Diskuse nad článkem |
Dost dobrý, Vojta jančar, jancar~hgsport.cz, 9/2/2003 2:46 PMDost dobrý, ten úsek je těžkej a za týhle vody ?!?! Ale proto to nepíšu,ten jez v DKV kilometrážki vůbec není, nešlo by upřesnit místo a dát do do hotline. Vojta Reply
|
|
|
|_Re: Dost dobrý, Vojta, jancar~hgsport.cz, 9/3/2003 2:54 PMrespektivě není z toho jasné, který to je, ale je jasný, že je jich víc. Dobrý. VOjta Reply
|
|
|_Re: Dost dobrý, Honza, susta.ls218~lesycr.cz, 9/2/2003 3:04 PM Vojto, všechny jezy a jiná důležitá místa z tohoto úseku máš u kilometráže Adige na raft.cz /tak jak jsem si to zapamatoval/. Poslal jsem to Petrovi hned jak jsme se vrátili. Reply
|
Adige, Petr Dittrich, dittrichpe, 9/2/2003 10:12 PMPopisovaný úsek jsme jeli 11.7. Množství vody je zde velmi ovlivňováno přehradou a často se mění. Při příjezdu autem vypadaly stupně nad Goflan neškodně, proto jsme se rozhodli pro splutí i za cenu mírného "drhnutí a drncání". Nasedli jsme v Laas a sjeli asi tři stupně pod elektrárnou. Následující válec pod mostem (km 371) jsme se zajištěním sjeli také bez problémů. Během naší jízdy však začala přibývat voda, průtok byl najednou alespoň dvojnásobný než na začátku. Proto jsme končili také cca 0,5km nad Goflan na začátku úseku se stupni. Sice jsme neměli tolik vody, jako je popisováno v článku, přesto byly válce ošklivé. Stupně jsou z vody vidět na poslední(!) chvíli a velmi špatně (žádné vracáky) se nad nimi zastavuje!!! Reply
|
Pšouknout si nebo nepšouknout?, Honza, jan.hrubes~vsb.cz, 9/3/2003 11:26 AMRaft pokud se v takovém válci snadno chytí. Totéž platí i pro Skipy, Travellery, Pálavy, Orinoca a jak se všechny ty vzducholodě jmenují. Usadí se v něm jak prázdná PET flaška. Kdo někdy pozoroval, co voda dělá pod jezem s různými předměty, dovede si vybavit, že těžší předměty dříve válec opustí a plují dál, zatímco PET láhve, kusy polystyrenu a nafukovací vodáci si donekonečna vychutnávají ten báječný pocit, co trvá tak dlouho jak žvýkačka Spearmint. Taktéž jedno- i dvourucí na pevných lodích dobře vědí, že se jejich opuštěná loď bude ve válci chvíli motat, než nabere vodu - teprve pak se chvilku zarazí na rozhraní, než se opět připojí ke svému majiteli. Naskýtá se tedy otázka, zda v případě, že se raft ocitne v podobné situaci a nebude nikdo v dosahu, kdo by mohl přijít na pomoc, případně záchranáři nahážou neuvázané házečky do vody, aby jim zbytečně nepřekážely - tedy zda by v krajním případě než čekat na první sníh nebylo lepší povolit ventily a trochu si upšouknout. Jistěže pořádně nafouknutá loď je stabilnější a dává tedy pocit jistoty a bezpečí, ale po půlhodince boje by už stejně posádka byla zcela na konci svých sil a vzdala by to. Zdůrazňuji, že uvažuji o situaci, kdy není naděje na pomoc! Je to tentýž problém, jako s vestou - v takovém válci sice nese, ale právě proto vynese plaváčka k hladině ještě před rozhraním a válec ho stáhne zpět. Viz diskuse o případech, kdy se vesty raději zbavit. Reply
|
|_Re: Pšouknout si nebo nepšoukn, Petr, ptacek~raft.cz, 9/3/2003 12:21 PMNemyslím si, že by ufouknutí nečemu pomohlo. Pokud je raft chycen, tak by po změnknutí válců mohl začínat nabírat více vody, nevyléval by a choval by se jinak. Taky jsem nad tím přemýšlel a jediné, co mě napadlo, je skočit z raftu za vývařiště. Prostě se postavit ve vhodnou dobu na válec a skočit šipkou co nejdál. Raft by by byl sice odrazem skákajícího mírně odhozen pod válec, ale s tím by se počítalo a ostatní by vyrovnávali. Pokud by to vývařiště nepřeskočil a vrátil by se zpět, mohl by se opět dostat do raftu. Pak by skočil další atd. Je to jen moje teorie, ze které by se však alespoň někdo mohl zachránit. Reply
|
|_Re: Pšouknout si nebo nepšoukn, Honza, jan.hrubes~vsb.cz, 9/4/2003 9:13 AMObávám se, že vrchem cesta nevede, to by musel být vývar natolik krátký, že by nebyl takový nepřekonatelný problém se z něj bezpečně dostat i s celým raftem. A pokud přijmeme předpoklad, že pro posádku vede pravděpodobnější cesta k záchraně spodem, podplaváním válce, zbývá otázka co s lodí. Za popsané situace, kdy nebude možná záchrana s házečkou ze břehu (nikdo tam není nebo je, ovšem s prázdnýma rukama), opuštění plně nafouknutého raftu může znamenat vzdát se ho nadobro. Případně čekat třeba hodiny a hodiny (v lepším případě), než pojede další loď, která ho z válce vyrazí, nebo než opadne voda. Poloprázdný raft by mohl mít větší naději z válce se dostat a být na příhodném místě odchycen. Vzpomínám si, že kdysi dávno jedna z českých vodáckých expedic použila podobné řešení při zaklínění raftu - nožem prořízli jeden z hlavních válců Matyldy a tím ji uvolnili. Bylo to riskantní, ale jinou možnost v podstatě neměli - a vyšlo to. Reply
|
|_Re: Pšouknout si nebo nepšoukn, valy, valyspeak~yahoo.com, 10/25/2003 11:15 PMJednou jsem se dostal do podobné situace na pálavě s tím rozdílem, že se mi za chvíli zalila vodou, takže ztěžkla. Dala by se tedy přirivnat ke zmiňovaným "těžkým předmětům." Výsledek byl však úplně jiný než s nimi. Loď se sice potopila, takže neplavala, ale pouze se vznášela pod hladinou, ale o to pevněji seděla ve válci. Nepomohl ani fakt, že jsem se dostal do místa, kde jsem pádlem dosáhl za válec a snažil se "vyrvat" ven. Naopak bych řekl, že zalití loďe ještě umocnilo zajetí a znesnadnilo vyproštění. Zachránila mě až další pálava, která najela špičkou pod válec, a i té, přestože byla v tekoucí vodě, vlastně ve slušné peřeji, to trvalo asi 30 sekund usilovného pádlování.
Takže si myslím, že ufouknutí by to nevyřešilo ale pouze zkomplikovalo. Reply
|
mišn imposybl, kosatka, kosatka.orca~seznam.cz, 9/3/2003 4:59 PMPetře tak to by nezvlád ani Tom Krujz, na jedna se vznést do vzduchu na dvě přelevitovat válec a na tři se plavmo zanořit do bezpečně odtékajících vln ... ??? Hustý fakt hustý :o) Reply
|
|_Re: mišn imposybl, Rosťák, rostak~hydromagain.cz, 9/3/2003 7:25 PM...na čtyři by si měl ještě pro jistotu sundat plovačku a na pět by ho střelil snajpr. Reply
|
|_Re: mišn imposybl, Karlos, petr.cernicky~worldonline.cz, 9/3/2003 10:06 PMNehledě na to, že bezpečně odtékající voda byla asi po dvaceti třiceti metrech za raftem ukončena dalším jezem s válcem a za ním stupeň za stupněm... fuj,fuj,fuj! Reply
|
|_Re: mišn imposybl, Tomáš Krujz, 9/6/2003 9:37 PMJá bych to zvládl!!! Reply
|