fotografie trojky a kolovadla s vodou a bez vody téměř celého kanálu.
To, že dnes okolí vypadá jako měsíční krajina je normální při každé stavbě a podobně to nejspíš vypadalo i při stavbě původního kanálu.
Dlažba z lomového kamene sice není ani náhodou přírodní koryto, ale o dvě třídy lepší než ten hnusný hrubý beton. Na fotkách je zřejmé, že koryto není dokončeno. Po dokončení dosypání a osetí to taky bude vypadat jinak. Za pár let, až zarostou nepoužívaná místa, to bude vypadat ještě jinak.
Osobně se mi spíš nelíbí jednotný sklon svahu, ale to je o penězích a pokud by jste někdo nabídnul v době zpracování nezanedatelný příspěvek (od boku odhaduji 30-40% realizační ceny), tak autor i investor by ty rovné plochy určitě rád rozlámal.
Všeobecný trend bagr a beton ... pokud by jsi opravdu sledoval stavebnictví, tak by jsi zjistil, že toho betonu se dává čím dál tím méně. Trend je naopak ve snížení zpevněných ploch (úspory, snížení rychlosti odtoku vody ...). Betonovalo se především na konci minulého režimu (to ještě nebylo z čeho) a na začátku 90 let (to už bylo z čeho a myšlení investorů jelo setrvačností). Nazývat to trendem je omyl. Extenzivní rozvoj přináší do stavebnictví jiné-vnější vlivy (rozvoj průmyslu, rozvoj bytové výstavby, rozvoj automobilové dopravy ...).
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.