Re: sobota, Kmochacek, 5/1/2013 11:32 AMCo s nimi? Nechat je "žít". Resp. snažit se jen omezit negativní vliv jejich jednání na ostatní.
Též začínám mít pocit, že je na čase se v určitém okamžiku dění zastavit a dále už vše nechat na svobodné vůli každého jedince. Poskytnout maximum informací (o jezech) pro co nejlepší rozhodnutí (na jezu). Přemýšlivý a zodpovědný člověk nebezpečí uváží, pro ty ostatní platí něco o prasátkách a bižuterii...
Rozhodně nechci jít až do krajnosti v podobě úředních nařízení, zákazů, spíš formou SVOBODY a ODPOVĚDNOSTI.
Tedy např. nějakým způsobem v předpisech lépe konkretizovat úlohu a pozici VŮDCE malého plavidla. Když se nic nestane dělejte si co chcete. Pokud ale vznikne malér, bude vůdce popotahován za to, koho si vzal do plavidla, zda měli řádné vybavení, zda věděl co je na řece čeká, zda uměla posádka přiměřeně ovládat plavidlo, zda byli pod vlivem atd. A třeba taky při půjčení lodě/raftu v půjčovně uvádět konkrétní osobu, která tím vůdcem bude + seznámení s jejími právy a povinnostmi (ona by pak musela dokazovat, že v reálu tomu bylo jinak).
Ještě pár věcí k zamyšlení kolem NJ:
1. na wenu NJ mi dost chybí AKTUALITY - časově uspořádané info jak se historicky vyvíjelo dění kolem NJ (původní impuls, založení webu,...), co je na webu nového ( nové jezy, videa,...), co se právě řeší a projednává a následně s jakými výsledky, očekávané a plánované události. Myslím, že nejen pro mne zajímavé informace, že web žije a vyvíjí se.
2. též jsem nikde nenašel pojednání, co je cílem webu NJ - aby si jednotlivec/úřad přečetl voconámde. Zabezpečení NJ? Zamezení sjíždění NJ? Přestavbu NJ? Zamezení stavby nových NJ?
3. Ideál je asi postupná (a určitě velmi dlouhodobá) přestavba frekventovaných NJ na bezpečně sjízdné, nikoliv pouze snaha usnadnit jejich přenášení. První vlašťovka je už delší dobu v provozu - Tuhnice. Takže bych navrhoval tento projekt přestavby dosti podrobně zmapovat (zdroje financování, přístup a role kompetentních institucí,...) a v nějaké formě ho též zveřejnit na NJ, pro inspiraci a poučení ostatních.
HOWGH!