Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Vodacke-statistiky-k-Novemu-roku-2020.aspx?ID_clanku=2162 edit=2
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Vodácké statistiky k Novému roku 2020

Diskuse nad článkem
Re: Vodácké statistiky, Večerníček, 12/30/2020 1:49:58 PM
Ahoj, 199. Ještě se pár dalších časem (budou to dny, měsíce, roky) dopíše a bude zapisujících pro rok 2020 přes 200. Průměr pro roky 2017 až 2020 je/bude cca 203, časem něco nad 203. Polovina než v roce vzniku produktu. Jaká a k čemu dobrá je výpovědní hodnota těchto čísel (bez otazníku).

Reply

Re: Vodácké statistiky, Eki, 12/26/2020 11:23:24 AM
Ahoj Zdeňku, tak Tvůj pesimistický odhad k vývoji počtu zapisujících vodáků se v tomto roce 2020 naštěstí nenaplnil - letos je i přes Covid zatím 198 zapisujících vodáků. Smajlík
Je ale pravda, že i v mém okolí existuje pár vodáků, jejichž zápisky bych si moc rád přečetl, ale přimět je vytvořit ty zápisy, je pro mě nadlidský výkon.

Reply

Re: Eště i já, Večerníček, 1/21/2020 6:28:31 PM
Vhodnější by bylo uvádět Počet splutých km dle roků/celkem a Počet navštívených řek dle roků/celkem.
Nebude více ujetých a sjetých.

Reply

Eště i já, Vladimír, 1/20/2020 8:58:11 PM
mám dvě připomínky.
Jednak že půl roku je fakt málo - já se třeba půl roku doma snažil udělat něco pro nemocnou ženu. Navíc z hlediska vodácké historie je mazání špatná věc a již jsme na ni doplatili tím, že byly vymazány vodácké zápisy Járy da Cimrmana (jezdil pod pseudonymem Ota Bouček).
Druhak se jen ptám - platí, že za splutou řeku se počítá minimálně 5 absolvovaných km? Za mého vodáckého mládí to tak bylo a o výjimkách (daných geografickými okolnostmi) rozhodovala jednou ročně rada 9 vodáckých měsíčků (v zimě se tehdy nejezdilo) na půlnočním zasedání na soutoku Vltavy a Ohře, kam se žadatel o uznání musel osobně dostavit.

Reply

Re: stará data, Eki, 1/20/2020 8:22:06 AM
Ahoj, to máš samozřejmě pravdu - materiál lodí byl značně křehčí a musel se opravovat. Složitější doprava vlakem, nebo koníčkováním. Navíc nebyly volné soboty Smajlík .
Proti tomu bezpochyby stojí neexistence velkých přehrad na Vltavě, k debatě je neexistence televize, mobilů a dalších moderních lákadel. Smajlík

Reply

Re: stará data, Klasik, 1/19/2020 2:30:41 PM
S řekami máš pravdu, ale zase ten material ... tak jsem to myslel. Ještě já v dorosteneckých kategoriích jsem musel být zároveň slušný opravář dřevěného materiálu, abych vůbec mohl trénovat a to bylo skoro o padesát let později, než vznikla ta tabulka.
O dopravě k vodě ani nemluvím. Dvokolák byl častý dopravní prostředek.

Reply

Re: Vodácké statistiky, Eki, 1/17/2020 11:22:11 AM
Ahoj Zdeňku, jak praví klasik "Statistika nuda je, má však cenné údaje" Smajlík
Jinak k tomu mazání - potvrzuju, co psal Petr - nesetkal jsem se s mazáním z jeho strany, dokonce nechává i dost absurdní zápisy (třeba překlepy v názvech řek) s tím, že za ně odpovídá pisatel.
Mě osobně zápisy kdysi zmizely, ale byla to moje blbost - měl jsem spory s manželkou a uložené heslo na domácím počítači Smajlík . Tlačítko k odstranění celého zápisu je pak jednoduché použít. Od té doby zápisy zálohuju.

Reply

Re: zajímavá statistika, Eki, 1/17/2020 10:44:34 AM
Ahoj Ivo a dík za pochvalu. Do článku už se bohužel nevešla analýza "vlivu osobnosti v dějinách", neboli to, že na vzrůstajícím počtu splutých toků máš lví podíl Smajlík

Reply

Re: stará data, Jirka J., 1/17/2020 10:37:28 AM
Najeté kilometry jsou úctyhodné. S tou obtížností je najet si ale nejsem tak jistý. Bylo méně přehrad, jezy asi spíše sjízdné a asi se víc jezdily "velké" řeky.
To nás asi čeká taky, malé toky jsou zastavěny jezy, organizovaná vypouštění přehrad ubývají, doba, kdy teče voda po jarním tání se krátí.
Asi by bylo zajímavé porovnání třeba kilometráže některých "velkých" řek ze třicátých let s dnešním stavem, obávám se, že bychom hořce plakali.

Reply

Re: smazané profily, Večerníček, 1/16/2020 8:51:32 PM
Občas někdo zruší celý svůj zápisník nebo profil čistě na základě svého vlastního rozhodnutí. Před dvěma dny jsem zaznamenal zrušení jednoho profilu včetně zápisníku s označením XXX.

Reply

Vodácké statistiky, Večerníček, 1/16/2020 8:43:10 PM
Statistika je jen statistika. Za růstem počtu odškrtnutých řek/rok vidím nevídanou zálibu Ivise. Třeba Robert ve svém fitku do nekonečna sjížděné kilometry mj. na Sázavě a Vltavě připisuje jen Sázavě. Občas se ve vyhodnocení statistických údajů nepřihlíží k extrémům, aby to nemělo toliko zkreslenou výpověď. V roce 2011 Petr nabídl nový produkt, zápisník. Nadšeně své vodácké počiny v tomto roce zapsalo přes 400 vodáků. Následně nadšení veřejně uvádět své vodácké počiny utrpělo a trpí klesající tendencí a za nedlouho zcela jistě klesne počet aktivních zapisovačů pod sto. Zápisky před rokem 2011 vypovídají o vůli, přístupu a paměti vodáků, kteří své vodácké počiny dopsali. Předpokládám, že letos povede svůj zápisník méně než 179 vodáků zapisovačů. Rok 2013 jsem jako povodňový nezaznamenal. Vážím si hojného zástupu pisatelů článků, pravidelného uveřejňování článků v pondělí a středu.

Reply

Re: smazané profily, Petr, 1/16/2020 8:35:29 PM
Máte pravdu, profily se zatím nemažou i právě díky zápisníku. Zápis slouží i jiným, proto uživatele nechávám.

Reply

Re: smazané profily, Windy, 1/16/2020 6:28:01 PM
V podmínkách je napsáno, že provozovatel si vyhrazuje právo.... nikoli, že to určitě udělá.

Reply

Re: smazané profily, Ivis, 1/16/2020 4:46:09 PM
To si myslím, že se ale v praxi neděje, že by admin mazal profily. Aspon tedy u zápisníku (stačí se podívat na některé profily, kdy je přihlášení některých naposledy před x lety). A taky by to postrádalo logiku statistiky v žebříčcích. Ale máš pravdu, když se dívám, že je to uvedeno v pravidlech u přihlášení. To jsem vůbec nevěděl.To by byl asi dotaz na Petra, jak to myslí(myslel) nebo jak k tomu přistupuje.

Reply

Re: stará data, Chobotnice, 1/16/2020 2:38:26 PM
Teda měřím si i kolečka. Spíš pro moji statistiku, než pro umístění na šprušlích žebříčku. scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v...

Reply

smazané profily, Slávka, 1/16/2020 1:34:53 PM
Mě jen mrzí, že se mažou profily těch, kdo se půl roku nepřihlásí a pak to samozřejmě ovlivní i tu statistiku. Ale hlavně mizí ze zápisníku už jednou získané informace, což je škoda. Za prvé mi připadá půl roku málo - pro ty, kdo vyrazí na vodu jednou za rok by byl přiměřenější interval 15-18 měsíců. A za druhé, když někdo napíše článek, nemazala bych ho už nikdy - pokud o něm ještě nic nevím, ráda se podívám, jak často a co jezdí (jezdil).
Funguje aspoň nějaké upozornění, že půlroční termín k přihlášení se blíží ke konci? Ten čas tak rychle běží...

Reply

stará data, Klasik, 1/16/2020 1:16:11 PM
Jen bych chtěl upozornit, že v té historické statistice jsem na první pohled narazil hned na tři dámy a všechny v úctyhodných výkonech i pro každého chlapa. Navíc najet přes 1000 km v roce 1931 asi vyžadovalo jiné (nejen logistické) nasazení, než dnes.

Je pravdou, že v těchto letech jsme byli na světové špičce ve štrekách a asi velká většina bude z řad štrekařů, kteří se na statistice raftu asi neobjevují.

Také si nevedu statistiku "koleček", ale loni bych i tak hluboce propadl. Hluboká úcta. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

zajímavá statistika, Ivis, 1/16/2020 11:51:15 AM
hezky sis pohrál ze statistikou :). Chválím.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.