Diskuse nad článkem |
Re: Tučňák, Kubelius, 9/11/2015 7:48:43 AMTo bude asi pravda. Nám ty Tučňáky dělal nějaký člověk od Chomutova a po řemeslné stránce naprosto poctivě. Také ty lodě dost vydržely. Přitom nebyly těžké. První vážila 29 kg a druhá asi 30,5 kg. Reply
|
Re: Tučňák, Střelec, 9/11/2015 7:05:06 AMU Tučňáka záleželo na výrobní sérii, jestli vydrží, nebo ne. Jedna várka byla odfláknutá tak, že na zlomení špice stačily dvě strmější vlny a nebejt šprajců, tak by dno vylezlo vrchem ven a loď se obrátila naruby. Tehdy je "vyfasovala" univerzitní loděnice na Cindě a po prvním použití (rektorskej sportovní den, trasa Karlštejn - Praha) je všechny reklamovala. Někdo si tehdy ve fabrice u tý konkrétní série na většinu lodi vystačil s jednou a místama dvěma vrstvama tkaniny a ostatní ošulil pryskyřicí a pigmentem. Kavol má evidentně podobnej experiment, jenom o chlup zesílenej. Reply
|
Re: Tučňák, Kubelius, 9/10/2015 6:04:42 PMNaši Tučňáci mají tak zhruba 30 let. Absolvovali několikrát nějaké to WW2 (tam se holt občas vylévá)a pak ty běžné české letní řeky. Výsledkem je pár záplat. Skladovány jsou na zahradě pod smrkem. Do žádné výslužby se zatím nechystají. Pro moji úroveň ježdění jsou naprosto vyhovující. Předtím jsem jezdil na Malši. I na ni vzpomínám v dobrém. (Popravdě řečeno Palavu mám pod postelí také. Kvůli dopravě.) Reply
|
Re: Tučňák, kavol, 9/10/2015 4:04:50 PMno, skutečnost je taková, že nevydržel ani tři sezóny neb jsem jej neprozřetelně půjčil kamarádům (na blbý Jihlavě ... ach Melounku, do kohos to duši vrazil ...) a tvar zádi není zrovna příznivý pro překonávání stupňů http://sn.sf.cz/inventar/lode/...s úsilím, které jsem investoval do oprav, mi z dnešních výrobků 15 let vydrží prakticky cokoli btw, neví někdo, kde se dá v Brně koupit jasanová lať? - mám tip na Moravské Budějovice, ale tam se v pracovních dnech jen tak nedostanu ... Reply
|
Re: Tučňák, Petr, 9/10/2015 9:59:04 AMBáječný je už jenom to,že ti takovou dobu vydržel.Co ti z dnešních výrobků vydrží 15 let? Reply
|
Re: Tučňák, kavol, 9/8/2015 3:43:08 PMcoby majitel tučňáka ani po patnácti letech nechápu, co je na něm báječnýho, ale co už, vkus je od toho, aby se lišil, že ... Reply
|
Re: Šíp, Střelec, 9/8/2015 1:48:13 PMPoprvý jsem to viděl ve výprodeji někdy kolem roku 1993 a tehdy byly o "rodeu" dost jiný představy. Reply
|
Re: Šíp, Jirka J., 9/8/2015 11:35:08 AMTo Rodeo mám. Je nafukovací i zadní paluba a záď je ukončená jako u sjezďáků, takže název "Rodeo" je v dnešní době dost matoucí. Je to taková kláda, jede dobře rovně a jen tak nějaký válec ho nesežere. Občas ho ještě někam vytáhnu, je to pohodlnější než singlovat Pálavu. Reply
|
vesty, Střelec, 9/8/2015 10:18:37 AMCo se týká vest, tak mám podchycený tři typy polystyrének pro dospělý (Čochtan v řadě subvariant, Neptun, Pálava). Dětský pak byly klasiky šněrovaný na bocích a mezi nohama a potom miničochtany. Byly ještě další, ale primárně pro jachtaře a po obchodech k mání nebyly. Na kajak se objevily v 80 letech vesty Vegasport s nějakýma pěnoplastovýma deskama. Nafukovaček byly dva základní typy - se šněrováním na bocích (za komančů dvě, pak tři velikosti) a límcovky vojenskýho stylu, který držely za popruh. Před rokem 1970 se dělaly tříšpuntový pro civil, pak už jenom dvoušpuntový pro armádu, který různý výprodeje nabízí dodnes. Co se týká vest ALP, byly tři druhy, všechny s Airexem. Já měl tu raftovýho střihu s plácačkou za krkem - po pár letech se rozpadla podšívka, výplň se zdrcla a vesta šla na součástky. Vedle toho bylo od Alpu ještě kajakářský "tričko" a rozepínací vesta bez límce. Včera se ozval Míla Pražák, že si v dohledný době přijede pro zásilku historických vest, takže na něj čeká "balíček" (odepsanej stolitrák od Hika) s korkovým pásem, čtyřma polystyrénkama (z toho dvě verze Čochtana) a dvěma nafukovačkama (dětskou čtyřbuřtovou a "dospělou" šestibuřtovou). Reply
|
Re: Šíp, Střelec, 9/8/2015 9:57:58 AMTo první (za korunu) je jedna z variant Šípu, u mýho byly paluby modrý. Taky do toho ještě patří matrace - sedačka. Pod mě neznámým názvem se ještě dělala dlouhá dvoumístná verze, do který se ty matrace vkládaly dvě a uprostřed měla šprajc. Známej tu kuriozitu rozhodil po okolí, když ji nafukoval kompresorem. Z toho druhýho (Tigerhai, na jaře byly v inzerci na bazoši kolem tří tisíc) se vyvinuly postupně typy Tandy 380 a pak první dvě nebo tři verze Heliosu. Tigerhai se podle mých neurčitých poznatků dělal od konce 60 do konce 70 let, kdysi jsem dokonce potkal verzi z materiálu na nafukovací matrace. Někdy kolem roku 1980 ho nahradil Tandy 380 v několika subvariantách a jeho úpravama pak vzniknul první Helios - cca 1988. První Pálavu jsem viděl vystavenou v Kotvě někdy 1988/1989 s poznámkou, že jde o prototyp, to platilo i pro vedle vystavený překližkový maňas. Ta Pálava tehdy měla paluby s paprsčitě uspořádanými buřty, sériové kusy už je měly příčné. Po revoluci se taky prodával jednomístný nafukovací kajáček Tomík - měl proti Šípu/Junioru nafukovací i dno a paluby. První porevoluční pokus o gumotexáckou zavřenku se jmenoval Rodeo a bylo to na spodku od Tandy 380. Na fotkách se to od pozdějšího Travelera pozná podle toho, že má rovnou záď, paluba je nafukovací po celý dýlce a v reálu to bylo i delší. Reply
|
prajunior, Vojta, 9/8/2015 8:13:18 AMObojí je předchůdce Juniora od GTX... zajímavá je cena toho na ýbeji.....protože tady se prodával naposled za asui 900,- V. Reply
|
|
Šíp, Střelec, 9/8/2015 7:02:55 AMŠíp byl od Gumotexu v kombinaci oranžová - modrá s černým dnem. To bylo zpočátku z jednoho kusu, později ze dvou (předního a zadního). Bez ohledu na provedení začlo časem prosakovat. Po revoluci došlo ke změně barev a časem i materiálu a a loď se prodávala pod názvem Junior. Reply
|
Tučňák, Kubelius, 9/7/2015 4:40:07 PMJak někdo může dát Tučňáka do muzea. Taková báječná loď. Na té se uskuteční ještě mnoho zajímavých plaveb. A teď by měl stát chudák někde na stojanu. Kdybyste tam aspoň zřídili půjčovnu historických lodí. Některé stojí za vyzkoušení. (Tedy pravděpodobně by se to muselo dělat na klidné vodě.) Reply
|
|