Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Vlcava.aspx?ID_clanku=985 edit=3

Vlčava

Diskuse nad článkem
strach má Welký Woči?, kavol, 3/31/2009 11:40 PM
lidi sorry, ale já si holt nemůžu odpustit nerejpat ...

když vidím ty fotky, vážně se mi nechce věřit, že ten první jez má mít dva a půl metru a ten druhej čtyři metry

navíc u toho prvního se mi jeví, že pod ním žádnej válec není, jenom vývar, a že při průtoku 5 m³ by záchrana probíhala asi tak, že by se plaváček postavil a z podjezí odešel - viz třeba videa z posledního Botiče, jez Marcela (a ten je vyšší = větší síla vody)

ale z tý fotky našikmo širokoúhlým objektivem těžko soudit, třeba jsem vedle jak ta jedle ...

fotečka druhýho jezu je lepší, tam jsem napočítal od koruny dolů jedenáct řad kamení, tipoval bych, že pod vodou do normální výšky spodní hladiny budou nanejvýše dvě, takže 13, normální výška řady je tak 20-25 cm, takže max 3 a čtvrt metru ... podotýkám, že známá hráz v Podhradí na Moravici má 4,6 m, a tohle mi z fotky rozhodně nepřijde bezmála stejně vysoký (a řekl bych, že vysoký jezy mám z Bóbru a Jizery docela v oku ;-))

p.s. tím samozřejmě nechci nikoho navádět, aby to zkoušel jezdit, zvlášť bez jištění; sami jsme nedávno přenesli stupínek, kterej má sotva přes půl metru, jen protože se mi nelíbilo, jak to (ne)odtýká ... jde mi jen o faktickou stránku (aneb naposledy jsme marně hledali jez taky uváděnej jako vysokej, nesjízdnej, a ve skutečnosti to byla šikmá pohodička vysoká asi metr a půl - zorientovali jsme se podle věže kostela, která už od něj byla vidět, že už jsme skoro v cíli, ale čistě podle kilometráže by člověk myslel, že snad jedeme nějakou jinou řeku ...)

p.p.s. jinak dík za článek ;-)

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 4/1/2009 10:47 AM
u výšky jezů obecně mám naprosto stejný dojem. Rybářská latina funguje i mezi vodáky :-))).
IMHO je v kilometrážích uváděna výška jezu od jeho hrany na dno podjezí nebo tak nějak, takže vlastní skok na spodní hladinu může být znatelně menší. Jinak si to vysvětlit nedovedu...

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, Keny, 4/1/2009 12:26 PM
No tak pánové, každý má právo na trochu té rybářštiny, ne? Co bychom pak četli?
Ale jinak s vámi souhlasím.
Mě ještě zaujala ta první fotka. Tole místo, s tím stomem, to na přenášení vážně není. Ale fakt je, že fotky klamou a když si posádka nevěří, je břeh asi dobrá volba :-))

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, Keny, 4/1/2009 12:26 PM
No tak pánové, každý má právo na trochu té rybářštiny, ne? Co bychom pak četli?
Ale jinak s vámi souhlasím.
Mě ještě zaujala ta první fotka. Tole místo, s tím stomem, to na přenášení vážně není. Ale fakt je, že fotky klamou a když si posádka nevěří, je břeh asi dobrá volba :-))

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, kavol, 4/1/2009 8:40 PM
nevím, jestli je na to někde definována nějaká metodika, nicméně my se snažíme uvádět (maximální) rozdíl hladin, což zhruba odpovídá výškám uváděným ve staré Olympii (tam, kde jsme jezy zažili ještě ve stavu, ve kterém do ní byly zapsány ...)

kdyby se to mělo uvádět tak, jak říkáš, tedy k patě jezu, pak by rázem spousta jezů byla třebas o metr vyšší, než se uvádí

pro ilustraci, vezměme třebas Malšovický jez na Orlici na ř. km 3 -

momentálně se ve zdejší kilometráži uvádí výška 2,4 m

Povodí Labe uvádí hradicí výšku 2,6 m(*) ... kótu koruny jezu uvádí 230,80 m n.m. a spodní hladinu při 15 m³ uvádí 228,67 m n.m. - rozdíl 2,13 m, to si tedy plusmínus odpovídá

(*) hradicí výšku chápu jako výšku od původního dna, resp. dna nad jezem, ke koruně ... definice se mi nedaří na Síti dopátrat :-/

kdybychom měli počítat výšku ke dnu vývařiště (226,14 m n.m.) nebo ke dnu pod ním (227,14 m n.m.), tak vyjde 4,66 resp. 3,66 m, což už si s tím, co se uvádí, jaksi neodpovídá ...

(viz http://www.pla.cz/planet/publi... )

p.s. Povodí Labe si myslí, že uvedený jez má vorovou propust vlevo, raft.cz si momentálně myslí, že propust nemá ... haló, Petře? :)

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, Petr, 4/1/2009 10:54 PM
Hradicí výšku chápu jako maximální výšku, kdy jsou vyhrazeny proti vodě zarážky (prkna, vak ...). Jez nebývá "statickým" dílem, ale výška jezu se může u některých automaticky regulovat dle vodního stavu (vody je hodně, jez se sklopí, vody málo, jez se zahradí).

Jinak Malšovický jez má 2 propustě
http://www.pla.cz/gis/frmFoto....

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, kavol, 4/2/2009 12:08 AM
> Hradicí výšku chápu jako maximální
> výšku, kdy jsou vyhrazeny proti vodě
> zarážky ...

nojo, ale od čeho se počítá? - jez v příkladu jsem vybral mj. právě proto, že je statický

> Jinak Malšovický jez má 2 propustě

to jo, ale asi jen ta vorová je (potenciálně) sjízdná, tedy vodácky významná a hodná zobrazení na značce

(neznám to z reálu, o PLa vím, že má schémata vodních děl, tak jsem si šel jen pro příklad)

jinak nedostatek v zavedeném značení, že chybí jez s více propustmi, už jsme taky řešili, v souvislosti s Matoušovským mlýnem na Lužnici - má vorovou propust vlevo, pěkně se skáče bokem, a vpravo od ní, skoro uprostřed jezu, je úzká retardérka ...

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 4/2/2009 7:44 AM
asi jsou rozdíly od jezu k jezu. Třeba Kocába:
http://www.raft.cz/cechy/kocab...
1. předposlední jez (foto Jícha) dle kilometráže na Raftu " ř.km 1.2 výška 3.0 m X - po prohlédnutí sjízdný sníženou korunou vlevo od středu ", ale rozdíl hladin tak 2m,stál jsem dole na úrovni vody a stačilo jen malinko povyskočit (mám skoro ty 2m :-))), abych viděl volej nahoře
2. a ten poslední jez na Kocábě (posl.foto), " ř.km 0.6 výška 1.2m - pozor za VV" myslím odpovídá

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, Tomáš Frantík, 4/10/2009 8:36 AM
Milí přátelé,článek je vždycky, tak trochu poezie, nemyslíte? Jinak by se už vůbec nedal číst. Ale zas tak moc přehánění tam nebylo. Rozbořený jez za Skuhrovem se stromem v řečišti by opravdu šel samozřejmě jet, my jsme však na vodu vyráželi těsně před 18tou hodinou a tudíž na celých 10 km na neznámé řece jsme měli do tmy něco přes hodinu. Nechtěli jsme se proto zdržovat případnými problémy, přetažení byla nejrychlejší varianta. Jeli jsme navíc jen dva. Výšky jezů fakt odhadujeme, byl večer, fotky jsou nekvalitní - prostě je možné se seknout.Ale o moc ne. Pod jezem V Zadním Poříčí bych nechtěl zůstat, vypadalo to, že tam hloubka je a voda se vracela, znáte to, 2 m pod jezem je výška hladiny výš než těsně u jezu. Ten jez nad Březnicí nešel na deblovce jet prostě proto, že tam bylo málo vody. Jinak nás moc těší článek o deblovkách od Kmocháčka, také patříme k těm, kdo zkoušejí, co se na nich dá ještě sjet (Rolava, Kamenice..), jezdíme často na více dní s bagáží a to je s kajaky dost obtížné, a také občas sklízíme od kajakářů pohrdání. Ale nad Toušickou jsme fakt ještě neuvažovali...
Tomáš

Reply

|_Re: strach má Welký Woči?, Jenda, jan.chvala~zat.cz, 3/4/2016 1:46 PM
Ten jez v zadním Poříčí je v pohodě.. když byla voda, tak jsme ho sjížděli na nafukovacích matracích. pod ním je tak metr a půl hloubka... a po chvilce je schod který sníží hloubku o metr. Kdo by spadl a vzal ho proud, tak ho spíš bude bolet, až narazí na ten schod. Chybí vám tam jez asi o kilometr dál, ještě v Zadním Poříčí. Byl nad ním i můstek, ale už několik let je zrušenej. Další jez je v Březnici u tenisových kurtů, ten jsem tu taky nenašel.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.