Vodáci po svatbě - II. díl rok 1932
Diskuse nad článkem |
dráha a silnice, Střelec, 4/13/2020 6:43 PM Je celkem zajímavé, že dráha si za první republiky snažila uzurpovat i dálkovou silniční dopravu a pokusy získat totální monopol skončily až k 1.1.1949 vznikem ČSAD, tedy oddělením automobilové/autobusové dopravy od ČSD. Sice tu od Rakouska existovali soukromí autodopravci a poštovní doprava, ale soukromnící byli dráhou limitováni na úroveň nákladní taxislužby. Osobní silniční dopravu jako "vedlejšák" zpočátku provozovala pošta - v 18. a po většinu 19. století dostavníky a následně poštovními automobily a autobusy. Autobusák na Florenci byl původně poštovní dvůr, odkud jezdily dostavníky minimálně od 19. století, pak je vystřídaly poštovní autobusy a nakonec dálková autobusová doprava. Autobusové linky vedle pošty provozovala i dráha a na pár místech v republice měly autobusáky budovy podle drážních normálií. Za první republiky měly vlastní dodávkové autobusy i některé větší noviny, aby mohly dostat do trafik v odlehlejších místech čerstvá vydání a distribuce nebyla vázaná jen na poštu nebo dráhu.
Takže v dřevních dobách mohla dráha zapůjčit vozíky, ale mohovitým zájemcům byl v některých stanicích na objednávku k dispozici i náklaďák ČSD.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.