Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Vyznal-se-nekdo-ve-vyhlasovanych-SPA.aspx?ID_clanku=1478 edit=3

Vyznal se někdo ve vyhlašovaných SPA?

Diskuse nad článkem
Není SPA jako SPA :-), FrantÁla, 6/26/2013 10:42 AM
Ahoj,

jak píšeš, je v tom zmatek. A netýká se to jenom v informovanosti pro vodáky. Většina problémů ale podle mne vyniká hlavně v neznalosti základních právních předpisů a to přes obce, ORP, kraje až po státní úředníky na republikové úrovně (ÚPK). Ono je hlavně mediálně "vděčné" informovat podle mapy na povodí že tam a tam je tolik a tolik SPA. Ale o tom, že dosažení hladiny toku na měřeném profilu označované jako I., II. nebo III SPA není to samé jako když nastane I. SPA nebo je vyhlášen II. nebo III. SPA povodňovým orgánem již nikdo neřekne ani slovo resp. to drtivá většina populace ani neví. Je pravda, že zjišťování kde je skutečně vyhlášen povodňový stav je dost složité, pokud nám to televize neservírují od ÚPK že je zákaz vyhlášen plošně v celé ČR:-). Pro Liberecký kraj lze informace o vyhlášených SPA naléz aktuálně s minimálním časovým zpožděním na povodňovém portálu Libereckého kraje, kde se od povodní v roce 2010 hodně zlepšili a informace jsou tam opravdu aktuální.

Reply

SPA, Jirka, j.hodic~seznam.cz, 6/26/2013 11:25 AM
Plošné vyhlášení SPA dle mého názoru zohledňuje celkovou situaci v daném území a nemusí skutečně odrážet pouze aktuální stav na vodočtu řeky, ale reálné nebezpečí v inkriminovaném území. V tomto případě 2. SPA - stav pohotovosti byl vyhlášen zřejmě z důvodu nasycenosti povrchu, kdy každé další srážky mohly zvýšit hladinu v řece. A nejen to, může nastat situace, kdy řeka je sice pod limity SPA, ale po extrémně vydatných srážkách obec zaplaví voda z okolní krajiny. Vyhlášený SPA navíc znamená pro povodňové orgány provádění určité činnosti směřující k zabezpečení majetku i občanů (dle příslušného povodňového plánu), nejen zákaz splouvání, to je jen takový okrajový produkt, který se nám může zdát někdy nesmyslný a zbytečný. V tu chvíli ale nebude nikdo zkoumat, jestli se my "můžeme povozit na lodičkách", to plně chápu. Pokus tohle změnit, jsem přesvědčen, bude zbytečný a marný. Vyhlášené SPA bych hledal nejen na webu povodí, ale i na úřední desce na webu příslušné obce, nebo obce s rozšířenou působností či kraje.

Reply

|_Re: SPA, Klasik, 6/26/2013 1:54 PM
Jirko chápu tě, koukáš na to rozumně z pozice zastupitele. Jen je třeba si uvědomit, že se nejedná jen o to, jestli se my "můžeme povozit na lodičkách". Zbytečné plošné vyhlášení boří plány různých doprav a také ovlivňuje možnost podnikání nejen půjčoven, ale i třeba jachtingu. On i takový 14 denní výpadek tréninku u štrekařů je prakticky konec úspěšné sezony, taky na to samozřejmě kašlou.

To, že se na to vykašlali i třeba lodní dopravci na Slapech a Orlíku je sice rozumné, ale naše milé povodňové orgány by s tím asi neměli kalkulovat.

Reply

|_Re: SPA, Honza, 6/27/2013 9:03 AM
No ono je to trošku složitější - při vyhlašování SPA se kouká nejen na stav hladiny a odhad jejího stoupání, ale i na předpověď počasí, stav ktrajiny, schopnost protipovodňové ochrany na povodí i v obci, ale na řadu dalších věcí... Centrální rozhodnutí už potom vytváří spíše právní prostor pro nějaké nezbytné kroky, ale individuální rozhodnutí obcí i krajů má tím blíže k reálnému vyhodnocení situace v místě, čím níže je přijímáno. Jak asi každý z nás ví, určitý stav řeky znamená někde klídek, jinde už katastrofu...a i když svoji lodičku rád, chápu, že v rozhodování při povodních jsme logicky až někde úplně na konci - včetně půjčoven. Konec konců, když je sucho, mají smůlu taky a nikdo nic nevyhlašuje. Je to holt podnikání spojené s počasím. Ono například zastavení lodní dopravy na Vltavě znamená, že lodě budou od vyhlášení uklizeny v přístavech tak do osmi hodin, není to okamžité. A to platí o o psoustě dalších věcí. Upřímně, já na místě příslušných orgánů bych také pracoval s rezervou a snižoval riziko i za cenu nějakých nepříjemných odpadů.

Reply

|_Re: SPA, Klasik, 6/27/2013 11:34 AM
Stále obhajuješ neobhajitelné.

Třeba na Máchově jezeře, Lipně, Orlíku a Slapech (i na to se 2. a 3.SPA vztahovalo) byl požadavek na umístění lodí do přístavu opravdu účelný. Mohl by jsi prosím naznačit, čím tam byla plavba ohrožena či proč vyžadovala stav pohotovosti?

Reply

Kde najít ?, Klasik, 6/26/2013 11:47 AM
Cvičně jsem se snažil nyní najít rozhodnutí o zrušení 2.SPA v Plzni ... :) ... sekce kde by to mělo být vůbec nejede.

V pátek tam ještě nic nebylo a dostal jsem pouze ústní info na povodňové lince.

Chápu potřebu vyhlášení (i když plošně došlo třeba i k zákazu plavby na Mácháči ... tam asi nasycenost parníček neohrozí), ale nechápu, že ani krajský úřad není schopen zveřejnit svoje rozhodnutí natož obce.

Utajené vyhlášení je na ...

Jednoduché opatření je centrální evidence s NEPRODLENĚ AKTUALIZOVANÝMI odkazy. Prostě jedna adresa s názvem třeba "povodně", kde najde i Pepík z dolní horní, co mu starosta Franta vyhlásil. Všechny obce mají mail a odeslat zápis na centrální adresu snad dnes již také dokážou. Nákladově téměř nula. Stačí jen chtít.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Klasik, 6/26/2013 1:27 PM
Už jim to běží http://www.plzensky-kraj.cz/cs...

Kam s podívat na nižší úrovně ale netuším. Namátkou jsem se podíval na Přeštice, kde v maji krizovém řízení nejmladší horkou aktualitu: "Nařízení Státní veterinární správy č.j.: 2011/981/SVS ze dne 16.02.2011, jímž se povoluje komerční vakcinace ovcí, koz a ZOO zvířat proti katarální horečce ovcí"

Abych jen nereptal, Stříbro má "III. INFORMACE POVODŇOVÉ KOMISE" hned na titulní stránce.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/26/2013 3:34 PM
asi jako všude, informovanost se výrazně zlepší až poté, co nastane nějaký prů.er (viz poslední povodně) nebo tam, kde s povodněmi mají dlouholeté zkušenosti, tam to běží jak na drátkách. Třeba Černošice...
http://www.mestocernosice.cz/m...
vyhlásili II.SPA na Sázavě už včera odpo, ačkoliv vodočet daného stavu dosáhl až pozdě v noci.
Ale problém je jiný, koho by napadlo, že dolní tok Sázavy od Kameňáku do Davle spadá pod ORP Černošice situované na Berounce?!? Třeba takový Týnec n. Sázavou zas je v tomto naprosto v klidu, nic nevyhlásil teď ani začátkem měsíce, resp. nic takového jsem nenašel. Takže teď se může jezdit úsek Týnec-Kameňák a dál do Pikovic je ofic. zákaz plavby.


Nějaký centrální registr vyhlášených SPA vč. jiných zákazů a omezení by byla jistě dobrá volba. A to nejen pro pár nadržených vodáků, ale pro menší obce i celý systém krizového řízení.
Protože jedině dobře informovaný jedinec (komunita) je schopen činit správná rozhodnutí.

Reply

|_Re: Kde najít ?, FrantÁla, 6/26/2013 4:43 PM
takové pokusy tu již několikrát byly, např. projekt ISKŘ (integrovaný systém krizového řízení), kde mělo být právě propojení všech orgánů řešících mimořádné událostí až po celostátní úroveň ale k naší politické "stabilitě" to moc nemá šanci uspět. Oni jsou většinou všichni kompetentní informováni poměrně slušně, jde o to jak s těmi informacemi naloží a co a jak předloží veřejnosti.V LK kde se všichni "vyučili" na povodních v roce 2010 a informační toky od nejnižších úrovní - obce přes ORP a kraj případně na ÚPK fungují poměrně přesně a spolehlivě. Navíc je většina cest ještě zdvojena a co nepříjde zleva příjde zprava :-).Pro nás obyčejné smrtelníky tak jediná cesta je stejně se podívat buď na stránky obcí nebo kraje případně vznést dotaz na povodňové komise (obce, ORP, kraje).

Reply

|_Re: Kde najít ?, Milan, 6/26/2013 4:50 PM
Je to tak... Já se pokoušel najít info o vyhlášených II.SPA a můžu říct, že jsem z toho zmatený jak Goro před Tokiem. Člověk vlastně ani neví, kde všude má tyto informace hledat... No a určitě by bylo lepší, vyhlašovat to pro jednotlivou řeku, popřípadě jen určitý úsek... A jen při větším prů..ru vyjímečně nějak plošně....

Reply

|_Re: Kde najít ?, FrantÁla, 6/26/2013 5:22 PM
No ono je to poměrně daný pravomocemi toho kterého povodňového orgánu. Starosta může vyhlásit povodeň na řece jen na území své obce + musí informovat obce po toku. Ty se pak podle rozsahu většinou přidávají a začíná fungovat nadřízená pov komise tj. PK ORP, která nejprve má pomáhat obcím v rámci svého ORP případně může vyhlásit povodeň na území ORP. Při dalším rozšíření na více ORP začíná fungovat Krajská PK a nakonec ÚPK. Takže povodeň na toku může být vyhlášena bud na území obce (více obcí), ORP (více ORP) v rámci kraje, kraj (více krajů) v rámci republiky nebo celorepublikově.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/26/2013 6:06 PM
Starostové okolních obcí se (většinou) znají. Též mají kontakty na orgány "nadřízených" obcí nebo kraje. Vědí, která místa jsou při jakém průtoku ohrožena, tedy "stačí" zajet tam a informovat místní lidi atd.

Ale člověk, který není IN, v tom nutně musí tápat, protože neví kam se má obrátit. Neví, kam až sahá územní působnost obce, ORP,... A obtěžovat kvůli tomu starostu a vyptávat se, zda vyhlásil nebo ještě ne je naprd.

Každá obec stejně musí vést při povodni svoji povodňovou knihu a též hlásit nadřízené PK vyhlášené SPA. Tak by snad nemusel být problém nějak tyto informace centralizovat, bohatě by stačilo na úrovni krajských PK.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Jirka, j.hodic~seznam.cz, 6/26/2013 7:17 PM
Informace z jednotlivých obcí k "sousedním" obcím a výš putují dle povodňového plánu ORP event. kraje. Informování občanů probíhá místními prostředky - web obce, emaily občanům, hlášení místního rozhlasu, hlášení z mobilních prostředků, spojky apod, dle místních a okamžitých podmínek. Obráceně informace "shora" jdou prostřednictvím IZS (integrovaný záchranný systém) přes ORP na jednotlivé obce e-maily a SMS členům vedení obce (starosta, příp. zaměstnanec zodpovědný za oblast krizového řízení). Tohle funguje velmi dobře, informace se týkají nejen povodní, ale i případného sucha a nebezpečí požáru, závažné havárie v průmyslu, předpovědi silného větru, srážek, mrazu apod. Je pak na vedení obce, aby tyto informace předávalo dál, především svým občanům. Pak je možné, že se "cizí" k těmto informacím hůř dostanou. Tím chci říct, potřebná komunikace a předávání vyýstražných zpráv funguje a jakási centralizace a přehled informací pro případné návštěvníky oblasti nemá potřebnou poptávku (kromě nás)...

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/27/2013 12:06 AM
Pokud předávání povodňových informací v rámci samosprávy i st. správy funguje dobře, jsem tomu rád.

Jestli ale není a ani nebude do budoucna zájem informovat o svém rozhodnutí (=vyhlášení SPA->zákaz plavby) širokou veřejnost a já jsem nucen složitě a navíc s rizikem chyby dohledávat info, potom se kloním k názoru, ať se o mne stát raději nestará formou svých poschovávaných zákazů a nechá to na mém uvážení...

Reply

|_Re: Kde najít ?, Honza, 6/27/2013 9:17 AM
No Kmochářku, zkus si někdy zasednout v povodňové komisi v obci, na kterou se valí velká voda a zjistíš, že tě zrovna vodáci opravdu moc zajímat nebudou. Informační systém funguje tam, kde je ho potřeba, tedy v místě k lidem a jinak po struktuře nahoru a dolů tam, kde je to potřeba z hlediska přijímaných opatření. Myslet na aktualizaci informací například pro vodány nebo i další lidi, na to už hlavně u malých obcí není čas ani lidi... A i když se ti to nebude líbit, celá argumentace tady naopak směřuje k nutnosti vyhlašování plošných zákazů pro celá území, protože roztříštěnost vyhlašování různých SPA jinak nedá laikovi potřebnou informaci.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Klasik, 6/27/2013 10:36 AM
Ahoj Honzo,
určitě máš pravdu. Těm lidem při tom není dobře.
Plošné opatření ale nikdy nevyhlásila komise v obci jak popisuješ.

Jak už jsem se snažil naznačit, nejedná se tady jen o vodáky. Návaznosti jsou mnohem širší a chvilkami to vypadá, že si to například pánové na ústřední komisi ani neumí představit. Neobhajuj je.

Vyhlašování plošného řešení pro kraje je zjednodušení situace na to nejhrubší možné zrno. Pokud to tak bude pokračovat a někdo začne vyžadovat dodržování (například policie asi nemá možnost nedodržovat zákony), tak se brzo dočkáme dalších arbitráží a bude nás to všechny stát další miliony za nekompetentní rozhodnutí, které v důsledku neoprávněně zvyšují náklady a omezují podnikání i v místech, kde žádný povodňový stav nenastal a přesto je vyhlášen 2. a 3. SPA.

Každý stupeň má svůj význam (i z názvu je to zřejmé - bdělost/pohotovost/ohrožení) a vyhlášení nepřiměřeného SPA nesmyslného významu (například 3.SPA-ohrožení - pouze na základě předpokladu HMÚ a nasycení zeminy, když by měla být 1. SPA - bdělost, což pro převážnou část území nastalo) je nesmysl, který si říká o trest.

To bychom taky mohli mít za chvíli trvale 3. SPA na celou republiku při každém mráčku s tím, že to stejně nikdo nedodržuje, ale mohou se využívat možnosti z toho plynoucí. O ty totiž jde především. Chci věřit, že ve všech obcích jsou vždy použity jen tak, jak mají.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/27/2013 4:17 PM
neřeším práci povodňové komise kdejaké obce, ale nedostupnost souhrnných informací. A ono to jde, jen se musí chtít.
Podívej se na povodňový portál LB kraje:
http://maps.kraj-lbc.cz/mapser...
klikni na "Vyhlášené SPA" a zadej datum třeba 7.8.2010. A co na tebe vyskočí?
Celkový přehled vyhlášených SPA jednotlivými obcemi v celém kraji, přesný čas vyhlášení i odvolání.

Tam si taky myslíš, že LB kraj nemá při povodních nic lepšího na práci, než informovat veřejnost?

Reply

|_Re: Kde najít ?, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 6/28/2013 9:27 AM
Hmmm, ty stránky mají opravdu téměř doknale vypracované !

Ale všiměte si , že "Vyhlášení SPA" se vztahuje především k ÚZEMÍ - a nikoliv výhradně k VODNÍM TOKŮM Smajlík .
Z toho logicky plyne, že vyhlašování a zveřejňování SPA má sloužit hlavně k ochraně života občanů,bezpečnosti,ochraně majetku atd.atd....
Vyhlašování SPA pro jednotlivé toky qůli "nějakým vodáčkům"( kteří si chtějí zajezdit při povodni )se asi moc nenosí ( a ani bych to neříkal moc nahlas ).



Právě utopení a zachraňování ožralých vodáků způsobilo , že se vláda (ÚPK ) na§rala a začala vyhlašovat ty plošné zákazy Smajlík ( i protože pojmy jako II. SPA, ŘPB, SPS atd... vůbec nic neříkají ještě pořád mnoha lidem vůbec nic Smajlík )


Koneckonců vláda má na to plné právo v rámci "stavu nouze",
který není vyhlašován "každý den" ,viz:
" Nouzový stav vyhlašuje v České republice vláda nebo předseda vlády na základě ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky. Přitom může omezit práva osob."

Takže ať se to možná někomu líbilo nebo nelíbilo - plošné vyhlašování SPA za "stavu nouze" bylo,je a asi i bude nutné , jinak to od§erou všichni vodáci - novinářská senzacechtivá amatérská chátra stejně všechny nacpe do jednoho pytle.

P.S.Připadám si opět jako kacíř , ale je to opět jen můj subjektivní názor - Ahoj Smajlík

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/28/2013 1:51 PM
myslím, že zde ani na moment nikoho nenapadlo, že důvodem, proč obce/kraje vyhlašují SPA je uvést v platnost zákaz splouvání na vyhlášení navázaný. To je myslím jasné, proč vyhlašují SPA.

Ale jak je vidno, omezit splouvání lze různě, někde rozumně, jinde až demagogicky:

Plzeňský kraj:
- v Ne 2.6. od 14:30 vyhlásil PLOŠNĚ III.SPA: ( http://www.plzensky-kraj.cz/cs... )

Jihočeský kraj:
v Po 3.6. na základě Nouzového stavu vyhlášeného vládou Hejtman JčK rozhodl : "zákaz sjíždět rozvodněné toky na člunech,..."
( http://www.kraj-jihocesky.cz/f... )

Takže zavěr:

Jihočeský kraj - rozumný zákaz sjíždět rozvodněné řeky - lze snad vyvodit: rozvodněná řeka = limit II. a III.SPA na vodočtech (viz Vodní zákon a definování povodně jako překročení těchto limitů)

Plzeňský kraj: Totální zákaz plavby všude bez rozdílu, navíc zrušený až 18.6. Smajlík

Reply

|_Re: Kde najít ?, Ešus, psalek~jagacz.com, 6/28/2013 10:26 AM
Nevím , jak pro koho, ale pro mne má největší informační cenu mapa hlásných profilů. Je mi docela jedno, zda obec nebo někdo jiný vyhlásil SPA II - III. Když na té řece v daném úseku svítí žlutá nebo červená, tak to prostě beru jako fakt. Nicméně tahle diskuze o platnosti či neplatnosti SPA má smysl určitě v případě nějakých popotahování za zásah HZS či policie atd.
Ty mapy navíc mají jednu obrovskou výhodu - jsou pravidelně aktualizované.
Mají informativní charakter a když vidím, že vodočet spadnul do I SPA, tak není problém se kouknout na obec či tam zavolat. Navíc se domnívám, že na stránkách povodí je zpravidla kontakt na dispečink, kde by to mohli taky vědět.
Ešus

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/28/2013 2:29 PM
a pokud tu řeku znáš a víš, že ani dosažením III.SPA neleze v daném úseku skoro nikde z koryta a tedy nezpůsobuje škody, pak i blikající žlutá a červená kolečka bereš jen jako informaci. Ty limity jsou nastaveny pro nejníže položená územní daného úseku, tedy s bezpečnostní rezervou.

Třeba Sázava z Týnce při dosažení III.SPA (230k) se pořád drží v korytě, jen pár pidirozlivů, např. takhle to vypadá u kempu v Týni:
http://www.raft.cz/gif/clanky/...

Jo, jel jsem ji v 2010 za (nevyhlášeného) III.SPA a vůbec nic nepřipomínalo povodeň - lidi se slunili na zápražích svých chatek, zdravili nás, dokonce i sbírali dříví přímo u vody na večerní oheň. Kolem vody pohodička, na řece překrásný dlouhý vlny, snad nejlepší můj vodácký zážitek.
Nicméně byli jsme si plně vědomi, že plavání by bylo docela dlouhý a chytání materiálu obtížný, zvýšené nebezpečí plavajících předmětů (potkali jsme ale jen jeden bojler),jezy jsme pro jistotu dávali úplně jinudy než obvykle.

Co tím vším chci říct? Nic jiného, než že pokud jsi vybaven dostatkem informací o řece,rozumem, kritickým posouzením svých schopností, pak nebereš administrativní limity na vodočtech jako zákaz, ale jako jeden díl do skládačky.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Ešus, psalek~jagacz.com, 6/28/2013 3:06 PM
No jo, ale vysvětli to občasným vodákům, vysvětli to úředníkům atd. Když to vezmu na silnici, tak tady taky platí nějaké limity, a to bez ohlednu na to, zda někdo umí jezdit rallye nebo F1. Čili, z hlediska legislativy je to jasně dané. Bohužel se obávám, že po letošních zkušenostech se příště plošné vyhlášení SPA objeví daleko dřív, a to nikiv kvůli lidem, kteří jezdit umí, a měli by na to, ale kvůli těm, kteří se to snaží napodobit.
Ešus

Reply

|_Re: Kde najít ?, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 6/28/2013 4:22 PM
Ano Ešusi- bojím se ,že máš pravdu.

Plošný zákaz je jasný a nemusíš lidem vysvětlovat, co můžou a co už nesmí Smajlík

Ani vodáci na území kraje s "vyhlášeným stavem nouze a plošným zákazem" nemusí dět starosti , kde je stav I.SPA a kde II.SPA ( rozdíl 1 mm Smajlík + VYHLÁŠENÍ příslušným úřadem )

Plošný zákaz je přehledný a vyhovující hlavně pro složky IZS
( ZÁCHRANA PITOMCŮ NERESPEKTUJÍCÍCH NIC ,PREVENCE PŘED RABOVÁNÍM APOD. ) , proto byl "plošný zákaz" někde zrušen až okolo 18.-19.6.2013

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/28/2013 6:36 PM
plošné vyhlášení II. SPA (8.6. ÚPK) ani III. SPA (2.6. Plzeňský kraj) nebylo kvůli vodáků, ale povodním.

Až pondělní (10.6.) zákaz splouvání z dílny ÚPK reagoval na smrtelné nehody, aniž by ÚPK tušila, že je vyhlášen zbytečně, protože už platí od 8.6. zdůvodu II.SPA.

A poslední odvolání II.SPA v Plz. kraji 18.6. zas nebylo kvůli vodákům, ale opět kvůli řešením odeznělých povodní, protože starostové tak mohli vše rozhodovat rychleji skrz PK a bez vlivu správního řádu. Se podívej na důvod zachování II.SPA uvedeného v článku (12.6.) Smajlík

Plošné vyhlášení SPA (= zákaz splouvání) všude bez rozdílu není možné kontrolovat z důvodu nedostatku kapacity PČR. Budou stejně hlídkovat jen u velkých toků. A nakonec to povedede akorát k úplné ingonraci a nulovému respektu k zákonu. Viz "zákaz" chlastání na vodě.

Reply

|_Re: Kde najít ?, Monte , muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 6/28/2013 9:44 PM
To máš pravdu ,ale při porušení § za stavu nouze je tam velice motivační pokuta 100.000,-Kč Smajlík
To by byla např.sakra drahá "jarní Otava"( myslím, že tam v době vyhlášení plošného zákazu nebyl možná ani II.SPA Smajlík )

Reply

|_Re: Kde najít ?, Kmochacek, 6/28/2013 11:47 PM
no, a dle Vodního zákona, za porušení zákazu plavby při vyhl. SPA (§7, odst 5) ti hrozí AŽ 200táců (§117) Smajlík

II.SPA (>99k Rejštejn) tam byl jen pár hodin v Ne 2.6., ale Plzeňský kraj to svým plošně vyhlášeným III.SPA stihnul, takže pokutička by být měla.

Kdyby byla Čeňkárna v JČ kraji, tak OK, protože zákaz splutí na rozvodněných tocích na základě nouzového stavu platil až od Po 3.6., kdy ale horní Otava už opadla.

Reply

Blanice, Vachťák, 6/28/2013 11:08 AM
Právě tenhle povodňový SPA guláš byl důvodem zrušení Blanice. Nikdo nám nedokázal fundovaně odpovědět, kde je vyhlášené jaké SPA, kdy bude zrušeno atd.

Kdybychom Blanici uspořádali, lidé by přijeli a např. ÚPK nezrušilo onen plošný II SPA, museli bychom rozdat buřty a poslat vás všechny do ... jiného kraje.

Přestože všechno naznačovalo výborné počasí a skvělou akci, prostě jsme si kryli zadnici ...

Reply

neníSPAjakoSPA, janička, 7/1/2013 5:53 PM
Jasně, není SPA jako SPA, protože na některých řekách nebyl vyhlášen na počátku června ani stav bdělosti. Ve skutečnosti hladina dosahovala jetelnosti pro zkušené, ale za 2 dny je najednou řeka zpětně označena v grafu zelenou linkou... Tak to vám všem zodpovědným za tyto infa, kterých se před vyplutím držíme a respektujeme je, patří fakt moc a moc velikánský "dík" a vysvětlujte si to pozůstalým. Janička

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.