Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Vychodocesky-vodacky-maraton-2018.aspx?ID_clanku=2056 edit=2
Půjčování lodí na řece Bóbr

Východočeský vodácký maratón 2018

Diskuse nad článkem
Re: Zápisník, Večerníček, 12/24/2018 3:05:41 PM
Omlouvám se, přátelé. V první větě (Petře, prosím, smaž ji) jsem zabloudil (sjetý jako sjetá řeka) mezi punčem, kaprem a Jamesonem. Počet sjetých řek jednotlivých zapisovatelů tvoří celkový počet zápisků s přihlédnutím k tomu, že některé řeky jezdíme během roku vícekrát, někteří zapisovatelé limitně do nekonečna. Suma zápisů není podstatná, studnici pokladů tvoří kvalita popisů.

Reply

Re: Zápisník, Eki, 12/24/2018 2:42:55 PM
Pravdu díš, teda ve většině napsaného. Z celkem 961 zapisovatelů zapsalo přes 200 jen jednu řeku, přes 100 zapisovatelů jen 2 řeky atp.
Opakuji tedy jinak - pokud počet zapisků za rok je +- konstantní a počet zapisovatelů klesá, pak ti zbylí zapisovatelé musí napsat zápisky i za ty, co už nepíšou. Tedy počet jejich zápisů narůstá nejen relativně ale i absolutně. To se určitým způsobem promítá i do počtu najetých km - třeba vzrůstajícím počtem vodáků s vysokým zapsaným počtem km v daném roce. Přičítám to mj. i inspirativnosti stránky raft.cz. Petrovi za to dík. Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/24/2018 2:41:39 PM
Prosím prosím, já dělám adrenalinové turistické jízdy na kánoi. Já chci taky...

Reply

Re: Zápisník, Večerníček, 12/24/2018 1:51:02 PM
Suma zápisků za rok je dána součtem počtu součinů zapisovatelů a jejich počtu sjetých řek za sledovaný rok. Bez ohledu na kvalitu nebo absenci popisu nebo celého zápisu. Kilometry na sumu zápisků nemají vliv. Dle mě, ani sucho či mokro. Vliv má duplicita zápisu, protože jsou zapisovatelé na štíru nejen s prací na PC.
Vodáctví tvoří adrenalinová turistická jízda na kajaku nebo poznávací turistika na kanoi či seakajaku. Speciální odvětví jsou potokařina a štreky na volejích.
To, že každý rok v červenci o státních svátcích dostane široká veřejnost stejný nápad, který následně realizuje na celorepublikovém setkání ve Vyšším Brodu, je třeba odfiltrovat. Vodáků je málo. No a co. Aspoň je na tuzemské vodě volno a prázdno.

Reply

Re: Zápisník, Eki, 12/24/2018 12:12:57 PM
Pokud počet zapisovatelů klesá a počet zápisů za rok je +- konstantní, tak z toho vyplývá, že počet zápisů na jednoho přispěvovatele roste Smajlík Roste i počet zapisovatelů s vysokým počtem zapsaných km. Takže spíš posun od masovosti ke kvalitě?

Reply

Re: Zápisník, Chobotnice, 12/23/2018 10:54:00 PM
Zase jinej vývoj je že před pár lety když Had dal první litr za rok v zápiskách tak to bylo docela haló. Letos je tam takovejch zápisů šest, jestli dobře pozoruju... Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Lasička, 12/23/2018 9:16:37 PM
Tohle je dobrý postřeh. Pak je otázka, jestli přestávají zapisovat zkušení borci jako Vladimír, kterých je škoda, protože se dá očekávat, že jejich zápisky budou mít pro ostatní nadšence informační hodnotu, nebo jestli to postupně přestaly psát davy srandistů, co jednou za rok sjedou Vltavu pod Vyšákem...

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/23/2018 10:27:56 AM
Tak to po sobě čtu a vidím, že zde má Petr nějaký virus - hned dvě hrubky, které obvykle nedělám (dělám jiné chyby). Takže Bolesti mne přešly a záda mi oddělaly eskymáci. Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/23/2018 10:18:54 AM
Zdravotní potíže byly, jak jsem táhnul na zádech pár kiláků po asfaltce pálavu se mi udělaly na patách ostruhy a jak jsem uhýbal před bolestí, zk.rvil jsem si kolena - výsledek že jsem dva roky chodil s utrpením anebo vůbec ne. To mi ale vzledem k vodě nevadilo - Dunaj jsem zvládnul sykaje bolestí ani jsem o tom necekl.
Hlavní příčina je opravdu v tom, že na Jižní Moravě poslední roky nic neteče.
Bolesti nohou mne přešli právě na letošním východočeském maratónu. Doktor mi přísně zakázal jezdit na kánoi (kajak ne) a pod jeho direktivami (doufám že to nečte) mne opravdu i krátká vyjížďka vkleče zabolela. Pak jsem si ale řekl co, jsem sám svým pánem a lepší zemřít vkleče než živořit vsedě (doufám že to kajakáři nečtou). A tak jsem těch deset a půl hodiny v dešti v kánoi odklečel a od té doby mne nohy nebolí (teda, skoro).
Zato jsem si při Eskymácích (na kajaku) dočasně oddělal záda, parťák Sáva (taky doktor) říká, že to bude na tři týdny. Holt i s tím se člověk musí naučit žít. Prostě se na vodě smím prdnout jen jednou za tři týdny, Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Večerníček, 12/23/2018 5:56:28 AM
Nicméně platí, že počet zapisovačů, kteří vytváří ony tisíce zápisků očividně, nezadržitelně a rapidně klesá:
rok počet počet
2011 424 423
2012 419 418
2013 381 379
2014 336 335
2015 266 258
2016 240 231
2017 213 196
2018 177

Na konci roku 2017 bylo zapisovačů 196. Oněch 17 se dopsalo během roku 2018 viz třetí sloupec.

Reply

Re: Zápisník, Lasička, 12/21/2018 9:01:04 PM
Taky to píšu automaticky, někdy už ve vlaku. Pro sebe i pro ostatní. Někdy bych psal román a jindy stačí dvě věty. Žádnej stres, dle nálady a potřeby... Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Lasička, 12/21/2018 8:57:44 PM
Vladimíre, díky za odpověď, neměl jsem tušení, jaká košatá diskuze se z toho vyklube. Byl jsem zvědavý na tvé důvody, myslel jsem si původně, že máš možná zdravotní potíže a dočasně nemůžeš jezdit... No to se naštěstí nepotvrdilo. Smajlík
Díky za pěkné články! Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Aleš N., 12/21/2018 8:19:51 PM
Jo, je to automatická akce, pověsím mokré hydro a jdu zapsat čerstvá data, páč později bych měl tendence zapomínat.. Smajlík Smajlík

Reply

Re: Příště, Večerníček, 12/21/2018 4:10:13 PM
Jizera, Labe.

Reply

Re: Příště, Chobotnice, 12/21/2018 3:51:44 PM
Třeba na Beerounce a Vltavě... Mokropsy - Bránik 15km...

Reply

Re: Příště, Večerníček, 12/21/2018 3:42:12 PM
Dnes ještě ne. Dnes je slunovrat. Pohani slavěj, jdu teď také slavit svého jéžíška. Ale zejtra, zejtra je první zimní den. To je dobré být na vodě.

Reply

Re: Příště, Chobotnice, 12/21/2018 1:28:19 PM
Nekecej a pádluj... Chybí ti 16 do magický cifry...

Reply

Re: Zápisník, Chobotnice, 12/20/2018 8:29:07 PM
Litavě Litavka, (oops, Litavka je jinde) No mohli bychom Kocábě začít říkat Kocábka... (kde jsou ty časy kdy jsem tenhle potok kterej mám pod domem jezdil v průměru jednou za měsíc...

Reply

Re: Příště, Chobotnice, 12/20/2018 8:25:43 PM
Já nějak furt myslel že pádlování je dobré... (A neškodí v jakémkoliv množství)

Reply

Re: Zápisník, Eki, 12/20/2018 5:30:52 PM
Jo, souhlasim, zvlášť Vysočina na tom byla letos špatně Smajlík
Nic ve zlém, ale kdybych si chtěl rejpnout, tak Jihlavě říkáte Jihlavka, Oslavě Oslavka atd. takže ty říčky vás jen poslechly a zmenšily se... Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Eki, 12/20/2018 3:34:04 PM
Ahoj a Petrovi dík za statistiku. Je na ní krásně vidět suché roky 2015 a 2018 - zápisy jsou podle mého chudší i protože se konalo málo organizovaných vypouštění (Kolik vodáků by splulo Vavřinec nebo Mastník bez vypouštění?). A naopak povodňový rok 2013 má maximum zápisů - teklo co mohlo.
Vladimírovi dík za závazek. Kouďovi za doplnění. Hezké Vánoce Smajlík

Reply

Re: Příště, Jana E., 12/20/2018 1:39:49 PM
No já bych věděla "proč ne?". Pro ty další tři hodiny pádlování Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Chobotnice, 12/20/2018 1:01:16 PM
No já si na letošní výčet v poměru k minulejm letum nestěžuju. Smajlík Pravda jak psal Vladimír, tak určitej příklon k delším lodím a klidnějším vodám tam je. Třeba z divokých vod jsem Bečvárku vynechal... Jináč stran zápisů - přijedu domu, políbim rodinu, vyměnim si venkovní neoprenky za domácí neoprenky a jdu dělat zápis, případně nějakej článeček, že...

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/20/2018 10:54:40 AM
No, ono to závisí taky tak trošku na tom, kde a jak žiješ. Stačí když častěji mrkneš na mapu sjízdných řek na Raftu a zjistíš, že hraniční oblasti Čech od severu přes západ k jihu mají vodu výrazně častěji než celá Morava. Jistě, můžeme k vám zajet a splout si české řeky. Je to ale po mnoha stránkách komplikovanější (čas, parťáci, profesní a rodinné potřeby, finance) než využívat možnosti vlastního regionu. Třeba v okolí Brna je spousta řek, které jsme dříve splouvali každoročně a opakovaně na základě operativní domluvy "teče Loučka, jedeš? Tak fajn, sraz v devět ve Strážku". Asi tak, jako ty se domlouváš na Jizeru nebo Zdeněk na Ostrovskou Bystřici. Za minulých vodnatějších let jsme každý rok pravidelně jezdili Oslavku, Svratku, Svitavu, Loučku, Nedvědičku, Libochovku, Jevišovku a další - a kdo z nás tyto řeky v posledních letech jel? Koneckonců, na Raftu je statistika, kolikrát v posledních letech měly vodu? Zpracovávám každoroční evidenci oddílových vodáckých výkonů dříve velice aktivního oddílu VT a na datech to vidím. Prostě ty "splouvací vzorce" se vlivem vnějších podmínek mění směrem ke klidnějším vodám a delším lodím. Což má také svou kvalitu a díky za to. A pochopitelně přání všeho dobrého těm, kteří si mohou zatelefonovat třeba "teče ´Teplá, jdem na to? Sraz v deset v Poutnově".

Reply

Re: Zápisník, Kouďa, 12/20/2018 9:43:27 AM
Já ti dám koeficienty Smajlík . To už vidíme v politice, stačí použít koeficient a úhel pohledu a z deficitního rozpočtu je rázem skvělý hospodářský výsledek Smajlík Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Jirka J., 12/20/2018 9:38:51 AM
Je to zvláštní, i když bylo letos takové sucho, tak mám podle kilometrů třetí nejlepší rok za dobu vedení zápisníčku a doufám, že ještě s vánoční oblevou něco přidám.
Ty zápisy dělám ani ne tak kvůli honění ega, spíš kvůli paměti (i když si to píšu i jinde), ale hlavně kvůli jistému odkrytí karet. Při čtení příspěvků v diskusi je občas zajímavé podívat se, co vlastně zadavatel příspšvku jezdí.

Reply

Re: Zápisník, Petr, 12/20/2018 9:38:42 AM
Není to s těmi klesajícími zápisky tak hrozné, řekl bych stále stejné:

2013 2689
2014 2049
2015 1789
2016 2048
2017 1963
2018 1814

A protože není ještě konec roku a má pršet, tak to určitě ještě stoupne. Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/20/2018 9:19:05 AM
To sucho bylo letos fakt hrozný. Když jedu kolem našich jihomoravských řek, tak tiše vyju. Uvažoval jsem o tom, že by Petr (myslím ten náš, ne ten svatej nebeskej, který se tak bezbožně fláká) vzhledem k suchu povolil nějaký koeficient na ujeté kilometry po domácích řekách, třeba 3,5, aby se aspoň statisticky udržela vykazovaná výkonnost, ale ono by to asi bylo beztak jedno. Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Kouďa, 12/20/2018 8:16:24 AM
Jste mě hoši donutili se zastydět a dopsat si deníček. Od září jsem tam měl resty...
Připisuji to klesání aktivních přispěvatelů faktoru pracovní a rodinné vytížení + tento rok extrémní sucho.

Reply

Re: Zápisník, Večerníček, 12/19/2018 9:43:49 PM
Počet aktivních uživatelů zápisníku každým rokem klesá. Nadšení z nově nabídnutého produktu v roce 2011 opadlo. Statistika jasně ukazuje, kolik let se zápisník v průměru dožívá. Vladimír nemusel, přesto na Lasičkovu otázku odpověděl. Odpověď byla předem známá. Buď si ten čas pro zapisování se svého života utrhneme nebo nikoliv. Důvody jsou nesmrtelné. Počet splutých řek a upádlovaných kilometrů nedělá z nikoho vodáka. Obdobně nikoliv hned každý z narozených lidí se stane člověkem. Vodácký zápisník jsem si začal vést proto, abych si našel nové vodácké kamarády. Kamarádů není nikdy dost. Je jich méně než vody. Nedostatkem všech společenských her od míčových po deskové je nedostatek hráčů.

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/19/2018 9:46:56 AM
Mně to stačí. To je jako na tom maratónu: Nemusíš být první, ale je důležité se zúčastnit. Koneckonců myslím, že (jako na tom maratónu) ani zde jsem nebyl poslední. Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Aleš N., 12/19/2018 7:05:39 AM
Zdeno ! Co to máš za chmury, jaká lenost ? Samozřejmě, že převládají jiné aktivity, například práce, rodina..
Člověk, který každý rok nesjede 50 řek a nenapádluje 1500 km není vodák ?? Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Večerníček, 12/19/2018 3:14:53 AM
140. Smutné. To je méně než málo. Ke všemu za 50 let. Brutální fiasko. Lenost vyhrála. Zjevně u Tebe převládají jiné aktivity.
Počty kilometrů a řek jsou podružné. Hustota a kvalita mezilidských vztahů, vodáckých kamarádů, sdílení zážitků je životadárné a cenné.

Reply

Re: Příště, Večerníček, 12/19/2018 2:39:41 AM
Hlad?
60 nebo 80? To už je jedno. Buď jsi padler nebo atrapa.

Reply

Re: Zápisník, Aleš N., 12/18/2018 7:14:07 PM
Velmi správně ! Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Chobotnice, 12/18/2018 5:02:50 PM
www.youtube.com/watch?v=Z7dqeH...

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/18/2018 4:57:25 PM
To máš teda pravdu, moje Ego ustupuje. Od Nového roku se polepším.

Reply

Re: Zápisník, Petr, 12/18/2018 3:53:50 PM
Na jednu stranu je to velká škoda, protože zápisník neděláš jen pro sebe, ale poskytuje cenné rady a návody ostatním. V dnes již přes 20 000 zápisech je studna vědomostí, která nikde jinde není. Sám využívám zápisů pro korekci limitů sjízdnosti nebo kilometráže. Je tam navíc nově přidané pole, které umožňuje poslat mi zápis o splutí, abych dle něho upravil informace o řece. A protože lidé moc články ze svých splutí nepíší, je toto nejrozumnější forma na zapsání údajů - co a kde jsem jel, za jakého stavu, jaké to bylo. To už jsou důležité informace hlavně u těch řek, o kterých se toho mnoho neví.
A neříkej mi, že jsi zápisník nikdy nevyužil a nehledal v něm info o nějaké neznámé řece. Takže tak Smajlík
Jo a pro ty, kteří by si chtěli rýpnout - ano, znám to přísloví o kovářově kobyle ...

Reply

Re: Příště, Chobotnice, 12/18/2018 2:50:03 PM
Tak z tůristickejch (Budějce - Praha dnes podle mně až tak tůristický nejsou) je to stejně tušim nejdelší maraton u nás. Vo kouda, Berounka je 58. Těch 20 navíc, když to nepoteče, to jsou tak tři hoďky... Nu proč ne...

Reply

Re: Příště, Vladimír, 12/18/2018 2:39:25 PM
Klidně. Po Labi se dá plout i s čelovkami. Akorát mám pocit, že v časech otcozakladatelských ještě byla v řekách voda.

Reply

Re: Příště, Alto, 12/18/2018 12:58:09 PM
Ahoj jen dodám krátké info - otcové zakladatelé původně před lety tento VVM protáhli a nasedali v Doudlebech nad Orlicí - porce to byla vydatná 80 kilometrová. Co když bude hlad po delších prestižáckej trasách...? Smajlík

Reply

Re: Zápisník, Vladimír, 12/18/2018 11:32:54 AM
No, díky za chválu, potěší a povzbudí. Co se dotejče Zápisníku, rezignoval jsem z několika důvodů, a to z lenosti, proto, že tam Petr nemá kolonku pro výmluvy, a taky (hlavně) proto, že se do Zápisníku můj profil plně nepromítá. Letos jsem si připomněl padesát let aktivního vodáctví a za tuto dobu přídě všech mých lodí rozčeřily hladinu skoro 140 řek, z toho nejednu více- až mnohokrát. To je do Zápisníku na Raftu se všemi požadovanými kritérii zpětně nezapsatelné a protože spokojit se ve svém profilu s pouhým výsekem se mi nelíbí, holt jsem do Zápisníku přestal doplňovat a vedu si pouze evidenci soukromou. Takže tak. Smajlík

Reply

Re: Ranní kafe, mekie, 12/18/2018 7:25:31 AM
Taky jsem se pobavil. Článek potvrzuje staré pravidlo, které říká, že zážitek nemusí být příjemný, hlavně když je intenzivní.
A Vladimír intenzivní zážitky umí a ještě se s námi o ně skvěla podělí. Smajlík

Reply

Ranní kafe, Kouďa, 12/18/2018 7:01:20 AM
Rád si nové články čtu v práci u ranní kávičky, než roztočíme stroje. Vladimíre, ty tvoje jsou předem zárukou kvality a dneska jsem dobrou půlku kafe vyprskal. Budu se opakovat, ale tohle jsou ty pravé zážitky. Vyhrávat zlaté a být na špici je možná in, ale tyhle storky, zvláště co se po letech uleží, uzrají a naberou na síle, ty jsou nejvíc Smajlík Smajlík

Reply

Vladi-myre!, Václav, 12/17/2018 10:35:15 PM
Duši oblaží vyprávěnky o podobných bohatýrských činech,jichž jsi vpravdě Mistr. Naše celkem nudné činy tak dostávají výrazně poetický, stále jiný a jiný rozměr. Myslím, že jsi v minulých životech zdárně krátil dlouhé zimní večery v jeskyni kolem ohně Mamutíkovy tlupy. Nebo ses potloukal jako potulný vikingský vypravěč hrdinských ság o divokých plavbách. No, prostě mě stále zdárně bavíš, chlapče. Díky.

Reply

Pěkný, Aleš N., 12/17/2018 8:25:02 PM
a intenzivní zážitek, pobavil jsem se. Takový má šanci ve vzpomínkách přežít víc jak jednu sezonu.
díky Smajlík

Reply

Zápisník, Lasička, 12/17/2018 8:23:16 PM
Vladimíre, že jsem tak drzý, proč už nezapisuješ svoje výkony do zápisníku? Já vím, že je to dobrovolný, že je to vlastně jenom sranda, že se to nedá ověřit... ale baví mně to a přijde mi to jako škoda, že už to neaktualizuješ... Smajlík

Reply

pěkné, Eki, 12/17/2018 8:06:44 PM
Ahoj, ačkoli maratóny nevyhledávám, článek mě potěšil. Příběh se skegem mi připoměl kolegy, kteří na vodohospodářském duatlonu (kánoe a běh) vymysleli zlepšovák s výměnou bot, no a než se přezuli, tak jim ostatní utekli... Smajlík
Až bude čas, doplnil bys ty km do zápisníku?

Reply

Příště, Chobotnice, 12/17/2018 3:34:34 PM
Tak příště, Vladimíre...
Akorát jsi ve skromnosti sobě vlastní opomněl že jste zdaleka nebyli poslední. Poslední byl Láďa na Maňásku, který vám svým doplutím za večerního šera uzmul cenu - vozovou petrolejku pro posledního. (nechcete jet příště na deblmaňásku?)
Jinak chtělo by to posílit kategorii C1 alespoň na tři jezdce... Za sebe můžu říct že VVM mi sednul nejvíc ze všech závodů saisony, tedy co se týče mojí formy a zdařilého nasazení sil... Jinak ono déšť je otravný a kombinace hutého deště a suchého koryta je opravdu originální a místním šamanům to muselo dát spoustu práce. Nicméně pro vysoké výkony je to pořád lepší než teploty přes třicet kdy je problém s tekutinami...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.