Protože je v současné době Slovensko cenově i vodou dost přitažlivé, setkávám se tam téměř každý víkend se spoustou vodáků z Moravy i z Čech. Jejich cílem bývá většinou několikadenní výprava na Hron, Hornád, horní Váh, podtatranskou Belou a nebo na polské tatranské řeky jako Bialku (od Lysé Polany pod vtok do Dunajce WW III-IV, 4-5 hodin jízdy), Čiarnu Vodu nebo případně další říčky, které mají vodu právě začátkem léta.
Reklama
Na cestě za těmito vodami je z dálnice v Liptovském Mikuláši dobře zřetelný vodácký kanál, který může být slušným zpestřením cesty a také poměrně dobrým odpočinkovým místem i k postavení stanu a přespání. Kanál samotný je dlouhý 420 m a začíná dvěma rameny, které se asi po 200m spojují v jedno. Kolem ramen je obslužný chodník a kanál i obě ramena se dá po lávkách přejít na třech místech. Vtok do obou ramen je regulovatelný.
Po oba dva poslední víkendy nikdo na kanále nejezdil, takže se nebylo ani možno nikde zeptat na ceny či nájem. U kanálu je budova a cvičiště autoškoly, ale ti lidé ani neumí sdělit, kde by bylo možno získat informace. Z laického pohledu pálavisty je levé rameno procházka růžovým sadem. Pravé rameno, které je sice o 50m kratší , je o dost zajímavější a zvláště pěkným místem je jeho koncovka na soutoku s levým kanálem. Spodní část kanálu je o stupeň obtížnější než jeho horní část. Kanál je zavodněn trvale.
Na kanále jsou téměř celoročně instalovány branky. Pro lepší představu jsem místo slov kanál nafotil tak, aby si každý mohl prohlédnout hlavní zajímavá místa.
Pěknou vodu a vydařený vodácký rok přeje
agi
Pozn. redakce: Vloni v létě to na kanále vypadalo trochu jinak, než popisuje Agi situaci z jara. Kanál byl skoro neustále plný a kupodivu skoro jen vodáky z ČR. Byl problém se tam bez zamluvení na několik týdnů dopředu vůbec dostat. Na přilehlé loděnici je vypsaná termínovka obsazení kanálu. Zde většinou zjistíte, že pro volné ježdění jsou vyčleněny spíše večerní hodiny od 19. Poprvé, když jsme zjišťovali volnost kanálu, jsme našli i správce. Chtěl za hodinu jízdy na raftu 600Sk. Docela nás to udivilo, ale co se dalo dělat. Nevím, ale zdálo se mi, že pokud bychom mluvili slovensky, dostali bychom úplně jinou nižší cenu. Vzhledem k tomu, že kanál by plný, tak jsme odjeli a vrátili se druhý den navečer dle jeho pokynů. Vzhledem k tomu, že zde správce ani nikdo jiný již nebyl, měli jsme to zdarma. Z kraje července již ale neteklo druhé pravé rameno, které je o něco zajímavější. Bylo málo vody a tak vše pouštěli jen jedním. Ale i zde se najde pro raft docela dost zajímavých míst. První je pod lávkou, kde se dá pěkně serfovat i s raftem. Na kanále s námi byl i jeden slovenský raft, a tak jsme se docela dobře špičkovali, kdo déle zde vydrží.
Druhé pěkné místo je u tribun a docela zajímavý je i šikmý válec v zatáčce před ústím kanálu zpět do Váhu. V něm jsme se pokoušeli trochu udržet, ale na raft byl slabý a neustále nás vyplivoval. S větší vodou to však musí být o něco zajímavější. Podrobnosti o kanále s více foto na stránce o umělých kanálech.